[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

bulkvervoer


Hard to Carry

Vraag

20 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

dus losgestorte goederen geen vrachtbrief vereist volgens het  verjo boek ...mebo 07 zegt van well die vervoert losgestorte goederen alke daag zelf.

en voor bulkvervoer is wel vrachtbrief vereist zegt mebo 07.

 

maar wat is nu correct ? 😮

heb binnenkort examen en weet correcte antwoord niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

is mischien een leraar online aanwezig om mij exact te vertellen 

 

is vrachtbrief nodig voor het  vervoer  losgestorte goederen?

is vrachtbrief nodig voor het vervoer van bulk goederen 

is vrachtbrief nodig voor het vervoer van affalstoffen 

 

het zijn allemaal losgestorte goederen en boek zegt dat geen vrachtbrief nodig is voor vervoer van losgestorte goederen

 

welke antwoord is juist volgens CBR?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bulkgoederen zijn losgestorte goederen. Daarvoor is een uitzondering gemaakt in de wet goederenvervoer. Geen vrachtbrief nodig bij binnenlands vervoer. Maar misschien reed MEBO07 internationaal?
Voor afvalstoffen heb je een begeleidingsbrief nodig. Dit is ook een soort vrachtbrief. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
55 minuten geleden zei sprinter 516:

Ben ik nu de enige die zich hier aan stoort????

Waarom ?? je kunt je natuurlijk overal aan storen.

maar persoonlijk vind ik het wel interressant , ik leer zelfs nog wat bij😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Er zal wellicht zonder officiële vrachtbrief gereden mogen worden maar zal toch bij ieder product een bon bij zijn met omschrijving van product wat je vervoert. Helemaal in combinatie met gang over de weerbrug. 
 

Zonder weegbrug en zonder bon kun je denken aan sloopafval/puin of zoiets. 
 

zand grind wat ik bij onze klanten gebracht zie worden is ook een bon bij. 
 

Wat is nu precies “los gestort” wat wel en niet zonder vrachtbrief mag?
Mijn bulktank wordt ook los gestort maar op weegbrug en met vrachtbrief met daarop juiste gewicht en productomschrijving. 

Is dat dan wel los gestort wat de vraagsteller bedoelt?
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Denk dat er 2 "losgestort" door elkaar worden gehaald.

1 dat spul dat in een tank/bulk wagen (of die mengvoerwagens) en het spul dat in een kipper geflikkert wordt.

In de mengvoeder sector kreeg men een losbon mee. Maar als ik mij goed herrinner voldeed die aan de eisen van een binnenlandse vrachtbrief. Maar eigen layout.

In de (zand)kipper wereld lijkt mij dat niet iedere vracht vergezeld wordt door een vrachtbrief. Hooguit een verzamellap waarin staat hoeveel ton vervoerd is, maar daar zou Teddybeer een licht op kunnen werpen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Denk dat er 2 "losgestort" door elkaar worden gehaald.

 

In de (zand)kipper wereld lijkt mij dat niet iedere vracht vergezeld wordt door een vrachtbrief. Hooguit een verzamellap waarin staat hoeveel ton vervoerd is, maar daar zou Teddybeer een licht op kunnen werpen....

Met een zand kieper vaak een begeleidings (vrachtbrief) waar je elke keer dat je laad een regel maakt met laadtijd en 
daarna de lostijd met eventueel het gewicht als er gewogen word.

Na 4 , 5 ,6 of 10 vrachten geef je bij de laatste vracht een deel op laadadres  af,
en wanneer je je laatste vracht gekiept hebt een deel op losadres.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Klopt Dolf, maar hij weet blijkbaar dondersgoed de antwoorden die hij zelf ook steeds geeft.

Als hij het echt niet wist begrijp ik het nog, nu worden wij overhoord 

 

Natuurlijk weet hij die antwoorden; die staan gewoon in zijn boek, compleet met tekst en uitleg.
Het meest hilarische van deze hele klucht is daarom dat iedereen hier met elkaar nog volop in discussie gaat. Of dat nou over een simpele vrachtbrief, over rode twistlocks of over 33 pallets in een trailer is... :rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei Pierre:

 

Natuurlijk weet hij die antwoorden; die staan gewoon in zijn boek, compleet met tekst en uitleg.
Het meest hilarische van deze hele klucht is daarom dat iedereen hier met elkaar nog volop in discussie gaat. Of dat nou over een simpele vrachtbrief, over rode twistlocks of over 33 pallets in een trailer is... :rolleyes:

Ik ben geen chauffeur, dus ik vind het wel interessant allemaal. Het opent mij ook de ogen voor andere aspecten dan de techniek rondom de vrachtwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
52 minuten geleden zei Eeweep:

Ik ben geen chauffeur, dus ik vind het wel interessant allemaal. Het opent mij ook de ogen voor andere aspecten dan de techniek rondom de vrachtwagen.

 

Dan koop je zo'n boek en gaat het lezen. De vragen en antwoorden staan er ook in!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 20-7-2022 om 15:26 zei Pierre:

 

Dan koop je zo'n boek en gaat het lezen. De vragen en antwoorden staan er ook in!

Of ik lees het hier en krijg gelijk mee waar de problemen tussen theorie en praktijk zitten. Heb ik het nou mis of is dat een van de zaken die hier op dit forum thuis horen?

  • Like 2
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 20-7-2022 om 06:03 zei sprinter 516:

Klopt Dolf, maar hij weet blijkbaar dondersgoed de antwoorden die hij zelf ook steeds geeft.

(..)

 

Er zijn nu eenmaal mensen die (vaak) vragen naar de bekende weg omdat zij naar een bepaalde bevestiging zoeken/verlangen. Kan uit een vorm van onzekerheid komen.

 

Het zou wel mooi zijn als HTC dadelijk een filmpje van zijn lessen CenE post. Dat ie met twee vingers in de neus de combi zo in één keer aan het dok zet, bijvoorbeeld.

Geen held met tekst maar wél met het stuurwiel, zou ik dan denken. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden