Spring naar bijdragen
  • 0

We zien deze ochtend meerdere groepen tractoren rijden op de snelwegen

Ger-1957
 Share

Vraag

Recommended Posts

• 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Damster:

Ik trek helemaal geen conclusie, en al helemaal niet over de ammoniak uitstoot. Dat noemde ik al aan het begin. 

Kun je me dan uitleggen waarom je bedacht dat de Rotterdamse haven maar helemaal moet sluiten, een gedachte die je kreeg na het lezen van het artikel? Als ik dat artikel lees zou ik denken: die boeren vervuilen, qua stikstof, veel meer, het lijkt mij dan logischer boeren te laten sluiten.

• Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Dokus:

Wordt toch eend wakker. 
wanneer de arbeidsmigranten vandaag allemaal vertrekken is de BV Nederland binnen een maand compleet ter ziele. 

En de woningnood opgelost😜
maar eens wat meer actie ondernemen met goede keurings artsen om alle “afgekeurden” en uitkerings trekkers nalopen, en niet te vergeten “iets” meer betalen.

Ik ken er inderdaad genoeg die meer overhouden met thuis zitten en die mij uit lachen als ik weer naar mijn werk ga.

Voor het minimumloon ga ik ook niet mijn rug bezeren op het land of in een kas.

Werken moet lonen……

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

@sprinter 516: Ik hoop van ganser harte voor jou(en ieder ander), dat jij nooit in de situatie belandt, dat jij afhankelijk wordt van (keurings)artsen van het Uwv en hun onnavolgbare beslissingen.

Dan zul je ervaren dat lang niet iedereen voor zijn of haar lol thuis zit, om anderen zoals jij, uit te lachen omdat jij weer naar jou werk moet.

Hans

• Like 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
15 uur geleden zei Ger-1957:

Vreemd, in elke branche betekend schaarste dat de prijzen omhoog gaan, mijn boerenverstand zegt me dat er hier iets mis gaat.

Boeren hebben zich uit laten buiten, en nog steeds. Hier op een steenworp afstand staat een grote kas met dikke vette letters staat er op 

image.png.053a72d6018f1bcd74851fd34546c555.png

Het zijn dus niet de banken, het is de grootgrutter die de prijzen bepaald voor de boeren, en diezelfde boeren zijn dom genoeg om zich steeds maar weer met loze beloften weg te laten sturen en meer geld lenen.

Maar maak je geen zorgen, het probleem wordt vanzelf opgelost dankzij een paar boeren die weten hoe het moet, maandag het hele land op slot, dat zal ze leren ;) 

Ik zie hier eerder een tuinder, die zorgt dat hij in ieder geval een minimumprijs krijgt, waardoor hij kan overleven....

Even ten overvloede; een tuinder heeft met minder en andere regelgeving van doen als een veehouder.

Groet Ron

• Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

De tijd dat de prijzen bij schaarste omhoog gaan is al lang voorbij.
Als er schaarste is aan een bepaald product door vorst/ hagel / storm/ waterschade dan haalt men dat product gewoon goedkoop uit het buitenland. 
Daarom heeft een tuinder tegenwoordig geen goede en slechte jaren meer maar gewone en slechte jaren.

De tuinders zijn al jaren geleden gesaneerd. Daar zijn de klappen eerder gevallen en zijn er velen uiteindelijk gestopt. 

Nu zijn de boeren aan de beurt,

en ook die hadden dat kunnen zien aankomen. 
Er moet een oplossing komen hoe verder met het bedrijf. Duidelijkheid en niet zoals die “heilige” meneer Bleker met zijn mooie praatjes deed, de problemen vooruit schuiven.

Eens zal men …. De koe bij de horens…. moeten vatten.
Een omslag voor de toekomst. En de boeren betalen wat het moet kosten.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei lientje:

dan haalt men dat product gewoon goedkoop uit het buitenland. 

En dat is waar het in Nederland naar toe gaat, en waarom niet als we daarvoor in een gezond en groen land leven?

Boer en tuinder is in mijn ogen nog steeds gewoon een verdienmodel, als dat verdienmodel hier niet meer past dan zal het verdwijnen, net als de buurtsuper, chauffeursbanen en de mijnwerkers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

als dat verdienmodel hier niet meer past dan zal het verdwijnen, net als de buurtsuper, chauffeursbanen en de mijnwerkers.

Waarom zet je "chauffeursbanen" tussen buurtsupers en mijnwerkers ?

Dat er in het verleden een verschuiving was van Nederlandse banen naar Oost Europese landen klopt wel.

Maar als je nu eens rond je heen kijkt kun je alleen maar concluderen dat "de Nederlandse" vervoersondernemer wanhopig om mensen zit te springen.

Dus dat "de chauffeursbaan "een verdienmodel is dat zal verdwijnen vind ik lichtjes overdreven.

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Zojuist zei europeaan:

Dat er in het verleden een verschuiving was van Nederlandse banen naar Oost Europese landen klopt wel.

Maar als je nu eens rond je heen kijkt kun je alleen maar concluderen dat "de Nederlandse" vervoersondernemer wanhopig om mensen zit te springen.

Dus dat "de chauffeursbaan "een verdienmodel is dat zal verdwijnen vind ik lichtjes(*) overdreven.

(*) lichtjes is natuurlijk een understatement van mij :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei europeaan:

Dus dat "de chauffeursbaan "een verdienmodel is dat zal verdwijnen vind ik lichtjes overdreven.

Wat zal de toekomst brengen voor chauffeurs als het autonome rijden er ooit gaat komen.

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
19 uur geleden zei Eeweep:

Weet jij dat na onderzoek op school/krant/internet of je buurman, de leraar biologie, of heb jij dat zelf bedacht? Mijn boerenverstand zegt me dat die wortels lui worden als ze in het bovenste laagje al genoeg, zelfs misschien wel te veel, voedsel vinden, waarom zouden ze dan nog dieper groeien? Dat doen ze, volgens mij dan, alleen als ze te weinog voedsel krijgen, en ja, dat voedsel wordt door het vocht vervoerd. Dus met teveel vocht bovenin worden ze ook lui. Ik zou graag weten waar jij die ontkenning van "diezelfde club" vandaan haalt.

Het is wel zo blijkbaar , het zou dus betekenen in de praktijk, als plantenwortels  in het water zouden staan bv , maar geen voedingstoffen zouden hebben , enorme diepe wortels zouden moeten hebben , dat komt mij raar over , van vocht weet ieder , als ik tarwe plant , en het wordt nat , zit er geen wortel onder van voorjaar , en trekt je het er zo uit zomers , droge herfst winter , en het staat veel vaster , tulpen , natte herfst winter , geen wortels , zodra het droog wordt moet je het rap gaan beregenen anders verdampt het kapot , droge herfst meer wortels , heb je wat meer dagen speling nog .

Mest stoffen breng ik bij de wortel ,en had verwacht dat voedingstoffen mee omhoog komen door capilaire werking samen met vocht , maar theoretisch schijnt het wel te kloppen wat u zegt .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

En dat is waar het in Nederland naar toe gaat, en waarom niet als we daarvoor in een gezond en groen land leven?

Boer en tuinder is in mijn ogen nog steeds gewoon een verdienmodel, als dat verdienmodel hier niet meer past dan zal het verdwijnen, net als de buurtsuper, chauffeursbanen en de mijnwerkers.

WE kunnnen in het hedendaagse wel merken om afhankelijk van het buitenland te zijn lijkt me , zou dom zijn om je afhankelijk van voedsel te laten maken , we halen ons bak graan uit Frankrijk , nooit geen probleem , behalve nu koopt ieder land graan uit Frankrijk , men vist in de zelfde vijver , daarnaast calculeert u misoogsten niet in .

Gezond , industrie , vliegverkeer gaat echt niet aan banden gelegd worden , we hebben gezien hoe schoon de lucht was tijdens de corona periode , alle boeren hebben gewoon door gewerkt met een dagelijkse bezigheden .

Ik gok , want de boeren opruimen gaat door , overheid drukt altijd zijn plan door , dat als 50% weg is , dat de natuur perfect is , zonder voor en na metingen , want er zijn geen praktijk metingen , dat oa Schiphol niet meer hoeft in te leveren en Lelystad open gaat , en de industrie ongehinderd door kan en er 2 miljoen huizen bij komen .

Een gemaakt probleem op papier , is ook makkelijk op papier weer op te lossen , boeren weg , probleem op papier opgelost , en zie je wel , we hebben de zogenaamde vervuiler gepakt .

Daarnaast is het een droom van Tjeerd om de veestapel te halveren , denk dat zijn vegatarische achtergrond een rol speelt , 

Daarnaast Print men 3d voedsel !!!!!!!!!!!!!!!!!!! is booming bussiness , in hoever is dat nog gezond ? vegatarische mensen moeten nu al b12 bij slikken , en dat heeft een reden , hoeveel vitaminen moet je in de toekomst gaan bij slikken , als voedsel 3 d geprint gaat worden ?, lijkt me een rare ontwikkeling .

• Like 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
17 uur geleden zei Ger-1957:

Vreemd, in elke branche betekend schaarste dat de prijzen omhoog gaan, mijn boerenverstand zegt me dat er hier iets mis gaat.

Boeren hebben zich uit laten buiten, en nog steeds. Hier op een steenworp afstand staat een grote kas met dikke vette letters staat er op 

image.png.053a72d6018f1bcd74851fd34546c555.png

Het zijn dus niet de banken, het is de grootgrutter die de prijzen bepaald voor de boeren, en diezelfde boeren zijn dom genoeg om zich steeds maar weer met loze beloften weg te laten sturen en meer geld lenen.

Maar maak je geen zorgen, het probleem wordt vanzelf opgelost dankzij een paar boeren die weten hoe het moet, maandag het hele land op slot, dat zal ze leren ;) 

Hier ga je wat de fout in , je hebt groot grutters , handelshuizen en boeren , de grutters zijn nog in 3 handen of zo , terwijl het vroeger er meer waren en dus meer concurrentie , dus hebben een enorme machtspositie opgebouwd .

Producten hebben een sterk merk , aardappel is een aardappel , maar bier is bier noemen is dramatisch , wil een aardappel verkoper de aardappelen niet voor die prijs verkopen , gaat koper naar andere partij waar in de wereld , doe je datt met bv Amstel , dan zegt Amstel ja mooi niet , dan krijg jij geen bier meer , en geen Amstel in de schappen , gaat consument naar andere winkel en haalt daar de boodschappen , en dat laten ze niet gebeuren .

Kom er verder op terug , heb het nu druk .

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei suggs73:

Het is wel zo blijkbaar , het zou dus betekenen in de praktijk, als plantenwortels  in het water zouden staan bv , maar geen voedingstoffen zouden hebben , enorme diepe wortels zouden moeten hebben , dat komt mij raar over , van vocht weet ieder , als ik tarwe plant , en het wordt nat , zit er geen wortel onder van voorjaar , en trekt je het er zo uit zomers , droge herfst winter , en het staat veel vaster , tulpen , natte herfst winter , geen wortels , zodra het droog wordt moet je het rap gaan beregenen anders verdampt het kapot , droge herfst meer wortels , heb je wat meer dagen speling nog .

Mest stoffen breng ik bij de wortel ,en had verwacht dat voedingstoffen mee omhoog komen door capilaire werking samen met vocht , maar theoretisch schijnt het wel te kloppen wat u zegt .

Als in dat water geen voedingsstoffen zitten zouden de planten inderdaad enorm diepe wortels moeten hebben om bij voedsel te kunnen komen, ja. Doorgroeien tot het lukt of afsterven, zeg maar. https://de.wikipedia.org/wiki/Hydrokultur weet hier alles vanaf, op de Nedrelandse wikipedia staat het allemaal wat beknopter..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Vledder:

Wat zal de toekomst brengen voor chauffeurs als het autonome rijden er ooit gaat komen.

Denk jij werkelijk dat dat autonoom rijden er zodanig zal komen dat dat tot gevolg heeft dat er chauffeurs massaal ontslagen worden.

30 jaar geleden had Mercedes al een proefproject op de A 5,van Karlsruhe naar Basel met een auto die autonoom (dus zonder invloed van een chauffeur) gevolgd werd door een tweede.

Het is bij dit experiment gebleven ,ik heb er nooit iets meer over gehoord of gezien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
16 uur geleden zei Eeweep:

Kun je me dan uitleggen waarom je bedacht dat de Rotterdamse haven maar helemaal moet sluiten, een gedachte die je kreeg na het lezen van het artikel? Als ik dat artikel lees zou ik denken: die boeren vervuilen, qua stikstof, veel meer, het lijkt mij dan logischer boeren te laten sluiten.

De gedachte kwam bij me op door alle de reactie’s die ik lees op de nieuws artikelen en ook hier op het forum, dat er heel makkelijk gezegd wordt, dat de boeren maar moeten  stoppen met hun leven(swerk) want dan kunnen wij weer verder met huizen bouwen, wegen aanleggen en nog meer blokkendozen op nog grotere industrieterreinen.  Maar plaats het eens in een ander licht en bedenk eens hoe jezelf zou reageren als jouw bestaan opgedoekt moet worden. Of bv. inderdaad de Rotterdamse haven volledig af te sluiten. Dan is leiden in last en gaan er honderd duizenden mensen de straat op , want dat kunnen ze toch echt niet maken. Het gaat ook echt niet alleen om natuurherstel, het gaat om woningen en nieuwe wegen etc. En bovendien zal het de randstedelijken geen zier interesseren  hoe een boer zich dan in zijn bestaan zal moet voorzien. En dat deed bij mij die gedachte opkomen. 

• Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
21 minuten geleden zei Damster:

De gedachte kwam bij me op door alle de reactie’s die ik lees op de nieuws artikelen en ook hier op het forum, dat er heel makkelijk gezegd wordt, dat de boeren maar moeten  stoppen met hun leven(swerk) want dan kunnen wij weer verder met huizen bouwen, wegen aanleggen en nog meer blokkendozen op nog grotere industrieterreinen.  Maar plaats het eens in een ander licht en bedenk eens hoe jezelf zou reageren als jouw bestaan opgedoekt moet worden. Of bv. inderdaad de Rotterdamse haven volledig af te sluiten. Dan is leiden in last en gaan er honderd duizenden mensen de straat op , want dat kunnen ze toch echt niet maken. Het gaat ook echt niet alleen om natuurherstel, het gaat om woningen en nieuwe wegen etc. En bovendien zal het de randstedelijken geen zier interesseren  hoe een boer zich dan in zijn bestaan zal moet voorzien. En dat deed bij mij die gedachte opkomen. 

Toen ik klein was kwamen de groenteboer (met een Opel Blitz!, alleen de naam al is schitterend), de kolenboer, de melkboer en de bakker de boodschappen aan huis brengen. Dat is later gereduceerd tot de SRV-man (lghtbiq+-er), en zelfs die zie ik niet meer. Daarvoor hebben de ridder, de gasaansteker en de klompenmaker al moeten omkijken naar ander werk, dat beroepsgroepen verdwijnen is van alle tijden. En bekijk het ook eens vanuit de kant van die randstedeling: 66% van de grond in Nederland is in handen van een 5-8% boeren, als je dan van alle experts te horen krijgt dat die ook nog het omliggende gebied waar die randstedeling moet recreëren vervuilen, dan kan ik me voorstellen dat er gedacht wordt dat die boeren moeten veranderen. Ik woon zelf mijn hele leven, afgezien van een paar jonge jaren, al op het platteland, ik zie ook wel dat het allemaal niet met opzet gebeurd, maar je vraagt je toch wel af waarom zoveel boeren al echt meer dan dertig jaar alle waarschuwingen in de wind slaan. Waren ze op tijd begonnen met opstaan tegen de banken (de Rabobank is ook begonnen als boerenbank, dat hebben ze ook uit de hand laten lopen, ze hadden de macht te zeggen dat ze massaal naar een andere bank stappen als ze alleen maar geld krijgen voor groter, groter, groter), dan hadden ze voor een veel groter deel nu geen probleem gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Denk jij werkelijk dat dat autonoom rijden er zodanig zal komen dat dat tot gevolg heeft dat er chauffeurs massaal ontslagen worden.

30 jaar geleden had Mercedes al een proefproject op de A 5,van Karlsruhe naar Basel met een auto die autonoom (dus zonder invloed van een chauffeur) gevolgd werd door een tweede.

Het is bij dit experiment gebleven ,ik heb er nooit iets meer over gehoord of gezien.

dertig jaar geleden was de techniek er nog helemaal niet klaar voor, databussen hadden de snelheid van een slak, voordat de informatie van de linkerkant van de wagen was verwerkt had je voor, achter en rechts al vanalles aan je wagen hangen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
22 uur geleden zei Localton:

Potverdomme Ger, dat heb je snel voor elkaar:

https://twitter.com/RunhaarHenk?ref_src=twsrc^google|twcamp^serp|twgr^author

truckers.jpg.2076e2a3383f3d6c0e0161eacd8d67bd.jpg

Er zaagt een boer in de Krimpenerwaard 100 knotwilgen om; blijken er ineens 18.000 truckers achter te staan.......LOL

Onze regering laat duizenden hectares bos kappen in oa Canada? en Estland om hier in de verbrandings oven op te stoken , zijn/waren ook duizenden of miljoenen mee eens 🤦‍♂️

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei dieselsnuivertje:

@sprinter 516: Ik hoop van ganser harte voor jou(en ieder ander), dat jij nooit in de situatie belandt, dat jij afhankelijk wordt van (keurings)artsen van het Uwv en hun onnavolgbare beslissingen.

Dan zul je ervaren dat lang niet iedereen voor zijn of haar lol thuis zit, om anderen zoals jij, uit te lachen omdat jij weer naar jou werk moet.

Hans

Ik begrijp je betoog, echter (en ik schaam mij diep voor deze mensen) heb ik meerdere familie leden (waar ik geen contact meer mee heb) die er de kantjes vanaf lopen en ieder smoesje kennen om de keurings artsen keer op keer om de tuin te leiden, en weer een jaar extra thuis mogen lopen op onze kosten. 

Geen van alle mankeren ze dingen waardoor werken onmogelijk is, maar allemaal hebben ze er wel "zwarte" baantjes bij, en dus een beter financieel leven dan menigeen die er hard voor werkt.

In mijn ogen zijn de keurings eisen dus veel te milt.

En deze mensen leven dus wel van het belastinggeld wat ik en jij op moeten hoesten........

Gelukkig voor hun ben ik geen verrader, maar ik hoop toch echt dat de kwaaltjes die ze denken te hebben een keer in het echt uit komen, dan weten ze gelijk waar ze mee spotten......

• Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Dat klinkt nogal pretentieus Hendrik. 

Ik weet niet waarom nu. Normaal denk ik wel eens aan Freddy wanneer ik Emmen aandoe. Maar ik moest zojuist ineens weer aan hem denken. Raar is dat, niet?

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Op 29-6-2022 om 20:01 zei Ger-1957:

Doe jij dan het ligt voor hun uit ;)

Iemand met een uitkering heeft het niet beter als iemand met 40 uur werken, maar ik ben het met jou eens dat sommigen er een vak van hebben gemaakt om het met een uitkering te overleven.

Maar stel nu dat jij werkeloos wordt, ga je dan tomaten plukken? Of wacht je een poos tot je een andere baan hebt waar je hetzelfde verdient als bij je vorige baan? als je het stelsel gaat omgooien dan sta je de volgende dag tomaten te plukken kan ik je vertellen.

Al zou het systeem maar zou aangepast worden dat je die ''hoge'' uitkering alleen krijgt als je minstens 24 uur in de week dan tomaten gaat plukken of voor mijn part plantsoenendienst. Dan doe je tenminste nog iets voor dat geld, wil je dat werk niet doen wordt je uitkering met 50% gekort bijvoorbeeld.

• Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden