[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Albert Heijn annuleert morgen bestellingen vanwege hitte, tot onvrede van klanten


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Twee dagen zomerweer, Hollands paniekvoetbal anno 2022; Albert Heijn annuleert morgen bestellingen vanwege hitte, tot onvrede van klanten LOL

 

Albert Heijn annuleert morgen bestellingen vanwege hitte, tot onvrede van klanten

 

Supermarktketen Albert Heijn heeft besloten vanwege de verwachte extreme hitte morgenmiddag alle bestellingen van klanten te annuleren. De keten wil de bezorgers met het hete weer niet op pad sturen.

 

,,De klanten zijn vandaag op de hoogte gebracht van deze wijziging”, zegt een woordvoerder. In een mail gericht aan de klanten is te lezen: ‘We vinden het niet verantwoord om onze bezorgers met deze weersomstandigheden te laten werken. We hopen op je begrip.’ Klanten wordt gevraagd zelf een nieuw bezorgmoment in te plannen.

Klanten zijn niet te spreken over deze actie. ‘Nou nou het wordt een keer heet en gelijk wordt er niet bezorgd poe poe!’ zo klinkt het op Twitter. ‘Trutgedrag’, noemt een ander het. ‘Verwacht van jullie echt meer creativiteit dan gewoonweg de bezorgdienst te cancelen. Ik los het wel op, maar hoe beschikken alle mensen zonder auto en met slecht gestel en ouderen straks over hun boodschappen?’

Ook hebben veel klanten kritiek dat de bezorgbusjes gewoon airco zouden moeten hebben. Daarentegen krijgt Albert Heijn ook veel bijval voor het in bescherming nemen van zijn personeel.

 

2144601528_alberth.webp.d9c19813c709ff05a3a7a7479fdd3f46.webp

Andere bezorgers werken wel in hitte

Albert Heijn is niet het enige bedrijf dat maatregelen treft om het personeel te beschermen tegen de extreme hitte. Wel lijkt het volledige afzeggen van alle middagbestellingen drastisch vergeleken met de anderen. Directe concurrent Jumbo liet op Twitter weten geen bestellingen te annuleren, en ook bezorgsupermarkt Picnic lijkt niets te gaan veranderen. Voor andere bezorgservices blijven de zaken vooralsnog ook nog normaal. PostNL past bijvoorbeeld  de bezorgtijden van postbezorgers wel aan, maar pakketbezorgers rijden gewoon hun normale ronde.

 

bron: https://www.ad.nl/koken-en-eten/albert-heijn-annuleert-morgen-bestellingen-vanwege-hitte-tot-onvrede-van-klanten~a1affe92/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik dacht ook eerst wat een betutteling weer. Maar ik mocht vorigeweek weer eens een keer een pendel doen met die karren, die de bezorgers dan weer overladen.  

De meeste karren zijn zwaar, heel zwaar met vooral veel (fris) drank en kratten bier.

Als jij je personeel wil houden dan is dit een goede zet. 


Voor de bezorgers is het vooral veel sjouwen met korte afstanden er tussen. Dus klanten die vinden dat ze airco moeten krijgen snappen iets niet.  En dan ook nog op gallerijen van flats. Ga er maar aan de hele dag.

Nee laat ze zelf maar weer eens beleven hoe het is om fietstassen met blikjes bier (zodat je meer mee kan nemen) en flessen rosé naar huis te mogen slepen in plaats van alleen de lichte spullen zelf te halen. 
Bovendien vraag ik mij af of al het vers/koel/diepvries, ook al zit het in speciale dozen met ijsblokken een paar uur in deze warmte wel aan kan. Vanaf het inpak dc tot huis is het transport niet gekoeld.
 

Kom op mensen. We zijn toch geen watjes. Het is ook heerlijk koel in de supermarkt.👍

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

(...) De meeste karren zijn zwaar, heel zwaar met vooral veel (fris) drank en kratten bier.

Als jij je personeel wil houden dan is dit een goede zet. 

 

Ik had begrepen uit de reacties in diverse andere topics m.b.t. winkeldistributie dat het tegenwoordig allemaal perfect geregeld was met de rolcontainers bij Albert Heijn. Niet te zwaar, hulp bij het laden etc.

 

In plaats van loeizware pallets zoals wat jaren geleden staat de handel nu in heel zware rolcontainers. Er is in al die jaren dus eigenlijk weinig of niks veranderd zeg je nu.

 

Waarom dit een goede zet zou zijn begrijp ik ook niet. Als Nederland voor de zoveelste keer in paniek raakt en code rood afgeeft met een tropische dag, 3 graden vorst of twee vlokken sneeuw dan kan er opeens niet meer gewekt worden of zo?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Pierre:

Ik had begrepen uit de reacties in diverse andere topics m.b.t. winkeldistributie dat het tegenwoordig allemaal perfect geregeld was met de rolcontainers bij Albert Heijn. Niet te zwaar, hulp bij het laden etc.


Dit is geen winkeldistributie waarbij je de containers tot op de klep hoeft te rijden.

Het staat ook niet op rolcontainers maar op lange karren. 

Dit karren met kratten boodschappen, die zwarte boxen zijn voor vers en dan heb je nog diepvries boxen en dus bier kratten. Hieronder is een foto van de retouren.

 

73F3E4FD-D071-4410-8A2C-5429518914AC.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik zie ze bij de buren ook wel eens, en alles wordt aan huis geleverd in die kratten. Als dat al te veel gevraagd is weet ik het ook niet meer. En als je met wat collega's zo'n rek de auto inrijd valt het echt wel mee. Zoals Lientje al zegt "we zijn toch geen watjes". Bij AH schijnbaar wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In deze lange karren worden vanaf de ah-to-go dc, waar de spullen worden gepakt naar bepaalde ah winkels gebracht (zover ik weet niet alle) waar klanten ze op kunnen halen. Of naar een ander verdeel centrum waar ze worden overgeladen in de busjes die ze bij mensen tot de voordeur brengen en daarna de retouren weer mee terug nemen. Per busje passen er volgens mij 2 karren in. 
Dit karren-trek-werk zal het zwaarste werk ook niet zijn. Meer de kratten bier, grootverpakkingen frisdrank en sap trappen/drempels/liften in de hitte zonder zuchtje wind verplaatsen.
Spullen die wel dagje kan wachten lijkt mij.

Het personeel zal een vrije dag wel waarderen.
Ik zie het ook wel als reclame stunt van AH hoor ……. en een wit voetje halen bij de vakbond.

O wat zijn we goed.

Maar de dinsdag zal niet ook niet de drukste dag zijn lijkt mij.

Dus het lijkt mij dat dit zou moeten kunnen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei lientje:

(...) Nee laat ze zelf maar weer eens beleven hoe het is om fietstassen met blikjes bier (zodat je meer mee kan nemen) en flessen rosé naar huis te mogen slepen in plaats van alleen de lichte spullen zelf te halen.

 

Ik begrijp - zoals jij het uitlegt- dat de klanten van deze thuisbezorgservice eerst zelf naar de supermarkt gaan om daar hun rol beschuit, hun schijtpapier en een zak kroepoek te halen en daarna de bezorgservice hun doosje wijn of krat bier laat bezorgen zodat ze niet te zwaar hoeven te tillen? Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik werk gelukkig niet in deze branche dus kan er ook niet over meepraten als behalve over een vrij korte en dramatische periode in de AH winkeldistributie in een heel ver verleden, echter kan ik me haast niet voorstellen dat dit werkelijk zo gebeurt. Is het karakter van het Nederlands winkelend publiek serieus zo diep gezonken?
 

23 uur geleden zei lientje:

Als jij je personeel wil houden dan is dit een goede zet.

(...)
Kom op mensen. We zijn toch geen watjes. Het is ook heerlijk koel in de supermarkt.

 

Of dit een heel goede zet is betwijfel ik ten zeerste. Nu is Albert Heijn wel zo'n wolf in schaapskleren die nogal graag de schijn ophoudt naar het soort hip gepeupel in Nederland dat men zeer bewust omgaat met milieu, arbeidsomstandigheden en meer van dat soort mooie praatjes, dus zo'n stunt om al het rijdend personeel van de bezorgdienst naar huis te sturen vanwege een dagje warm weer past precies in dat plaatje. Tegelijkertijd kun je je afvragen wat dit in de toekomst kan gaan betekenen; gaan werknemers van de bezorgdienst zich straks beroepen op dit soort acties wanneer het opnieuw een keer buitengewoon warm of voor mijn part koud is? Op deze manier worden werknemers zelf als watjes opgevoed.

Frappant vind ik trouwens de hele heisa in Nederland die momenteel in Nederland gaande is, los van het dagje verplicht thuisblijven van de bezorgers.
Al ruim een week lang barsten de media uit hun voegen met noodplannen en de meest nutteloze adviezen, geeft het KNMI voor de zoveelste keer een code oranje, worden blijkbaar zelfs werknemers naar huis gestuurd omdat ze het niet zouden trekken en lijkt het halve land compleet in paniek. Allemaal vanwege twee daagjes warmer weer dan we normaal kennen in ons kikkerlandje. Volgende week staat dat zelfde volk weer zes-zeven uur aan te sluiten op de Route de Soleil om drie weken lang met vijf man in een snikheet hok van amper 15 m² te willen verblijven bij een temperatuur die de 40 graden te boven gaat. Tsja...

  • Like 4
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
32 minuten geleden zei Ger-1957:

Het is gewoon een regel die in het >> arbeidsomstandighedenwet << is opgenomen.

 

Zou een dagje van 38-39 graden serieus schade aan de gezondheid van de werknemer veroorzaken Ger. Meen je dat nu serieus?

Ik was gisteren even in de binnenstad van Tilburg waar ze de grootste kermis van de Benelux aan het opbouwen waren. Nog los van de verkeersregelaars, andere diensten en werklui en de kermisklanten zelf, zag ik diverse collega's van Edje en Lientje die daar netjes uren in hun bakwagentje in de rij op hun beurt stonden te wachten om vervolgens met de kratten en fusten richting de kroegen op de Korte Heuvel aan het sjouwen waren om deze te bevoorraden voor de komende dagen. Totaal onverantwoord volgens jou...


Hoe pakken al die duizenden -misschien wel tienduizenden vakbroeders het dan aan wanneer ze in het zuiden van Spanje of Italië, Turkije, of Griekenland bij 40+ graden hun trailer af staan te breken in de volle zon om iets te kunnen lossen of laden. Nemen -of krijgen die ook even een dagje vrij omdat het een beetje warm is en een Nederlandse Arbeidsomstandigheden wet dit zo voorschrijft?

 

Hoe deden jou eigen ex-collega's het gisteren eigenlijk met deze z.g. buitengewoon abnormale temperaturen toen ze gisteren hun bluk leeg stonden te blazen en zo'n twee uur ( De Polen en Roemenen zelfs 4,5 uur of langer...) met werkoverall en veiligheidshelm op de zaak op stonden te bouwen of af te breken en toezicht stonden te houden onder deze barre en abnormale omstandigheden. Toezicht houden doe je immers naast je bulk, niet in een gekoelde cabine, toch?    

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei Pierre:

Ik begrijp - zoals jij het uitlegt- dat de klanten van deze thuisbezorgservice eerst zelf naar de supermarkt gaan om daar hun rol beschuit, hun schijtpapier en een zak kroepoek te halen en daarna de bezorgservice hun doosje wijn of krat bier laat bezorgen zodat ze niet te zwaar hoeven te tillen? Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Ik werk gelukkig niet in deze branche dus kan er ook niet over meepraten als behalve over een vrij korte en dramatische periode in de AH winkeldistributie in een heel ver verleden, echter kan ik me haast niet voorstellen dat dit werkelijk zo gebeurt. Is het karakter van het Nederlands winkelend publiek serieus zo diep gezonken?


Ja dus. Zo werkt dat.

Lekker makkelijk toch? Zeker wanneer je je auto niet dicht bij de voordeur kan parkeren.

En wanneer je 2 kratten bier besteld zit je tenminste ook eerder aan het minimaal bedrag wat je moet bestellen voor ze langs komen. 

 

Dat jij ooit in een ver verleden eens een vrij korte periode voor AH hebt gereden wat je niet beviel, betekend natuurlijk niet dat AH er niet alles aan probeert te doen om het werk voor de chauffeur zo licht mogelijk te maken.

Zeker vergeleken andere supers is AH zijn tijd vooruit wat dat betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei Ger-1957:

Ik geef alleen aan dat het een wet is, mochten er mensen schade ondervinden dan kunnen ze zich hier op beroepen.

(...)

Jij doet weer net of die wet van mij komt Pierre, je blijft je vastbijten in alles wat van mij komt, net een kind wat maar loopt te drammen.

 

Nee toch? Ik zet gewoon grote vraagtekens en heb mijn bedenkingen bij de maatregel die Albert Heijn heeft genomen in het kader van het thuislaten van de chauffeurs van de bezorgdienst i.v.m. de zogenaamd extreme temperaturen. Ik haal daarbij een aantal vergelijkbare voorbeelden aan waar ook niet gekeken word onder welke weersomstandigheden gewerkt dient te worden.

 

Verders noem ik nergens jou naam in direct verband met deze wet of dat deze wet van jou af zou komen, ik vraag enkel in normaal en fatsoenlijk leesbaar Nederlands of jij denkt dat zo'n dagje met een bovengemiddelde temperatuur werkelijk zoveel schade toe zou brengen om daar voor het gemak de Arbeidsomstandighedenwet weer bij te moeten halen; "de wet schrijft voor" is immers jou credo. 

 

Dan nog even voor de duidelijkheid; dit is een openbaar discussie-platform Ger en betekend niets meer om minder dan dat het iedereen geheel vrij staat om te reageren op al hetgeen wat jij hier stelt op dit forum, zinvol of onzin. Dat ik jou stellingen nogal eens weerleg  -of vastbijt in alles zoals jij zegt- ligt misschien meer aan het feit dat ik deze stellingen vaak discutabel vind om niet direct te spreken van domme lulpraat of onzin, in plaats van jou gedachte dat ik je probeer te pakken op alles wat jij schrijft, dat ik je niet mag of met welk soort gedachten je zelf nog meer rondloopt. Het staat namelijk ook mij vrij om te reageren zo veel en zo vaak ik wil, ook op jou. ;)

  • Like 4
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei lientje:

(...) Dat jij ooit in een ver verleden eens een vrij korte periode voor AH hebt gereden wat je niet beviel, betekend natuurlijk niet dat AH er niet alles aan probeert te doen om het werk voor de chauffeur zo licht mogelijk te maken.

Zeker vergeleken andere supers is AH zijn tijd vooruit wat dat betreft.

 

Mijn blauwe maandag met die paar zaterdagen voor Albert Heijn kun je gerust buiten beschouwing laten Lientje, dat is al zo lang geleden. Toen al heb ik mezelf plechtig beloofd om bij wijze van spreken nooit van m'n leven nog een rolcontainer aan te raken of in ieder geval niet deze tak van transport ooit nog uit te willen voeren. Dat verhaal was eigenlijk al bekend onder de vaste bezoekers hier. Dat neemt echter niet weg dat ik -serieus- respect heb voor o.a. jou en al die anderen die iedere dag weer opnieuw met gezonde moed en plezier aan hun rit beginnen en de hele dag aan die karren lopen te trekken. Dat vind ik knap, toen al trouwens.. :D

Om nu te gaan zeggen dat Albert Heijn zijn tijd ver vooruit is m.b.t. arbeidsomstandigheden - in de zin van het zo licht mogelijk maken van het werk, de rolcontainers, de hulp bij het laden etc.- kan en durf ik niet te zeggen. Ik weet -en lees hier te weinig- van chauffeurs van andere winkelketens die in soortgelijk werk zitten om daar een goed oordeel over te kunnen geven. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat al die grote bedrijven de regels en arbeidsomstandigheden voor hun rijdend personeel aan hun neus voorbij laten gaan en dat AH in zijn ééntje boven de rest uitspringt.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Ik zou zeggen, vraag eens rond als je heb van mij niet aan wil nemen.

Je kunt zelf je idee wel hebben hoe het overal werkt, maar met vragen weet je meer.

In geen enkel dc worden meer rolcontainers met een pompwagen in en uit een vrachtwagen gereden als bij AH.

Dat zal geen verplichting zijn maar een goodwill. Dat vind ik dan weer top.

Dat is mijn ervaring in ieder geval zoals ik het zie op de dc’s waar ik wel eens kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
57 minuten geleden zei lientje:

(...) In geen enkel dc worden meer rolcontainers met een pompwagen in en uit een vrachtwagen gereden als bij AH.

Dat zal geen verplichting zijn maar een goodwill. Dat vind ik dan weer top.

 

Kom op Lientje, dat heeft totaal niks met goodwill te maken maar met pure efficiëntie.


Ik heb nog wel eens wat ritjes CTN gedaan voor Albert Heijn waar op zich niks mis mee was; o.a. volle bak rolcontainers van het ene DC naar het andere DC rijden, alles lossen en laden met de electrische pallettruck (EPT) dus ik weet hoe het werkt. Dan gaat het lossen van zo'n vrachtje van 57 rolcontainers natuurlijk een heel stuk sneller met een pallettruck met lange lepels dan dat een chauffeur zich voor de zoveelste keer die week één voor één een breuk staat te trekken aan diezelfde vracht rolcontainers en zich drie keer per jaar ziek moet melden vanwege knie -of rugklachten.

 

Het scheelt zo'n Albert Heijn dan ook een vermogen op jaarbasis aan loon -en verzuimkosten. Puur door het gebruik van die electrische pallettrucks. Als diezelfde vrachten met de hand veel sneller gelost en geladen werden en het fysiek weinig tot niets uit zou maken voor het personeel qua belasting als hetzelfde werk doen met zo'n EPT, dan weet ik zeker dat er in heel Tilburg, Zaandam en de rest van de DC's geen rode pallettruck te vinden was. Ik respecteer je ambitie en gedrevenheid als het om je eigen werk gaat waaronder dat van Albert Heijn, het is mooi dat je staat voor je zaak en je klanten alleen moet je de realiteit niet uit het oog verliezen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Pierre 

AH heeft al heel lang geen eigen chauffeurs meer dus over ziekteverzuim hoeven ze zich geen zorgen te maken. Dat is voor de transporteurs. 
 

Ook heel lang geleden is door de chauffeurs mbv de bonden “afgedwongen” dat het lossen anders moest.  Ipv dat de chauffeur met de rolcontaier over straat en stoep moest werd het: de chauffeur zet ze op de klep en laat de klep zakken. Vervolg is voor de winkel. Toen kwamen er bij een hoop en vooral nieuwe winkels een betere lispelen/situatie. 
 

je ziet dit (nu) oom bin andere concerns. Bij ons in de regio de ene nieuwe dekamarkt een volledige laad/loskuil. De andere een halfhoge (op magazijnhoogte) losdock. (Chauffeur hoeft alleen de container op de klep te zetten en laten zakken. Retour en fust op dezelfde manier)
 

Als  er een schaap over de Dam is volgt de rest vanzelf. 
 

Een andere proef om het  lossen te versnellen in 2002 door ah is gestopt omdat niet alle steden willen meewerken. 
zie: https://www.trouw.nl/nieuws/proef-bevoorrading-ah-winkels-strandt~b498e880/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei roadtrain:

(...) Ook heel lang geleden is door de chauffeurs mbv de bonden “afgedwongen” dat het lossen anders moest.  Ipv dat de chauffeur met de rolcontaier over straat en stoep moest werd het: de chauffeur zet ze op de klep en laat de klep zakken. Vervolg is voor de winkel.

 

Ziekteverzuim m.b.t. chauffeurs klopt inderdaad. Maar verder nog genoeg ander personeel wat daar binnen rondloopt en ook de hele dag op zo'n kar staat i.p.v. met die karren te moeten zeulen. Dat blijft hetzelfde dus, de voordelen van machinaal i.p.v. fysiek. Maar als het niet zelf lossen op straat van rolcontainers m.b.v. de bonden afgedwongen is dan lijkt mij dat Albert Heijn daar geen aparte positie in heeft maar dat dit geld dat voor de hele levensmiddelenbranche. Daar mag geen uitzondering op zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

Dan gaat het lossen van zo'n vrachtje van 57 rolcontainers natuurlijk een heel stuk sneller met een pallettruck met lange lepels


:nee:  Fout. Er passen maar 2 containers op dus met de hand kan sneller.

Je bent er echt al een tijd niet geweest dus je kan wel een oordeel hebben maar tijden veranderen. Zelfs vrouwen en vutters kunnen tegenwoordig dit werk doen.
Ik zeg je al, als je mij niet geloofd dat AH een van de betere werkgevers is WAT DIT WERK BETREFT  vraag het eens een andere chauffeur.

Hier op het forum krijg je tegenwoordig geen uitleg meer van iemand ben ik bang.

De meesten staan al lang in leesstand.

 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Ziekteverzuim m.b.t. chauffeurs klopt inderdaad. Maar verder nog genoeg ander personeel wat daar binnen rondloopt en ook de hele dag op zo'n kar staat i.p.v. met die karren te moeten zeulen. Dat blijft hetzelfde dus, de voordelen van machinaal i.p.v. fysiek. Maar als het niet zelf lossen op straat van rolcontainers m.b.v. de bonden afgedwongen is dan lijkt mij dat Albert Heijn daar geen aparte positie in heeft maar dat dit geld dat voor de hele levensmiddelenbranche. Daar mag geen uitzondering op zijn.

Nu misschien ofniet. Distributie en winkels zijn van AH dus die kunnen best iets afspreken met de transportbedrijven/bonden.

toendertijd was het transport nog niet zo verweven als nu dat bijvoorbeeld een Simon Loos voor alle ketens rijd. Dat was toendertijd nog niet. 
 

Die “reach-trucks” waar jij op doelt die waren er 40 jaar geleden al. Neemt men 2 containers tegelijk mee. Alles draait om snelheid. (Tbv order pickin). 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@lientje….. toen ik daar lang geleden vaak kwam was ah nog niet zo “vriendelijk” voor zijn (rijdend) personeel. Had je wat misdaan als chauffeur stond je de volgende dag te orderpicken…..

En als leverancier werd je net zo makkelijk “honds” behandeld…..,,

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:

:nee:  Fout. Er passen maar 2 containers op dus met de hand kan sneller.

 

Wat zeg je nu, twee rolcontainers? Ik kan me niet anders herinneren dan dat ik ze met drie of vier tegelijk lostte in Delfgauw met zo'n apparaat met extra lange lepels. Rolly's op zaterdag ging niet met zoveel tegelijk want dan lag de hele bende in die zwarte kutkratten al over de vloer nog voor je de trailer uit was..


"Wiens brood men eet, diens woord men spreekt" luidt het gezegde en het word daarom -met alle respect Lientje- moeilijk discussiëren met iemand die bepaalde zaken alleen in zijn -of haar- belevingswereld wil zien en verdedigt dus het heeft weinig zin om hier te blijven soebatten over lichte of zware rolcontainers en wat een fantastisch en betrokken werkgever Albert Heijn is door zomaar een paar EPT's op de vloer te zetten. Niet belangrijk ook trouwens. Anderzijds is mijn mening t.o.v. het hele bedrijf ook niet meer te veranderen, daar heb ik teveel voor gezien en meegemaakt bij die firma. Zo had ik tot wat jaren geleden een oom die ook zijn leven lang als chauffeur en rangeerder in dienst was Albert Heijn Tilburg, die was ook met geen stok van zijn gelijk te brengen als AH ter sprake kwam en wat voor een geweldig bedrijf en hoe fijn het werken was voor de Zaanse grootgrutter.

 

Misschien ben ik dus wel bevooroordeeld, dat kan ook natuurlijk. Op basis van mijn achttien jaar lange ervaring bij alle DC's van AH in meerdere functies, zowel intern (filialen, CTN) als extern (leverancier KW en vers) denk ik echter dat ik toch wel een reëel beeld heb wat voor bedrijf Albert Heijn is. Daarbij ook als leverancier van alle DC's van de rest van de grootgrutters in de Benelux met nog een paar in Frankrijk en Duitsland weet ik volgens mij wel een beetje hoe het allemaal in elkaar steekt in die wereld. Albert Heijn was daarin zeker niet het beste of fijnste bedrijf om te moeten komen. Of het moet de laatste vijf jaar opeens heel veel veranderd zijn, dat kan natuurlijk. Ik heb het nooit als prettig ervaren en ik ben blij dat ik er nooit meer kom. Sterker nog, ik doe er zelfs geen boodschappen, bewust niet. Als ik het logo van AH op een pak melk zie staan dan gaan m'n haren al recht overeind staan. Wel makkelijk overigens, ik hoef ze dan niet meer te kammen..  :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rolly's per 8 :D. Wij hebben regelmatig van die klote displays (zijn hetzelfde formaat) en die zetten we 4 lang en 2 breed tegen elkaar. Insealen die bende en met een lange pompwagen til je er zo dus 8 op. Scheelt een hoop gesjouw, gemopper en zweet.

Maar ik denk dat Pierre die kratten met vlees bedoelt dus ik weet niet of ze bij de AH en hun conculega's zo blij zijn als ze er elke keer een lading folie bij cadeau krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij Albert Hein heb je idd laad en loshulp op het efc werk. Bij jumbo moet je zelf laden. 
Die veredeldebloemenkarren zijn vaak zo opgepakt dat het lichte zoals wc papier onderop staat en het zware zoals bier en frisdrank  meer naar boven. Neem dat in combinatie met slecht rollende karren en je hebt als chauffeur al gauw de slagroom geklopt op de vloer liggen smorgens om vijf uur. 
 

De jongens die bij ons vast appie rijden hoor ik eigenlijk nooit klagen. Diegenen die af en toe Appie rijden weten niet wat ze moeten verzinnen om er maar weer zo snel mogelijk weg te zijn. 
 

Jumbo zijn ze bij ons weer mee gestopt heb ik begrepen onlangs. Jumbo schijnt niet biven in de buidel te willen tasten voor transport.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Tja... ik ben mijn officiële werkende leven bij Appie begonnen dus niet geheel objectief maar ben er ook niet voor niets vertrokken natuurlijk 😉 Dus interne zaken laat ik buiten beschouwing en bovendien was mijn carrière daar in 1991 voorbij.

 

Tegenwoordig: ik los veel aanvoer en rijd geregeld allerlei pendels van en naar de DC's. Rolly's vaak nog wel met de hand maar altijd met hulp. Je kunt altijd koffie pakken, naar het toilet en tussen 17 en 18 warm eten in de kantine.

Winkels rijden wij niet meer, maar ook dan word je (geholpen met) (ge) laden.

 

Ik doe ook  pendels voor Jumbo en Plus bijvoorbeeld: met de hand laden en lossen, bij Jumbo kom je zonder pasje bijna nergens binnen; in Veghel sta je in een tralie- kooi om je te melden. Plus gaat over naar Oss dus dat wordt een verrassing straks; Jumbo zet een geautomatiseerd DC in Nieuwegein neer maar de laaddeuren hebben geen docklevellers! Ouderwetse trapplaatjes... Behalve in Bleiswijk sta je alle pendels met de hand te lossen.

Diepvries naar Jumbowinkels vanuit Raalte? Zelf laden in een thermopak dat 600 man al gedragen heeft...

Voor AH wórd je geladen bij XPO in Hoogeveen of Tilburg: binnen 10 minuten klaar!

 

Dus ja... ik heb geen aandelen of zo bij Appie maar weet wel waar m'n voorkeur naar uit gaat in deze.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden