[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Is het met een klapband op zo'n lange combinatie echt zo moeilijk om het spul op de weg te houden?


Eeweep

Recommended Posts

  • Forumlid

T is maar net waar je de klapband krijgt. 
denk dat hier meer aan de hand is omdat de hele combinatie op/tegen de vangrail zit. Er is sprake van klapband op de oplegger…. Kan mij voorstellen dat met t gewicht van zo een tank er wel wat gebeurt maar om dan ook met de trekker in de knoei komen te zitten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De lading is ook wel flink opgeschoven.. misschien inderdaad wel door het klappen van de luchtslang en dus een bruusk invallende trailerrem?

 

"Gelukkig' is de combinatie de rechtse kant opgegaan en niet links de A12 over.. dat had waarschijnlijk een stuk meer leed veroorzaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei roadtrain:

Er is sprake van klapband op de oplegger…

 

Volgens mij is het de 1e trekas band rechts die geknapt is?

Of het is toch de stuuras rechts, want onderaan die band zie ik ook wel wat karkas.

 

20220725180964.jpg

 

https://www.hardnieuws.nl/zuid-holland/reeuwijk/berging-gecrashte-vrachtwagen-en-tank-in-volle-gang-rijksweg-a12-reeuwijk-33526.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
58 minuten geleden zei Durashift:

 

Volgens mij is het de 1e trekas band rechts die geknapt is?

Of het is toch de stuuras rechts, want onderaan die band zie ik ook wel wat karkas.

 

20220725180964.jpg

 

https://www.hardnieuws.nl/zuid-holland/reeuwijk/berging-gecrashte-vrachtwagen-en-tank-in-volle-gang-rijksweg-a12-reeuwijk-33526.html

Zoals Rob al zegt kunnen deze banden  heel makkelijk op de vangrail/ brokstukken van de geluidswand kapot gereden zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Murphy:

Wat ook de oorzaak was, hij is niet geslaagd voor de cursus ladingzekering.

 

 

Ach, die Leopard II's werden toch alleen maar gebruikt voor demonstraties "over sloopauto rijden¨, die zijn wel wat gewend :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei RobNiat:

Dat ligt ook voor een groot deel aan de soort band. Ik heb ook twee keer een klapper vóór gehad. In eerste instantie een trilling in het stuur. Dus dan zit je vanzelf al met twee handen strak om het stuur. Onzeker van wat er loos is. 


Inderdaad zaak dat je je stuur goed vast hebt.

Maar dat doen andere gestuurde assen wanneer een band van de stuuras knalt en je krijgt een zwieper aan je stuur en je reageert te laat omdat je stuur niet goed vast had omdat je bijvoorbeeld een shaggie aan het rollen was?
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei lientje:


Inderdaad zaak dat je je stuur goed vast hebt.

Maar dat doen andere gestuurde assen wanneer een band van de stuuras knalt en je krijgt een zwieper aan je stuur en je reageert te laat omdat je stuur niet goed vast had omdat je bijvoorbeeld een shaggie aan het rollen was?
 

 

Dat is helemaal afhankelijk van hoe die gestuurde assen worden gestuurd: castersturing op opleggers is helemaal passief, d.w.z. dat ze alleen maar meesturen (weg van de minste weerstand) als de oplegger aan het draaien is. Vergelijk dat met de wielen van een winkelwagentje. De verschillende uitvoeringen van gestuurde opleggerassen die zich afzetten tegen de koppelschotel zullen ook niet onmiddelijk in de stress schieten, alleen stuurassen op de trekker zelf reageren direct, maar dat is hier niet het geval. Ook zal, door de manier waarop het stuurhuis werkt, het omklappen van het stuur naar de kant van de klapband behoorlijk worden tegengewerkt. Zie dat als een moertje om een schroef: als je het moertje op zijn plaats kunt houden, maar het wel kunt verdraaien, dan kan de schroef, zonder dat deze draait, naar binnen of buiten worden bewogen. Door eraan te trekken of te duwen kun je die schroef echter niet in beweging krijgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De dieplader kreeg een klapband,dus zal wel een slang van de hydrauliek kapotgeslagen zijn. En dan kan de beste chauffeur hem niet meer redden.  Zelfde als bij een terberg met meegestuurde achteras,heb 1 maal het genoegen gehad om daar een klapper op te krijgen.  Slang lek geslagen en had heel de n2 in Eindhoven nodig. Denken doe je op zoon moment niet,alleen je broek vol schijten plus je adrenaline aanmaak is groot. Weet alleen de plof van de band en de rest is een film. Zat verdwaasd achter het stuur toen hij stilstond in de berm en ze hebben mijn handen van het stuur "los mogen breken". Wou mijn verhaal gewoon kwijt ,want als ik hier sommige reacties lees de beste stuurlui staan vaak aan de wal.

  • Like 11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo te zien is dit een 2A4 en leeg weegt dat ding als ik het me goed herinner dik 70 ton. In mijn diensttijd heb ik ook regelmatig zo'n ding achter me gehad.

Al met al een flink totaal gewicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:



 

Maar die laatste opmerking? Bekritiseer jij nu anderen omdat zij hun ervaringen delen hier? Beetje gefrustreerd?

Zo is het niet bedoeld Rob om iemand te bekritiseren om zijn of haar ervaringen. En ben zeker niet gefrustreerd. Maar er staan opmerkingen tussen waarvan ik denk ,zeg dan niks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei Erwin 75:

Maar er staan opmerkingen tussen waarvan ik denk ,zeg dan niks. 

 

Dat valt toch wel mee? Volgens mij heeft niemand er zelfs maar op gehint dat het een chauffeursfout was, aan welke opmerkingen heb jij je dan geërgerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 26-7-2022 om 20:43 zei Erwin 75:

Zo is het niet bedoeld Rob om iemand te bekritiseren om zijn of haar ervaringen. En ben zeker niet gefrustreerd. Maar er staan opmerkingen tussen waarvan ik denk ,zeg dan niks. 

Erwin, ben je morgenvroeg rond 6.45 op de Koperslagerstraat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei Erwin 75:

Nee ,dan ben ik in Eindhoven. Heb je ander werk omdat jij er dan waarschijnlijk wel zal zijn. Koffie staat daar wel altijd gereed.

Stond een kraan van Ermers langs de A2 tegenover Jan Tromp
De koffie bij jullie in de kantine was oke,:ok: ook nog ff in de werkplaats geweest om wat lucht
in 1 band te pompen, had maar 4 bar meer🙁

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei kiepenboer:

Stond een kraan van Ermers langs de A2 tegenover Jan Tromp
De koffie bij jullie in de kantine was oke,:ok: ook nog ff in de werkplaats geweest om wat lucht
in 1 band te pompen, had maar 4 bar meer🙁

Ik sta tegenover de ikea achter de geluidswal, dus uit het zicht. Maar heb je volgens mij horen praten op de bak, het ging er met een Adrie over dat hij vroeger schijf kon wisselen zonder te stoppen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei Erwin 75:

Ik sta tegenover de ikea achter de geluidswal, dus uit het zicht. Maar heb je volgens mij horen praten op de bak, het ging er met een Adrie over dat hij vroeger schijf kon wisselen zonder te stoppen. 

Je klopt, was een collega van me die nog niet zoveel jaren rijdt, en dan moet je wat te lullen hebben😁
Ging er trouwens ook over dat het in dit werk niet altijd mogelijk is om de pas schoon te houden en vaak
rond 9.00 kwartiertje en dan bij vier en un half een half uurtje, maar die 4 en un half wil ook wel een 
20 minuten uitlopen, dan na de middag vaak wel binnen de volgende 4 en un half thuis, dus zodoende
vertelde ik hem dat het vroeger wat makkelijker ging.
Maaja meestal hebben we wel een nachtrust van 11 a 12 uur er tussen, of meer en dus zijn we nog niet 
zo slecht bezig, en niet voor 5.00 van de werf af

We rije maandag met 10 auto,s van Oss naar Son met frees naar Janssen.
Roep wel een keer op 12 als je daar teminste ook staat, of vakantie mischien?

  • Thanks 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Durashift:

^^ Kiepenboer heeft ander werk?

Yep, was wel een keer de bedoeling, maar onverwacht ging het wat sneller als de bedoeling was:ok:

Heb een jaar of 5 geleden al eens een maand of 10 op een 10 bij 4 gereden.
Was meer kort werk  in de klei en dat beviel me minder.
Nu met een oplegger, die meestal wat minder ritjes per dag doen omdat de afstanden wat langer zijn.
bv afgelopen woensdag en donderdag 2 keer Hedel>> Alkmaar en vandaag 6 keer Uden> Eindhoven.
Hoefde de eerste rit pas om 6.45 te laden en kwamen zo uit met om 16.00 de 6e lossen.
Half uurtje terug en weer op tijd thuis.

Denk dat ik de n maar in een r moet vervangen, kieperboer😁

  • Like 7
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden