Spring naar bijdragen
  • 0

We zien deze ochtend meerdere groepen tractoren rijden op de snelwegen

Ger-1957
 Share

Vraag

Recommended Posts

• 0
  • Forumlid
Op 1-7-2022 om 10:35 zei Localton:

Het principe van "autonoom rijden" over grotere afstanden bestaat al jaren: de Rollende Landstraße, maar om een of andere reden wordt dat maar geen succes.

Bedoel je met "Rollende landstrasse"die trein van de Brenner naar Ingolstad of van Novara naar Freiburg ?

Een trein waar je een vrachtwagen op rijdt en die over het spoor verder vervoert.

Dat noem ik met de beste wil van de wereld geen autonoom rijdende vrachtwagen.

Dat dit concept geen succes is ligt aan het feit dat deze rollende landstrasse zonder de nodige subsidies en vergunnings maatregelen een stervend bestaan lijdt. 

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

^^Freiburg >>>>> Novara is een druppel op een gloeiende plaat wat er dagelijks in Zwitserland rond rijdt Europeaan,
Zie wel eens een filmpje van de firma Hartog op youtube, en die staan daar s,maandags s,avonds met 3 auto,s op en gaan op dinsdag morgen in Italie met 9 uur rust op de klok aan het uitlossen van stukgoed beginnen.
Als je compleet over de weg gaat dan lukt dat niet.

Win win voor transporteur dus, en chauffeur is niet zo belangrijk.
Uitspraak van de chauffeur in het laatste filmke was toen hij op dinsdag om 17.00 ergens bij een restaurant
stond en woensdag pas om 7.30 op hoefde te staan dat hij dat wel lekker vond want slapen op die trein
wilde eigenlijk niet echt goed.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei europeaan:

Bedoel je met "Rollende landstrasse"die trein van de Brenner naar Ingolstad of van Novara naar Freiburg ?

Een trein waar je een vrachtwagen op rijdt en die over het spoor verder vervoert.

Dat noem ik met de beste wil van de wereld geen autonoom rijdende vrachtwagen.

Dat dit concept geen succes is ligt aan het feit dat deze rollende landstrasse zonder de nodige subsidies en vergunnings maatregelen een stervend bestaan lijdt. 

Bedoelt hij niet die test strecken met bovenleiding zoals je die op de A! bij Reinfeld hebt en bij Frankfurt heb je ook zo een stuk waar die bovenleiding hangt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
51 minuten geleden zei kiepenboer:

^^Freiburg >>>>> Novara is een druppel op een gloeiende plaat wat er dagelijks in Zwitserland rond rijdt Europeaan,
Zie wel eens een filmpje van de firma Hartog op youtube, en die staan daar s,maandags s,avonds met 3 auto,s op en gaan op dinsdag morgen in Italie met 9 uur rust op de klok aan het uitlossen van stukgoed beginnen.
Als je compleet over de weg gaat dan lukt dat niet.

Als ze daar op maandagavond staan wil dat zeggen dat ze de hele dag al gereden hebben om daar te staan.

Als ik op maandagochtend vertrek,en via Zwitserland naar Milaan moet sta ik ook ,met mijn wettelijke rust,om 9 uur bij mijn eerste klantje.

En heb wél goed geslapen.

W.B. Novara Freiburg:

IK heb dat één keer gedaan;ik ging om 16 uur die trein op,waarna eenlcl ons eenstulje verder op het emplacement trok,daar bleven we staan ,in de brandende zon,tot een uur of 9 (21).

Vervolgens ging het met een klein lockje ervoor met een slakkengangetje naar Domodossola,waar er een zware Zwitserse lock voor kwam,die ons,rond een uur of 10/10,30 met een noodgang naar Freiburg trok.waar we om 4 uur 's nachts aankwamen.

Zo een trein is leuk als je na je rit aankomt en vervolgens gelijk aan boord kunt rijden en kunt vertrekken ,maar als er tussen het moment van aankomen en daadwerkelijk vertrek nog een uur of 5 tussen zit word t niks.

Voor mij was t destijds eenuitzondering:ik had op een vrfijdag in Ferrara afgeladen en stond met bijna 44 ton gewicht op straat.

Chiasso -Basel is geen optie,rijverbod in Frankrijk ,dus Simplon of Frejus word m ook niet,rijverbod Oostrenrijk en Duitsland,dus de Brenner was ook geen optie.

Toen ik in Freiburg aankwam ben ik naar de Hockenheim ring gereden ,en van daar uit kun je (met een beetje fantasie) legaal via de A 57 -A 3-A 61 binnen je uren naar huis( Etten-Leur) rijden.

Over de weg lukt dat i.d.d niet vanaf Ferrara naar Etten,zeker niet met 44 ton.

Niks tegen die trein hoor ,soms kan t inderdaad een oplossing zijn ,maar ik zie t niet als zaligmakend .

En ik zie t zeker niet als autonoom rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
13 minuten geleden zei HendrikJansen:

Bedoelt hij niet die test strecken met bovenleiding zoals je die op de A! bij Reinfeld hebt en bij Frankfurt heb je ook zo een stuk waar die bovenleiding hangt.

Dat is volgens mij een test strecke om vrachtverkeer "hybride "te kunnen laten rijden.

testvrachtwagens hebben daar ,net als bij een trein ,een stroomafnemer die op het dak geplaats is en die men op die bovenleiding kan zetten.

De auto heeft dus zowel een diesel ,als een electromotor.

Maar er zit,net zoals in een normale vrachtwagen nog steeds een poppetje achter het stuur dat aan dat stuur draait en gas  geeft of remt.

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
57 minuten geleden zei HendrikJansen:

Dat zijn teststroken voor Scania voor hybrides (en later waarschijnlijk ook voor compleet elektrische wagens, vermoed ik). Zoiets als die trolleybussen in Arnhem, maar dan zouden de wagens ook wat verder van de leiding moeten kunnen komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
22 minuten geleden zei Eeweep:

Dat zijn teststroken voor Scania voor hybrides (en later waarschijnlijk ook voor compleet elektrische wagens, vermoed ik). Zoiets als die trolleybussen in Arnhem, maar dan zouden de wagens ook wat verder van de leiding moeten kunnen komen.

Dan vermoed ik dat Scania momenteel ook weinig auto s met een gewei maakt, want ik heb er tot nu toe nog nooit eentje gezien. En ik rij best wel vaak de A1 van  Osnabruck tot Trave

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
48 minuten geleden zei HendrikJansen:

Dan vermoed ik dat Scania momenteel ook weinig auto s met een gewei maakt, want ik heb er tot nu toe nog nooit eentje gezien. En ik rij best wel vaak de A1 van  Osnabruck tot Trave

15, als het goed is. https://www.reutersevents.com/supplychain/technology/scania-supply-15-electrified-trucks-testing-germany

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
5 minuten geleden zei sprinter 516:

Hoezo, omdat ik eerlijk voor mijn mening uit kom?

Ik zeg precies wat ik om mij heen zie gebeuren, dat heet de realiteit onder ogen zien Ger.

Daar heeft Ger nog nooit tegen  gekund. Ger leeft al jaren in zijn eigen bubbel.   

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Als ze daar op maandagavond staan wil dat zeggen dat ze de hele dag al gereden hebben om daar te staan.

Als ik op maandagochtend vertrek,en via Zwitserland naar Milaan moet sta ik ook ,met mijn wettelijke rust,om 9 uur bij mijn eerste klantje.

En heb wél goed geslapen.

Ja en als je een beetje pech hebt al 4 en un half rijuur als je bij je eerste klant bent.
Dan doe je die dag ook nie veul mer.
Hun beginnen met een schone pas op dinsdag.

Ow jaa jij deed dit natuurlijk in het schijven tijdperk😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
9 minuten geleden zei kiepenboer:

Ja en als je een beetje pech hebt al 4 en un half rijuur als je bij je eerste klant bent.
Dan doe je die dag ook nie veul mer.
Hun beginnen met een schone pas op dinsdag.

Dat ligt eraan hoever je klanten uit elkaar zitten, en hoeveel tijd laden/ lossen in beslag neemt.

• Like 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Daar heeft Ger nog nooit tegen  gekund. Ger leeft al jaren in zijn eigen bubbel.   

Niet zo lang geleden beweerde je nog dat Cor daar ook bij hoorde :bey:

2 uur geleden zei sprinter 516:

Hoezo, omdat ik eerlijk voor mijn mening uit kom?

Nee omdat jij net zo'n racistische uitspraken doet, behandel deze mensen met het respect wat jij tegenover jezelf ook verwacht, ik wil ze hier ook niet in zo'n grote getalen hebben maar je zult mij nooit horen zeggen dat het kakkerlakken, dieven, paupers of wat dan ook zijn, dat is het verschil tussen beschaafde en onbeschaafde mensen Cor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei Ger-1957:

Niet zo lang geleden beweerde je nog dat Cor daar ook bij hoorde :bey:

Nee omdat jij net zo'n racistische uitspraken doet, behandel deze mensen met het respect wat jij tegenover jezelf ook verwacht, ik wil ze hier ook niet in zo'n grote getalen hebben maar je zult mij nooit horen zeggen dat het kakkerlakken, dieven, paupers of wat dan ook zijn, dat is het verschil tussen beschaafde en onbeschaafde mensen Cor.

Nee, maar onder tussen ga je wel bij je werkgever staan janken dat jij alles sneller kunt dan hen.  Ik werk ook bij een werkgever waar we diverse doelgroepen hebben. Maar ik zal never nooit een Poolse, Letse of Roemeense collega erbij naaien. Iets dat jij dus glashard hebt gedaan!

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Nee, maar onder tussen ga je wel bij je werkgever staan janken dat jij alles sneller kunt dan hen.

Ach je verdraait het weer eens, maar als dat het enige is wat je in je al je wijsheid telkens weer aan kunt halen als voorbeeld vooruit dan maar, wordt er gelukkig mee ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Ger-1957:

Ach je verdraait het weer eens, maar als dat het enige is wat je in je al je wijsheid telkens weer aan kunt halen als voorbeeld vooruit dan maar, wordt er gelukkig mee ;)

Volgens mij heb jij bij de planning -of directie, dat mag ik kwijt zijn- een "terloopse opmerking" (klik>>>) gemaakt toen bleek dat Roemeense of Poolse collega's maar liefst zo'n 4 uur bezig waren met het lossen van een bluk en daarna ook nog eens hun pauze gingen maken. Dat terwijl jij zelf altijd schrijft dat -na het eerste kwartiertje voertuiginspectie- het lossen en laden ook gewoon arbeidstijd is, de klok dan op 'werken' dient te staan en zowiezo de ATB danwel de RTW voorschrijft dat men een pauze moet gaan houden. Die mannen hebben dus gewoon keurig hun werk volgens de Wet van Ger gedaan. En jij gaat ze dan verwijten bij de leidinggevende dat ze er een potje van maken? Niet erg netjes van je, vindt je zelf van wel? (klik>>>)

Maar leg jij nog eens een keer uit hoe het dan wel is gegaan Ger. Dat zou de lucht misschien een beetje kunnen klaren.

• Like 2
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

Volgens mij heb jij bij de planning -of directie, dat mag ik kwijt zijn- een "terloopse opmerking" (klik>>>) gemaakt toen bleek dat Roemeense of Poolse collega's maar liefst zo'n 4 uur bezig waren met het lossen van een bluk en daarna ook nog eens hun pauze gingen maken.

Een fijt wat de werkgever zelf veel gemakkelijker kan constateren en geconstateerd heeft als ik middels de tachograaf, maar vooruit het is weer een handvat wat jullie kunnen aangrijpen en dan ook aangrijpen om de oorlog levend te houden :bey:

Ik heb niemand verlinkt ik heb gewoon antwoord gegeven op de vraag waarom de buitenlandse chauffeurs nog eens pauze pakken na dat ze 3-4 uur binnen hebben gestaan bij een klant, iets wat niemand van jullie doet gezien de uitspraken die hier op het forum gedaan worden.

Pierre, Hendrik jullie gaan weer kinderlijk gedrag tonen, iets waar jullie heel erg goed in blijken te zijn. 

• Like 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Ger-1957:

Een fijt wat de werkgever zelf veel gemakkelijker kan constateren en geconstateerd heeft als ik middels de tachograaf, maar vooruit het is weer een handvat wat jullie kunnen aangrijpen en dan ook aangrijpen om de oorlog levend te houden

Een fijt of een feit? Kleinigheidje Ger, laten we gauw to the point komen.

Ik weet eigenlijk niet wat je precies bedoelt met 'een oorlog levend houden'. Misschien dat jij er zelf zo in staat, ik doe eigenlijk niets anders dan jou op een keurig fatsoenlijk en correcte manier van repliek dienen op de reacties die jij zelf plaatst. Dat daarbij die reacties van jou direct weer met jou eigen eerder gedane uitspraken met de vloer gelijk gemaakt worden door de links die ik plaats kan ik ook niet helpen. Ook dat hoort nu eenmaal bij discussie voeren op een platform; het gelijk kan nu eenmaal niet altijd van één kant komen.

Dat jij dan direct in lichterlaaie ontbrand, de tegenpartij beticht van 'zuigen', de racismekaart nog even trekt en mensen voor racist, nazi, achterbaks en ander fraais uit gaat maken spreekt niet bepaald tot de verbeelding en zegt eigenlijk alles over jou manier van discussie voeren. Als jij het gelijk niet aan jou zijde krijgt begin je te drammen en te schelden.
Gelukkig ben ik daar de enige niet in die dat zo ervaart, het is dus geen eenzijdig verhaal van mijn kant. Maar hoe dan ook vriend Ger, je krijgt van mij altijd een antwoord, ongeacht waar je me voor uitmaakt of van beticht. Keurig, netjes en onderbouwd met links naar de bron zelf, precies zoals ik dat van jou geleerd heb. :D

(...) Ik heb niemand verlinkt ik heb gewoon antwoord gegeven op de vraag waarom de buitenlandse chauffeurs nog eens pauze pakken na dat ze 3-4 uur binnen hebben gestaan bij een klant, iets wat niemand van jullie doet gezien de uitspraken die hier op het forum gedaan worden.

Om even terug te komen op de betreffende kwestie met jou buitenlandse collega's. Jij beweert dus nu dat je destijds gewoon antwoord hebt gegeven op de vraag van de leidinggevende op het hoofdkantoor waarom jou collega's ook nog eens pauze gingen nemen na 3-4 uur met een bulk bezig te zijn geweest. De zaak ligt iets anders: jou werkgever was n.l. helemaal niet op de hoogte dat die mannen ook nog eens pauze gingen houden, dat heb jij jou leidinggevende zelf even 'terloops' verteld;

"Op de vraag waarom het bij hun zo lang duurt heb ik dat terloopse antwoord gegeven dat zij nog eens pauze gingen pakken na dat ze 3,5 uur achter bij de tank uit hun neus hadden staan te pulken. En dat als ik een tank afstel hij in 2-2,5 uur leeg is (en dat met aan en afmelden) en dat zij er minimaal 3,5 uur over doen om alleen maar te lossen en dan heb ik het niet over aanmelden en opbouwen/afbreken en afmelden, tel daar ook nog maar eens een uur voor".

Jou eigen woorden Ger, lees het hier zelf maar. (klik>>>) ;)

Jij vertelde jou leidinggevende dus nog effe zijdelings (terloops) dat ze ook nog pauze gaan pakken nadat ze 4½ uur met een bulk bezig waren geweest. (3½ uur uit hun neus pulken en dan nog 1 uur aanmelden, opbouwen/afbreken en afmelden). Daarbij vergat je ook niet om er 'terloops' nog even bij te vermelden hoeveel sneller jij zelf dan wel bent; "En dat als ik een tank afstel hij in 2-2,5 uur leeg is (en dat met aan en afmelden)".

Ik zie een dergelijke actie niet anders als matennaaierij, je collega's erbij lappen, klikken. Je hebt er in mijn optiek n.l. geen enkel belang bij om hier als klokkenluider te fungeren en dan al zeker niet achter de rug van jou eigen collega's om. Het is dan ook niet jou taak maar die van jou werkgever om deze mensen daarop aan te spreken. Dat daarbij jou leidinggevende niet bepaald onder de indruk was van jou 'terloopse' opmerking blijkt wel uit het antwoord dat hij daarop gaf:

"Nu weet ik dat de Polen en Roemenen wel zo werken, bijvoorbeeld in Aalst hadden we een lostijd van 2,5 uur en de Polen zeker 1,5 uur langer, als die leeg waren dan gingen ze eerst om de hoek 45 minuten pauze maken, toen ik het daar eens over had op het hoofdkantoor kreeg ik als antwoord "ze hebben groot gelijk"  (klik>>>)

Hieruit blijkt maar weer Ger dat jij jezelf weer tegenspreekt. In plaats dat de leidinggevende zegt dat hij actie gaat ondernemen n.a.v. jou opmerking dat zij ook nog eens pauze gaan nemen na 4½ uur, zegt hij doodleuk "ze hebben groot gelijk". Totaal niet interessant dus voor hem, ondanks dat hij het op een bordje voorgeschoteld kreeg van jou. ;)

(...) ik heb gewoon antwoord gegeven op de vraag waarom de buitenlandse chauffeurs nog eens pauze pakken na dat ze 3-4 uur binnen hebben gestaan bij een klant

Die Roemenen en Polen deden precies wat jij hier op dit forum altijd hoog van de toren loopt te blazen; pauze nemen conform zowel het ATB als de RTW, ook al sta je uren binnen bij een klant.

En toch hebben die mensen gelijk als ze nog hun pauze pakken achteraf:

Art. 26a 2.a. Alle diensturen worden uitbetaald onder aftrek van de pauzetijden conform de staffel welke is opgenomen in bijlage III en onder aftrek van de aaneengesloten rust, met als minimum de in de EG-Verordening 561/2006 voorgeschreven rusttijden (zie bijlage III). (klik>>>)

(...) pauze pakken na dat ze 3-4 uur binnen hebben gestaan bij een klant, iets wat niemand van jullie doet gezien de uitspraken die hier op het forum gedaan worden.

Ondanks dat jou klokje volgens het boekje gewoon op arbeid behoorde te staan deed jij toch ook niet? Of je nou in de wacht staat bij een klant of 3½ uur uit je neus staat te pulken naast de losslang, dat blijft nagenoeg hetzelfde. Je was -en bent- dus eigenlijk geen haar beter dan de rest... :p

"Ik heb na een dergelijke wachttijd nooit een pauze genomen maar wel gewoon alle wachttijd betaald gekregen, dus geen staffel er af" (klik>>>)

• Like 3
  • Thanks 1
  • Verward 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
19 minuten geleden zei Dokus:

Het zijn iet alleen kleuters die altijd het laatste woord willen hebben………..

Dat klopt, zo schrijft Pierre "jou" als hij "jouw" bedoelt (kleinigheidje) en jij schrijft "iet" als je "niet" bedoelt. En ik heb ook zo mijn zwakheden :ok:

• Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid
Op 2-7-2022 om 20:57 zei kiepenboer:

Natuurlijk ,maar ook dan kun je niet ongelimiteerd met je schijven rommelen ,althans niet in het stukgoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 0
  • Forumlid

van een tactor op de snelweg naar een tachoscgijf in het stukgoed, ik snap nu ongeveer wel waarom het fout gaat hier in Nederland.

nog maar een verhaaltje over de boeren dan,

Die boeren zijn ook zo dom, ze denken echt dat wat ze produceren in de supermarkt ligt. Wordt wakker, jullie producten gaan naar het buitenland. Kaas naar duitsland, varkens naar China, kippen naar Afrika.
De supermarkten hebben nagenoeg geen invloed op de prijzen voor de boeren omdat het een wereldmarkt is. 75% tot 95% van wat de boeren hier produceren gaat naar het buitenland en dit is op onze economie een druppel.
Verder hebben de distributiecentra en supermarkten 0 invloed op de stikstof crisis. De boeren zijn zelf middels hun lobby volledig verantwoordelijk voor de ontstane situatie. Men moet zich zelf eens in de ogen kijken en zich eens zelf af vragen, wat heb ik gedaan om de stikstof crisis voor te zijn.
Het mestoverschot is al decennia lang een probleem, de sector was boos omdat de overheid een mestquotum had ingevoerd. Dat moest eraf, zodat men ongebreideld kon uitbreiden. Iedereen wist toen deze limiet eraf ging dat het een bom was die moest ontploffen! Vooral de boeren

• Like 3
  • Thanks 1
  • Verward 1
  • Sneu 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
 Share

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden