Spring naar bijdragen

De alternatieve Innovatie-Top 100 logistieke dienstverleners

Ger-1957
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
Kijk, dit is innovatie waar een hoop transportondernemers nog van kunnen leren (praktijkreactie op Indeed):

DHL zegt te betalen op basis van een uurloon. Dit klopt niet helemaal. Je salaris is gebaseerd op o.a. het aantal pakketten en het aantal kilometer dat je rijdt in een rit. Hiervoor rekent DHL een bepaalde tijd, die je pas achteraf te zien krijgt in je urenoverzicht. Als je langer onderweg bent rij je in je eigen tijd.

Het aantal uren dat DHL je geeft voor een rit komt wel gewoon redelijk overeen met het aantal uren die je bezig bent, zolang je goed doorwerkt. Verder is het leuk werk zolang je van autorijden houdt. Vooral als je een studentenbaan zoekt en niet bang bent hard te werken is het dus aan te raden.

DHL over innovatiethema’s: ‘Data belangrijkst’

Kruysen gaat desgevraagd ook in op innovatiethema Smart Warehousing, één van de vijf thema’s waarop DHL ‘best in class’ is. “Data is het belangrijkst. Daarmee kun je trends signaleren en aanpassingen doorvoeren.” Volgens Kruysen kan DHL dankzij data beter aan klanten vertellen wat in hun business gebeurt dan dat klanten het zelf kunnen. Ook mkb-bedrijven zouden er mee bezig moeten gaan, aldus de DHL-topman. “Data geeft je macro-economische voordelen.

Ja, ik snap het nu.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Localton:

Kruysen gaat desgevraagd ook in op innovatiethema Smart Warehousing, één van de vijf thema’s waarop DHL ‘best in class’ is. “Data is het belangrijkst. Daarmee kun je trends signaleren en aanpassingen doorvoeren.” Volgens Kruysen kan DHL dankzij data beter aan klanten vertellen wat in hun business gebeurt dan dat klanten het zelf kunnen. Ook mkb-bedrijven zouden er mee bezig moeten gaan, aldus de DHL-topman. “Data geeft je macro-economische voordelen.

Ja, ik snap het nu.....

Hij bedoelt gewoon dat van voor tot achter de paketten van iedereen gevolgd worden.

Hun kunnen dus zeggen hoelang het duurt voordat een pakket van A naar B is gebracht.

Dan kunnen ze de volgende keer beter voorspellen wanneer je pakket er is.

Als je echter wat beter leest, zie je ook iets anders......

Deze meneer Kruysen wil aan de hand van data dus ook bepalen WAT een bepaald bedrijf laat bezorgen, ofwel ze gaan analyseren wat, hoeveel en wanneer bedrijf A zaken bij B besteld. Hij gaat zelfs zover, dat ie deze data ter beschikking kan stellen aan de gehele branche van bedrijf A......als je maar betaald waarschijnlijk...

Beetje bedrijfsspionage door externen aan de hand van bestellingen en leveringen.

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 uur geleden zei Ger-1957:

Opvallend dat grote bedrijven zoals Heisterkamp en Nijhof Wassink, niet eens (meer) de top 100 halen

Ik zie wel meer bedrijven er in staan waarvan ik denk die staan veel te hoog of juist veel te laag, hoe realistisch dit lijstje is vraag ik me eigen af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites