Spring naar bijdragen
  • 0

We zien deze ochtend meerdere groepen tractoren rijden op de snelwegen

Ger-1957

Vraag

Recommended Posts

• 0
  • Forumlid
15 minuten geleden zei trieftol:

Microsoft en Google in middenmeer. 

Ze zijn er met een 3e bezig

En die hebben geen verplichting iets met die restwarmte te doen? Dat is wel een gemiste kans, ja!

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
43 minuten geleden zei Eeweep:

En die hebben geen verplichting iets met die restwarmte te doen? Dat is wel een gemiste kans, ja!

Alstublieft:

NoordHollands dagblad - Zaterdag 6 maart 2021

Hollands Kroon heeft doelbewust foute informatie naar buiten gebracht om draagvlak te creëren voor datacenters van Microsoft en Google. Wethouder Theo Meskers beweerde dat ’restwarmte’ gebruikt zou kunnen worden terwijl hij op de hoogte was van het tegendeel.

Meskers verzweeg bewust dat de restwarmte van de centra niet geschikt is om duurzaam elders te gebruiken. Hij had een afspraak die hij belangrijker vond dan de waarheid. Samen met CEO Hiemstra van bedrijventerrein Agriport A7 en Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord had hij bekokstoofd dat het verhaal van die restwarmte als groot voordeel van de vestiging van datacenters moest worden gebracht. Naast de andere voordelen, zoals werkgelegenheid en financieel profijt voor de gemeente.

Meskers instrueerde zijn ambtenaren om weg te kijken van de onbruikbaarheid van de restwarmte, die een veel te lage temperatuur heeft om nuttig ingezet te kunnen worden. De ambtenaren moesten blijven volhouden dat die restwarmte wel op milieuvriendelijke wijze kan worden benut. Tegen beter weten in. De reden: het toch al wankele maatschappelijk draagvlak voor de datacenters zou anders afbrokkelen.

Goh, waar kennen we dit soort politiek beleid nou ook alweer van??

• Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Localton:

Alstublieft:

NoordHollands dagblad - Zaterdag 6 maart 2021

Hollands Kroon heeft doelbewust foute informatie naar buiten gebracht om draagvlak te creëren voor datacenters van Microsoft en Google. Wethouder Theo Meskers beweerde dat ’restwarmte’ gebruikt zou kunnen worden terwijl hij op de hoogte was van het tegendeel.

Meskers verzweeg bewust dat de restwarmte van de centra niet geschikt is om duurzaam elders te gebruiken. Hij had een afspraak die hij belangrijker vond dan de waarheid. Samen met CEO Hiemstra van bedrijventerrein Agriport A7 en Ontwikkelingsbedrijf Noord-Holland Noord had hij bekokstoofd dat het verhaal van die restwarmte als groot voordeel van de vestiging van datacenters moest worden gebracht. Naast de andere voordelen, zoals werkgelegenheid en financieel profijt voor de gemeente.

1 uur geleden zei Vledder:

Pfff, ja, dat riekt naar "ik wil, ik wil, ik wil!¨. Dan is het toch goed dat er organisaties als Follow the money zijn om daar doorheen te prikken!

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Op 27-6-2022 om 17:36 zei Ger-1957:

Dat is weer zo een misselijkmakende racistische opmerking. 

Weet je waar ik misselijk van wordt? Van een rovende, overlast gevende, geweld plegende en verkrachtende bende die wekelijks de nieuwe wereld binnen komt dobberen met rubberbootjes en klagen dat ze een nacht op een stoel moeten slapen in Ter Apel. Dat deze rovende, overlast gevende, geweld plegende en verkrachtende bende toevallig vaak donker van kleur is en man kan ik niet niets aan doen.

Opsporing verzocht is zomaar nog niet van de buis!

• Like 3
  • Thanks 5
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei the duke:

Weet je waar ik misselijk van wordt? Van een rovende, overlast gevende, geweld plegende en verkrachtende bende die wekelijks de nieuwe wereld binnen komt dobberen met rubberbootjes en klagen dat ze een nacht op een stoel moeten slapen in Ter Apel. Dat deze rovende, overlast gevende, geweld plegende en verkrachtende bende toevallig vaak donker van kleur is en man kan ik niet niets aan doen.

Opsporing verzocht ik zomaar nog niet van de buis!

Even diep ademhalen en dan het volgende tot je nemen: de mensen waarop jij doelt komen niet de nieuwe wereld binnendobberen, bij de "nieuwe wereld" hoort Europa helemaal niet (https://www.encyclo.nl/begrip/nieuwe_wereld), dus waar maak je je druk om? Verder zou ik dan wel willen weten wat je er dan wel aan kunt doen (kan ik niet niets aan doen) en bovenal: waarom je er nog niets aan hebt gedaan. Verder niet in een bubbeltje blijven hangen en doen alsof alle genoemde problemen te maken hebben met kleur, meestal is de aanleiding armoede of macht (https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/01/ze-hebben-mijn-leven-geruineerd-vertelt-oud-bondscoach-vera-pauw-over-haar-conflict-met-de-knvb-a4135293, dit is gisteren in de krant gekomen). En ja, als je blijft denken dat iedereen die er anders uit ziet maar uitgesloten moet worden van alles wat onze voorouders (want wij hebben dat echt niet gedaan, hooguit dat werk voortgezet) hebben opgebouwd, dan geef je die mensen ook weinig aanleiding om zich aan te passen. Het enige wat wij hebben moeten doen om in onze bevoorrechte positie te komen is geboren worden en ook daar hebben onze moeders het meeste werk gedaan.

• Like 1
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Op 1-7-2022 om 10:35 zei Localton:

Het principe van "autonoom rijden" over grotere afstanden bestaat al jaren: de Rollende Landstraße, maar om een of andere reden wordt dat maar geen succes.

Ik roept maar wat, de beperking ligt aan de infrastructuur.

Rail Cargo Group is experiencing substantial growth in the sector of Rolling Road (ROLA) transport. The Austrian company exceeded by the end of October 2021 the transported volumes of 2019 and 2020. Connections on the Brenner axis enabled the increased volumes of this year.

Bron >> klik <<

Voor degene die het niet kunnen leen.

Rail Cargo Group maakt een forse groei door in de sector Rolling Road (ROLA) transport. Het Oostenrijkse bedrijf overtrof eind oktober 2021 de vervoerde volumes van 2019 en 2020. Verbindingen op de Brenner-as maakten de toegenomen volumes van dit jaar mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Eeweep:

(...) En ja, als je blijft denken dat iedereen die er anders uit ziet maar uitgesloten moet worden van alles wat onze voorouders (want wij hebben dat echt niet gedaan, hooguit dat werk voortgezet) hebben opgebouwd, dan geef je die mensen ook weinig aanleiding om zich aan te passen.

Dit moet je nou bijvoorbeeld eens in Ter Apel bij die buschauffeurs gaan verkondigen. Of aan chauffeurs die letterlijk voor hun leven moeten vrezen als ze naar de trein naar Calais moeten nemen. Of kom hier eens een op een doordeweekse dag een bak koffie pakken en kijk hoe een compleet winkelcentrum in een paar jaar tijd verworden is tot een Islamitisch derde wereld koopcentrum waar het letterlijk 'zwart' ziet van mannen die de hele dag niks te doen hebben als behalve een beetje te hangen bij de belwinkel en het geldwisselkantoor. Waar in lange gewaden gehulde vrouwen met volle boodschappenkarren de Aldi uit komen lopen en het geld uit de muur staan te tappen terwijl ze in een onverstaanbaar gegil via hun I-Phone -geklemd tussen oor en de hoofddoek- met de familie in Somalië of Jemen staan te ouwehoeren. Allemaal betaald van jou en mijn belastingcenten. Waar 's avonds diezelfde buurt geteisterd word door hun kroost en een gewone Nederlandse burger de straat al niet meer op durft. Stuk voor stuk gelukszoekers die letterlijk geen steen bijdragen aan onze samenleving en alleen maar een hoop geld kosten en onze rechtstaat en zorgstelsel ontwrichten. Allemaal volk wat schijnbaar de hele dag de tijd heeft en zich al niet bekommert om een betaalde baan, laat staan een positieve bijdrage te leveren aan ons systeem, lees samenleving. Precies diezelfde doelgroep waarvan jij zegt dat ze de kans niet krijgen of weinig aanleiding hebben om zich hier aan te passen.

Ik begrijp dat je enige sympathie hebt met mensen uit derde wereld landen omdat je daar zelf hebt gewerkt. Dat heb ik ook, zij het in een iets andere setting. Ook ik heb de armoede en ellende als gevolg van oorlog en onderdrukking van heel dichtbij gezien en meegemaakt en begrijp alles. Ook ik heb -als benoemd forum-racist- goede vrienden en kennissen van allerlei pluimage, van allerlei nationaliteiten, arm, rijk, blank of zwart. Het heeft niet altijd met 'anders uitzien' te maken. Het heeft ook niets met 'uitsluiten' te maken. Wél met het feit dat het overgrote deel van onze nieuwe 'medelanders' zich met goedkeuring van de overheid toegang weet te verschaffen tot onze samenleving en zich beroept op haar rechten zonder ook maar één steen te willen bijdragen voor een leefbare samenleving.

• Like 2
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
20 minuten geleden zei Ger-1957:

Ik roept maar wat, de beperking ligt aan de infrastructuur.

Voor degene die het niet kunnen leen.

Rail Cargo Group maakt een forse groei door in de sector Rolling Road (ROLA) transport. Het Oostenrijkse bedrijf overtrof eind oktober 2021 de vervoerde volumes van 2019 en 2020. Verbindingen op de Brenner-as maakten de toegenomen volumes van dit jaar mogelijk.

Tjonge, wat een jubelverhaal. Met rijverboden en subsidies wordt alles een "succes".

Waar we in de jaren 90 een groene L op de cabine moesten plakken en niet meer 's nachts mochten rijden, denderde op hetzelfde moment de vrachttrein met trucks zonder enige vorm van geluiddemping met een geluidsproductie ver boven de industrienorm van 85 dBa 's nachts door de Alpen.

Alvast vertaald:

De Duitsers dokken:

"Financiering Rail Cargo Group

Gesubsidieerde proportionele rijpadheffingen in Duitsland

Het Duitse federale ministerie van Transport en Digitale Infrastructuur heeft een richtlijn voor transport en digitale infrastructuur ter bevordering van het goederenvervoer per spoor ('RL af-TP') aangenomen als maatregel in het Masterplan spoorgoederenvervoer. Volgens deze richtlijn willen we aangeven dat de spoorwegvervoersbedrijven binnen de Rail Cargo Group (Rail Cargo Carrier - Germany GmbH en Rail Cargo Austria AG) de belangrijkste begunstigden zullen zijn die middelen zullen ontvangen voor de bevordering van het goederenvervoer per spoor door middel van proportionele financiering van de goedgekeurde rijpadgelden (af-TP). Deze fondsen zijn inbegrepen in onze prijzen."

En Google-translate is your friend ook alvast vertaald:

En de Oostenrijkers dokken:

In december 2012 werd de voorheen toegestane openbare dienst in het goederenvervoer vervangen door een steunprogramma voor het goederenvervoer per spoor (SGV-steunprogramma 2013 tot 2017) dat bij de Europese Commissie was aangemeld als staatssteun. Dit omvat de soorten spoorvervoer die qua marktkenmerken rechtstreeks concurreren met het goederenvervoer over de weg en bevordert het vervoer met één wagen, het onbegeleide gecombineerd vervoer en de Rollende Landstraße. Dit is bedoeld om het hoge aandeel van het goederenvervoer per spoor in Oostenrijk in vergelijking met andere Europese landen veilig te stellen. Minister van Transport Hofer stelt dat de RFT-financiering van 2018 tot 2022 zal doorgaan. De ondersteuning van gecombineerd vervoer (d.w.z. Rollende Landstraße en onbegeleid vervoer) en vervoer met enkele wagons is ook gepland als onderdeel van dit financieringsprogramma.

In  2017 werden in totaal € 114,23 miljoen aan EU-spoorgoederengoederensubsidies toegekend aan Rail Cargo Austria AG en particuliere spoorwegen. De stijging van ongeveer € 10 miljoen in vergelijking met 2016 (€ 103,28 miljoen SVG-financiering) was voornamelijk toe te schrijven aan Rail Cargo Austria AG. Het ontving ongeveer € 90,83 miljoen, waarvan € 57 miljoen voor het vervoer van enkele wagons en € 33,83 miljoen voor gecombineerd vervoer. De subsidies voor de particuliere spoorwegen bleven grotendeels constant, ze waren goed voor € 23,39 miljoen aan RFT-subsidies (2016: € 22,45 miljoen), waarvan het overgrote deel betrekking had op gecombineerd vervoer.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
22 minuten geleden zei Ger-1957:

Racisten blijven een podium vinden op het chauffeursforum   :bey:

Helaas ben ik het (dit keer) wel volmondig met Pierre eens Ger.....

Blijkbaar als je de waarheid zegt ben je dus een racist, dan ben ik er dus ook 1😒

Tuurlijk geldt dit niet voor elke "nieuwkomer" dat klopt ook maar de verhalen van de mensen in de regio Ter Apel kloppen absoluut.

En het is echt niet een hand vol mensen op de hele instroom hoor, maar gelukkig gaan ook steeds meer politieke figuren inzien dat "vol" ook echt vol is.

De regering houdt ons bewust verkeerde cijfers voor over de criminaliteit die er gepleegd wordt en wat het 'de Nederlander" per persoon kost al die asiel opvang.

Dus als er geen aangifte gedaan wordt, dan is er blijkbaar ook geen criminaliteit?

Ga jij nu eens aan een ondernemer vragen hoeveel tijd hij kwijt is aan het doen van aangifte (waar verder niets mee gedaan wordt), zo vreemd is het niet dat er niet meer zo vaak aangifte gedaan wordt.

De politiek doet er alles aan om hun keuzes in een beter daglicht te stellen en naar beneden te stellen, helaas laat de realiteit zich niet voorliegen.

Kijk naar programma's al opsporing verzocht, en je ziet wat we bedoelen.........

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
45 minuten geleden zei Ger-1957:

Racisten blijven een podium vinden op het chauffeursforum   :bey:

Huichelaars en landverraders ook.

Die mogen zelfs nog terugkomen als ze stampvoetend hun account hebben opgezegd... LOL

• Thanks 2
  • Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

Het echte probleem is Pierre, ze mogen niet werken van de overheid. Terwijl diezelfde overheid iedereen verleidt dat ze maar mensen uit India moeten halen.

Net buiten Gilze is ook een asiel zoekers kamp. Best wel groot. In Gilze hebben ze er vrijwel nooit last van. Af en toe jatten ze iets uit de supermarkt. Maar iedere gezonde Hollandse jongen deed dat ook.

Ledigheid is des duivels oorkussen.

Hier zeggen ze, idle hands are the devil playground.

Laat ze gewoon werken. Dan hebben ze geld en voelen ze zich productief. Dat volk uit Jemen vluchten niet voor niks. De Saudische regering gaat er nogal te keer, maar wij zeggen er niks van en verkopen allerlei oorlogs materieel aan hun.

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Op 1-7-2022 om 10:35 zei Localton:

Het principe van "autonoom rijden" over grotere afstanden bestaat al jaren: de Rollende Landstraße, maar om een of andere reden wordt dat maar geen succes.

Bedoel je met "Rollende landstrasse"die trein van de Brenner naar Ingolstad of van Novara naar Freiburg ?

Een trein waar je een vrachtwagen op rijdt en die over het spoor verder vervoert.

Dat noem ik met de beste wil van de wereld geen autonoom rijdende vrachtwagen.

Dat dit concept geen succes is ligt aan het feit dat deze rollende landstrasse zonder de nodige subsidies en vergunnings maatregelen een stervend bestaan lijdt. 

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

^^Freiburg >>>>> Novara is een druppel op een gloeiende plaat wat er dagelijks in Zwitserland rond rijdt Europeaan,
Zie wel eens een filmpje van de firma Hartog op youtube, en die staan daar s,maandags s,avonds met 3 auto,s op en gaan op dinsdag morgen in Italie met 9 uur rust op de klok aan het uitlossen van stukgoed beginnen.
Als je compleet over de weg gaat dan lukt dat niet.

Win win voor transporteur dus, en chauffeur is niet zo belangrijk.
Uitspraak van de chauffeur in het laatste filmke was toen hij op dinsdag om 17.00 ergens bij een restaurant
stond en woensdag pas om 7.30 op hoefde te staan dat hij dat wel lekker vond want slapen op die trein
wilde eigenlijk niet echt goed.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei europeaan:

Bedoel je met "Rollende landstrasse"die trein van de Brenner naar Ingolstad of van Novara naar Freiburg ?

Een trein waar je een vrachtwagen op rijdt en die over het spoor verder vervoert.

Dat noem ik met de beste wil van de wereld geen autonoom rijdende vrachtwagen.

Dat dit concept geen succes is ligt aan het feit dat deze rollende landstrasse zonder de nodige subsidies en vergunnings maatregelen een stervend bestaan lijdt. 

Bedoelt hij niet die test strecken met bovenleiding zoals je die op de A! bij Reinfeld hebt en bij Frankfurt heb je ook zo een stuk waar die bovenleiding hangt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
51 minuten geleden zei kiepenboer:

^^Freiburg >>>>> Novara is een druppel op een gloeiende plaat wat er dagelijks in Zwitserland rond rijdt Europeaan,
Zie wel eens een filmpje van de firma Hartog op youtube, en die staan daar s,maandags s,avonds met 3 auto,s op en gaan op dinsdag morgen in Italie met 9 uur rust op de klok aan het uitlossen van stukgoed beginnen.
Als je compleet over de weg gaat dan lukt dat niet.

Als ze daar op maandagavond staan wil dat zeggen dat ze de hele dag al gereden hebben om daar te staan.

Als ik op maandagochtend vertrek,en via Zwitserland naar Milaan moet sta ik ook ,met mijn wettelijke rust,om 9 uur bij mijn eerste klantje.

En heb wél goed geslapen.

W.B. Novara Freiburg:

IK heb dat één keer gedaan;ik ging om 16 uur die trein op,waarna eenlcl ons eenstulje verder op het emplacement trok,daar bleven we staan ,in de brandende zon,tot een uur of 9 (21).

Vervolgens ging het met een klein lockje ervoor met een slakkengangetje naar Domodossola,waar er een zware Zwitserse lock voor kwam,die ons,rond een uur of 10/10,30 met een noodgang naar Freiburg trok.waar we om 4 uur 's nachts aankwamen.

Zo een trein is leuk als je na je rit aankomt en vervolgens gelijk aan boord kunt rijden en kunt vertrekken ,maar als er tussen het moment van aankomen en daadwerkelijk vertrek nog een uur of 5 tussen zit word t niks.

Voor mij was t destijds eenuitzondering:ik had op een vrfijdag in Ferrara afgeladen en stond met bijna 44 ton gewicht op straat.

Chiasso -Basel is geen optie,rijverbod in Frankrijk ,dus Simplon of Frejus word m ook niet,rijverbod Oostrenrijk en Duitsland,dus de Brenner was ook geen optie.

Toen ik in Freiburg aankwam ben ik naar de Hockenheim ring gereden ,en van daar uit kun je (met een beetje fantasie) legaal via de A 57 -A 3-A 61 binnen je uren naar huis( Etten-Leur) rijden.

Over de weg lukt dat i.d.d niet vanaf Ferrara naar Etten,zeker niet met 44 ton.

Niks tegen die trein hoor ,soms kan t inderdaad een oplossing zijn ,maar ik zie t niet als zaligmakend .

En ik zie t zeker niet als autonoom rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
13 minuten geleden zei HendrikJansen:

Bedoelt hij niet die test strecken met bovenleiding zoals je die op de A! bij Reinfeld hebt en bij Frankfurt heb je ook zo een stuk waar die bovenleiding hangt.

Dat is volgens mij een test strecke om vrachtverkeer "hybride "te kunnen laten rijden.

testvrachtwagens hebben daar ,net als bij een trein ,een stroomafnemer die op het dak geplaats is en die men op die bovenleiding kan zetten.

De auto heeft dus zowel een diesel ,als een electromotor.

Maar er zit,net zoals in een normale vrachtwagen nog steeds een poppetje achter het stuur dat aan dat stuur draait en gas  geeft of remt.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
57 minuten geleden zei HendrikJansen:

Dat zijn teststroken voor Scania voor hybrides (en later waarschijnlijk ook voor compleet elektrische wagens, vermoed ik). Zoiets als die trolleybussen in Arnhem, maar dan zouden de wagens ook wat verder van de leiding moeten kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
22 minuten geleden zei Eeweep:

Dat zijn teststroken voor Scania voor hybrides (en later waarschijnlijk ook voor compleet elektrische wagens, vermoed ik). Zoiets als die trolleybussen in Arnhem, maar dan zouden de wagens ook wat verder van de leiding moeten kunnen komen.

Dan vermoed ik dat Scania momenteel ook weinig auto s met een gewei maakt, want ik heb er tot nu toe nog nooit eentje gezien. En ik rij best wel vaak de A1 van  Osnabruck tot Trave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
48 minuten geleden zei HendrikJansen:

Dan vermoed ik dat Scania momenteel ook weinig auto s met een gewei maakt, want ik heb er tot nu toe nog nooit eentje gezien. En ik rij best wel vaak de A1 van  Osnabruck tot Trave

15, als het goed is. https://www.reutersevents.com/supplychain/technology/scania-supply-15-electrified-trucks-testing-germany

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden