[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waar ging het fout ???


Schots en Scheef

Recommended Posts

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Eeweep:

Dan zullen die Indiërs wel niet in de rij staan om daarmee te mogen rijden ;)

Je zou je nog verbazen. Van de week op Hensted-Ulzburg kwam er nog een Rus bij me om te vragen of de firma echt zoveel betaalde voor die heren. 
 

Het antwoord daarop moest ik hem schuldig blijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zojuist zei HendrikJansen:

Je zou je nog verbazen. Van de week op Hensted-Ulzburg kwam er nog een Rus bij me om te vragen of de firma echt zoveel betaalde voor die heren. 
 

Het antwoord daarop moest ik hem schuldig blijven.

Ah, oké! Ik dacht eigenlijk dat dat allemaal vrij passief ging, uitzendbureau's die daar gaan recruteren, maar niet dat chaufeurs hier actief zoeken naar banen. Maar waarom zouden ze dat ook niet doen, eigenlijk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei RobNiat:


Je zult van mij niet horen dat Heisterkamp een slecht bedrijf of een slechte werkgever is. Maar de auto’s bij jullie zijn wel gewoon kaal te noemen. Wit met sticker. En alle mogelijkheden om als chauffeur zelf in te grijpen, zoals een kickdown of zelf schakelen, geblokkeerd in het kader van de brandstof bezuinigingen. 
 

Maar dat gelul over “Kanteltrans” en andere wijze praat daar zul je mij niet op betrappen. 

Dat is idd allemaal geblokkeerd bij de Dafs bij de Mercedessen weer niet. Hoe dat bij de Mans zit weet ik niet want daar heb ik nog niet mee gereden. 
 

Dat zijn allemaal

afspraken tussen HKP  de leasemaatschappij en de leverende partij. Een Daf bijvoorbeeld wil de auto niet terug als er 300. 000 km op staat. Daarom gaan die er ook net van te voren uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei Eeweep:

Ah, oké! Ik dacht eigenlijk dat dat allemaal vrij passief ging, uitzendbureau's die daar gaan recruteren, maar niet dat chaufeurs hier actief zoeken naar banen. Maar waarom zouden ze dat ook niet doen, eigenlijk?

Bij ons rijd er geen enkele chauffeur via een UZB. Allemaal een contract van ons zelf.  
 

Een UZB verhoogd enkel de kostprijs zeggen ze. 
 

En dat kan ik als zelfstandige eerder beamen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei HendrikJansen:


 

De grootste schreeuwers over hoe slecht het allemaal wel niet is bij ons hebben nooit bij ons gewerkt. 
 

 

Aaach Hendrik dat was bij Vos ook, maar het eind van de maand kwam er wel een aardig bedrag
op je bankrekening waar toen al andere van op keken als je via een loonstrook liet zien wat er betaald werd.

Zelf je bulk uitvegen werd omgerekend 35 gulden voor betaald, wat ook aardig aan tikte het eind van de 
maand, en niet op loonstrook genoteerd.
Is wel iets meer dan 20 jaar geleden

Stilstaande weekenden van vrijdag tot maandag nooit meegemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei RobNiat:


Je zult van mij niet horen dat Heisterkamp een slecht bedrijf of een slechte werkgever is. Maar de auto’s bij jullie zijn wel gewoon kaal te noemen. Wit met sticker. En alle mogelijkheden om als chauffeur zelf in te grijpen, zoals een kickdown of zelf schakelen, geblokkeerd in het kader van de brandstof bezuinigingen. 
 

Maar dat gelul over “Kanteltrans” en andere wijze praat daar zul je mij niet op betrappen. 

Het voordeel bij ons is dan wel dat je met een recent kaal hok rijd waar nog fut in zit, En niet een rondje midden Duitsland  hoeft te doen met  een uitgeleefde auto die futloos is maar die ze enkel laten lopen omdat die het meeste geld opbrengt en er toch maar weer staat als reddende engel.

 

Bij ons staan er momenteel een twintigtal spiks splinter nieuwen als reddende engel. En ja daar worden de leraren en politieagenten ook mee op pad gestuurd als dat zo uitkomt. 

 

Kortom niemand heeft wat te klagen.  En nee, ook niet over de centen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

Och. Als het druk wordt, zoals bij op- en afritten, dan zit ik toch al op scherp. Dan hangt mijn rechtervoet bij wijze van spreken al boven de pedalen. 
 

Wat mij betreft zitten er meer voor- dan nadelen aan het systeem. Maar de tededem tededem zou mij ook tegenstaan ja…

Waarom zou je met je voet boven de pedalen moeten zitten als er een getest en perfect bevonden systeem in zit?  Ik mag me sterk vergissen  maar ik zou er niet raar van opkijken als er ooit uit een onderzoek naar voren komt dat die systemen verantwoordelijk zijn voor vele doden op de snelweg.

 

Alles boven de 30 kmh kan ik met de knopjes en handels aan en  op het stuur en dan wil ik dus mijn  voeten niet gebruiken.  Tenzij ik echt tot stilstand moet komen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei RobNiat:


En daarom zit ik klaar ja. Net even scherper dan elders. Ook goed de uitwijkmogelijkheden in de gaten houdend. 
 

Mocht de auto ongewenst zelf gaan remmen dan kan ik ook snel gas bij geven ja. Dat ook. 
 

Ik zou niet weten waarom die systemen verantwoordelijk zouden zijn voor verkeersdoden. Dat vind ik een rare uitspraak. 

overrulen doe ik ook hoor als blijkt dat het nodig is. Eigenlijk voel je dat na een tijdje als vanzelf aan.

 

En wat de betreft die verkeersdoden , is mijns inziens niet zo raar gedacht als het systeem op een uitvoeger ingrijpt als jij gewoon rechtdoor wil.  Niemand achter je houd daar rekening mee en ze rijden er ook nog zonder die systemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei RobNiat:
21 uur geleden zei Durashift:

 

Als er veel gejojo't wordt..kan ik mij dat voorstellen. Maar anders, cruise control op 82 of 85  en aansluiten.. soms een tikje d'r bij of d'r af.. dat is de moeite niet, vind ik.


Met een “gewone” cruisecontrol bedoel je?

 

Ja.

 

Ik snap jou ook wel, het 'gemak' van afstand houden door het systeem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei RobNiat:


Wat precies bedoel je hiermee?

Mijn Actros rijdt vanzelf op de cruise control. Geeft aan over hoeveel meter er een rotonde is en met welke snelheid we er over rijden. Daarna trekt hij vanzelf op naar de geldende max snelheid.

Ook als er een bocht in de weg zit past hij automatisch de snelheid aan. 

Vorige week ging een ex collega mee die net met pensioen is gegaan. Hij zei steeds hoe is t toch mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei matthieu:

Vorige week ging een ex collega mee die net met pensioen is gegaan. Hij zei steeds hoe is t toch mogelijk.

 

Het enige nadeel van deze systemen is eigenlijk het vertrouwen dat de chaufeur erin heeft. Het blijft natuurlijk nog steeds opletten voor de chaufeur, als je er blindelings op vertrouwt dat het systeem bv. gps-signaal heeft, dan kon dat remmen voor de rotonde weleens te laat gebeuren. Die afhankelijkheden gaan wat minder worden als je de wagens met elkaar laat communiceren (connected car) en de weg kunt berekenen via communicatielussen in de weg zelf, dan kunnen ook de acc's rekening houden met elkaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 14-8-2022 om 09:37 zei Eeweep:

Is dat systeem met rijstrookherkenning bij de Actros gelijk eropgekomen als ACC? Volgens mij is die lijnherkenning een ouder systeem, maar wel met camera's.

De actros MP5 zoals Matthieu rijdt is het eerste jaar na introductie maar in 2 smaken verkocht: ofwel met cameras, digitaal dashboard en alle veiligheidssnufjes, ofwel met gewone klokjen, spiegels en veiligheidssnufjes als optie. In die uitvoering was het verplichte lijnherkennen en noodremsysteen (LDWS & AEBS) aanwezig, maar ACC een extra optie. Na een jaar heeft MB dit losgelaten en kun je ook bijv spiegels icm digitaal dashboard en diverse electronische hulpmiddelen bestellen. Meen dat ze om dit te promoten de Actros F en L introduceerden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden