[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waar ging het fout ???


Schots en Scheef

Recommended Posts

  • Forumlid
40 minuten geleden zei Schots en Scheef:

https://vm.tiktok.com/ZMNsd4jcS/?k=1

 

Wat is het verhaal hierachter ? 

 

Hoor iets met inhalen. 

 

4 auto's kort 


Het verhaal hier achter is dat ze geen van allen het bootje hebben gehaald😜

 

Maar 3 van de 4 hebben toch echt niet op zitten letten. Afstand, afstand. En op letten.

  • Like 1
  • Haha 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 minuten geleden zei HendrikJansen:


Het verhaal hier achter is dat ze geen van allen het bootje hebben gehaald😜

 

Maar 3 van de 4 hebben toch echt niet op zitten letten. Afstand, afstand. En op letten.

Dat moet je op Facebook zeggen . Kreeg een bak commentaar. Dat ze er niks aan konden doen omdat de voorste gesneden werd. Da  hebbe  er 3 nuet genoeg afstand gehouden. Vooral de achterste niet. Bij de Ridder zijn ze zeker niet blij, en bij de Nvo zijn het 2 eigen rijders. Heb ie toch wat uit te leggen denk ik. 

 

Maar zolang er mongooltjes zijn die hun acc en aebs uitzetten omdat ze denken dat dat harder gaat krijg je dit.  Gewoon die rommel aanhouden en klaar. 50 meter is mooi zie je ook wat er voor je gebeurt. 

 

Van s-Gravenzande tot Hoogeveen zit er tussen 84 en 90km/h ongeveer 7 minuten verschil. En dan moet je met 90 wel blijven inhalen ook waar het niet mag.

 

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei Schots en Scheef:

Dat moet je op Facebook zeggen . Kreeg een bak commentaar. Dat ze er niks aan konden doen omdat de voorste gesneden werd. Da  hebbe  er 3 nuet genoeg afstand gehouden. Vooral de achterste niet. Bij de Ridder zijn ze zeker niet blij, en bij de Nvo zijn het 2 eigen rijders. Heb ie toch wat uit te leggen denk ik. 

 

Maar zolang er mongooltjes zijn die hun acc en aebs uitzetten omdat ze denken dat dat harder gaat krijg je dit.  Gewoon die rommel aanhouden en klaar. 50 meter is mooi zie je ook wat er voor je gebeurt. 

 

Van s-Gravenzande tot Hoogeveen zit er tussen 84 en 90km/h ongeveer 7 minuten verschil. En dan moet je met 90 wel blijven inhalen ook waar het niet mag.

 

 

Geen commentaar gehad op facebook gister.

 

ACC heb ik op de snelweg ook uit, hoogst irritant dat ding met uitvoegers

 

Maar zorg altijd wel dat ik afstand heb dat ik het kan overzien. 
 

In Dld is 50 mtr het minimale wat je aan afstand moet hebben en daar hebben deze heten niet aan voldaan. 
 

Denk dat De Ridder ook nog wel even een dingetje krijgt met de verzekering. Of iis het momenteel geen probleem meer als twee collega s op achterop elkaar klappen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei RobNiat:

Deense chauffeur wilde inhalen op een stukje Bundesstrasse. 
 

De vier Nederlandse toppers reden kundig het gat dicht. Lieten de man er beslist niet tussen. Uiteindelijk heeft hij de voorste gesneden, bewust of onbewust. 
 

Afijn, tweemaal (charters van) NVO en tweemaal De Ridder op elkaar. Knap gedaan…

Haantjesgedrag dus. Kan ik weinig medelijden mee hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei RobNiat:


Help eens. Welke is ACC ook weer? Is dat dat noodrem systeem?

Nee, zonder extra lettertjes is dat dat ding dat alleen dom de snelheid aanhoudt. Met noodrem heet het adaptieve/reactieve ACC, of hoe de marketing het ding ook wil noemen (of wat de vertaler ervan maakt, bij VW hebben we het lelijkste woord ooit uitgevonden, een "vervolgongevalreductiesysteem¨, letterlijk vertaald uit het Duits, maar je moet toch wat als je een opdracht van ëén woordje krijgt en geen flauw idee wat het is; kwamen we een jaar later pas achter, toen het ook in de wagen kwam).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei HendrikJansen:

Adaptive Cruise  Control . 
 

Dat ding dat zelf de door jouw ingestelde afstand tot je voorganger houd. 
 

Fijn ding als er een luxe auto voor je duikt om de afslag te nemen😫

Oeps! En ik maar zwetsen over die extra lettertjes, staat er ACC i.p.v. CC. Ik ga me ergens in een hoekje schamen :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei RobNiat:


Help eens. Welke is ACC ook weer? Is dat dat noodrem systeem?

 

Tja Rob  je word oud he 😁😁😁 ook ik hoor,dat krijg je als je uit het tijdperk komt van ,fullerbak fietsbel,trailerrem,dagje staan om vrij te maken,tankschein,en andere  prehistorische zaken.👍👍👍👍👍👍👍

  • Like 1
  • Thanks 1
  • Haha 5
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei HendrikJansen:

Adaptive Cruise  Control . 
 

Dat ding dat zelf de door jouw ingestelde afstand tot je voorganger houd. 
 

Fijn ding als er een luxe auto voor je duikt om de afslag te nemen😫

Zolang diegene die er voor duikt niet vol in zijn remmen gaat is er niets aan de hand.
Een auto die je voorbij komt en hem onbeschoft voor je neus gooit, maar een hogere snelheid heeft
is geen probleem, teminste de noodrem gaat er niet op.
Tis wel niet leuk, maar dat is mijn ervaring met Adaptive Cruise Control.

Had ook altijd de snelheidsmeter aan die aangeeft wat je voorganger voor snelheid rijdt, en is die te langzaam
dan op links en dooooooooor

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei RobNiat:

Deense chauffeur wilde inhalen op een stukje Bundesstrasse. 
 

De vier Nederlandse toppers reden kundig het gat dicht. Lieten de man er beslist niet tussen. Uiteindelijk heeft hij de voorste gesneden, bewust of onbewust. 
 

Afijn, tweemaal (charters van) NVO en tweemaal De Ridder op elkaar. Knap gedaan…

 

Als je gesneden wordt is het toch wel knap dat je je complete rechter zijkant van de cabine mist.....

 

20 uur geleden zei HendrikJansen:


Het verhaal hier achter is dat ze geen van allen het bootje hebben gehaald😜

 

Maar 3 van de 4 hebben toch echt niet op zitten letten. Afstand, afstand. En op letten.

 

 

Hebben wat mij betreft alle 4 niet op zitten letten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het zijn ook wel de bedrijven die maar één stand kennen en dat is plankgas, het liefst bumper aan bumper en linkerpoot op het dashboard. Het eerste zal vast met het soort werk te maken hebben maar bumperkleven/gaten dicht rijden en poot op het dashboard zijn toch echt gedragingen van de chauffeur die de veiligheid niet ten goede komen en dat hebben deze heren aan den lijve ondervonden. Helaas leren dit soort piloten er niets van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
54 minuten geleden zei RobNiat:

Werkelijk nog nooit reden gezien om het uit te zetten. Je moet wel opletten, anders rijd je binnen de kortste keren net zo langzaam als de traagste op de weg. Maar met een minimaal snelheidsverschil haak ik gewoon aan bij diegene die voor me rijdt. 
 

 

Als er veel gejojo't wordt..kan ik mij dat voorstellen. Maar anders, cruise control op 82 of 85  en aansluiten.. soms een tikje d'r bij of d'r af.. dat is de moeite niet, vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Licht er ook wel een beetje aan hoe je zelf in het leven staat.
Kennis van me die ik wel eens aan de telefoon heb heeft altijd met jan en alleman ruzie in het verkeer.
Ook altijd als ik hem aan de telefoon heb en rijdt hij niet omdat hij staat te laden of te lossen is het daar weer k@t dit en k%t dat.

Heb al zooooo vaak gezegd>> jonge makt oeuw nie zo druk man, ja en hij is nog 2 of 3 jaar ouder dan ik😁

Het is je eigen verantwoording om ook op fouten van anderen te letten en eens vaker
te denken>> laat gaan laat gaan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei RobNiat:


Dat vind ik oprecht één van de beste uitvindingen op transportgebied van de laatste jaren. Dat maakt rijden toch wel zó ontzettend relaxed. Ik vind het heerlijk en ik vind het nu jammer dat het niet op de auto zit die ik hier nu gebruik. 
 

Werkelijk nog nooit reden gezien om het uit te zetten. Je moet wel opletten, anders rijd je binnen de kortste keren net zo langzaam als de traagste op de weg. Maar met een minimaal snelheidsverschil haak ik gewoon aan bij diegene die voor me rijdt. 
 

Wat ik wel uitschakel -op binnenwegen- is die waarschuwing dat je over de lijnen gaat. Op de snelweg kan het vast een nuttige waarschuwing zijn, maar wanneer ik in de bochten bewust wat insnijd dan zit ik niet te wachten op zo’n brom. En vaak zijn hier de wegen zo smal dat je over de buitenlijn moet om elkaar te passeren. Dus die gaat uit. 
 

Over de noodrem heb ik nog mijn twijfels. Vooralsnog geen zware ingrepen gehad. Maar wel geregeld onverwachte en onnodige reacties op soms onverklaarbare zaken. 
Als dat teveel wordt dan snap ik dat iemand dat uitschakelt. 

Op N wegen en bij inhaalverboden op de snelweg prima ding.  Maar niet als je min of meer vrij baan hebt. En zeker niet met die in en uitvoeg helden in Duitsland.

 

Heb al meermaals gehad dat een auto de uitvoegstrook op ging  en daar zijn snelheid eruit haalde dat mijn auto dacht daar als een dolle op te moeten anticiperen en  dusdanig snelheid minderde dat het gewoon gevaarlijk werd voor achterop komend verkeer.  Je wil niet weten wat je dan in je spiegels ziet.  Dus daarom die afstandhouder op de snelweg gewoon uit voor mij.

 

Dat noodrem systeem is soms ook wel een dingetje idd, vluchtheuvels  lantaarnpalen overal kan dat ding soms op reageren. Maar het gekke is dat die het die soms wel en soms niet reageert.  Maar dat zal te maken hebben met de positie die je op dat moment op de rijstrook in neemt. iets meer naar links of rechts zal gerust schelen op ingrijpen van het systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei RobNiat:


Had je die ervaring eerder met je Mercedes ook? Want ikzelf heb eigenlijk alleen ervaring wat betreft ACC met dat merk. En ik vond dat de auto over het algemeen goed reageerde op bijvoorbeeld invoegers. 
 

De auto detecteert namelijk een voertuig met een hogere snelheid dan de jouwe in je vrije ruimte. En daar doet hij in mijn ervaring niets mee. Terecht, want die auto schiet vlot genoeg de linkerbaan op en die hindert jou niet meer. 
 

Uitvoegers zijn een ander verhaal. Maar daar moet je zelf ook donders goed op anticiperen. Mensen móeten per sé vóór die vrachtwagen. Al rijden ze daarmee bijna hun eigen auto total loss. 

Die Mercedes waar ik op reed had geen ACC.   

 

En qua sensoren of die goed afgesteld staan heb ik eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal. Al zal dat aankomende week veranderen want dan ga ik een paar dagen op een andere DAF van ons.

 

Als die uitvoeger op de uitvoegstrook zijn snelheid eruit haalt zou mijn auto daar niet op mogen reageren vind ik als ik op de meest rechter rijstrook rijd. Maar dat doet die wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei RobNiat:


Ja! Nu je dit zo benoemt komt het mij ook bekend voor. Die ervaring heb ik ook, dat een uitvoeger al volledig over de blokkenlijn is en ik het midden van mijn rijbaan aan houd. 
 

Daar zou een ACC niet op moeten reageren nee. 

En daarom zet ik de ACC dus uit op de snelweg bij normaal verkeer. Gewoon afstand op nul zodat hij gaat werken als een gewone CC.  Bovendien heb je dan bij regen en sneeuw ook geen gezeik met die afstandssensor dat die vervuild is. Tedem tedem, afstandssensor vervuild!  GRRRRR.  Ten eerste om de ergernis voor mijzelf niet te hebben dat ik moet bijregelen door op het gaspedaal te trappen om  de ACC te overrulen. Ten tweede lijkt het mij voor de gezondheid van diegenen die achter mij rijden beter. En  ten derde lijkt het mij niet dat dat nu meteen zuiniger rijd  als die voor niets remt en weer moet optrekken naar 85 of 90 net wat je wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

Die Mercedes waar ik op reed had geen ACC.   

 

En qua sensoren of die goed afgesteld staan heb ik eigenlijk geen vergelijkingsmateriaal. Al zal dat aankomende week veranderen want dan ga ik een paar dagen op een andere DAF van ons.

 

Als die uitvoeger op de uitvoegstrook zijn snelheid eruit haalt zou mijn auto daar niet op mogen reageren vind ik als ik op de meest rechter rijstrook rijd. Maar dat doet die wel.

Als die Actros camera's had, dan had die volgens mij ook alle veiligheids extra's. Ik dacht echt dat dat 1 pakket was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 minuten geleden zei matthieu:

Als die Actros camera's had, dan had die volgens mij ook alle veiligheids extra's. Ik dacht echt dat dat 1 pakket was.

 Die actros had camera s ,

maar geen acc bij mijn weten. Ook nooit gemerkt zoals bij daf.  Wel dat systeem dat hij vanzelf reed op sturen na. Dat was wel ideaal vond ik. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
24 minuten geleden zei RobNiat:


We hebben het over Heisterkamp hè. Het is al bijzonder genoeg dat er camera’s op zaten in plaats van gewone spiegels. 

Nou doe je de firma toch echt tekort Rob.  
 

ja we hebben standaard vloot auto s . Maar mocht er door de chauffeur wat aangedragen worden waardoor de veiligheid verbeterd word word daar zeer zeker naar geluisterd.

 

Ook rijd je bij ons regelmatig een nieuwe. Meer dan 300000 rijd je bij ons niet met een auto momenteel.

 

Maar ik snap wel waar de aversie weg komt bij velen hoor, mijns inziens geheel onterecht.  
 

De grootste schreeuwers over hoe slecht het allemaal wel niet is bij ons hebben nooit bij ons gewerkt. 
 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden