Spring naar bijdragen

Boeren onderweg naar HET Haagse pluche

Ger-1957
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
20 minuten geleden zei corydon:

Brandstof prijs gaat niet via de politiek natuurlijk.

Hier gaat de prijs alweer naar beneden.

Kan jij ons misschien ook uitleggen waarom er zoveel spooksteden/dorpen. zijn in Amerika?  Waar is de werkgelegenheid gebleven die er vroeger/nog niet zo heel lang geleden was in die steden cq dorpen?

Op de olieprijs heeft @Pierre je al geantwoord zie ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 minuten geleden zei Eeweep:

Ben ik even blij dat ik niet in een bubbeltje zit. Het is niet zo dat, omdat er een camera op je gericht staat, je het gelijk aan jouw kant hebt staan. Ik vind het wel jammer dat je zo weinig vertrouwen hebt in een democratie die we door de eeuwen hebben opgebouwd. Natuurlijk heeft die democratie nadelen, natuurlijk gaan er dingen fout, maar ben maar blij dat je hier woont. Ik hoop alleen dat er niet teveel afgebroken gaat worden van deze samenleving door de acties van figuren als die FDF-boeren en jijzelf.

Welke democratie heb jij het over?  in mijn optiek leef je in een democratie als er ook naar het volk geluisterd word. En dan bedoel ik ook het klootjesvolk. 

Als je nu nog niet door hebt waar ons kabinet met ons naar toe wil dan zal je het helaas ook wel niet doorkrijgen. 

En even voor jouw. Ik ben geen lid van FDF en veel boeren ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 minuten geleden zei HendrikJansen:

Welke democratie heb jij het over?  in mijn optiek leef je in een democratie als er ook naar het volk geluisterd word. En dan bedoel ik ook het klootjesvolk. 

Ach. Bij elk besluit wordt er geluisterd naar werkelijk elke belangengroep en elke groepering die er maar zijn plasje over wil doen. En jij wil het nu doen voorkomen dat “het klootjesvolk” niets in te brengen heeft?

Nee hoor. Minder, minder, minder. Er moet minder geluisterd worden naar mensen zonder verstand van zaken. Minder aandacht geschonken worden aan acties met als enige doel om de zaak te frustreren. Minder inspraak van elke Jan Doedel met een mening. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 minuten geleden zei RobNiat:

Ach. Bij elk besluit wordt er geluisterd naar werkelijk elke belangengroep en elke groepering die er maar zijn plasje over wil doen. En jij wil het nu doen voorkomen dat “het klootjesvolk” niets in te brengen heeft?

Nee hoor. Minder, minder, minder. Er moet minder geluisterd worden naar mensen zonder verstand van zaken. Minder aandacht geschonken worden aan acties met als enige doel om de zaak te frustreren. Minder inspraak van elke Jan Doedel met een mening. 

Dus jij ziet een wereld zoals ons die nu voorgeschoteld word wel zitten?  Geen verse zuivel meer, geen vlees, maar vleesvervangers. 24 uur per dag camerabewaking om je heen. Digital ID. 

Kan je me de voordelen van zo een wereld benoemen?

Op zich ben ik het wel eens met je mening minder, minder, minder. Maar dan bedoel ik toch echt de opmerkingen/ inspraken van Jan Doedels uit de linkse hoek, want die voeren momenteel de boventoon.

Kijk nu enkel wat er zich afspeelt in debatten momenteel. Rechts word flink de mond gesnoerd door Vera Bergkamp en links mag alles zeggen. Tot aan "hondenfluitjes" aan toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 uur geleden zei HendrikJansen:

Zoek maar eens op wat er met de boetes gebeurd is die de boeren gekregen hebben nadat ze Attero in Wijster bezet hebben en daarna een dagje doorgebracht hebben in de petteflat in Assen.

Dat is oud nieuws en niet nu dus. Dus eigenlijk weet je niks? Je beweert wat en dan moet ik oud nieuws opzoeken 

En leg dan ook even uit waarom die vernielingen deze actie ten goede komen…….

• Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
30 minuten geleden zei roadtrain:

Dat is oud nieuws en niet nu dus. Dus eigenlijk weet je niks? Je beweert wat en dan moet ik oud nieuws opzoeken 

En leg dan ook even uit waarom die vernielingen deze actie ten goede komen…….

Welke vernielingen? We hebben het over de boer die opgepakt is op de A37 (hier hemelsbreed 15 km vandaan)  welke politieagenten in gevaar zou hebben gebracht/ op ingereden zou zijn.

en met zijn boete/ straf gaat het net zo aflopen als met de boeren die beboet zijn om Attero Wijster.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 minuten geleden zei HendrikJansen:

Welke vernielingen? We hebben het over de boer die opgepakt is op de A37 (hier hemelsbreed 15 km vandaan)  welke politieagenten in gevaar zou hebben gebracht/ op ingereden zou zijn.

en met zijn boete/ straf gaat het net zo aflopen als met de boeren die beboet zijn om Attero Wijster.

de politie Drenthe meldt op Twitter dat de laatste arrestant van Wijster het politiebureau in Assen zojuist heeft verlaten. Zij krijgen allen sowieso een boete van €390, meldt de politie. Bron: https://www.boerenbusiness.nl/artikel/10888287/alle-in-drenthe-opgepakte-boeren-vrijgelaten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
15 minuten geleden zei roadtrain:

de politie Drenthe meldt op Twitter dat de laatste arrestant van Wijster het politiebureau in Assen zojuist heeft verlaten. Zij krijgen allen sowieso een boete van €390, meldt de politie. Bron: https://www.boerenbusiness.nl/artikel/10888287/alle-in-drenthe-opgepakte-boeren-vrijgelaten

Nu even de uitspraak in hoger beroep opzoeken.  Daar word de score van de politie aardig minder kan ik je vertellen.

Een goede kennis/ buurman was er live bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

De olieprijs niet. De accijns op het eindproduct wel.

Nou......

https://www.forbes.com/sites/siladityaray/2022/05/05/shell-reports-record-9-billion-quarterly-profit-as-oil-and-gas-prices-surged/amp/

Dat is dus 3.000.000.000.00 per maand winst. 3 keer zoveel als vorig jaar.

Bedrijven wereldwijd varen wel door een oorlog ergens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 minuten geleden zei corydon:

Nou......

https://www.forbes.com/sites/siladityaray/2022/05/05/shell-reports-record-9-billion-quarterly-profit-as-oil-and-gas-prices-surged/amp/

Dat is dus 3.000.000.000.00 per maand winst. 3 keer zoveel als vorig jaar.

Bedrijven wereldwijd varen wel door een oorlog ergens.

Welke oorlog?  Zou Kiev anders niet allang plat gelegen hebben denk je?

Deze opruim actie word uitgebuit door de landen die menen dat ze nog de wereldmacht hebben. En al hun flauwekul word momenteel gefinancierd door het figuurlijk uitkleden van de bevolking.

Duitsland, Nederland, Belgie, Frankrijk overal klagen de mensen momenteel steen en been en overal zijn er de wereld aan demonstraties. Echter zie je de deze momenteel niet op de nationale propaganda zenders. Deze moeten er alles aan doen om te voorkomen dat mensen wakker worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
18 minuten geleden zei HendrikJansen:

Een elektrische auto raak je aan de straatstenen niet kwijt als de benzine goedkoop is.

Maar dat is die niet. En ik ben bang dat die dat ook nooit meer gaat worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Als je nu nog niet door hebt waar ons kabinet met ons naar toe wil dan zal je het helaas ook wel niet doorkrijgen. 

En even voor jouw. Ik ben geen lid van FDF en veel boeren ook niet.

In dit geval was het wel handig geweest als het volk had geluisterd naar de experts die al vanaf minimaal 1990 proberen duidelijk te maken dat stikstof een probleem is. Maar het volk wist het beter, want ze zagen dollartekens. Nu moet het volk op de blaren zitten en roept het om het hardst dat ze dat willen uitstellen, want er moet nog steeds op onverantwoorde wijze geld verdiend worden. Maar ja, het volk blijkt niet alleen uit boeren te bestaan, er blijkt ook een heel volk te bestaan dat het wel mooi vindt, een gematigde temperatuur en wat meer rijkdom aan bloemetjes, plntjes en insecten. En dat volk wil ook dat er naar hun wordt geluisterd, ze hebben er wel genoeg van om te horen dat het "later" allemaal beter en schoner wordt. Verder maakt het me niet zo uit waar jij wel of geen lid van bent, je hebt mijn bedoeling begrepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 minuten geleden zei Eeweep:

In dit geval was het wel handig geweest als het volk had geluisterd naar de experts die al vanaf minimaal 1990 proberen duidelijk te maken dat stikstof een probleem is. Maar het volk wist het beter, want ze zagen dollartekens. Nu moet het volk op de blaren zitten en roept het om het hardst dat ze dat willen uitstellen, want er moet nog steeds op onverantwoorde wijze geld verdiend worden. Maar ja, het volk blijkt niet alleen uit boeren te bestaan, er blijkt ook een heel volk te bestaan dat het wel mooi vindt, een gematigde temperatuur en wat meer rijkdom aan bloemetjes, plntjes en insecten. En dat volk wil ook dat er naar hun wordt geluisterd, ze hebben er wel genoeg van om te horen dat het "later" allemaal beter en schoner wordt. Verder maakt het me niet zo uit waar jij wel of geen lid van bent, je hebt mijn bedoeling begrepen.

En welk volk heeft volgens jouw dan dollartekens?  De boer heeft ze in elk geval niet op zijn rekening!  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
12 minuten geleden zei Eeweep:

En die experts waar je het over hebt, Zijn dat de experts die in jouw straatje lullen? Want er zijn namelijk ook experts die heel andere dingen beweren/zeggen. Of roepen die maar wat volgens jouw?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Een elektrische auto raak je aan de straatstenen niet kwijt als de benzine goedkoop is.

Deze ken ik nog niet!

Welk complot zit hier achter precies? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 minuten geleden zei RobNiat:

Deze ken ik nog niet!

Welk complot zit hier achter precies? 

niks geen complot Rob. Maar alles te maken met vraag en aanbod. Iets dat duur in onderhoud is koop je minder makkelijk dan iets dat relatief goedkoop is in onderhoud.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 minuten geleden zei HendrikJansen:

Iets dat duur in onderhoud is koop je minder makkelijk dan iets dat duur is in onderhoud.

Ik wil eigenlijk zeggen "wat een dom gezwam weer, een elektrische auto heeft vrijwel geen onderhoud" maar ik doe het maar niet, ik laat hem in zijn geloof, het heeft toch geen zin ;)

• Like 2
  • Thanks 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei HendrikJansen:

Dus jij ziet een wereld zoals ons die nu voorgeschoteld word wel zitten?  Geen verse zuivel meer, geen vlees, maar vleesvervangers. 24 uur per dag camerabewaking om je heen. Digital ID. 

.

Ik vind dat je er weer een groot drama van maakt. Met minder boeren zouden wij geen melk en geen biefstukje meer hebben?

Dat minder consumeren beter is voor het millieu daar ben ik van overtuigd. Al eet ik er niets minder om. 
Wat pas echt zou helpen is een vermindering van de bevolkingsgroei. Stoppen met die fokpremie zou daarbij een begin zijn. Maar iets dergelijks is onbespreekbaar. 

4 uur geleden zei HendrikJansen:

Op zich ben ik het wel eens met je mening minder, minder, minder. Maar dan bedoel ik toch echt de opmerkingen/ inspraken van Jan Doedels uit de linkse hoek,

Aha. Dus wel een “echte democratie”. Zolang het past in jouw straatje. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 minuten geleden zei HendrikJansen:

niks geen complot Rob. Maar alles te maken met vraag en aanbod. Iets dat duur in onderhoud is koop je minder makkelijk dan iets dat relatief goedkoop is in onderhoud.

Uit de studie "automotive retail in 2030¨, van BOVAG en KPMG:

EV drukt aftersales

Het aantal contactmomenten stijgt vanwege de groei van het wagenpark, maar de omzet uit onderhoud en reparatie neemt met 11% af. Grootste verantwoordelijke is hiervoor de EV. Door deze ontwikkeling ontstaat een overcapaciteit van 36% aan vestigingen met werkplaatsen.

• Like 4
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 minuut geleden zei RobNiat:

Ik vind dat je er weer een groot drama van maakt. Met minder boeren zouden wij geen melk en geen biefstukje meer hebben?

Dat minder consumeren beter is voor het millieu daar ben ik van overtuigd. Al eet ik er niets minder om. 
Wat pas echt zou helpen is een vermindering van de bevolkingsgroei. Stoppen met die fokpremie zou daarbij een begin zijn. Maar iets dergelijks is onbespreekbaar. 

Aha. Dus wel een “echte democratie”. Zolang het past in jouw straatje. 

Precies het antwoord dat ik van je nodig was Rob.  

Stel he. 

Rob uit Nederland woont in Thailand het hele jaar door. Heeft zich aan god of geen gebod te houden want Rob heeft altijd lekker verdiend en heeft zich een mokkel opgescharreld in Thailand die iets met bier strandtenten en dergelijke doet.

Rob heeft echter ook nog een huis in Nederland  waar die in Thailand de vruchten van plukt. Want met de winst tussen huur en Hypotheek kan Rob in Thailand lekker leven jaar rond. Zijn vrouw/ vriendin heeft echter ook nog iets over van dr strandtent. 

Echter vind Rob het niet helemaal royaal en beslist om enkele maanden afscheid te nemen van het Thaise strand en vrouw/vriendin en gaat in Nederland aan het werk om toch nog een beetje bij te verdienen.

Elk normaal denkend mens zou denken stik maar, want aan dat huis in Nederland en die strandtent in Thailand zou ik voldoende moeten hebben volgens mijn eerdere berekeningen,

En nog wil Rob meebeslissen over hoe het gaat hier in Nederland., Dat allang zijn thuisland niet meer is. Misschien op papier wel, maar Rob geniet met volle teugen in Thailand en komt enkel hier omdat hij dan in drie maanden kan verdienen waar hij in Thailand  2 jaar voor moet werken.

Rob, houd je bij de verhalen over kangeroes. [geweldige verhalen]  Leef je leven in Thailand. Maar bemoei je niet meer met hoe het hier in Nederland zou moeten. 1. Je staat er mijlen ver vanaf.  2. je hebt door je leven in Thailand echt geen idee meer hoe het hier gaat. 3. Denk je nu echt dat je het hier nog 2 jaar vol zou houden nu je het leven in Thailand gewoon bent.

• Thanks 1
  • Sneu 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
17 minuten geleden zei Eeweep:

Uit de studie "automotive retail in 2030¨, van BOVAG en KPMG:

EV drukt aftersales

Het aantal contactmomenten stijgt vanwege de groei van het wagenpark, maar de omzet uit onderhoud en reparatie neemt met 11% af. Grootste verantwoordelijke is hiervoor de EV. Door deze ontwikkeling ontstaat een overcapaciteit van 36% aan vestigingen met werkplaatsen.

En hoeveel van die extra watercontainers moeten brandweer en bergers aanschaffen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 minuut geleden zei HendrikJansen:

Precies het antwoord dat ik van je nodig was Rob.  

Stel he. 

Rob uit Nederland woont in Thailand het hele jaar door. Heeft zich aan god of geen gebod te houden want Rob heeft altijd lekker verdiend en heeft zich een mokkel opgescharreld in Thailand die iets met bier strandtenten en dergelijke doet.

Etc.

Oh ja, Rob mag ook al niet meer meedoen met dat democratische Nederland van jou. Zo wordt het wel erg makkelijk om de stem van de meerderheid te verwoorden.

• Thanks 3
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites