Spring naar bijdragen
  • 0

We zien deze ochtend meerdere groepen tractoren rijden op de snelwegen

Ger-1957
 Share

Vraag

Recommended Posts

• 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei roadtrain:

(Maar zolang we de wc nog spoelen met drinkwater🙈)

Maar zolang de datacenters kun afvalwater nog gewoonlijk het IJsselmeer mogen dumpen…. 

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Op 22-6-2022 om 09:57 zei Ger-1957:

Ze zijn weer goed bezig om hun eigen ruiten in te gooien deze boeren.

Je moet geen dingen insinueren die er niet zijn Ger.

De boeren zijn door de politie begeleid naar de snelwegen omdat door de omvang van de stoet de gevaren om door dorpskernen  te rijden te groot waren.

Op de A1 zijn de boeren zelfs stil gezet door de politie om de trekkers controleerbaar  bij het demoveld te laten aankomen.

Dus niks met eigen ruiten ingooien, maar alles met opvolging van het gezag. 

• Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
28 minuten geleden zei HendrikJansen:

Je moet geen dingen insinueren die er niet zijn Ger.

FV1ZirvX0AAtQPf?format=jpg&name=small

Ik weet het, dit was in opdracht van de politienet net als dit

Geen landelijk verbod op trekkers bij boerenprotesten | NU - Het laatste  nieuws het eerst op NU.nl

En dit

Teruglezen: Boerenprotest in Den Haag - Leeuwarder Courant

En dit

ANWB verwacht morgen grote verkeersdrukte door boerenprotest: 'Ga niet  zomaar de weg op' | Hart van Nederland

En zo kan ik er nog wel tien of meer vinden, al eens op facebook gekeken hoeveel haatberichten er staan? Goedbezig zou ik zeggen, de sympathie die er opgebouwd is wordt weer razend snel weer afgebroken  door een paar heethoofden.

• Like 2
  • Thanks 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
27 minuten geleden zei Ger-1957:

FV1ZirvX0AAtQPf?format=jpg&name=small

Ik weet het, dit was in opdracht van de politienet net als dit

Geen landelijk verbod op trekkers bij boerenprotesten | NU - Het laatste  nieuws het eerst op NU.nl

En dit

Teruglezen: Boerenprotest in Den Haag - Leeuwarder Courant

En dit

En zo kan ik er nog wel tien of meer vinden, al eens op facebook gekeken hoeveel haatberichten er staan? Goedbezig zou ik zeggen, de sympathie die er opgebouwd is wordt weer razend snel weer afgebroken  door een paar heethoofden.

Al eens op facebook gekeken hoeveel positieve reacties er zijn Ger?  Toevallig ook het filmpje gezien van die boer die in de tweede kamer was?  Ook een heethoofd volgens jouw dus?

Je blijft altijd mensen houden die tegen zijn of voor zijn.

Maar wat er op dit moment in Nederland gaande is lijkt gewoon op een massaslachting van de landbouwsector.  Niemand word gespaart. Waat denk je dat dit uiteindelijk gaat betekenen voor de algehele werkgelegenheid in Nederland?

Kan je al een optelsom maken van enkel de laatste drie jaar.?  is het een pandemic of een plandemic?

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei lientje:

Maar zolang de datacenters kun afvalwater nog gewoonlijk het IJsselmeer mogen dumpen…. 

Er wordt geen leidingwater gebruikt, en het enige wat gedaan wordt met het water is koelen van de servers, het water wordt niet vervuild, sterker nog zelfs gezuiverd voor het terug gaat. Helaas wel opgewarmd en dat is dan wel weer niet goed bezig.

Voor de koeling van de servers in het datacentercomplex in Eemshaven gebruikt Google oppervlaktewater. Daarvoor zijn door Waterbedrijf Groningen en North Water een industriële waterzuivering en transportleidingen aangelegd. Google investeerde 45 miljoen euro in het project en onderzoekt nu of het ook gezuiverd rioolwater kan inzetten voor het koelen van de serverruimten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Ze kunnen je alles wijs maken Ger.

Hier in de Middenmeer staat het met veel subsidie vol met windmolens voor ….. nee niet voor de mensen die daar naar toe moeten kijken maar……de datacenters.
Voor nieuwe bedrijven is geen stroom, het net is vol!!

Over de datacenters zijn de ogen na jaren open gegaan, hoeveel subsidiegeld is daar heen gegaan?

Hoeveel kosten die dingen ons milieu? Hun lachen hun broek aan flarden. 
Het blijft opletten met hun goed bedoelde plannetjes. 
Nu willen ze het afvalwater onder de vruchtbare bodem pompen.

Citaat

Datacenters

Ook levert PWN (drink)water in de gemeente Hollands Kroon, waar plannen liggen voor nieuwe datacenters. De komst hiervan betekent dat er 10 miljoen kuub drinkwater aan koelwater per jaar nodig zal zijn. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van de provincie. 

Dat wekt zorgen, zegt Buysman. Twee bestaande datacenters in de gemeente verbruiken alleen al – naar schatting van ambtenaren – 525 kuub drinkwater per uur (een zwembad van 25 meter bevat bijvoorbeeld 450 kuub water). Per jaar zou dat bijna 5 miljoen kuub zijn, berekenden ze. "Hoeveel meer water wordt er gemaakt, zodat bedrijven als Google en Microsoft hun apparatuur kunnen blijven koelen? Doordat PWN meer zoetwater moet maken, terwijl we al krap zitten met de hoeveelheid zoetwater, moet het opgevangen water steeds worden ontzout, waarna het zoute afvalwater weer in de bodem wordt gepompt. Wat betekent dat voor ons?", besluit Buysman.

Bron: nhnieuws.nl

Het hele stuk is hier te lezen.

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/297247/tuinders-zijn-bang-dat-zij-straks-de-dupe-zijn-van-ondergrondse-zoutwaterberging-in-andijk

Laat provincie Flevoland hier van leren en laat de bouw in Zeewolde nooit door gaan.

Als we dan toch moeten zorgen dat onze aarde zo natuurlijk mogelijk leefbaar blijft…

• Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
35 minuten geleden zei lientje:

Laat provincie Flevoland hier van leren en laat de bouw in Zeewolde nooit door gaan.

Zodat jij en ik dadelijk geen internet meer hebben en niet meer kunnen bankieren, en je werkgever geen vrachten meer binnen krijgt ;)

Natuurlijk weet ik dat dit onzin is, zoveel data hebben we niet nodig om te overleven, maar het Nederlandse belastingklimaat maakt het nu eenmaal mogelijk dat ze hier goedkoop kunnen ondernemen, in de Sahara is nog plaats zat voor die dingen, maar helaas geen water om te koelen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Gelukkig weet jezelf dat het onzin is.

Met zoet water en vruchtbare grond moeten we zuinig zijn.
Dat is toch waarom we de klimaatdoelen willen halen?

Er zijn meer manieren om een toekomstplan te maken.

De datacenters aan banden leggen nu het nog kan is voor korte termijn.

De veestapel inkrimpen voor lange termijn.Dat laatste willen ze veel te snel.

Laten ze het uiteindelijke doel 10/20 jaar vooruit schuiven zodat de volgende generatie weet waar het naar toe gaat en daar op kunnen inspelen. Hun bedrijf afbouwen of omzetten naar een andere manier van werken. 

Maar het zingt mijn tijd wel uit… zo kan je het ook zien. 🫣:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

We zitten de boeren op hun huid, maar dat er iedere dag een flink aantal 30 jaar oude 747’s met honderd ton volkomen overbodig product als snijbloemen (die na 2 weken al op de composthoop liggen en dan methaan en stikstof gaan produceren) uit Afrika en Zuid-Amerika op Schiphol en Maastricht landen, is kennelijk geen acuut “landbouw stikstof-probleem” dat aangepakt moet worden.

Ik zou zeggen, koop die 5 bloemenhandelaren, die nog geen multimiljonair zijn, uit en verbied snijbloemen.

Direct meetbare stikstofreductie. Minder stress met moederdag en Valentijn. En die dan werkloze bloemenracers, die al ervaring hebben met grootwinkelbedrijven, kunnen direct met streep 80 aan de slag bij Simon Loos. Win-Win-Win-Win-situatie  😁

Enne, overheid zorg ook voor de boeren, want jullie zwalkende (subsidie)-beleid heeft in het verleden geleid tot boterbergen, melkplassen, melkquota, superheffingen, zuiveltekorten, gestuurde schaalvergroting, verplichte inkrimping en best wel wat zelfmoorden onder agrariërs...

• Like 8
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Op 25-6-2022 om 12:45 zei Localton:

We zitten de boeren op hun huid, maar dat er iedere dag een flink aantal 30 jaar oude 747’s met honderd ton volkomen overbodig product als snijbloemen (die na 2 weken al op de composthoop liggen en dan methaan en stikstof gaan produceren) uit Afrika en Zuid-Amerika op Schiphol en Maastricht landen, is kennelijk geen acuut “landbouw stikstof-probleem” dat aangepakt moet worden.

Ik denk dat je daarmee alleen de werkgelegenheid van iedereen die in die sector weghaalt( mensen op de veiling,chauffeurs)

Die bloemen worden n.l van teelgebieden over de gehele wereld aan gevoerd naar m.n. Aalsmeer ,daar worden die geveild en weer vervoert naar kopers over de hele wereld.

Zou je die veilingen sluiten moet je maar rekenen dat andere plaatsen ,zoals Pescia en San Remo in Italië er als de kippen bij zullen zijn om deze handel over te nemen.

En ja; je hebt dan in Nederland een stuk stikstofproblematiek ge-elimineerd ,maar anderzijds een hoop mensen werkloos gemaakt.

Maar die stoten dan ook geen stikstof meer uit als ze niet meer naar hun werk hoeven ,dat dan weer wel.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Ik denk dat je daarmee alleen de werkgelegenheid van iedereen die in die sector weghaalt( mensen op de veiling,chauffeurs)

Die bloemen worden n.l van teelgebieden over de gehele wereld aan gevoerd naar m.n. Aalsmeer ,daar worden die geveild en weer vervoert naar kopers over de hele wereld.

Zou je die veilingen sluiten moet je maar rekenen dat andere plaatsen ,zoals Pescia en San Remo in Italië er als de kippen bij zullen zijn om deze handel over te nemen.

En ja; je hebt dan in Nederland een stuk stikstofproblematiek ge-elimineerd ,maar anderzijds een hoop mensen werkloos gemaakt.

Maar die stoten dan ook geen stikstof meer uit als ze niet meer naar hun werk hoeven ,dat dan weer wel.

En waar kom je dan dus uiteindelijk op uit?  Zelfde als dat we de boeren hier opdoeken? 

Juist. Die stikstof uitstoot blijft er omdat de werkzaamheden verplaatst worden. Sterker nog. Die uitstoot zal alleen maar toenemen omdat de gebieden waar het naartoe verplaatst word niet zo nauw nemen als hier.  Verplaatsing van producten blijf je houden, dus ook stikstof uitstoot. Alle producten moeten immers dan  naar de Tristatecity komen.

• Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei HendrikJansen:

En waar kom je dan dus uiteindelijk op uit?  Zelfde als dat we de boeren hier opdoeken? 

Juist. Die stikstof uitstoot blijft er omdat de werkzaamheden verplaatst worden. Sterker nog. Die uitstoot zal alleen maar toenemen omdat de gebieden waar het naartoe verplaatst word niet zo nauw nemen als hier.  Verplaatsing van producten blijf je houden, dus ook stikstof uitstoot. Alle producten moeten immers dan  naar de Tristatecity komen.

Precies!

Onze oude Euro 3 reservetrekker kwam een paar jaar geleden vanwege 2 pissers niet door de roetmeting. Het ding is met een teler meegegaan naar zijn bedrijf in Afrika. Hij rijdt nog steeds, terwijl er niks aan de verstuivers is gedaan, om zijn handel naar de luchthaven te brengen. Maar de vervoerder die de laatste 100 km in Europa moet doen, wordt verplicht een Euro6-auto te gebruiken, vanwege het milieu.

Dan klopt er toch iets niet.

Europa had al direct en gelijk met de verzwaring van de milieu-eisen in Europa, milieuheffingen moeten invoeren op producten uit China, India en Afrika, waarvan het bijna zeker is dat ze zonder enige vorm van milieunormen geproduceerd zijn.

Zelfs nu nog kun je voor Afrika nieuwe Chinese trucks met Euro2-motor bestellen. Dus niet alleen de maakindustrie is vanwege het milieu weggeconcurreerd uit Europa, maar nu gaat ook nog de voedselproductie die kant op.

Hoppa, 30.000 dollar nieuw in doos:

https://howo-sinotruck.en.made-in-china.com/product/WZmAIvjMAGRy/China-China-HOWO-Sinotruck-New-6X4-Tow-Tractor-Head-Truck-with-336-371-420HP.html

30.000 Dollar?? Dat ben je in Nederland voor een Euro6-auto alleen al kwijt aan de reparaties van de AdBlue-storingen in een paar jaar.😜

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Localton:

Hij rijdt nog steeds, terwijl er niks aan de verstuivers is gedaan

En dat weet jij of dat vermoed jij? een ding staat vast, die Nederlandse importeur verdiend er dik geld aan en die teler in Afrika kan net een oer oud tweedehandsje kopen van die paar centen die hij van de teler krijgt voor zijn product.

En dan piepen dat ze daar niet aan de milieueis voldoen, ja zo lust ik er nog wel een paar.

Hier moet ik je dan gelijk geven.

Zelfs nu nog kun je voor Afrika nieuwe Chinese trucks met Euro2-motor bestellen.

Die kun je voor Nederland ook bestellen, je mag er hier zelfs mee rijden.

Europa had al direct en gelijk met de verzwaring van de milieu-eisen in Europa, milieuheffingen moeten invoeren op producten uit China, India en Afrika

De Nederlandse boeren geven we subsidie om hun bedrijf milieuvriendelijker te maken, de buitenlandse bedrijven gaan we kapot maken met verzwaarde lasten?

Dan moet ik je alweer gelijk geven 

• Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
56 minuten geleden zei Ger-1957:

Alleen is dat, voor langdurig gebruik, niet aan te raden. Die oude dingen naar Afrika, dat kan, de diesel daar is ook duidelijk anders dan onze diesel (onze norm EN590 heeft zelfs vorige maand nog een aanscherping gehad), zo'n oude diesel kan niet zo goed overweg met de (of het gebrek aan) smerende eigenschappen van de diesel hier aan de pomp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Hier 

Hoi Ger,

Hier ga je de fout in een nooit eerder in europa gekeurd/gekentekend voertuig lager dan euro5 krijg je niet meer op kenteken

1 uur geleden zei Ger-1957:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
51 minuten geleden zei Ger-1957:

En dat weet jij of dat vermoed jij?

Dat weet ik. Ze hebben het wel geprobeerd daar, maar kregen de verstuivers niet los en dan moesten de koppen eraf en dat is link en duur met 1,5 miljoen kilometers. Doorrijden tot hij in elkaar stort dus. En nu was een tijdje terug ook de tachograaf nog stuk gegaan. 🙄

een ding staat vast, die Nederlandse importeur verdiend er dik geld aan en die teler in Afrika kan net een oer oud tweedehandsje kopen van die paar centen die hij van de teler krijgt voor zijn product.

En dan piepen dat ze daar niet aan de milieueis voldoen, ja zo lust ik er nog wel een paar.

Nou het is natuurlijk wat complexer, omdat jij er nog wel een paar lust en dan bijvoorkeur goedkoop van de Jumbo in Veghel en niet voor een eerlijke prijs bij het biologische boerenstalletje langs de weg, worden de prijzen uiteindelijk bepaald door jou (en mij) als consument.

De overheid kan dat sturen, maar doet dat alleen bij de Nederlandse boeren en niet in de hele keten.

Als Nederlandse boeren de Hoge Veluwe plat zouden branden om er soja te gaan telen........ Maar Braziliaanse soja mag ongehinderd in Rotterdam gelost worden.

Als je in Nederland milieu-eisen stelt aan producten, moeten die voor alle producenten gelden als milieubescherming het uitgangspunt is. En nu gelden ze overduidelijk alleen voor de Nederlandse boeren.

Het is vooral symboolpolitiek om de Vollenbroeken e.d. uit de rechtzaal te houden! Want als jij ineens stikstofprobleemvrije Euro6-prijzen voor je boontjes moet betalen, kom je niet meer uit met je pensioen en ga jij niet meer stemmen op mevr. Van der Wal - de "HBO-docent projectmanagement" - die toch zo'n aardig baantje in Den Haag heeft.

Hier moet ik je dan gelijk geven.

Dat klopt, maar de tarieven voor Maut, Belgische tol en Eurovignet zijn circa 48% hoger dan voor Euro 6 en je mag op diverse plekken met LE-zones niet meer komen.

De Nederlandse boeren geven we subsidie om hun bedrijf milieuvriendelijker te maken, de buitenlandse bedrijven gaan we kapot maken met verzwaarde lasten?

Dan moet ik je alweer gelijk geven 

Deze redenatie van je snap ik niet echt. Uitgangspunt van het wereldwijde "2 minuten voor 12"-milieubeleid zou toch moeten zijn "de vervuiler betaalt".

• Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

https://www.nu.nl/binnenland/6208832/boeren-blokkeren-a67-tussen-eindhoven-en-venlo-snelweg-gesloten.html

En ze zijn weer bezig. Ik snap hun frustratie en woede maar waarom nu gelijk weer de mensen pakken die er helemaal niets aan kunnen veranderen. Het lijken wel een stel kleine kinderen die stampvoetend en krijsend hun zin willen krijgen terwijl ze eigenlijk wel weten dat ze dat toch niet gaan krijgen.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Localton:

Als Nederlandse boeren de Hoge Veluwe plat zouden branden om er soja te gaan telen........ Maar Braziliaanse soja mag ongehinderd in Rotterdam gelost worden.

Ah ja, haal dat er ook nog even bij. Wij hebben in Nederland een probleem met stikstof, dat wordt ook veroorzaakt doordat weals Nederland zo'n klein land zijn. In dat kleine land is 66% boerenland, die boeren hebben dan ook nog eens zo'n productiemethode dat ze de paar procent natuurlandschap buiten dat boerenland bedreigen. Natuurlijk wil je het liefst heel de wereld zo schoon mogelijk houden, maar is het dan echt teveel gevraagd in ieder geval je eigen omgeving op orde te hebben? Als consument heb je niet de plicht de boerenstand te beschermen, maar als producent heb je wel de plicht je omgeving op orde te houden. Persoonlijk koop ik inderdaad zo veel mogelijk biologisch en heb ik mijn vleesverbruik drastisch geminderd, maar ik ben niet iedereen. Wat er nu gebeurd is dat de boeren het recht eisen de boel te vervuilen, dat is de omgekeerde wereld. Ze moeten hun productiemethoden aanpassen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei edje:

https://www.nu.nl/binnenland/6208832/boeren-blokkeren-a67-tussen-eindhoven-en-venlo-snelweg-gesloten.html

En ze zijn weer bezig. Ik snap hun frustratie en woede maar waarom nu gelijk weer de mensen pakken die er helemaal niets aan kunnen veranderen. Het lijken wel een stel kleine kinderen die stampvoetend en krijsend hun zin willen krijgen terwijl ze eigenlijk wel weten dat ze dat toch niet gaan krijgen.

Niets doen en van achter een dikke boom toe staan kijken is ook geen optie.

Vraag maar aan Ger... :D

• Like 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
30 minuten geleden zei Eeweep:

Wij hebben in Nederland een probleem met stikstof, dat wordt ook veroorzaakt doordat weals Nederland zo'n klein land zijn. In dat kleine land is 66% boerenland, die boeren hebben dan ook nog eens zo'n productiemethode dat ze de paar procent natuurlandschap buiten dat boerenland bedreigen.

Ok. Een “waardevol” Natura 2000 gebied vol met te beschermen weidevogels was 300 jaar geleden zee en vervolgens ontgonnen en drooggemaakt door boeren, waardoor toen de “biodiverse” waterdieren en waterplanten uit dat gebied verdwenen. De huidige “biodiversiteit”, die beschermd moet worden, is dus pas 300 jaar geleden ontstaan en onderhouden door het werk van boeren. En het blijkt de laatste jaren dat als Staatbosbeheer het beheer doet, er vooral zuring en distels op de weilanden staan, er vanwege onderbemesting nauwelijks weidevogels komen (die zitten nog wel op een perceel buiten dat gebied dat bij een boer in gebruik is) en het op kantoor bedachte beheer van de waterhuishouding behoorlijk wat gevallen van botulisme oplevert, wat eigenlijk vroeger nooit voorkwam.

Ik ontken niet dat er een probleem is, maar de willekeur in het onsamenhangende beleid, deugt niet. Er is veel te weinig maatschappelijke kritiek op milieu-organisaties, die om hun verdienmodel in stand te houden, overal adviezen over geven, maar die toch wel regelmatig oplossingen doordrukken die weer andere problemen opleveren.

Een natuurbewuste boer in Castricum moet 47% van zijn veestapel inleveren, waarbij volstrekt onduidelijk is of hij met het resterende deel nog een levensvatbaar bedrijf heeft en ook volstrekt onduidelijk is hoe zijn land beheerd gaat worden als hij na een paar generaties boeren, helemaal stopt. Het is een boer in Castricum, die onder de aanvliegroute naar de polderbaan zit, die geniet van de uitstoot van de Hoogovens. Een boer in Castricum die vergunningen heeft, die heeft geïnvesteerd in milieubeleid dat de overheid hem heeft geadviseerd (ook als hij over het effect twijfels had). Het deugt gewoon niet. 

• Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei Localton:

Ok. Een “waardevol” Natura 2000 gebied vol met te beschermen weidevogels was 300 jaar geleden zee en vervolgens ontgonnen en drooggemaakt door boeren, waardoor toen de “biodiverse” waterdieren en waterplanten uit dat gebied verdwenen. De huidige “biodiversiteit”, die beschermd moet worden, is dus pas 300 jaar geleden ontstaan en onderhouden door het werk van boeren. En het blijkt de laatste jaren dat als Staatbosbeheer het beheer doet, er vooral zuring en distels op de weilanden staan, er vanwege onderbemesting nauwelijks weidevogels komen (die zitten nog wel op een perceel buiten dat gebied dat bij een boer in gebruik is) en het op kantoor bedachte beheer van de waterhuishouding behoorlijk wat gevallen van botulisme oplevert, wat eigenlijk vroeger nooit voorkwam.

Ik ontken niet dat er een probleem is, maar de willekeur in het onsamenhangende beleid, deugt niet. Er is veel te weinig maatschappelijke kritiek op milieu-organisaties, die om hun verdienmodel in stand te houden, overal adviezen over geven, maar die toch wel regelmatig oplossingen doordrukken die weer andere problemen opleveren.

Een natuurbewuste boer in Castricum moet 47% van zijn veestapel inleveren, waarbij volstrekt onduidelijk is of hij met het resterende deel nog een levensvatbaar bedrijf heeft en ook volstrekt onduidelijk is hoe zijn land beheerd gaat worden als hij na een paar generaties boeren, helemaal stopt. Het is een boer in Castricum, die onder de aanvliegroute naar de polderbaan zit, die geniet van de uitstoot van de Hoogovens. Een boer in Castricum die vergunningen heeft, die heeft geïnvesteerd in milieubeleid dat de overheid hem heeft geadviseerd (ook als hij over het effect twijfels had). Het deugt gewoon niet. 

300 jaar geleden hoefde een natuurgebied vol met waterdieren en waterplantenniet aangewezen te worden als natuurgebied. Maar ja, toen moest het blijkbaar drooggelegd worden en vervolgens ontgonnen door de boeren. Daarna maakten die boeren van het, toen ontstane, landschap blijkbaar zo'n potje dat er toch een natuurgebied moest worden aangewezen. En nu is dat natuurgebied zo bedreigd dat ook de goede boeren onder de kwaden moeten lijden, moet ik dat zo lezen?

• Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
16 minuten geleden zei Localton:

Boer weg……🙈 loopt zijn erf  af de duinen in en komt daar een kudde Schotse hooglanders tegen. 

Oh nee. Die piesen en poepen natuurlijk niet😜 (En leveren ook geen vlees en/of melk)

• Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden