[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

communautaire goederen en NOT- communautaire goederen


Hard to Carry

Vraag

  • Forumlid

kan iemand mij uitleggen

 

voor europa en EVA landen 

of douane documenten nodig zijn. 

 

voor communautaire goederen T2 

 

zie bijlage

 

>>geen douane documenten in principe nodig<<

er staat >>>>>>>>.in principe niet<<<<<<<<<,

 

en

 

communautaire goederen T2 

 

en

 

niet communautaire goederen T1

 

 

 

communautaire goederen T2 en niet communautaire goederen T1 zijn ENIG document ?

communautaire goederen T2 en niet communautaire goederen T1 zijn begeleidings document?

 

ENIG document is geen begeleidingsdocument?

 

communautaire goederen T2 en niet communautaire goederen T1 is dat dan ENIG document of begeleidingsdocument.

 

 

20220712_210857[880].jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

8 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

is dit correct 

 

dus 

 

VOOR europa en EVA landen is geen douanedocumenten verplicht 

VOOR europa en EVA landen zijn  communautaire goederen T2 - dat is enig document?

 

 

en 

 

buiten europa zijn douane documenten wel verplicht 

buiten europa zijn niet communautaire goederen T1 - ook enig document

en begeleidings document. 

 

begeleidingsdocument bestaat niet voor europa en EVA landen?

 

toch?

 

 

 

zie bijlage 

 

is TIR vervoer maar buiten europa?  of ook binnen europa ? 

 

(want die staat helemaal rechts onder buiten EU)

 

 

 

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het antwoord staat er HTC

 

- binnen de EU en EVA in principe geen douanedocument nodig. Tenzij het om bepaalde redenen wel nodig is, dan is het een T2. 

- buiten de EU wel een douanedocument nodig. Dat is een T1-aangifte. Maar die krijgt de chauffeur niet mee, die wordt electronisch verstuurd. De chauffeur krijgt een MRN begeleidingsdocument mee. Daar staat een Movement Refence Number (MRN) op. Dat wordt vermeld in vak 5 van de CMR. Daarmee kan de douane de zending traceren, het is gelinkt aan de T1-aangifte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 minuut geleden zei Vledder:

Het antwoord staat er HTC

 

- binnen de EU en EVA in principe geen douanedocument nodig. Tenzij het om bepaalde redenen wel nodig is, dan is het een T2. 

- buiten de EU wel een douanedocument nodig. Dat is een T1-aangifte. Maar die krijgt de chauffeur niet mee, die wordt electronisch verstuurd. De chauffeur krijgt een MRN begeleidingsdocument mee. Daar staat een Movement Refence Number (MRN) op. Dat wordt vermeld in vak 5 van de CMR. Daarmee kan de douane de zending traceren, het is gelinkt aan de T1-aangifte.

 

ok bedankt 😀

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

ja klopt. Enig Document is een gestandaardiseerd douanedocument. Vroeger hadden alle landen hun eigen douanedocumenten maar binnen de EU en EVA landen gebruiken nu alle landen de T1 en T2 aangiften.

Maar het zijn niet echt documenten meer. Alles gaat elektronisch

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 minuten geleden zei Vledder:

ja klopt. Enig Document is een gestandaardiseerd douanedocument. Vroeger hadden alle landen hun eigen douanedocumenten maar binnen de EU en EVA landen gebruiken nu alle landen de T1 en T2 aangiften.

 

als om bepaalde redenen T2 wel nodig is (dus binnen europa) ...... dan krijgt chauffeur dat ook niet mee? T2 wordt ook electronisch verstuurd? 

krijgt chauffeur dan ook begeleidingsdocument binnen europa ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 uur geleden zei Hard to Carry:

 

als om bepaalde redenen T2 wel nodig is (dus binnen europa) ...... dan krijgt chauffeur dat ook niet mee? T2 wordt ook electronisch verstuurd? 

krijgt chauffeur dan ook begeleidingsdocument binnen europa ?

Als een T 2 document nodig is,als je in transit door Zwitserland gaat b.v.word een electronisch document aangemaakt.

De chauffeur krijgt echter altijd een copie op papier mee ,waarvan de streepjescode door de douane aan de grens word gescand.

Evenals met eenT1,als je niet communautaire goederen hebt ,krijg je een papieren kopie met daarop een streepjes code.

Enige uitzondering is als je in transit op de trein door Zwitserland gaat ,dan heb je alleen je CMR met verder geen bemerkingen daarop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden