[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TGV luchthoorn


Janh1968

Recommended Posts

  • Forumlid

Collega's,

Heb een luchthoorn aangesloten via de dezelfde 2 draden van de originele claxon.

Deze zijn wit en paars, hij werkt maar er zit een onderbreking in, dus het luid gaat niet door, is dat een beveiliging??, of moet er een relais tussen??

 

Hoor het graag,

 

Groet Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Janh1968:

Collega's,

Heb een luchthoorn aangesloten via de dezelfde 2 draden van de originele claxon.

Deze zijn wit en paars, hij werkt maar er zit een onderbreking in, dus het luid gaat niet door, is dat een beveiliging??, of moet er een relais tussen??

 

Hoor het graag,

 

Groet Jan

Via dezelfde draden? Wat is je bedoeling, dat als je op de claxon drukt de luchthoorn mee toetert? En het is dus een luchthoorn zonder luchtschakelaar via touwtje?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei Janh1968:

Collega's,

Heb een luchthoorn aangesloten via de dezelfde 2 draden van de originele claxon.

Deze zijn wit en paars, hij werkt maar er zit een onderbreking in, dus het luid gaat niet door, is dat een beveiliging??, of moet er een relais tussen??

 

Hoor het graag,

 

Groet Jan

Wat bedoel je met de onderbreking? 
stopt hij heel eventjes of moet je opnieuw knop indrukken?

 

kan ook zijn dat je luchtklep op de hoorn een defect heeft. Is nieuw of gebruikt?

Luchtklepje op de hoorn neemt niet veel stroom dus relais is niet nodig. 
(heb het zelf net als jij rechtstreeks af de claxon aangesloten) 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

 

Luchtklepje op de hoorn neemt niet veel stroom dus relais is niet nodig. 
(heb het zelf net als jij rechtstreeks af de claxon aangesloten) 

 

Zo'n klepje werkt wel vaak met een spoeltje, en het zal meestal wel goed gaan, maar eigenlijk wil je de zelfinductie van die spoeltjes niet over je systeem hebben, dus een relais om dat spoeltje te isoleren van de rest van het systeem is wel aan te raden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Janh1968:

In deze forum kom je niet echt verder..

Wacht ff, ik kom direct naar je toe om het op te lossen, oke????? Dat wilt ie blijkbaar............🤣

Waarom helpen jullie die collega niet direct?? Nu moet ie wachten tot hij het weer doet....

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Eeweep:

Zo'n klepje werkt wel vaak met een spoeltje, en het zal meestal wel goed gaan, maar eigenlijk wil je de zelfinductie van die spoeltjes niet over je systeem hebben, dus een relais om dat spoeltje te isoleren van de rest van het systeem is wel aan te raden.

En ik “denk” dat dat allemaal wel mee valt. De dubbele claxon van MAN zal meer vermogen nemen/pakken dan dat simpele luchtklepje…

En  wellicht zit er al een relais tussen stuur en claxon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei roadtrain:

En ik “denk” dat dat allemaal wel mee valt. De dubbele claxon van MAN zal meer vermogen nemen/pakken dan dat simpele luchtklepje…

En  wellicht zit er al een relais tussen stuur en claxon. 

Heel grote kans dat je gelijk hebt, maar ik heb het niet over het vermogen, maar over de zelfinductie van dat klepje, die zal zeker een hoogfrequent signaaltje over de draad gooien.. Om mezelf nog verder tegen te spreken: ook de claxon zelf werkt waarschijnlijk met een spoel, dus die zal ook de nodige ruis over je boordnet gooien. En ja, tussen stuur en claxon zit zeker een relais.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Eeweep:

Heel grote kans dat je gelijk hebt, maar ik heb het niet over het vermogen, maar over de zelfinductie van dat klepje, die zal zeker een hoogfrequent signaaltje over de draad gooien.. Om mezelf nog verder tegen te spreken: ook de claxon zelf werkt waarschijnlijk met een spoel, dus die zal ook de nodige ruis over je boordnet gooien. En ja, tussen stuur en claxon zit zeker een relais.

Ruis over je boordnet🙈 hoogfrequent signaaltje😂 

bespaar me de details. Het draait om t volume💪🏻

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
53 minuten geleden zei roadtrain:

Ruis over je boordnet🙈 hoogfrequent signaaltje😂 

bespaar me de details. Het draait om t volume💪🏻

En hele rare vreemde foutmeldingen in de boord electronica......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei Eeweep:

Ik ging er eigenlijk van uit dat het niet i.p.v., maar parallel aan de originele toeter is. 

Dat klinkt helemaal voor geen meter😜

 

ik ging er van uit (zoals het vaak gebeurt) draadjes van de originele claxon los deze aan de nieuwe koppelen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei roadtrain:

Dat klinkt helemaal voor geen meter😜

 

ik ging er van uit (zoals het vaak gebeurt) draadjes van de originele claxon los deze aan de nieuwe koppelen. 

Dan heb je helemaal gelijk en zou het onzin zijn nòg een relais ertussen te zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe kan je al langs elkaar heen praten bij het simpel aansluiten van een toeter.  :p

 

Het staat in de openingspost:

 

Op 9-7-2022 om 21:46 zei Janh1968:

Heb een luchthoorn aangesloten via de dezelfde 2 draden van de originele claxon.

 

Op 9-7-2022 om 21:46 zei Janh1968:

hij werkt maar er zit een onderbreking in, dus het luid gaat niet door, is dat een beveiliging??

 

Ja, denk het wel, zoals ik het op dit forum lees.

Op 10-7-2022 om 09:42 zei trieftol:

deze heeft van zn eigen dat ie 2 tussen 2 toonhoogtes schakelt

..bij een TGV luchthoorn.

 

Op 9-7-2022 om 21:46 zei Janh1968:

moet er een relais tussen??

 

Nee. Zit er al. Zie de post van @Eeweep hierboven.

 

 

A je to, niks meer aan doen Janh1968. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Op 10-7-2022 om 09:05 zei Eeweep:

Via dezelfde draden? Wat is je bedoeling, dat als je op de claxon drukt de luchthoorn mee toetert? En het is dus een luchthoorn zonder luchtschakelaar via touwtje?

 

Ja hoor via dezelfde bedrading van de originele claxon, dus midden op stuur indrukken, tis zo'n Seger hoorn, hij reageert wel maar op een of andere manier te weinig power lijkt het.

Screenshot_20220808-125632_Chrome.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 10-7-2022 om 09:24 zei roadtrain:

Wat bedoel je met de onderbreking? 
stopt hij heel eventjes of moet je opnieuw knop indrukken?

 

kan ook zijn dat je luchtklep op de hoorn een defect heeft. Is nieuw of gebruikt?

Luchtklepje op de hoorn neemt niet veel stroom dus relais is niet nodig. 
(heb het zelf net als jij rechtstreeks af de claxon aangesloten) 

 

Een nieuwe en rechtstreeks aangesloten op de originele bedrading.

Screenshot_20220808-125632_Chrome.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar moet je die niet telkens opnieuw indrukken dan? Anders zou het als een sirene klinken en dat mag niet. 
Dus knop indrukken: en dan een keer Ta-Tu en dan weer opnieuw knop indrukken?

 

zie dat er twee relais op zitten. Zit alles wel goed aangesloten? Zit er een schema bij?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden