Spring naar bijdragen
  • 0

We zien deze ochtend meerdere groepen tractoren rijden op de snelwegen

Ger-1957
 Share

Vraag

Recommended Posts

• 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei matthieu:

Realistisch bedoel je neem ik aan? Of steek je je kop zoals wel vaker in het zand?

Da's geen nieuws Matthieu. Zelf veilig vanachter het aquarium op het flatje blijven zitten en vooral commentaar geven op de problemen die zoal spelen op dit moment. En dan ook nog durven roepen dat iedereen achter 'de dikke boom' blijft staan...

• Like 5
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Ach je kunt zo zien/lezen met wat voor slag volkje hier te maken hebt. 

En dan maar piepen dat ze bij klanten slecht behandeld worden, volgens mij veroorzaken we het zelf.

Dus jij wil beweren dat de (licht)getinte medemens niet tot nauwelijks crimineel in het nieuws komt? Ik weet niet wat voor nieuws jij de afgelopen jaren gevolgd heb maar dit heb je dan zeker gemist.

• Like 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
21 minuten geleden zei edje:

Dus jij wil beweren dat de (licht)getinte medemens niet tot nauwelijks crimineel in het nieuws komt?

Nee wat ik zeg is dat het een tokkie opmerking is die totaal niet gepast is voor geciviliseerde, mensen zo als wij ons plachten te noemen.

Deze week is er nog een blanke Nederlander tot levenslang veroordeeld, roepen de mensen nu dat alle Nederlanders criminelen zijn, niet alles over een kam scheren en mensen in hun waarde laten dat is wat ik zeg, ja er zitten criminelen tussen en ja ze plegen winkeldiefstallen en jatten kleren van de waslijn, maar hebben ze een ander keus dan?

En wat mij betreft is het ook Nederland is vol, maar ik ga niet iedereen die binnenkomt daarom maar crimineel noemen, uitgeprocedeerd dan is het oprotten, door ze illegaal hier te houden stimuleer je de criminaliteit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei Ger-1957:

Dat is weer zo een misselijkmakende racistische opmerking. 

Kijk daar was ie , de racisme kaart , wat een complete onzin , ik schrijf iets wat gewoon de realiteit is , mensen zoals u , die alles door een groen links bril kijkt , wil niets weten van de criminaliteit , overlast , pesterijen , en het onmogelijk maken van lesgeven zodat ze een vak kunnen leren , normaal vraagt u altijd om linkjes , maar u snapte bij voorhand dat die er wel waren . vooruit dan maar ;

statistieken over criminaliteit en etnische afkomst (ministrando.org)

‘Criminaliteit allochtonen veel hoger dan statistieken aangeven’ - Zorg+Welzijn

Bijna 63 procent van gevangenen in Nederland is allochtoon | RTL Nieuws

'Overheid en NPO willen minder Marokkanen in Opsporing Verzocht' | Binnenland | AD.nl

U kijkt letterlijk de andere kant op , zoals elke GL doet , en dan roepen valt wel mee , kijk een blanke die doet ook wat enz .

U was notabene zelf die uw oost europese collega's er bij lapte bij uw werkgever , omdat dat volk lui was te veel tijd nodig had ,  omdat u veel beter was ? om er zelf een wit voetje te halen ten koste van uw oost Europese collega's ? wat niet lukte , dat is ook een vorm van racisme toch ? u zelf beter voelen dan dat volk , en dat even melden .

En dan mij een tokkie noemen , schei toch uit , zwak , zeer zwak 

• Like 2
  • Thanks 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Schiphol moet 10% stikstof reductie waar maken , maar waarvan ? ze hebben geen vergunning , dus die 90% ruimte moet ergens vandaan komen , vermoedelijk dus bij de boeren weg , en dat geven aan schiphol waarvan de politiek al jaren wist dat het daar niet voor elkaar was , en met een streek gehoopt hadden dat voor elkaar te kunnen krijgen , ze waren al erg creatief om op papier zo weinig mogelijk uitstoot te generen .

Ministerie wist al in 2014 van ontbrekende stikstofvergunning Schiphol | SchipholWatch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei suggs73:

En dan mij een tokkie noemen

Hoe hypocriet kon je zijn, iedereen die op de vlucht is voormisstanden een dief noemen en als er dan iets van gezegd wordt op je achterste poten staan

1 uur geleden zei suggs73:

U was notabene zelf die uw oost europese collega's er bij lapte bij uw werkgever

En je moet leren lezen

• Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Ger-1957:

En wat mij betreft is het ook Nederland is vol, maar ik ga niet iedereen die binnenkomt daarom maar crimineel noemen, uitgeprocedeerd dan is het oprotten, door ze illegaal hier te houden stimuleer je de criminaliteit. 

Kijk, en hier ben ik het dan weer wel volledig mee eens 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Geheel off topic,

Een zwarte is zwart,niets meer en niets minder en gezien jouw vooruitstrevende (Ger) blik wat betreft discriminatie,komt hier een inkoppertje,ZIJN WE MISSCHIEN met teveel mensen op een postzegel ???

Ja daar heb je vast geen linkje voor nodig ? Dus deur dicht,ja je leest het goed NIEMAND naar binnen !! Eenvoudig he en heeft niets te maken met discriminatie VOL is gewoon VOL niets moeilijks aan.

Of moeten we voor al die mensen ook nog voor woonruimte gaan zorgen ? Welnee niet aan beginnen,gewoon deur dicht,en laat die boeren alstublieft gewoon boeren,en stop met onzinnige co2 reductie en andere bullshit,zullen we stoppen met plastic zakjes ? Dat draagt bij !

Nogmaals er is geen wetenschappelijke verklaring tussen co2 reductie en opwarming van de aarde !!

Ik ben heeeelll blij dat ik weinig in NEEderland ben bah bah artelijk polderland.

Sorry fijne avond

• Like 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
14 minuten geleden zei 1934:

zullen we stoppen met plastic zakjes ?

We krijgen al een hele tijd niet meer standaar plastic zakken bij de supermarkt. Ik kan me eigenlijk niet herinneren sinds wanneer niet meer in Nederland. 
Maar zelfs een ontwikkelend land als Thailand heeft sinds relatief recent gratis tassen verboden. Dus wat dat betreft zijn we al op de goede weg. 

Wat “vol is vol” betreft, dat is allemaal relatief. Hetzelfde roepen ze in Australië ook. Met een landmassa groter dan West Europa en ongeveer 21 miljoen inwoners. 
Wat beide landen dan wel weer gemeen hebben is een groot personeelstekort. Een gebrek aan werkers. Dus ik zie de nieuwe instroom niet zo snel stoppen. 

Een ander dingetje is dat Nederland (Australië ook, maar dat doet er niets toe) een verdrag heeft getekend waarmee het zich verplicht om mensen die op de vlucht zijn te helpen. 
We kunnen ons nu niet zo gemakkelijk onttrekken aan dat Mensenrechten verdrag. 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei 1934:

Ik ben heeeelll blij dat ik weinig in NEEderland ben bah bah artelijk polderland.

jij mag je dus wel vrij in elk land bewegen en daar verblijven, hun mogen dat niet waarom? omdat ze geen geld hebben misschien, iets waar ook wij weer voor gezorgd hebben door ze alles te ontnemen en daar heb jij ook geen linkje voor nodig gewoon omdat het iets is wat je al lang weet.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:

Wat “vol is vol” betreft, dat is allemaal relatief. Hetzelfde roepen ze in Australië ook. Met een landmassa groter dan West Europa en ongeveer 21 miljoen inwoners. 

Wat is vol?

Er zijn 28 landen in de wereld waar meer mensen wonen per vierkante kilometer dan hier. 
In Nederland wonen “slechts” 416 mensen per vierkante kilometer. 
In Bangladesh zijn dat er al 1.102 en in Macau zelfs 20.481

Het valt dus best mee hoe vol Nederland is. 
pas wanneer er meer dan 90.000.000 mensen in Nederland wonen heb je net zoveel inwoners per vierkante kilometer. 🥸

• Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Ondertussen is t meer fan 500 in NL.

Die anderen zijn vrijwel allemaal eilandjes of bv Vaticaanstad. Wat dus een stad is in Rome.

Bangladesh is t eerste land. Wat knap os want daar vertikken er nogal veel.

VS is nummer 177......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei corydon:

Ondertussen is t meer fan 500 in NL.

Die anderen zijn vrijwel allemaal eilandjes of bv Vaticaanstad. Wat dus een stad is in Rome.

Bangladesh is t eerste land. Wat knap os want daar vertikken er nogal veel.

VS is nummer 177......

Zuid Korea nr 24

Zuid Korea is iets meer dan twee keer Nederland qua oppervlakte maar de bevolking is bijna drie keer zo veel dan Nederland. Terwijl ik daar nog nooit iemand heb horen klagen dat het daar te vol is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei 1934:

Nogmaals er is geen wetenschappelijke verklaring tussen co2 reductie en opwarming van de aarde !!

Daar hebben we het dan ook niet over, het chemische symbool voor stikstof is N het komt vaak in verbinding met zuurstof voor (NOx) en het veroorzaakt op het land zo'n voedselverrijking van de grond dat alle planten die het met een beetje minder willen doen overwoekerd worden door braam, brandnetel en dergelijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Ger-1957:

jij mag je dus wel vrij in elk land bewegen en daar verblijven, hun mogen dat niet waarom? omdat ze geen geld hebben misschien, iets waar ook wij weer voor gezorgd hebben door ze alles te ontnemen en daar heb jij ook geen linkje voor nodig gewoon omdat het iets is wat je al lang weet.

Misschien is het grote verschil dat 1934 niet in andere landen aanklopt voor huisvesting en inkomen??????

Iets wat al die anderen wel doen…. 
men ja, een ieder die zich hier in Nederland wil vestigen zal toch ergens moeten wonen, en DAAR zit het grote probleem onder andere, en zijn gewoonweg te weinig woningen, dus waar laten we al die nieuwkomers?????

Dit zelfde probleem geldt voor arbeidsmigranten……

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Dokus:

Zuid Korea nr 24

Zuid Korea is iets meer dan twee keer Nederland qua oppervlakte maar de bevolking is bijna drie keer zo veel dan Nederland. Terwijl ik daar nog nooit iemand heb horen klagen dat het daar te vol is. 

Misschien omdat ze daar wel genoeg woningen hebben?

En worden daar de “nieuwkomers” ook zo in de watten gelegd als hier????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

DAAR zit het grote probleem onder andere, en zijn gewoonweg te weinig woningen, dus waar laten we al die nieuwkomers?????

Dit zelfde probleem geldt voor arbeidsmigranten……

Duidelijk: 

Boeren weg dus minder stikstof is beter voor het milieu.

Boeren weg dus minder ruimte ingepikt door landbouw waardoor er meer huizen gebouwd kunnen worden om iedereen een woning te geven. 

Boeren weg dus moet ons voedsel ergens anders vandaan komen, wat meer banen oplevert in het transport. 

Boeren geen werk meer dus kunnen ze de extra banen die er in het transport er in de bouw ontstaan invullen.  

Boeren weg zou dus betekenen dat er minder arbeidsmigranten nodig zijn. Deze hoeven dan ook niet meer hierheen te komen, en laat dat nu precies zijn wat jullie willen…… 

• Like 1
  • Verward 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
51 minuten geleden zei Dokus:

Boeren weg zou dus betekenen dat er minder arbeidsmigranten nodig zijn. Deze hoeven dan ook niet meer hierheen te komen, en laat dat nu precies zijn wat jullie willen…… 

daar heb je een puntLOL

Maar zonder gekheid het lijkt hier ondertussen het Viva forum wel, het gaat vrijwel nergens meer over transportzaken op dit zogenaamde "chauffeursforum"  

• Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Eeweep:

het land zo'n voedselverrijking van de grond dat alle planten die het met een beetje minder willen doen overwoekerd worden door braam, brandnetel en dergelijke.

En daarvoor lopen er dus al eeuwen schapen voor , om die overwoekering tegen te gaan , maar daar is dus op bezuinigd door de overheid , dat werk is deels overgenomen door tractoren die alles maaien om kosten te besparen , dus meer schapen laten lopen is mede een oplossing , maar clubjes zoals natuurmonumenten steken liever geld in aanschaf grond , dan in onderhoud van wat ze hebben .

Daarnaast las ik nog een opmerkelijke uitspraak van die zelfde club , stikstof maakt de plant lui qua wortels ontwikkeling , dat heeft totaal geen invloed , wat wel invloed heeft op de ontwikkeling van het wortel gestel , is de beschikking van vocht , veel vocht maakt een plant lui , weinig vocht , stimuleert de wortelgroei , in het najaar krijgen we veel vaker veel neerslag en daarop droge zomers die we als meer krijgen , ja dan dan krijgen ze een opdonder , zelfde zou zijn met gewassen , als we niet beregenen gaan ze eraan , maar natuur wordt niet beregent , daarnaast komt er stikstof vrij uit de grond in die natuur gebieden bij droge zomers .

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Dokus:

Terwijl ik daar nog nooit iemand heb horen klagen dat het daar te vol is

Er pleegt ieder 40 min daar iemand zelfmoord , mensen zitten daar toren hoog in de schulden , of je daar zo gelukkig van wordt 🤔, misschien is het hun cultuur niet om te klagen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei suggs73:

Er pleegt ieder 40 min daar iemand zelfmoord , mensen zitten daar toren hoog in de schulden , of je daar zo gelukkig van wordt 🤔, misschien is het hun cultuur niet om te klagen .

En maar klagen dat we het in Neerland zo slecht hebben :rolleyes:

Maar even wat anders, als ik een huis koop boven mijn financieel kunnen dan word ik op straat gezet als ik het op een moment niet meer kan opbrengen, niemand die me helpt, de boeren krijgen hier in Nederland alle hulp toegeworpen die ze nodig hebben voor hun domme zet recht te zetten.

Groeien, groeien en maar blijven groeien gewoon omdat een ander dat zegt, boeren verstand noemen ze dat :stom::stom:

• Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Nee Ger, de boeren moesten en moeten groeien omdat de netto opbrengst per geleverde eenheid omlaag ging, om een normale levensstandaard te kunnen behouden, moesten en moeten boeren meer van hun product verkopen. Dus schaalvergroting.

Mede gedreven door jou als consument, die liever 2 euro voor 1,5 liter melk betaald, dan 2,25.....

En diegene die het aan zagen komen, waren de banken, die hadden namelijk al wat 'kleinere' boeren die aardig richting minimumloon/armoedegrens gingen...

Groet Ron

• Like 3
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden