[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Passagier & Bagage meenemen


Martja

Vraag

Hoi Chauffeurs!

 

Hoop dat het oke is, dat ik hier als niet vrachtwagen chauffeur, een vraag stel:

 

Vraag

Is het toegestaan/mogelijk voor jullie om een passagier + bagage (in mijn geval een fiets) mee te nemen met een rit?

 

Toelichting

In januari/februari wil ik graag samen met mijn fiets in Spanje/Portugal komen. Voor het millue/portormornee ben ik de verschillende opties aan het bekijken, vandaar deze vraag (en natuurlijk zou ik er een goede vergoeding voor geven)

 

Nog extra: 

Bedankt voor jullie goede rijvaardigheden, als fietser op de weg kan ik altijd uitgaan van het sociale rijgedrag, en het goede verkeersinzicht van jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

6 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Heb je misschien al een chauffeur op het oog? of ken je iemand die met de vrachtwagen die kant op gaat?

In de rit zitten meerdere overnachtingen waar je rekening mee moet houden. Is de chauffeur bereid om met een extra (onbekende) passagier in de auto te gaan slapen?

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Tja, soms weet je het niet. 

Onderstaande is van een paar jaar terug, maar de chauffeur die naar Spanje is geweest vond het nog gezellig ook. Volgens mij waren ze bij hotels gestopt, hij in de cabine en zn bijrijder in een hotel

 

https://www.rtvoost.nl/nieuws/297151/all-you-need-is-tielbeke-transportbedrijf-zoekt-passagier-voor-trip-naar-spanje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 8-9-2022 om 09:12 zei Ger-1957:

Buiten de bovengenoemde bezwaren is er nog een heel groot bezwaar, in verreweg de meeste gevallen is iemand die niet bij het bedrijf werkt niet verzekert 

En daarom is het meenemen van personen meestal verboden bij bedrijven.

 

In het chauffeurshandboek van Vos staat bijvoorbeeld letterlijk.

image.png.f10a6ce1446e37e20a2e3e69ec67c482.png

Kwestie van de verzekering bellen van het transportbedrijf, heb ik toen ook gedaan bij Verduyn omdat degene die erover ging het niet zeker wist. Ik heb toen alles nageplozen voordat ik iemand meenam. Passagier was daar dus wel verzekerd, bij Albert Keijzer idem.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 8-9-2022 om 09:12 zei Ger-1957:

Buiten de bovengenoemde bezwaren is er nog een heel groot bezwaar, in verreweg de meeste gevallen is iemand die niet bij het bedrijf werkt niet verzekert 

En daarom is het meenemen van personen meestal verboden bij bedrijven.

 

In het chauffeurshandboek van Vos staat bijvoorbeeld letterlijk.

image.png.f10a6ce1446e37e20a2e3e69ec67c482.png

Twintig jaar geleden werkte ik bij een koeriersbedrijf en daar hadden we een  hele leuke avondrit. Dan namen de vaste chauffeurs van die rit (waaronder ik-zei-de-gek) regelmatig iemand mee. Gewoon voor de gezelligheid. Mijn toenmalige werkgever heeft het niet verboden, maar heeft gewoon een inzittendenverzekering voor die auto afgesloten. Zo kan het ook. Nu was dat ook echt een topwerkgever.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden