Spring naar bijdragen

Boeren onderweg naar HET Haagse pluche

Ger-1957
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
51 minuten geleden zei edje:

Ik denk dat we voorlopig nog niet van deze relschoppende boeren af zijn. Als ik het me goed herinner hebben ze in 2020 een uitzondering gehad van Brussel om meer mest uit te mogen rijden als andere boeren in Europa en dat loopt dit jaar ook af.

Ik heb het even opgezocht en dat loopt inderdaad dit jaar af.

Volgens Europese regels mogen boeren niet meer dan 170 kilo stikstof uit dierlijke mest uitrijden per hectare grond. Voor Nederlandse boeren geldt echter een hogere limiet, net als voor hun collega's uit Denemarken, Duitsland, Ierland en delen van België en Italië. 

250 kilo

Nederlandse boeren mogen 230 kilo (op de zandgronden) tot 250 kilo stikstof (in de rest van het land) uitrijden. Wel moeten ze minstens 80 procent grasland hebben. Grasland neemt de mest beter op dan land waarop bijvoorbeeld maïs wordt verbouwd.

In de aanvullende voorwaarden staat nu dat mest uitrijden met een zogeheten sleepvoetbemester op klei- en veengrond alleen nog mag als het niet warmer is dan 20 graden. Zo moet voorkomen worden dat de uitstoot van ammoniak te hoog wordt.

Sterker nog, daar komt deze maand ook een uitspraak over. Dus maak je borst maar nat. 

Zoals het nu lijkt gaan ze gewoon door tot de stikstofplannen van tafel zijn en de regering is afgetreden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Administrators

Onderstaand een grafiekje van een tijdje terug in de tijd.....

Let vooral op de opmerking onderin:

People didn't cause the climate change that occurred thousands or millions of years ago, so it must have happened for other natural reasons.

HIER de link naar dit artikel

Of het nu linksom of rechtom moet, een ieder kan wel een artikel vinden dat zijn/haar mening onderbouwt.

Skjermbilde.JPG

• Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
29 minuten geleden zei sprinter 516:

^^ Als die boeren toch eens voor elkaar kregen dat deze regering eindelijk zou verdwijnen???😂

Dan komen er nieuwe verkiezingen, wordt GroenLinks de grootste partij, vormt een nieuwe regering samen met D66 en de partij voor de dieren. 

De eerste beslissing die ze daarna nemen is de milieuregels aanscherpen zodat de boeren nog veel meer moeten inleveren. 

Ook hier geld bezint eer ge begint. 
😁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Je kon zomaar eens gelijk hebben Dokus. Dat zouden ze echter wel graag willen.  Echter is er in de hele wereld veel meer aan de hand. De wereld staat gewoon in de fik en niet van een stikstofprobleem. 

Rutte heeft niet voor niks uitgesproken bij de NAVO dat de oorlog in Ukriane  koste wat kost gewonnen moet worden.

zoek maar eens uit waarom we een Van Der Wal op stikstof hebben zitten nu en een goedlachse Dame op justitie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Onderstaand een grafiekje van een tijdje terug in de tijd.....

Let vooral op de opmerking onderin:

People didn't cause the climate change that occurred thousands or millions of years ago, so it must have happened for other natural reasons.

HIER de link naar dit artikel

Of het nu linksom of rechtom moet, een ieder kan wel een artikel vinden dat zijn/haar mening onderbouwt.

Skjermbilde.JPG

Ik weet niet precies wat je met deze grafiek wilt zeggen Murphy?

de tekst eronder luidt” let op het sterke verband tussen de temperatuur en de hoeveel CO2. De meest recente gegevens over de toegenomen hoeveelheid CO2 die door mensen zijn veroorzaakt zijn hierin niet opgenomen “. ( en dus ook de temperatuurstijging niet). 

Dus gaat de hoeveelheid CO2 omhoog, door wat voor reden dan ook, dan stijgt de temperatuur. Alleen de laatste 200 jaar veroorzaakt de mens die verhoging (van CO2 en dus opwarming van de aarde)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 3-7-2022 om 13:03 zei Eeweep:

Dat komt omdat de regering in de persoon van Henk Bleker in 2015 de PAs had bedacht,

Nee, de PAS regeling is eigenlijk, vooral, een PvdA dingetje, mét een beetje CDA ja.. ;)

Citaat

(..) In 2008 schoot de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State het Toetsingskader ammoniak en Natura 2000 af, waardoor vergunningsaanvragen waarbij stikstof vrijkomt moeilijker behandeld konden worden.[2]PvdA-Kamerlid Diederik Samson en CDA-Kamerlid Ger Koopmans voegden daarom in 2009 een amendement over de stikstofaanpak toe aan de Crisis- en herstelwet.[3][4] Door ambtenaren van het ministerie van Economische Zaken werd dit in 2011 omgezet in het Programma Aanpak Stikstof, gesteund door staatssecretaris Henk Bleker. In 2011 en later nogmaals in 2012 uitte de Commissie voor de milieueffectrapportage zich kritisch op het voorstel, wat volgens hen juridisch onhoudbaar was. Ook rapporten van de Raad van State en de Commissie Versnelling en Verbetering Besluitvorming Infrastructuur kwamen tot dezelfde conclusie. Uiteindelijk wist staatssecratis Sharon Dijksma in 2014 het wetsvoorstel aangenomen te krijgen, waarna het programma in 2015 in ging.[

https://nl.wikipedia.org/wiki/Programma_Aanpak_Stikstof

Raar maar waar.. :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
58 minuten geleden zei Dokus:

Dan komen er nieuwe verkiezingen, wordt GroenLinks de grootste partij, vormt een nieuwe regering samen met D66 en de partij voor de dieren. 

Peiling gaf vorige week aan dat VVD nog de meeste zetels zou hebben bij nieuwe verkiezingen. Hoe flikken ze dat? Kennelijk is er toch een grote groep kiezers in NL die  deze middelmaat wel best vinden.

BBB ging naar 17 zetels. Ik gun ze wat meer zetels.. maar ineens zo'n grote sprong is, voor de wat langere termijn, veelal gedoemd te mislukken, leert de afgelopen decennia.

Groenlinks zal niet de grootste worden.. dan moeten ze plotsklaps inniger samengaan met de PvdA. Wordt lastig, denk ik. 

Denk wel dat het verstandig is als die twee partijen bij elkaar gaan, zodat er in zetels een groter blok ontstaat, al tegenwicht. GroenLinks is zo radicaal niet meer, volgens mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

^^ Als die boeren toch eens voor elkaar kregen dat deze regering eindelijk zou verdwijnen???😂

En als degene die het hoogste woord voeren dan ook eens naar de stembus gingen ,en niet achter een boom af staan wachten.

Anders verandert er nog niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 uur geleden zei Ger-1957:

Ik begrijp dat het heel moeilijk te begrijpen is voor sommigen, maar je hoeft er niet voor gestudeerd te hebben om toch enigszins in te zien dat het de verkeerde kant op gaat, maar vooruit voor wie het nog niet begrijpt >> hier << een proefje wat je zelf kunt doen, maar ik heb ook nog wel een grafiekje voor de klimaatontkenners onder ons als hun dat überhaupt wat interesseert want het zal hun tijd wel duren :bey: 

voordat de mens de aarde kapot ging maken....

dat ben ik zeker wel met u eens...

was er hier gewoon de ijstijd....

maar wat de meeste niet snappen  is : dat we allemaal verantwoordelijk zijn...

de fabrieken, de scheepvaart, de luchtvaart, het verkeer...

tijdens de corona Lock down was er schone lucht geconstateerd .

maar de bouw en de boeren moesten wel door werken,

evenals de goederen , die moesten ook vervoerd worden....

de regering geeft gewoon toestemming om vervuilde grond te storten in de natuur

de chemische fabrieken lozen nog gewoon in de rivieren

en zoveel zelfs dat het water bijna licht gaat geven

je hoeft hier ook niet voor gestudeerd te hebben om te weten dat dit niet goed kan zijn...

en dan halen ze er 1 groep uit die al eeuwen met de natuur werkt.... en niet tegen..

die gaan ze kapot maken

wat snap jij hier niet aan ???

en je gaat dan aan mij vertellen dat het aan de boer ligt 🤣

dan beginnen ze over geld subsidies ...

als het aan de boer lag .. dan wilde ze dit helemaal niet

maar de regering wel want dan waren ze afhankelijk , en dat is wat de regering wilde bereiken..

en er is helemaal geen mest overschot.... door het mest beleid moesten de boeren kunstmest 

gaan bijkopen.... omdat anders het land ondervoed was.

je weet nog niet eens een kwart van wat er allemaal speelt ...

maar maakt me allemaal niet uit ..

dit is niet een probleem is van  1 beroeps tak

iedereen moet er aan mee werken...

en iedereen gelijke kansen...

en niet met zijn allen tegen 1 man slaan...

alhoewel... die slaat nu terug 🤣

en terecht. en dat jij het er niet mee eens bent .... jammer dan...

wat schreef er iemand deze week ? daar geef ik geen worst om ... of iets :confused:

samen kunnen we iets bereiken , 

• Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
7 uur geleden zei Dokus:

De eerste beslissing die ze daarna nemen is de milieuregels aanscherpen zodat de boeren nog veel meer moeten inleveren. 

Ook hier geld bezint eer ge begint. 
😁

Nou Groen Links zal ook niet echt goed vallen meer gok ik…..

mij vermoed dat voor heel veel mensen de ogen eindelijk geopend zijn, en ze weten wie die wolven in schaapskleren zijn….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 uur geleden zei europeaan:

En als degene die het hoogste woord voeren dan ook eens naar de stembus gingen ,en niet achter een boom af staan wachten.

Anders verandert er nog niks.

Absoluut mee eens Peter, en daar zit het grote probleem.

mensen zijn net chauffeurs…….. (gelukkig ben ik wel een trouwe stemmer, en zie ik het nut er wel van in)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
51 minuten geleden zei sprinter 516:

Zegt de naam Caroline v/d Plas je iets? Of ene Pieter Omtzigt???

mensen met inzicht (die helaas geen grote partijen zijn NOG)

Dat zijn er twee,kom je er toch nog veel tekort

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Diegene die het werkelijk had kunnen doen ligt helaas alweer zo'n twintig jaar onder de zoden. Ook het zwijgen opgelegd door die linkse wegkijkers...

• Like 3
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Soory hoor Pierre. Het zijn dan misschien wel wijze woorden maar dit gaat niet over het stikstof probleem. Geen idee hoe Pim hier over zou denken wanneer hij nog onder ons zou zijn.

Had hij hier toen al een mening over? Misschien had hij wel eerder in laten grijpen. En deze problemen niet vooruit geschoven. Je weet het niet 🤷🏻‍♀️

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Ik denk dat de reddende engel van de boeren straks gewoon weer van haar leven wil genieten. Deze partij zie ik als noodgreep voor nu het er om spant. En dat doen ze heel goed. Ze hebben nu iemand waar ze in ieder geval niet zomaar even omheen kunnen in de tweede kamer. Zonder Caroline was het er nog wel even harder aan toe gegaan ben ik bang.👍

Pieter schijnt niet zo makkelijk te zijn om mee te werken. Daar hebben we er meer van. Om deze bij elkaar te zetten gaat hem ook niet worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 uur geleden zei tiny:

en dan halen ze er 1 groep uit die al eeuwen met de natuur werkt.... en niet tegen..

die gaan ze kapot maken

wat snap jij hier niet aan ???

In de periode 1950-2016 zijn zes op de zeven landbouwbedrijven verdwenen, de blijvers zijn flink groter geworden. In 1950 had een doorsnee bedrijf 5,7 hectare, inmiddels is dit 32,4 hectare. Ook het aantal dieren per bedrijf steeg in een rap tempo. Een doorsnee varkenshouder had in 1950 nog 7 varkens, tegenwoordig zijn er op een bedrijf met vleesvarkens gemiddeld 1,6 duizend varkens. Het gemiddeld aantal runderen per rundveebedrijf steeg van 13 tot bijna 160 dieren. Dit meldt het CBS.

Wat snap jij daar niet aan??

en wat snap je hier niet aan??

Opinie: begrijpelijke onrust bij boeren maar we ontkomen niet aan ingrijpen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 uur geleden zei Durashift:

Nee, de PAS regeling is eigenlijk, vooral, een PvdA dingetje, mét een beetje CDA ja.. ;)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Programma_Aanpak_Stikstof

Raar maar waar.. :p

Ja, ik zie het. Je hebt helemaal gelijk, heb ik Bleker als enige verantwoordelijk gemaakt (wat hij natuurlijk sowieso niet was, je moet dan wel steun van de rest van het kabinet hebben) :stom:. Maar dat krijg je met dooddoeners als "een koe in de wei is ook natuur".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Ja en dan ben ik weer de complotterrorist.

Nee hoor, niet als je met onderzoeksresultaten kunt aankomen die niet uit de dikke duim komen die jouw gelijk ondersteunen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites