Spring naar bijdragen

Boeren onderweg naar HET Haagse pluche

Ger-1957
 Share

Recommended Posts

• Forumlid
11 minuten geleden zei Ger-1957:

In de periode 1950-2016 zijn zes op de zeven landbouwbedrijven verdwenen, de blijvers zijn flink groter geworden. In 1950 had een doorsnee bedrijf 5,7 hectare, inmiddels is dit 32,4 hectare. Ook het aantal dieren per bedrijf steeg in een rap tempo. Een doorsnee varkenshouder had in 1950 nog 7 varkens, tegenwoordig zijn er op een bedrijf met vleesvarkens gemiddeld 1,6 duizend varkens. Het gemiddeld aantal runderen per rundveebedrijf steeg van 13 tot bijna 160 dieren. Dit meldt het CBS.

Wat snap jij daar niet aan??

en wat snap je hier niet aan??

Opinie: begrijpelijke onrust bij boeren maar we ontkomen niet aan ingrijpen

Je had toen meer bedrijven met een kleinere veestapel , nu heb je veel minder bedrijven met een grotere veestapel , in dat zelfde pagina , zie je dus ook een grafiek dat laat zien dat er nu net zo veel melkkoeien zijn als in 1950

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
14 minuten geleden zei suggs73:

Je had toen meer bedrijven met een kleinere veestapel , nu heb je veel minder bedrijven met een grotere veestapel , in dat zelfde pagina , zie je dus ook een grafiek dat laat zien dat er nu net zo veel melkkoeien zijn als in 1950

Je begint weer gewoon opnieuw met die cijfers? Daar hebben we het al over gehad, maar daar heb jij verder niet op gereageerd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
26 minuten geleden zei suggs73:

zie je dus ook een grafiek dat laat zien dat er nu net zo veel melkkoeien zijn als in 1950

Het gaat niet alleen om melkkoeien, ja die zijn er idd (ongeveer) net zoveel als in 1950, wat ik wel zie is dit

image.png.e32981191e9fa8a10284841a17f124f4.png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
13 minuten geleden zei Eeweep:

Je begint weer gewoon opnieuw met die cijfers? Daar hebben we het al over gehad, maar daar heb jij verder niet op gereageerd.

Omdat ze telkens ondermijnd worden met tegenargumenten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 minuten geleden zei Eeweep:

Ger gooit het er weer in , en mijn getal stond daar ook gewoon in vermeld , , maar in 1950 , gooi het er weer in , had je 10 miljoen mensen in Nederland met een lager consumptie gebruik , nu bijna het dubbele ondertussen met zoveel grotere consumptie gebruik , dat wordt telkens uit de discussie gehouden politiek , politiek moedigt consumptie aan , denk aan de uitspraken van weer die Rutte , koop een auto , koop een huis het kan weer , al die reclames om dingen te kopen die je eigenlijk niet nodig hebt enz .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
In Ruinen hebben wij twee heidegebieden “het Dwingelderveld” en de heide in “Gijsselte”. De heide van “Gijsselte”, links op de foto, heeft mooie grote bossen heide. Daartegen heeft “het Dwingelderveld”, op de foto rechts, na een miljoenen kostend vernattingsproject een overgang gemaakt van “heide” naar “grasland”. Wel zie je dat er nog op de hoger liggende delen iets van heide groeit. Het gekke is dat de natuurkundigen die het vernattingsproject bedacht hebben, zeggen dat het “vergrassen” de oorzaak van Stikstof uit de landbouw is. De schuld is volgens hen direct bij de boer neer te leggen…. Maar hoe is het mogelijk dat de ene heide, waar niets aan gedaan is, met veel omliggende boeren prima groeit en de heide in hetzelfde dorp, na een miljoenen injectie, totaal verdwenen is🤔. Mijn inziens heeft de landbouw het Dwingelderveld niet verwoest,
maar de natuurorganisaties zelf.

natuur.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 minuten geleden zei suggs73:

^^

Kwam ik op fb tegen dus moet het wel waar zijn😉 , Wie kent dit gebied ?

Dit soort plaatjes wordt te pas en onpas mis/gebruikt, ik heb er ook nog wel eentje.

Natuurlandschap voor en na dat de boer/mens er zich er mee bemoeit had.

Voor                                                                                                Na  Contactlijst Natuurwerkgroep gemeente Rucphen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Omdat ze telkens ondermijnd worden met tegenargumenten

Lees bijvoorbeeld het theepotargument van Bertrand Russel maar eens (https://nl1.warbletoncouncil.org/tetera-de-russell-5047). In het kort samengevat: tegenargumenten horen bij een discussie, als je gelijk hebt zijn die te ontkrachten of moet je kunnen uitleggen waarom die argumenten minder belangrijk zijn dan de jouwe. Kun je je eigen stelling niet bewijzen, dan hoeft die nog niet onjuist te zijn, tenzij er bewijs voor is dat die stelling onjuist is. Wat mij betreft is de schadelijkheid van te hoge stikstofdepositie wel en op wetenschappelijke wijze onomstotelijk vastgesteld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 uur geleden zei Pierre:

Diegene die het werkelijk had kunnen doen ligt helaas alweer zo'n twintig jaar onder de zoden. Ook het zwijgen opgelegd door die linkse wegkijkers...

a) Ik denk dat je Volkert vd Graaf (hoe verachtelijk zijn daad ook is) nauwelijks een wegkijker kunt noemen. Hij ging tot de ultieme actie over die volgens zijn verwrongen brein nodig was om Fortuyn het zwijgen op te leggen.

b) zo kun je iedereen die een ander beeld van de wereld heeft een wegkijker noemen. Bijvoorbeeld iedereen die niet erkent dat er een probleem met stikstof/klimaat is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei suggs73:

Ger gooit het er weer in , en mijn getal stond daar ook gewoon in vermeld , , maar in 1950 , gooi het er weer in , had je 10 miljoen mensen in Nederland met een lager consumptie gebruik , nu bijna het dubbele ondertussen met zoveel grotere consumptie gebruik , dat wordt telkens uit de discussie gehouden politiek , politiek moedigt consumptie aan , denk aan de uitspraken van weer die Rutte , koop een auto , koop een huis het kan weer , al die reclames om dingen te kopen die je eigenlijk niet nodig hebt enz .

Maar je bent er toch niet ingeluisd? Jij behoort toch tot die groep weldenkende mensen die kritisch is naar de overheid? Onder de streep tellen de cijfertjes, die zeggen dat de grootste stikstofdepositie van de landbouw afkomstig is, dan lijkt het me niet meer dan normaal dat die ook het meeste moeten bijdragen in de vermindering daarvan. Kun je verder wel "ja, maar die anderen" roepen, maar je gaat ook niet als eerste een nóg zuiniger verwarmingsketel in je huis plaatsen als je achtermuur eruit ligt. Neemt niet weg dat dat driedubbele glas en die warmtepomp er wel moeten komen, maar topprioriteit is dat dan nog niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
57 minuten geleden zei Vledder:

a) Ik denk dat je Volkert vd Graaf (hoe verachtelijk zijn daad ook is) nauwelijks een wegkijker kunt noemen. Hij ging tot de ultieme actie over die volgens zijn verwrongen brein nodig was om Fortuyn het zwijgen op te leggen.

b) zo kun je iedereen die een ander beeld van de wereld heeft een wegkijker noemen. Bijvoorbeeld iedereen die niet erkent dat er een probleem met stikstof/klimaat is. 

Ik dus. De grootste flauwekul die er is. Klimaat is maar 1 ding, namelijk een verdienmodel. 

En ja inderdaad, het klimaat veranderd. Dat doet het al 5 miljard jaar. 

• Like 2
  • Thanks 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Zojuist zei matthieu:

Ik dus. De grootste flauwekul die er is. Klimaat is maar 1 ding, namelijk een verdienmodel. 

En ja inderdaad, het klimaat veranderd. Dat doet het al 5 miljard jaar. 

Wegkijker. Maar waar houdt dat soort redenaties op? Mensen gaan ook al heel lang dood, gezondheidszorg afschaffen? Leeuwen vreten al heel lang mensen op, leeuwenkooien afbreken? ABS maakt de auto duurder, maar afschaffen want dan houden we geld over en mensen gaan toch dood? Wie het simpel wil kan het simpel krijgen, maar maak het niet infantiel.

• Like 2
  • Sneu 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 uur geleden zei Eeweep:

Nee hoor, niet als je met onderzoeksresultaten kunt aankomen die niet uit de dikke duim komen die jouw gelijk ondersteunen.

Ja ook leuk. Dan word er wel weer gezegd dat die onderzoeksresultaten van een of andere vage site komen.

Hoe je het ook doet bij sommige hier, hun gelijk is het enige gelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Zojuist zei HendrikJansen:

Dan word er wel weer gezegd dat die onderzoeksresultaten van een of andere vage site komen.

Bij een goed onderzoek staat ook de naam van de onderzoeker, wat er is onderzocht en hoe het is onderzocht. Een onderzoek als: "ik, anoniempje, heb het bij mijn vrienden nagevraagd na 15 biertjes en de winnaar van het goede antwoord honderd euro beloofd"is een voorbeeld van zo'n onderzoek waar ik bij twijfel, een site als het cbs geeft bronnen en methode mee.

• Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Dit soort plaatjes wordt te pas en onpas mis/gebruikt, ik heb er ook nog wel eentje.

Natuurlandschap voor en na dat de boer/mens er zich er mee bemoeit had.

Voor                                                                                                Na  Contactlijst Natuurwerkgroep gemeente Rucphen

Niks mis mee toch. Mooi fris groen nu. Perfect resultaat. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 minuut geleden zei Eeweep:

Bij een goed onderzoek staat ook de naam van de onderzoeker, wat er is onderzocht en hoe het is onderzocht. Een onderzoek als: "ik, anoniempje, heb het bij mijn vrienden nagevraagd na 15 biertjes en de winnaar van het goede antwoord honderd euro beloofd"is een voorbeeld van zo'n onderzoek waar ik bij twijfel, een site als het cbs geeft bronnen en methode mee.

En dan deugt de onderzoeker weer niet. Tis altijd wel wat bij sommigen.

Maar ik ga er ook helemaal mijn best niet meer voor doen. 

Eerst was het corona en de spuitjes.

Nu moeten de boeren vertrekken.

Asielzoekers worden met 1000 per week binnengesleept.

over niet al te lange tijd word er een voedselschaarste gecreeerd  en dan gaat de overheid ook daar even zijn plasje over doen. 
Dan zolangzamerhand heeft de overheid de middeninkomens ook totaal uitgekleed en kunnen die ook aan de geeuwhonger. 

Maar het zal mijn tijd wel duren, zolang het nog kan ga ik nog even genieten van alles wat ik leuk vind en kan dat niet meer dan zien we wel wat we gaan doen.

1 ding is heel zeker. Ik laat me niet leven door de overheid dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 minuut geleden zei HendrikJansen:

Maar ik ga er ook helemaal mijn best niet meer voor doen.

Dat is de hele tijd ook de kritiek geweest op jouw bijdragen: je zoekt op internet (of je zit al een tijd in zo' bubbel dat je erover struikelt) naar bronnen die bevestigen wat jouw onderbuikmening is en kwakt dat verhaal dan in de groep, zonder er kritisch naar te kijken. Vervolgens wordt je op fouten in jouw tekst gewezen en neem je niet eens de moeite meer om te kijken of de geleverde kritiek wel of niet ergens op berust. Het is helemaal niet erg om op een foute veronderstelling terug te moeten komen, sommige van de grootste denkers die de aarde gekend heeft hebben gedacht dat de aarde plat is, maar je zult geen gelijk gaan krijgen door je aan je ongelijk vast te blijven klampen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
29 minuten geleden zei Eeweep:is, maar je zult geen gelijk gaan krijgen door je aan je ongelijk vast te blijven klampen.

Wie zegt dat ik ongelijk heb? Plannen zijn zo klaar als een klomtje en worden allemaal omschreven in agenda 2030 van ene proffessor Klaus Schwab. Maar dat word hier telkens afgedaan als een fabeltje en een complot. 

En ik denk idd ook dat het wen complot is. Maar dan wel van de heren die jullie hier met al jullie wijsheid en grafieken de hand boven het hoofd houden. En dat complot is ook gericht op jullie! Maar ze zijn blij dat je dat nog niet door hebt.

• Haha 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 minuten geleden zei HendrikJansen:

Wie zegt dat ik ongelijk heb? Plannen zijn zo klaar als een klomtje en worden allemaal omschreven in agenda 2030 van ene proffessor Klaus Schwab. Maar dat word hier telkens afgedaan als een fabeltje en een complot. 

En ik denk idd ook dat het wen complot is. Maar dan wel van de heren die jullie hier met al jullie wijsheid en grafieken de hand boven het hoofd houden. En dat complot is ook gericht op jullie! Maar ze zijn blij dat je dat nog niet door hebt.

Wat bedoel je met klomtje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites