[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waberer's CEO: "Het werven van chauffeurs uit India is een concurrentievoordeel voor het bedrijf"


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid

Szolt Barna, CEO van het Hongaarse wegtransport- en logistiek bedrijf Waberer's International spreekt over het belang van de strategie om professionele chauffeurs uit India te werven die het bedrijf sinds het voorjaar van dit jaar implementeert.

 

In een verklaring over de financiële resultaten van het bedrijf over het tweede kwartaal wees Barna erop dat Indiase chauffeurs een "concurrentievoordeel" voor het bedrijf kunnen zijn evenals een "langetermijnoplossing voor uitdagingen op de arbeidsmarkt".

 

In maart informeerden we u dat Waberer's zijn team had uitgebreid met 79 chauffeurs, 3 wagenparkbeheerders en 1 HR-specialist - allemaal van Indiase afkomst. De informatie is door het bedrijf aan Trans.INFO bevestigd.

 

Chauffeurs die uit India worden geworven volgen een specialisatiecursus en een Engelse taalcursus en kunnen na het voltooien van alle formaliteiten officieel binnen het bedrijf starten, voornamelijk op routes naar het VK. Indiase chauffeurs komen via een uitzendbureau naar Hongarije en hebben hun eigen Hindi sprekende coördinator.

 

In een officiële verklaring die is opgenomen in het financiële rapport van de Hongaarse reus beschreef CEO Zsolt Barna de komst van de eerste groep chauffeurs uit India als "een belangrijke stap in het bestaan van de Groep", eraan toevoegend dat de wervingsstrategie in India "de deur opent naar een arbeidsmarkt waarvan de omvang een langetermijnoplossing kan bieden voor uitdagingen op de arbeidsmarkt".

 

1396354606_CEOZoltBarna.jpg.d538f82b2d5e6939db6f743b99dfd8ca.jpg

 

"Onze nieuwe collega's zijn zeer betrokken bij het bedrijf en hun werk. Nadat ze de kenmerken van het Europese transport hebben geleerd, kunnen ze een langetermijnoplossing bieden voor het tekort aan arbeidskrachten, wat misschien wel de grootste uitdaging is waarmee de sector vandaag de dag wordt geconfronteerd”, aldus Barna.

 

De CEO verklaarde ook dat een ander concurrentievoordeel voor Waberer's zou zijn om "collega's te kunnen rekruteren uit regio's waar onze concurrenten met kleinere operaties geen toegang hebben".

 

Werving van beroepschauffeurs uit derde landen

 

In de strijd tegen het tekort aan beroepschauffeurs worden de Europese autoriteiten steeds toleranter met betrekking tot de voorwaarden voor het vervullen van vacatures. Onlangs kondigde de Portugese president Marcelo Rebelo de Sousa aan dat zijn land de tewerkstelling van beroepschauffeurs met in derde landen afgegeven rijbewijzen zal accepteren.

 

Tot nu toe konden alleen burgers van de EU-lidstaten, die van de landen van de Europese Economische Ruimte (EU + Noorwegen, IJsland en Liechtenstein) en die van Groot-Brittannië rijbewijzen gebruiken in Portugal die in hun land zijn afgegeven

 

Volgens het besluit van de regering van Lissabon zullen nieuwe staten aan deze lijst worden toegevoegd: Brazilië, Angola, Guinee-Bissau, Equatoriaal-Guinea, Mozambique, Sao Tomé, Oost-Timor, Australië, Canada, Chili, Colombia, Zuid-Korea, Costa Rica, Verenigde Staten van Amerika, Israël, Japan, Mexico, Nieuw-Zeeland, Zwitserland en Turkije.

 

bron: (klik>>>)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei RobNiat:


Berg je maar. Als dat volk hier de weg op komt wordt het er niet veiliger op. 
 

Straks zijn we nog blij met onze eigen zij-instromers….

Veel oude koloniën van Portugal. Er zullen dan wat minder taalproblemen zijn zullen ze wel denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei sprinter 516:

Dit is al weer net zo’n idioot plan als mensen met een B (+E) op een vrachtwagen toelaten……

Dat denk ik ook. Zo'n manager roept ook niet dat er managers uit India moeten komen, dan is geld opeens geen probleem, als de arbeidsvoorwaarden goed genoeg zijn willen er ook genoeg mensen chauffeur worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het FD had hier een paar weken geleden een artikel over, die Indiërs voor het zonnetje werken. Daar werden ook bedragen genoemd. Bruto (naar ik aanneem) 1800 euro voor een maand werken.. terwijl men in het thuisland met 300 (omgerekend) toe moet. Bedragen uit mijn herinnering, heb het artikel helaas niet bewaard. Zal op internet wel terug te vinden zijn.. maar het FD heeft een sterke betaalmuur, helaas.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  Voor Hongarije zal 1300 bruto toch niet al te mager zijn?

 

Citaat

In Hongarije hebben ze een vast nationaal minimumloon en het is voor alle bedrijven illegaal om je minder te betalen. Het minimumloon in Hongarije is met een bedrag van € 487 per maand lager dan in nabijgelegen landen zoals Tsjechië en Polen. Houd er echter rekening mee dat expats een aantrekkelijker salaris krijgen en in veel gevallen ook bonussen!

 

Alle inkomsten die in Hongarije worden verdiend, worden belast tegen een vast tarief van 15%. Het inkomen is ook onderworpen aan verschillende bijdragen aan de sociale zekerheid, zoals pensioen en gezondheidszorg.

 

Ondanks dat de lonen lager zijn dan die van sommige buurlanden van Hongarije, wordt het in evenwicht gehouden met betaalbare kosten van levensonderhoud, waardoor het land een zeer kostenefficiënte plek is om te wonen en te werken. (..)

Voor wat het waard is qua actualiteit / betrouwbaarheid.

 

https://werkeninhetbuitenland.nl/wonen-en-werken-in-hongarije/#Belastingen en salaris

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

 

Top Ger. :ok:  Zat ik toch niet helemaal goed met mijn herinneringen. ;)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 minuten geleden zei Durashift:

Voor Hongarije zal 1300 bruto toch niet al te mager zijn

Als hij daar blijft en hij het daar uit kan geven misschien wel. Maar hij gaat heel Europa door en dan wellicht nog een spaarpotje opbouwen/geld naar huis sturen enz enz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei roadtrain:

Als hij daar blijft en hij het daar uit kan geven misschien wel. Maar hij gaat heel Europa door en dan wellicht nog een spaarpotje opbouwen/geld naar huis sturen enz enz

 

Hij zal toch om de vier weken op de standplaats terug moeten zijn.. alwaar een slaap- en keukenaccomodatie is voor deze mensen. Ze eten gezamenlijk, las ik.. dus dat drukt de kosten ook. ;)

 

Onkostenvergoeding voor verblijf onderweg wordt misschien ook wel betaald?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei kiepenboer:

Zal wel mee vallen, jongeren staan tegenwoordig niet meer in de rij voor het mooiste beroep ter wereld😎

Dus moeten we blijkbaar maar accepteren dat hier steeds meer mensen komen rijden dia de taal niet machtig zijn, en totaal geen braad gegeten hebben van de Europese verkeersregels (omdat ze zo lekker goedkoop zijn).

Zorgen dat de sector weer aantrekkelijk wordt (met bijbehorende betalingen) is blijkbaar te duur.........

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
34 minuten geleden zei kiepenboer:

Zal wel mee vallen, jongeren staan tegenwoordig niet meer in de rij voor het mooiste beroep ter wereld😎

 

 

Het was ooit misschien het mooiste beroep van de wereld maar dat is alweer een poosje geleden.

 

 

2 minuten geleden zei sprinter 516:

Dus moeten we blijkbaar maar accepteren dat hier steeds meer mensen komen rijden dia de taal niet machtig zijn, en totaal geen braad gegeten hebben van de Europese verkeersregels (omdat ze zo lekker goedkoop zijn).

Zorgen dat de sector weer aantrekkelijk wordt (met bijbehorende betalingen) is blijkbaar te duur.........

 

 

Het intresseert mij echt helemaal niks meer, ik lach me eigen de hele dag krom met al die talentjes die de meeste gekke capriolen uithalen. Ik ben blij dat ik vast werk heb en niks meer te zoeken heb op de grote baan. Ik heb echt nog geen seconde spijt gehad van mijn beslissing 2,5 jaar geleden. Ik werk 45/50 uur in de week en houd in verhouding nog meer over dan toen ik internationaal reed. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
38 minuten geleden zei kiepenboer:

Zal wel mee vallen, jongeren staan tegenwoordig niet meer in de rij voor het mooiste beroep ter wereld😎

Dat mooiste beroep ter wereld is wel erg relatief. Dat zal een jachtvlieger/commercieel piloot/ bakker/ kapitein op een schip/ onderwater lasser etc etc vast ook wel zeggen over zijn/haar beroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei sprinter 516:

Dus moeten we blijkbaar maar accepteren dat hier steeds meer mensen komen rijden dia de taal niet machtig zijn,

 

 

en totaal niet weten hoe ze aan een aito moeten sleutelen door oa. miscommunicatie.

 

ik was gisteren in de/een garage In Bergeijk om te informeren voor de drukgroep/koppeling te vervangen van de Suzuki Grand Vitara.

de eigenaar was alleen aan het repareren,ik vroeg is de rest nog met vakantie? nee zegt hij ,ik heb geen personeel meer omdat er geen goede monteurs meer te vinden zijn ,en ik ze de meerprijs die bv. ASML bied (150 euro per week/13e maand en winstuitkering) niet kan en wil betalen,ik zou dan onderhand €100  per uur moeten berekenen naar de klanten en die gaan dat niet betalen,dit probleem speelt bij veel garages in de buurt hier en elders hoor ik wel.(ik heb/had diverse garages gebeld voor reparatie en prijsopgaaf) en overal we hebben personeels te weinig en zitten de komende weken daardoor vol met reparaties die wat langer duren daardoor.

ook kreeg ik mee dat er bij diverse garage's buitenlands personeel ingezet word die zeggen 1e monteur te zijn ofzo maar nog geen rem blokken en schijven kunnen wisselen omdat ze door miscommunicatie en onkunde,NL taal (niet kunnen) lezen,   het verschil tussen links en rechts niet weten.

die kant gaat het op in NL

  • Like 3
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei jean3:

en totaal niet weten hoe ze aan een aito moeten sleutelen door oa. miscommunicatie.

 

ik was gisteren in de/een garage In Bergeijk om te informeren voor de drukgroep/koppeling te vervangen van de Suzuki Grand Vitara.

de eigenaar was alleen aan het repareren,ik vroeg is de rest nog met vakantie? nee zegt hij ,ik heb geen personeel meer omdat er geen goede monteurs meer te vinden zijn ,en ik ze de meerprijs die bv. ASML bied (150 euro per week/13e maand en winstuitkering) niet kan en wil betalen,ik zou dan onderhand €100  per uur moeten berekenen naar de klanten en die gaan dat niet betalen,dit probleem speelt bij veel garages in de buurt hier en elders hoor ik wel.(ik heb/had diverse garages gebeld voor reparatie en prijsopgaaf) en overal we hebben personeels te weinig en zitten de komende weken daardoor vol met reparaties die wat langer duren daardoor.

ook kreeg ik mee dat er bij diverse garage's buitenlands personeel ingezet word die zeggen 1e monteur te zijn ofzo maar nog geen rem blokken en schijven kunnen wisselen omdat ze door miscommunicatie en onkunde,NL taal (niet kunnen) lezen,   het verschil tussen links en rechts niet weten.

die kant gaat het op in NL

 

 

Ik denk dat de meeste van die jongens beter kunnen sleutelen dan de gemiddelde nederlander. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
53 minuten geleden zei schoenenreus:

Ik denk dat de meeste van die jongens beter kunnen sleutelen dan de gemiddelde nederlander

sleutelen misschien wel, maar iets repareren aan een moderne auto, volgens de garagehouder niet en die heeft het meegekregen  uit de praktijk van andere collega garagehouder(s)

uitzonderingen zijn er altijd wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei jean3:

sleutelen misschien wel, maar iets repareren aan een moderne auto, volgens de garagehouder niet en die heeft het meegekregen  uit de praktijk van andere collega garagehouder(s)

uitzonderingen zijn er altijd wel.

Precies. Zeker in moderne auto's is de link tussen oorzaak en gevolg zonder systeemkennis niet meer zomaar te leggen. Kom er maar op: temperatuurmeter in de buitenspiegel defect, versnellingsbak schakelt niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
33 minuten geleden zei jean3:

sleutelen misschien wel, maar iets repareren aan een moderne auto, volgens de garagehouder niet en die heeft het meegekregen  uit de praktijk van andere collega garagehouder(s)

uitzonderingen zijn er altijd wel.

 

 

Toch niet zo heel raar of wel? Waarom gaat ons oude materiaal allemaal naar het oostblok of 3e wereld? Niet omdat het allemaal zo modern en goed voor het millieu is maar simpelweg vanwege het feit dat dat allemaal nog met een hamer en een schroevendraaier te maken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei RobNiat:


Geloof maar rustig dat ze graag nieuwe auto’s zouden rijden daar. Als ze die konden betalen. 

 

En ze de zwavelarme diesel kunnen kopen die wij hier hebben. Veel fabrikanten verkopen daar wel nieuwe trucks met Euro III en -IV motoren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden