[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Eigen vervoer of Beroepsvervoer


Hard to Carry

Vraag

  • Forumlid

 

 

Eigen vervoer

 

Eigen vervoer is is vervoer van goederen met een of meer vrachtautosdat voor eigen rekening wordt verricht dan wel als werkzaamheid van ondersteunde aard die direct samenhangt met da hoofdwerkzaamheden binnen de bedrijfsactiviteiten.

 

beroepsvervoer 

 

vervoer met goederen met een of meer vrachtautosdat tegen vergoeding van een of meer derden wordt verrichtniet zijne eige vervoer.

 

 

 

welke vervoer is dit. 

 

Transportbedrijf groenteman heeft zich gespacialiseerd in het vervoer van groente en vruit van de veiling grubbenvorst  naar diverse groothandelaren en groentewinkels in de Benelux en het Ruhrgebied in Duitsland. Met de in en verkoop van de groente en het vruit heeft badrijf niets te maken.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
49 minuten geleden zei Hard to Carry:

gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit van de veiling grubbenvorst  naar diverse groothandelaren.

 

Met de in en verkoop van de groente en het Fruit heeft bedrijf niets te maken.

is dus beroeps vervoer. 

56 minuten geleden zei Hard to Carry:

 

Wij (mijn zoon en ik) hebben een bakwagen met kraan en  een (lage) aanhanger en kopen regelmatig wat oude tractoren in Frankrijk en ook in Nederland.

die maken we  (soms) weer rijdend/lopend en verkopen die dan weer aan diverse afnemers. we brengen ze ook wel eens zelf  naar de afnemer.

het vervoer hiervan is dan eigen vervoer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Hard to Carry:

 

 

Eigen vervoer

 

Eigen vervoer is is vervoer van goederen met een of meer vrachtautosdat voor eigen rekening wordt verricht dan wel als werkzaamheid van ondersteunde aard die direct samenhangt met da hoofdwerkzaamheden binnen de bedrijfsactiviteiten.

 

beroepsvervoer 

 

vervoer met goederen met een of meer vrachtautosdat tegen vergoeding van een of meer derden wordt verrichtniet zijne eige vervoer.

 

 

 

welke vervoer is dit. 

 

Transportbedrijf groenteman heeft zich gespacialiseerd in het vervoer van groente en vruit van de veiling grubbenvorst  naar diverse groothandelaren en groentewinkels in de Benelux en het Ruhrgebied in Duitsland. Met de in en verkoop van de groente en het vruit heeft badrijf niets te maken.

 

 

Dat is dan beroepsvervoer. Dat de vervoerder Groenteman heet is een (flauw; je wordt niet beoordeeld op je kennis van het Nederlands, maar op kennis van vervoersregels) instinkertje. Als je zou schrijven "Transportbedrijf De Smid heeft zich gespecialiseerd in het vervoer van groente en fruit van de veiling Grubbenvorst  naar diverse groothandelaren en groentewinkels in de Benelux en het Ruhrgebied in Duitsland. Met de in- en verkoop van de groente en het fruit heeft het bedrijf niets te maken.", dan wordt het al duidelijker. Het bedrijf vervoert alleen maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Het werk dat ik doet, DAT is eigen vervoer…….

ik werk bij een automotive bedrijf met 14 merken in Nederland en 27 in de benelux.

ik haal en bezorg gekochte/verkochte/lease auto’s en lever deze aan klanten en aan eigen filialen en onderling vervoer tussen eigen filialen

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

welke vervoer is dit. 

 

Jan peter werkt als chauffeur bij transportbedrijf vrachtservices dat internationaal nieuwe vrachtautos en trekkers vervoert door heel europa. Er wordt binnen dit bedrijf voornamelijk gereden met motorwagen -aanhangwagencombinaties. Op een combinatie kunnen 4 tot 5 trekkers geplaatst worden. 

 

de planning binnen het bedrijf is zodanig dat meerdere voertuigen gelijktijdig in hetzelfde gebied opereren. Nadat er gelost is verzamelen de chauffeurs op een punt. Een van de voertuigen wordt daar op een ander voertuig galaden. De chauffeurs kunnne dan als meervoudige bemanning het beladen voertuig terugrijden. De terugreis is hierdoor aanzienlijk sneller dan heenreis. Als er onverhoopt een voertuig onderweg defect raakt wordt wordt het defecte voertuig op dezelfde wijze geladen. Het defecte voertuig kan dan in de werkplaats van het eigen bedrijf worden gerepareerd , waardoor hoge raparatiekosten in het buitenland achterwege blijven. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

welke vervoer is dit. 

 

Jan peter werkt als chauffeur bij transportbedrijf vrachtservices dat internationaal nieuwe vrachtautos en trekkers vervoert door heel europa. Er wordt binnen dit bedrijf voornamelijk gereden met motorwagen -aanhangwagencombinaties. Op een combinatie kunnen 4 tot 5 trekkers geplaatst worden. 

 

de planning binnen het bedrijf is zodanig dat meerdere voertuigen gelijktijdig in hetzelfde gebied opereren. Nadat er gelost is verzamelen de chauffeurs op een punt. Een van de voertuigen wordt daar op een ander voertuig galaden. De chauffeurs kunnne dan als meervoudige bemanning het beladen voertuig terugrijden. De terugreis is hierdoor aanzienlijk sneller dan heenreis. Als er onverhoopt een voertuig onderweg defect raakt wordt wordt het defecte voertuig op dezelfde wijze geladen. Het defecte voertuig kan dan in de werkplaats van het eigen bedrijf worden gerepareerd , waardoor hoge raparatiekosten in het buitenland achterwege blijven. 

 

welke vervoer is dit?

 

dan krijg je nog deze vraag erbij

 

Onder welke soort vervoer valt het vervoer van de lege vrachtauto tijdens de terugreis?

 

A)beroepsvervoer 

B)eigen vervoer

C)bergingsvervoer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
5 uur geleden zei sprinter 516:

Nee, maar andersom weer wel......

Je bedoelt een eigen vervoerder met NIWO- vergunning?

 

Dat moet haast wel: bijvoorbeeld Poiesz uit Sneek gebruikt eigen vervoer voor z'n winkeldistributie maar vervoert ook voor derden met reclame- vrije auto's in dezelfde basiskleur. Die staan ook koffie en koekjes te lossen bij de Appie en de Lidl bijvoorbeeld, best 'n vreemd gezicht...

Voor hun is dat opvracht om zodoende her en der aanvoer voor het eigen DC op te halen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 minuten geleden zei Marotrans:

Je bedoelt een eigen vervoerder met NIWO- vergunning?

 

 

Hebben wij ook, althans, ná de overname. Wij hadden/hebben de NIWO vergunning voor afvaltransport.. en tegenwoordig zo'n papier van de Evofenedex  dat zegt dat wij in het eigen vervoer van huurgoederen zit (vrij vertaald).

 

Ik vind het allemaal best.. in de praktijk wordt ik vooral als bouwverkeer gezien.. :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Komt dat niet op hetzelfde neer? Of hoe bedoel je dat Cor?

 

Volgens mij kan een transportbedrijf niet ook een eigenvervoer vergunning hebben, maar een bedrijf die eigen vervoer heeft wel een extra vergunning voor vervoer voor derden hebben, zodat hij terugbracht bijvoorbeeld voor derden mag doen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Je zal gelijk hebben, Cor . Onderstaande komt van de evofenedex site als je leest niet verplicht kan/mag je dus wel een vergunning hebben.

 

Bij eigen vervoer is een vergunning voor beroepsvervoer (Eurovergunning of binnenlandse vergunning) niet verplicht, bij beroepsgoederenvervoer wel.

 

Of dit altijd zo geweest is weet ik niet. Ik dacht dat Zurel indertijd een Luxemburgse vestiging speciaal voor een transportvergunning had opgezet. Al  moet ik wel bekennen dat dit van voor mij tijd was.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:


Vergunningen waren toendertijd niet zo gemakkelijk te verkrijgen als nu. Volgens mij ging het toen ook om communautaire vergunningen. En die waren helemaal lastig te krijgen. 
 

Ik denk meer dat dat de reden was van het hebben van een Luxemburgse vestiging. 

Communautaire vergunningen moest je echt "waar maken" veel bedrijven vroegen er een aan ,in 1969,maar deden gewoon werk van Nederland naar Duitsland of Frankrijk.

Die konden m het jaar erop gelijk inleveren.

Bij Wetram ,waar ik heb gewerkt hadden we iets van 15 auto's , en iedere auto had zijn eigen vaste communautaire vergunning.

 

Ook hadden we natuurlijk nog een vast contingent ritmachtigingen een Franse autorisaties ,zodat we,op één rit van noord Frankrijk naar Denemarken of Zweden zowel een Franse autorisatie ,een Duitse ritmachtiging én ,bij de Deen ,ook onze communautaire vergunning af lieten stempelen.:D

want als je geen gebruik maakte van dei vergunningen kreeg jeze in het volgende jaar minder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij hadden eerst alleen eigen vervoer en deden soms vervoer voor derden, daar het een zelfde soort vracht was als ons eigen transport viel het niet op.

Toen dat vaker voor ging komen werden de auto's en chauffeurs in een transport BV gezet, maar we bleven ook eigen vervoer doen voor ons bedrijf (intussen bedrijven). Dus beroepsgoederen- en eigenvervoer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei steenhaas1:

Wij hadden eerst alleen eigen vervoer en deden soms vervoer voor derden, daar het een zelfde soort vracht was als ons eigen transport viel het niet op.

Toen dat vaker voor ging komen werden de auto's en chauffeurs in een transport BV gezet, maar we bleven ook eigen vervoer doen voor ons bedrijf (intussen bedrijven). Dus beroepsgoederen- en eigenvervoer.

Zoals ik dus al schreef…….

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden