Spring naar bijdragen

Boeren onderweg naar HET Haagse pluche

Ger-1957
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
3 minuten geleden zei HendrikJansen:

En hoeveel van die extra watercontainers moeten brandweer en bergers aanschaffen?

Wat heeft dat met goedkope benzine als reden om geen elektrische wagen aan te schaffen te maken? Beetje bij jouw eigen les blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 minuten geleden zei Eeweep:

Oh ja, Rob mag ook al niet meer meedoen met dat democratische Nederland van jou. Zo wordt het wel erg makkelijk om de stem van de meerderheid te verwoorden.

Eweep, elk mens dat woont en werkt in Nederland mag van mij meedoen aan democratisch Nederland. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 minuten geleden zei Eeweep:

Wat heeft dat met goedkope benzine als reden om geen elektrische wagen aan te schaffen te maken? Beetje bij jouw eigen les blijven.

Misschien zou je eens kunnen googlen op hoeveel werk bergers met elektrische auto s hebben?

Misschien zou je eens bij je eigen les kunnen blijven ipv halsstarrig de gebruiksaanwijzing  op te ratelen en die te gebruiken als je eigen gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
33 minuten geleden zei HendrikJansen:

Misschien zou je eens kunnen googlen op hoeveel werk bergers met elektrische auto s hebben?

Dat weet ik, misschien nog wel meer werk dan jij denkt, vooral met bussen. Maar ik weet ook dat de onderhoudskosten en de kosten om die dingen op de weg te houden lager zijn dan bij verbrandingsmotoren. Kijk ook eens naar common-railmotoren: bij introductie had MB problemen met de injectoren, die dingen kosten toen algauw fl. 900,-/st, bij problemen moest je ze allemaal vervangen. Kijk eens hoe vaak dat soort problemen nu nog voorkomt. Verder terug in de tijd: distributieriemen i.p.v. -kettingen: drama! Maar blijkbaar niet drama genoeg om niet door te gaan daarmee, tegenwoordig hoor je zelden dat die riemen binnen de vervangingstermijn breken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
38 minuten geleden zei HendrikJansen:

Rob, houd je bij de verhalen over kangeroes. [geweldige verhalen]  Leef je leven in Thailand. Maar bemoei je niet meer met hoe het hier in Nederland zou moeten. 1. Je staat er mijlen ver vanaf.  2. je hebt door je leven in Thailand echt geen idee meer hoe het hier gaat. 3. Denk je nu echt dat je het hier nog 2 jaar vol zou houden nu je het leven in Thailand gewoon bent.

Beetje jammer dit. Maar wel typerend voor jou. Kun je het op argumenten niet winnen dan ga je mensen persoonlijk aanvallen. 

Ik ben hier elk jaar zomaar vijf maanden. Niet het hele jaar nee, maar lang genoeg om “feeling” te houden. Het nieuws is bovendien makkelijk te volgen via internet. 

En ja, ik kan hier prima blijven. Mocht het nodig zijn dan kan ik hier prima werken. Bij mij ligt er altijd een plan B klaar. En een plan C. 
Dat een regering onpopulaire maatregelen treft laat mij net zo koud als een persoonlijke aanval van een complottheorist die mij amper kent. 

• Like 2
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
36 minuten geleden zei HendrikJansen:

Nu werk ik toevallig bij een berger. Eentje die een heel groot deel van Limburg bedient. En ik kan je zeggen dat het bij ons op de zaak allerminst onderwerp van gesprek is. Ook beschikken wij niet over deze dompelbakken. 

Bij ons zien ze wèl elke nieuwe ontwikkeling als een uitdaging. Bij elke auto is er wel een trucje om bijvoorbeeld de automatische versnellingsbak neutraal te zetten en de elektrische handrem te lossen. 
En zo zijn er ook trucjes om op elektrische auto’s los te laten. 

Inderdaad. Tijdrovend. Maar dat waren andere ontwikkelingen ook. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
15 uur geleden zei Eeweep:

Ah ja, jij bent er zo een die denkt: als je het kunt betalen is alles geoorloofd? Ze lopen nergens tegenop, ze zijn langs alle voortekenen en waarschuwingen heengewalsd in een ongekend opportunisme. Waar we het over hebben is een groep boeren die denkt: ik hoor de discussie nu al 30 jaar lang aan, heb intussen alleen maar beslissingen genomen die mij geld opbrengen, subsidies bedongen voor alles waar ik met mijn grondgebruik geen geld voor kan vangen (denk aan het op orde houden van groene wallen (die ze zelf hebben afgebroken, want dan konden ze zo lekker met veel te zware tractoren over het land doorraggen) en het rekening houden met weidevogels)), wat op zich al een soort chantage is (als we niet betaald krijgen blijven we de boel vergiftigen en de omgeving verwoesten). Nu krijgen ze te horen dat het echt allemaal teveel was en gaan ze de kinderen die bang zijn dat hun moeder wordt afgemaakt door een stelletje idioten met hun tractoren "pussy's" noemen, zien er ook geen been in om die actie een weekje later nog eens dunnetjes te herhalen, en dreigen de economie van de rest van Nederland op slot te gooien. En ja, er zijn gelukkig ook heel veel boeren die wél hun best doen een beetje fatsoenlijk met hun land om te gaan, die er trots op zijn als er weer meer weidevogels zichtbaar zijn en actief meehelpen die vogels te beschermen, maar ik denk niet dat dat diegenen zijn die dit soort streken uithalen.

Nee ik ben niet niet zo een die denkt dat met een dikke portemonnee alles geoorloofd is, jij was degene die dacht te moeten zeggen dat ze harder reden dan 25 km/u en geen kentekenplaat hadden (wat overigens nog niet verplicht is) en daarop was mijn reactie gebaseerd. Wat betreft de rest van je betoog, het is overduidelijk dat je de ballen begrijpt van wat de boeren beweegt. Het is in ieder geval geen winstbejag en ze hebben ook meer op met natuurbeheer dan die zogenaamde "natuurclubjes" 

• Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 uur geleden zei roadtrain:

En leg dan ook even uit waarom die vernielingen deze actie ten goede komen…….

Leg dan ook even uit waarom er (wederom) romeo's zijn ingezet om zogenaamd als "boer" politiebussen aan te vallen. Dankzij beeldmateriaal is al gebleken dat het om dezelfde romeo's gaat als op het Malieveld en Museumplein. Wederom een actie om de sympathie weg te nemen? Tot op heden is er nog geen boer geweest die grof geweld heeft gebruikt of vernielingen heeft aangericht. "aanwezig" zijn..ja, rotzooi maken (mesttank legen, strobalen voor gemeentehuis enz)..ja. Wat je niet, of nauwelijks, in het nieuws leest is dat ze dat vervolgens ook netjes opruimen. Leg dat maar uit dan

• Like 6
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 uur geleden zei albertvv:

Leg dan ook even uit waarom er (wederom) romeo's zijn ingezet om zogenaamd als "boer" politiebussen aan te vallen. Dankzij beeldmateriaal is al gebleken dat het om dezelfde romeo's gaat als op het Malieveld en Museumplein. Wederom een actie om de sympathie weg te nemen? Tot op heden is er nog geen boer geweest die grof geweld heeft gebruikt of vernielingen heeft aangericht. "aanwezig" zijn..ja, rotzooi maken (mesttank legen, strobalen voor gemeentehuis enz)..ja. Wat je niet, of nauwelijks, in het nieuws leest is dat ze dat vervolgens ook netjes opruimen. Leg dat maar uit dan

Dat komt Albert, omdat het gepeupel enkel leest wat het wil lezen en hoort wat het wil horen. Niet in de laatste plaats gevoed door de media die het niet schuwt om met allerlei linkse propaganda op de emotie van deze doelgroep in te spelen.

Daarnaast is het een natuurlijk een stuk gemakkelijker om lekker politiek correct mee te zwammen met de grote meute in plaats van zich werkelijk te verdiepen in de materie en een afwijkende mening te durven verkondigen. De weg van de minste weerstand. Zo werkt dat overal in Nederland; van geleerden in de Tweede Kamer tot simpele zielen op een chauffeursforum...

• Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Tja tjaa Tja niets menselijks is ons voor vreemd,

Pierre die het mijn inziens netjes verwoord,Ger die zich op voorhand tegen alles en iedereen verzet onder de mantel van fatsoen en zich net gedraagt als vriend Rutte als de discussie te verhit word met pappen nathouden,Eeweep die nog steeds denkt dat we in een democratisch land wonen,Albertvv die achter de boeren gaat staan en vervolgens de democratische beslissingen ziet van onze waggelende overheid en achterbakse politieinzet,Hendrik of Iveco of welk pseudoniem hij ook hanteert elke keer keihard  inkopt en daardoor te weinig sympathie kan vinden bij andere forum leden ? Misschien eens even in de keer bij Rutte? Deze weet de kudde prachtig te stuuren,Cor die wijselijk even niet meedoet maar naar aanleiding van mijn verhaaltje vast iets zal posten,Tja en dan hebben we Matthieu nog die mijn inziens zijn verhaal en mening al lang klaar heeft maar gezien de fatsoensraķkers hier deze nog maar even voor zich houd,omdat hij anders vast gestopt word door de forumbeheerder,Tja en dan die Rob nog die volgens een ander forumlid niet eens recht van spreken heeft omdat hij (verstandig) wat maanden per jaar op het strand zit ?Tja en ook ik daardoor mezelf maar niet in jullie serieuze?  Discussie meng want ook ik zal wel geen recht tot spreken hebben volgens Hendrik want ik maak het nog bonter dan Rob op het strand !

Te vol en te veel is nooit goed !!!!

Ik ben trouwens allang klaar met NEEderland,nadat ik een goedlopend bedrijf moest stoppen in 2015 door een idiote regering.

En voor de liefhebbers komt er nog een strandfoto hoor,en verder hoop ik dat het maandag lekker een enorme puinhoop word in het NEEderland van jullie,voor de boeren is het triest die zijn al geofferd,en de rest van het land word door het aljaren falende beleid van onze debielen regering vast nog verder de ellende in getrokken !!

Fijne dag hoor,ik ga vanmiddag op het strand gewoon even naar onze Max kijken met vast veel producerende co2 of andere troep ! Nu moet ik stoppen met mijn betoog anders ga ik me toch mengen in jullie discussie.

Eenheid maakt macht,en die is in ons playmobiel landje ver te zoeken !

Fijne zondag

• Like 2
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
20 uur geleden zei Mebo 07:

Staking ?? Welke staking , of bedoel je die waar  1/8 deel aan mee deed en de rest dacht van "als hij staakt ga ik er met de vracht van door". Laat me niet lachen , een chauffeur is een éénling die krijg je nooit samen! En waar ik was tijdens "de staking" weet ik , maar jij niet!

Aan je antwoord te merken was je op die dag gewoon km aan het weg trappen. Dat is kenmerkend voor de meeste hard roepers. Altijd maar klagen over de lage opkomsten bij acties, maar er zelf niet aan deel nemen.

• Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 uur geleden zei albertvv:

Nee ik ben niet niet zo een die denkt dat met een dikke portemonnee alles geoorloofd is, jij was degene die dacht te moeten zeggen dat ze harder reden dan 25 km/u en geen kentekenplaat hadden (wat overigens nog niet verplicht is) en daarop was mijn reactie gebaseerd. Wat betreft de rest van je betoog, het is overduidelijk dat je de ballen begrijpt van wat de boeren beweegt. Het is in ieder geval geen winstbejag en ze hebben ook meer op met natuurbeheer dan die zogenaamde "natuurclubjes" 

Wat dacht je: kom, ik reageer nog maar eens op dezelfde reactie op mijn bericht? En dan ga ik dat in wat sterkere bewoordingen doen, zonder verder op de inhoud in te gaan? Zou je mij dan eens kunnen uitleggen wat die boeren dan hebben gedaan om de boel een beetje op orde te houden? En dan doel ik niet op nieuwe stallen bouwen die de uitstoot een beetje beperken en er dan het dubbele aantal koeien/varkens/pluimvee in stallen, maar ik bedoel maatregelen waardoor ze daadwerkelijk minder uitstoten. En dan ook graag wat onderzochte feiten, die onderbuiken en dat gezonde verstand, daar ben ik niet zo van onder de indruk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 uur geleden zei HendrikJansen:

niks geen complot Rob. Maar alles te maken met vraag en aanbod. Iets dat duur in onderhoud is koop je minder makkelijk dan iets dat relatief goedkoop is in onderhoud.

En laat een elektrische auto nu juist heel goedkoop in onderhoud zijn, veel goedkoper dan een benzine/diesel auto (op de accu na dan, maar wanneer vervang je die?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Precies het antwoord dat ik van je nodig was Rob.  

Stel he. 

Rob uit Nederland woont in Thailand het hele jaar door. Heeft zich aan god of geen gebod te houden want Rob heeft altijd lekker verdiend en heeft zich een mokkel opgescharreld in Thailand die iets met bier strandtenten en dergelijke doet.

Rob heeft echter ook nog een huis in Nederland  waar die in Thailand de vruchten van plukt. Want met de winst tussen huur en Hypotheek kan Rob in Thailand lekker leven jaar rond. Zijn vrouw/ vriendin heeft echter ook nog iets over van dr strandtent. 

Echter vind Rob het niet helemaal royaal en beslist om enkele maanden afscheid te nemen van het Thaise strand en vrouw/vriendin en gaat in Nederland aan het werk om toch nog een beetje bij te verdienen.

Elk normaal denkend mens zou denken stik maar, want aan dat huis in Nederland en die strandtent in Thailand zou ik voldoende moeten hebben volgens mijn eerdere berekeningen,

En nog wil Rob meebeslissen over hoe het gaat hier in Nederland., Dat allang zijn thuisland niet meer is. Misschien op papier wel, maar Rob geniet met volle teugen in Thailand en komt enkel hier omdat hij dan in drie maanden kan verdienen waar hij in Thailand  2 jaar voor moet werken.

Rob, houd je bij de verhalen over kangeroes. [geweldige verhalen]  Leef je leven in Thailand. Maar bemoei je niet meer met hoe het hier in Nederland zou moeten. 1. Je staat er mijlen ver vanaf.  2. je hebt door je leven in Thailand echt geen idee meer hoe het hier gaat. 3. Denk je nu echt dat je het hier nog 2 jaar vol zou houden nu je het leven in Thailand gewoon bent.

Volgens mij is Rob nog steeds een inwoner van en geboren in Nederland met een Nederlands paspoort.

Heeft hij dan geen stemrecht hier meer????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

En hoeveel van die extra watercontainers moeten brandweer en bergers aanschaffen?

Ook als er nieuwe bouwmethodes uitgevonden worden, zal de overheid daar ook op in moeten springen, dus wat is je punt nu precies????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei 1934:

Oja en hier speciaal voor Hendrik de strand foto, misschien dat Rob er ook nog eentje heeft ?

36E30C89-F242-43C5-87E1-E26964FB62F6.jpeg

Ik gun het jouw en Rob  beide van harte hoor. Echt helemaal geen probleem mee. 

En nu ik het stukje zelf terug lees kan het idd iets anders overkomen als dat de bedoeling was idd.

Maar waar het bij mij even brak is dat Rob mij graag als complotterrorist/ wappie neerzet terwijl vele dingen al zijn uitgekomen die de "wappies" benoemt hebben. Nu zijn de boeren aan de beurt. De vissers krijgen ook al een dreun van dit kabinet. Hoelang denk je dat het nog gaat duren voordat ze de transportsector om maar eens wat te noemen onder handen gaan nemen? 

En dat vind Rob dus schijnbaar allemaal wel best. En dat mag. Maar ik mag ook mijn mening daarin hebben.

Daarom vind ik dus dat mensen zoals Rob die feitelijk niet meer in Nederland woonachtig is  hier ook geen zeggenschap meer zouden moeten hebben.  En let wel ik noem nu Rob, maar dat is slechts een voorbeeld. Persoonlijk denk ik dat Rob nog een van de rieelsten  is wat dat aan gaat.

als ik zeg dat men nooit veel elektrische auto s gaat verkopen als de benzine goedkoop is  heeft dat niks met een complot te maken maar alles met de realiteit zoals die er nu is.  Rijden op benzine word uiterst onaantrekkelijk gemaakt door overheden, terwijl elektrisch rijden heel erg aantrekkelijk gemaakt word voor bepaalde groepen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Misschien zou je eens bij je eigen les kunnen blijven ipv halsstarrig de gebruiksaanwijzing  op te ratelen en die te gebruiken als je eigen gelijk.

Maar nogmaals..... Een "nieuw' product zoals accu auto's hebben nu eenmaal een andere benadering nodig als een benzine auto, daar is niets mis mee toch??

Zo heb je ook schuimblus voertuigen speciaal voor brandbare vloeistoffen.

Ik begrijp je punt niet echt

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
14 minuten geleden zei sprinter 516:

En laat een elektrische auto nu juist heel goedkoop in onderhoud zijn, veel goedkoper dan een benzine/diesel auto (op de accu na dan, maar wanneer vervang je die?)

Ja idd wanneer vervang je de accu?  Ik heb wel eens ergens gelezen dat dit tussen de 6 en 10 jaar is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 minuten geleden zei sprinter 516:

Maar nogmaals..... Een "nieuw' product zoals accu auto's hebben nu eenmaal een andere benadering nodig als een benzine auto, daar is niets mis mee toch??

Zo heb je ook schuimblus voertuigen speciaal voor brandbare vloeistoffen.

Ik begrijp je punt niet echt

Mijn punt is Cor, Dat de overheid mensen stimuleert om elektrisch te gaan rijden middels subsidies, kwijtscheldingen. En lage laadkosten. ten opzichte van de auto met verbrandingsmotor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Zojuist zei HendrikJansen:

Mijn punt is Cor, Dat de overheid mensen stimuleert om elektrisch te gaan rijden middels subsidies,

Omdat het vele malen schoner is.

Maar ik begrijp dat boeren wel 500.000 subsidie mogen ontvangen om schoner te worden, maar voor de gewone burger mag er geen dubbeltje uitgegeven worden om schoner te gaan rijden, heb ik dat goed begrepen of ben ik nu te dom om jou redenering te snappen.

• Like 1
  • Thanks 2
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Pierre:

Dat komt Albert, omdat het gepeupel enkel leest wat het wil lezen en hoort wat het wil horen. Niet in de laatste plaats gevoed door de media die het niet schuwt om met allerlei linkse propaganda op de emotie van deze doelgroep in te spelen.

Daarnaast is het een natuurlijk een stuk gemakkelijker om lekker politiek correct mee te zwammen met de grote meute in plaats van zich werkelijk te verdiepen in de materie en een afwijkende mening te durven verkondigen. De weg van de minste weerstand. Zo werkt dat overal in Nederland; van geleerden in de Tweede Kamer tot simpele zielen op een chauffeursforum...

Ah, @HendrikJansen roept dat "het volk" nu eindelijk door kan pakken (regeringsbeleid afbreken) omdat ze de grote meerderheid zijn, maar jij ziet in ieder geval in dat "de grote meute" lekker meezwamt met diezelfde regering. Blijkbaar is "de meerderheid" in meerderheid verdeeld. Wat mij betreft gaat het erom: houden we vast aan het romantiseren van het boerenambacht, dat houdt dan in dat we ze anders moeten behandelen dan elk ander bedrijf, of doen we dat niet, wat betekent dat ook een bedrijf dat al generaties lang in de familie zit failliet zou moeten kunnen gaan en dus verdwijnen of worden overgenomen. Elk bedrijf in Nederland moet zich aan de wet houden, ook als die wet wordt veranderd. In het geval van stikstofuitstoot verandert de wet omdat natuur- en gezondheidsrisico's te groot worden, dan lijkt mij dat die boerenbelangen een stapje terug moeten doen. En als je je eens in de materie wilt verdiepen, hier (https://www.nrc.nl/nieuws/2022/07/01/boeren-zijn-zelf-gebaat-bij-transitie-in-de-landbouw-a4135308) staat een makkelijk leesbare samenvatting van de problemen waar ik me wel in kan vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 minuut geleden zei HendrikJansen:

Mijn punt is Cor, Dat de overheid mensen stimuleert om elektrisch te gaan rijden middels subsidies, kwijtscheldingen. En lage laadkosten. ten opzichte van de auto met verbrandingsmotor.

Ja, en??? De overheid stimuleert inderdaad het elektrisch rijden boven het rijden op fossiele brandstoffen, maar dan snap ik nog steeds je punt niet?

De keuze hierin kun je inderdaad over rede twisten maar dan nog.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 minuten geleden zei sprinter 516:

Ja, en??? De overheid stimuleert inderdaad het elektrisch rijden boven het rijden op fossiele brandstoffen, maar dan snap ik nog steeds je punt niet?

De keuze hierin kun je inderdaad over rede twisten maar dan nog.....

Men is helemaal nog niet zover dat iedereen elektrisch kan gaan rijden Cor. Daar is het elektranet nog lang niet klaar voor. Als dat al ooit gaat gebeuren.  IK voorzie dat er iets heel anders staat te gebeuren maar dat ga ik niet schrijven want dan ben ik weer een complotterrorist.

Link naar opmerking
Deel via andere websites