[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waberer's CEO: "Het werven van chauffeurs uit India is een concurrentievoordeel voor het bedrijf"


Pierre

Recommended Posts

  • Forumlid
11 minuten geleden zei HendrikJansen:

Zouden ze hier ook moeten doen.  

 

En dan ook stoomtreinen. Kunnen de koeien weer naar stal, de boeren het huus in. Bijkomen van de schrik.

Maar ik begrijp uit dat hierboven dat jij niet zelf je brandstof hoeft te betalen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei Eeweep:

 

En dan ook stoomtreinen. Kunnen de koeien weer naar stal, de boeren het huus in. Bijkomen van de schrik.

Maar ik begrijp uit dat hierboven dat jij niet zelf je brandstof hoeft te betalen?

Niet meer nee. Godzijdank met deze prijzen. Enkel nog woon werkverkeer zelf betalen. Maar dat wil dus absoluut niet zeggen dat ik niet gedreven ben om zo zuinig mogelijk te rijden met de auto van mijn werkgever. Elke euro die hij niet aan Shell hoeft te betalen kan hij ook aan mij geven nietwaar.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei HendrikJansen:

Elke euro die hij niet aan Shell hoeft te betalen kan hij ook aan mij geven nietwaar.

Precies. Met de allernieuwste normen die in 2025 in zouden moeten gaan zou je alweer ongeveer 9 l/100 km zuiniger moeten rijden, voor een beetje vrachtwagen. Dat scheelt echt wel met een Euro III (en helemaal met zo'n luchtgekoelde Magirus Deutz, die reden zo'n beetje 100 l/100 km).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Eeweep:

Precies. Met de allernieuwste normen die in 2025 in zouden moeten gaan zou je alweer ongeveer 9 l/100 km zuiniger moeten rijden, voor een beetje vrachtwagen. Dat scheelt echt wel met een Euro III (en helemaal met zo'n luchtgekoelde Magirus Deutz, die reden zo'n beetje 100 l/100 km).

En die negen liter op honderd kilometer staat in verhouding tot die Magirus of wat?

 

Geen woord slecht woord over de luchtgekoelde Deutz motoren he.  Die dingen lagen niet voor niet in tal van machines.  Toen ik 18 was ontzettend veel schik gehad met een Deutz DX 85.  Jaren later heb ik zelf een DX 85  gehad, ding helemaal gereviverft enzo. Machtig ding en veel schik mee gehad. Totdat ik dacht dat een John Deere 2850 sg2  het was. Best wel spijt van gehad dat ik de Deutz daarvoor weg gedaan heb.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei HendrikJansen:

 Maar dat wil dus absoluut niet zeggen dat ik niet gedreven ben om zo zuinig mogelijk te rijden met de auto van mijn werkgever. Elke euro die hij niet aan Shell hoeft te betalen kan hij ook aan mij geven nietwaar.

Maar dat doeti mooi niet😁denk dat   hetgene waar je recht op hebt hij ook genoeg vind

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 minuten geleden zei HendrikJansen:

En die negen liter op honderd kilometer staat in verhouding tot die Magirus of wat?

 

Geen woord slecht woord over de luchtgekoelde Deutz motoren he.  Die dingen lagen niet voor niet in tal van machines.  Toen ik 18 was ontzettend veel schik gehad met een Deutz DX 85.  Jaren later heb ik zelf een DX 85  gehad, ding helemaal gereviverft enzo. Machtig ding en veel schik mee gehad. Totdat ik dacht dat een John Deere 2850 sg2  het was. Best wel spijt van gehad dat ik de Deutz daarvoor weg gedaan heb.

Nee, die negen op honderd in verhouding met een 2015 Actros (?) (ik heb het hier wel ergens in mijn documentatie staan, als je het heel echt precies wilt weten). En nee, geen slecht woord erover! Ik heb zelf ook veel met die Deutz-en gewerkt in O&K graders en graafmachines. Bloedhete zon, je zou denken dat, met dat harde werk, die dingen zouden oververhitten, maar ze gaven geen krimp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei Eeweep:

Nee, die negen op honderd in verhouding met een 2015 Actros (?) (ik heb het hier wel ergens in mijn documentatie staan, als je het heel echt precies wilt weten). En nee, geen slecht woord erover! Ik heb er zelf ook veel mee gewerkt in O&K graders en graafmachines. Bloedhete zon, je zou denken dat, met dat harde werk, die dingen zouden oververhitten, maar ze gaven geen krimp!

Ik denk dat ze rond 2015 nog ergens  rond de 1 op 3 zaten. [ geen idee eigenlijk want toen was ik nog in de veronderstelling dat ik nooit op een vrachtwagen zou mogen rijden]  Maar dat kan tegenwoordig zeker zuiniger. Ik zit rond de 1 op 4 met de DAF waar ik mee rijd met gemiddelde vrachten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei kiepenboer:

Maar dat doeti mooi niet😁denk dat   hetgene waar je recht op hebt hij ook genoeg vind

LOL Dat weet ik wel zeker. JA CAO he. krijg je dan te horen. Maar uiteindelijk weegt het wel op het bedrijfsresultaat al die extra liters diesel. En als dat ervoor zorgt dat ik mijn baantje kan houden wil ik mijn best daar wel voor doen.

 

Mijn vrouw vroeg vanmiddag al toen ik thuis kwam wanneer ik  Heisterkamp liet bijschrijven in ons trouwboekjeLOL  Ze dacht dat ik er vanmorgen op tijd weer zou zijn, maar ik had niet zo een zin om om vier uur op te staan vanochtendLOL

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ik denk dat ze rond 2015 nog ergens  rond de 1 op 3 zaten. [ geen idee eigenlijk want toen was ik nog in de veronderstelling dat ik nooit op een vrachtwagen zou mogen rijden]  Maar dat kan tegenwoordig zeker zuiniger. Ik zit rond de 1 op 4 met de DAF waar ik mee rijd met gemiddelde vrachten.

Nog iets zuiniger, in mijn herinnering (1:3,3). Maar dat maakt wel uit, 30 liter of 21 liter gebruiken op 100 km.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei HendrikJansen:

Niet meer nee. Godzijdank met deze prijzen. Enkel nog woon werkverkeer zelf betalen. Maar dat wil dus absoluut niet zeggen dat ik niet gedreven ben om zo zuinig mogelijk te rijden met de auto van mijn werkgever. Elke euro die hij niet aan Shell hoeft te betalen kan hij ook aan mij geven nietwaar.

Maar doet die dat ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar zonder al die Euronormen zouden de auto's nog zuiniger lopen dan met die normen. Voordien werd bij motoren  gekeken naar het rendement, nu komt de uitstoot eerst en dan hopen dat er nog wat prestatie overblijft. En als die nieuwe motor niet hoeft te presteren wordt er extra brandstof in de uitlaat gespoten om de temperatuur daarvan omhoog te krijgen om de uitstoot binnen de normen te houden. De verbranding zelf zo koel mogelijk, de uitlaat heter om die Euronormering te halen.

5 uur geleden zei Eeweep:

Precies. Met de allernieuwste normen die in 2025 in zouden moeten gaan zou je alweer ongeveer 9 l/100 km zuiniger moeten rijden, voor een beetje vrachtwagen. Dat scheelt echt wel met een Euro III (en helemaal met zo'n luchtgekoelde Magirus Deutz, die reden zo'n beetje 100 l/100 km).

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei HendrikJansen:

LOL Dat weet ik wel zeker.   Ze dacht dat ik er vanmorgen op tijd weer zou zijn, maar ik had niet zo een zin om om vier uur op te staan vanochtendLOL

Mijn schatje vraagt niet  hoe laat ik thuis ben , maar zorgt iedere morgen voor een bakje koffie en een stukje peperkoek . Vind 8k dan weer belangrijker dan dat ze vrijdag zit te vragen wanneer komt hij thuis.  Maar ieder zijn ding.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Erwin 75:

Mijn schatje vraagt niet  hoe laat ik thuis ben , maar zorgt iedere morgen voor een bakje koffie en een stukje peperkoek . Vind 8k dan weer belangrijker dan dat ze vrijdag zit te vragen wanneer komt hij thuis.  Maar ieder zijn ding.

Tot 2 jaar terug ging ik ook elke ochtend van huis en s avonds terug.  Sinds die tijd doe ik dit en moet zeggen went snel. van beide kanten. De tijd dat we lepeltje lepeltje op de bank moesten zitten s avonds hebben we wel gehad.  Ze is blij dat ik thuis kom maar ze vind het ook geen probleem dat ik een paar nachten onderweg ben per week..

 

En dingen als Whattapp Skype en weet ik al niet meer zorgen er toch voor dat je de hele dag in contact staat met elkaar. Dus heel anders als vroeger wanneer je af en toe belde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei steenhaas1:

Maar zonder al die Euronormen zouden de auto's nog zuiniger lopen dan met die normen. Voordien werd bij motoren  gekeken naar het rendement, nu komt de uitstoot eerst en dan hopen dat er nog wat prestatie overblijft. En als die nieuwe motor niet hoeft te presteren wordt er extra brandstof in de uitlaat gespoten om de temperatuur daarvan omhoog te krijgen om de uitstoot binnen de normen te houden. De verbranding zelf zo koel mogelijk, de uitlaat heter om die Euronormering te halen.

 

 

En dat zou het voor jou(w baas) iets goedkoper maken, maar dan krijg je weer de zwarte steden uit de jaren zestig, de ziektekosten in wijken langs de drukke wegen gaan weer omhoog en de levensverwachting daar weer omlaag. Niet alles is zomaar in geld uit te drukken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat is ook zo, maar in de media lees je over "schone dus zuinige motoren" wat dus eigenlijk onder fakenews valt.

En er is zelfs al een elektrische truck besteld, dat is een echte schone motor en de bedoeling is dat die deels opgeladen wordt door zonnepanelen. De rest komt uit het stopcontact wat waarschijnlijk gevoed wordt door de biomassa centrale Lage Weide, wat als schoon te boek staat maar gewoon veel CO2 uitstoot.
Biomassa is ook gewoon een niet zo compacte energiebron als de fossiele variant, als je lang genoeg wacht wordt het ook een fossiele variant. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei steenhaas1:

Dat is ook zo, maar in de media lees je over "schone dus zuinige motoren" wat dus eigenlijk onder fakenews valt.

 

 

Techniek moet je ook nooit toevertrouwen aan de reclamebranche. Als je die een schoongepoetste Kromhoutmotor laat zien schrijven ze ook dat het een "schone, dus zuinige motor" is ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei Vledder:


heb jij het idee dat je Euro3 een lager verbruik had dan je Euro 6?

 

Ik denk dat Steenhaas1 bedoelde dat het feit dat de motor schoon is niet inhoudt dat die motor DAAROM ook zuinig is. Daar heeft hij gelijk in, zonder het extra gewicht en de uitlaatgastemperatuureisen voor katalysatoren en roetfilter zou de wagen nog zuiniger zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
54 minuten geleden zei steenhaas1:

Dat is ook zo, maar in de media lees je over "schone dus zuinige motoren" wat dus eigenlijk onder fakenews valt.

En er is zelfs al een elektrische truck besteld, dat is een echte schone motor en de bedoeling is dat die deels opgeladen wordt door zonnepanelen. De rest komt uit het stopcontact wat waarschijnlijk gevoed wordt door de biomassa centrale Lage Weide, wat als schoon te boek staat maar gewoon veel CO2 uitstoot.
Biomassa is ook gewoon een niet zo compacte energiebron als de fossiele variant, als je lang genoeg wacht wordt het ook een fossiele variant. 

 

 

Jaren terug een gesprek gehad met een toenmalig monteur van de Daf nadat er verschillende auto's problemen hadden met de adblue. Hij vertelde dat een euro5 auto in de stad schadelijker was als een euro3 simpelweg omdat het allemaal korte afstanden zijn en de gewenste tempraturen niet gehaald worden waardoor het sysyteem niet of nauwelijks werkt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Jaren terug een gesprek gehad met een toenmalig monteur van de Daf nadat er verschillende auto's problemen hadden met de adblue. Hij vertelde dat een euro5 auto in de stad schadelijker was als een euro3 simpelweg omdat het allemaal korte afstanden zijn en de gewenste tempraturen niet gehaald worden waardoor het sysyteem niet of nauwelijks werkt. 

 

De MX11 motoren van nu kunnen de waterpomp variabel laten werken, waardoor dat probleem wel al is opgelost, of het moeten wel heel korte ritjes zijn.

Toen, halverwege-eind jaren 90 ergens, de roettest verplicht werd hadden we ook een erg koude winter. Iedereen bang voor ontploffende motor, dus panisch voor een te koude motor. Kon je als keurmeester eerst een half uur gaan rijden met een stuk karton voor de radiateur (gewoon op de parkeerplaats laten draaien kreeg de motor niet op temperatuur). De eisen waren toen zo laag, alleen de echt oudjes haalden die test niet. Dat was allemaal ook niet te best voor het milieu.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden