[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gps antenne uitschakelen?


ElBadmuts

Recommended Posts

  • Forumlid
3 minuten geleden zei schoenenreus:

 

 

Allen die computer heeft dan niet gezien dat het bijvoorbeeld glad is en grijpt dus op volle kracht in terwijl halve kracht al te veel is om maar wat te noemen.

Dat is iets wat ik mij dus afvraag. De computers staan met zoveel snufjes in verbinding dat het mij mogelijk lijkt dat een sensor/computer doorheeft dat het glad is, dat kan als de wielen regelmatig tractie verliezen. Als die computer dus de razendsnelle berekening gaat maken kan het zijn dat hij dus niet op volle kracht gaat remmen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei edje:

Dat is iets wat ik mij dus afvraag. De computers staan met zoveel snufjes in verbinding dat het mij mogelijk lijkt dat een sensor/computer doorheeft dat het glad is, dat kan als de wielen regelmatig tractie verliezen. Als die computer dus de razendsnelle berekening gaat maken kan het zijn dat hij dus niet op volle kracht gaat remmen.

Dan zou die computer er dus met gladheid ook niet voor mogen kiezen om met de retarder te remmen  en ook dat doet die wel heb ik afgelopen winter ondervonden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 minuten geleden zei edje:

Wat achter mij is is voor mij verleden tijd. Ik ga niet voor degenen die achter mij rijden mijn eigen leven in de waagschaal leggen dat is hun eigen verantwoording.

Ik heb zeker geleerd om in de spiegels te kijken maar dat had totaal niets te maken met het feit of ik voor een ander veilig kan remmen.

Hendrik, ik neem aan dat dat verwarde gezichtje van jou is. Dan stel ik jou een vraag.

 

Voor jou gebeurt er iets waardoor jij onmiddellijk moet ingrijpen. Ga jij dan eerst serieus in de spiegels kijken, vervolgens een inschatting maken hoe dicht ze achter je rijden en dan een overweging maken hoe hard je kan remmen? Want je moet rekening houden met degene die achter je rijd, toch? Tegen de tijd dat je je voet op het rempedaal heb staan ben je een slordige 40 meter verder en is remmen niet meer van toepassing want het drama heeft zich al voltooid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei HendrikJansen:

Dan zou die computer er dus met gladheid ook niet voor mogen kiezen om met de retarder te remmen  en ook dat doet die wel heb ik afgelopen winter ondervonden.

Daar heb je zeker een punt. Bij gladheid/sneeuw etc staat die bij mij standaard uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei edje:

Hendrik, ik neem aan dat dat verwarde gezichtje van jou is. Dan stel ik jou een vraag.

 

Voor jou gebeurt er iets waardoor jij onmiddellijk moet ingrijpen. Ga jij dan eerst serieus in de spiegels kijken, vervolgens een inschatting maken hoe dicht ze achter je rijden en dan een overweging maken hoe hard je kan remmen? Want je moet rekening houden met degene die achter je rijd, toch? Tegen de tijd dat je je voet op het rempedaal heb staan ben je een slordige 40 meter verder en is remmen niet meer van toepassing want het drama heeft zich al voltooid.

IK ga remmen  en kijken tegelijker tijd. En mocht ik een kans zien om naar links of rechts te gaan zodat diegene achter mij een langere remweg heeft zal ik dat zeker niet na laten. 100 procent met je eens dat je eigen veiligheid voorop staat. Maar dat wil niet zeggen dat je geen zorgplicht hebt voor diegenen achter je.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei HendrikJansen:

Eigen veiligheid staat idd voorop, maar daarnaast heb je ook zeker geleerd om in je spiegels te kijken waar je achterop komers zich bevinden en daar waar je de mogelijkheid hebt om de remweg voor hen zo lang mogelijk te maken.

Dan heb je t niet over een noodremsysteem wat ingrijpt of als een chauffeur zelf tot een noodstop over gaat…..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei edje:

Dat is iets wat ik mij dus afvraag. De computers staan met zoveel snufjes in verbinding dat het mij mogelijk lijkt dat een sensor/computer doorheeft dat het glad is, dat kan als de wielen regelmatig tractie verliezen. Als die computer dus de razendsnelle berekening gaat maken kan het zijn dat hij dus niet op volle kracht gaat remmen.

 

De voorste wagen heeft dan al doorgegeven dat het glad is. Maar de vraag moet niet zijn: werkt een zelfrijdende auto feilloos, maar: werkt een zelfrijdende auto beter dan het gros van de chauffeurs. Het antwoord is: nu nog niet. Maar elke keer als een foute beslissing van de computer wordt opgelost in een update wordt die ook voor alle trucks opgelost. Mij maak je niet wijs dat alle chauffeurs leren van de fouten van anderen, zie dat ongeluk van die 4 Nederlandse chauffeurs die op elkaar klappen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei Eeweep:

 

De voorste wagen heeft dan al doorgegeven dat het glad is. Maar de vraag moet niet zijn: werkt een zelfrijdende auto feilloos, maar: werkt een zelfrijdende auto beter dan het gros van de chauffeurs. Het antwoord is: nu nog niet. Maar elke keer als een foute beslissing van de computer wordt opgelost in een update wordt die ook voor alle trucks opgelost. Mij maak je niet wijs dat alle chauffeurs leren van de fouten van anderen, zie dat ongeluk van die 4 Nederlandse chauffeurs die op elkaar klappen.

Dan ga je dus die computer elke keer instrueren om niet te remmen voor dat takje dat op de weg is gewaaid? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei HendrikJansen:

Dan ga je dus die computer elke keer instrueren om niet te remmen voor dat takje dat op de weg is gewaaid? 

Nee, dan ga je die computer leren dat een op de weg gewaaid takje niet altijd levensgevaarlijk is. Vervolgens moet die computer leren dat het wel levensgevaarlijk kan zijn, en hoe het onderscheid te maken. Uiteindelijk moeten computers ook keuzes kunnen maken tussen in het ene geval wel remmen en uitwijken om schade aan de wagen te voorkomen en niet remmen en uitwijken om schade aan op de weg fietsende tegenliggers te voorkomen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Eeweep:

Nee, dan ga je die computer leren dat een op de weg gewaaid takje niet altijd levensgevaarlijk is. Vervolgens moet die computer leren dat het wel levensgevaarlijk kan zijn, en hoe het onderscheid te maken. Uiteindelijk moeten computers ook keuzes kunnen maken tussen in het ene geval wel remmen en uitwijken om schade aan de wagen te voorkomen en niet remmen en uitwijken om schade aan op de weg fietsende tegenliggers te voorkomen.

Dat schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn volgens iemand die ik ken en die met een zelfrijdende bakwagen testen aan het doen is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei HendrikJansen:

Dat schijnt nog niet zo eenvoudig te zijn volgens iemand die ik ken en die met een zelfrijdende bakwagen testen aan het doen is.

 

Nee, dat heb ik dan ook nergens beweerd, maar ik heb mijn informatie uit goede bron.

Mijn zoon moet volgende maand zijn Phd. verdedigen, hij studeerde computational mathematics. Het onderwerp van zijn thesis is een methode om aannames die computerprogramma's maken om tot een resultaat te komen door middel van wiskunde te kunnen controleren (zo ongeveer). Blijkbaar zijn die problemen zo complex, dat ze helemaal vertaald moeten worden naar wiskundige vergelijkingen. Die thesis is iets van 130 pagina's, ik heb op pagina 3 begrepen dat hij zijn ouders, zus en de ijshockeyclub eeuwig dankbaar is, en op pagina 130 dankt hij voor de aandacht. Verder was hij me even helemaal kwijt. Maar hij gaat wel werken in Beijing, onderzoek doen naar AI voor zelfrijdende auto's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei Eeweep:

 

Nee, dat heb ik dan ook nergens beweerd, maar ik heb mijn informatie uit goede bron.

Mijn zoon moet volgende maand zijn Phd. verdedigen, hij studeerde computational mathematics. Het onderwerp van zijn thesis is een methode om aannames die computerprogramma's maken om tot een resultaat te komen door middel van wiskunde te kunnen controleren (zo ongeveer). Blijkbaar zijn die problemen zo complex, dat ze helemaal vertaald moeten worden naar wiskundige vergelijkingen. Die thesis is iets van 130 pagina's, ik heb op pagina 3 begrepen dat hij zijn ouders, zus en de ijshockeyclub eeuwig dankbaar is, en op pagina 130 dankt hij voor de aandacht. Verder was hij me even helemaal kwijt. Maar hij gaat wel werken in Beijing, onderzoek doen naar AI voor zelfrijdende auto's.

Totaal  on relevante informatie voor hier natuurlijk.  Die bron vind jij enkel goed omdat het je zoon is. Snap ik 100 procent natuurlijk.  Maar ik als buitenstaander zou natuurlijk enkel geïnteresseerd zijn in de zus:p. En de rest van het verhaal maar voor waarheid aannemen en er het mijne van denken.

 

Maar dat jouw zoon hier in gaat afstuderen wil natuurlijk nog niet zeggen dat het gaat werken. Al gaat ie ongetwijfeld zijn best doen.

  • Haha 1
  • Verward 1
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 minuut geleden zei HendrikJansen:

Maar dat jouw zoon hier in gaat afstuderen wil natuurlijk nog niet zeggen dat het gaat werken. Al gaat ie ongetwijfeld zijn best doen.

Het ging mij erom dat je niet zou denken dat ik het allemaal een simpel probleem vind, makkelijk op te lossen. Dat is het niet, onfeilbaar zal het waarschijnlijk nooit worden, maar uiteindelijk zullen 10000 zelfrijdende vrachtwagens op de hoofdwegen waarschijnlijk minder ongelukken veroorzaken dan 10000 vrachtwagens met chauffeurs erin, is mijn heilige overtuiging. En wat de zus betreft: kijk maar uit wat je wenst, daar maak ik me geen zorgen over :nee:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Eeweep:

Het ging mij erom dat je niet zou denken dat ik het allemaal een simpel probleem vind, makkelijk op te lossen. Dat is het niet, onfeilbaar zal het waarschijnlijk nooit worden, maar uiteindelijk zullen 10000 zelfrijdende vrachtwagens op de hoofdwegen waarschijnlijk minder ongelukken veroorzaken dan 10000 vrachtwagens met chauffeurs erin, is mijn heilige overtuiging. En wat de zus betreft: kijk maar uit wat je wenst, daar maak ik me geen zorgen over :nee:

Ik geloof er nog niet zo in dat dat allemaal gaat werken zoals men voorspelt, ik geloof niet dat men zonder chauffeur kan gaan werken, ook al zou het enkel voor dat laatste stukje zijn naar de klant toe.

 

Waar ik wel van overtuigd ben is dat men de transport  bewegingen minder wil maken. vandaar ook vlees uit de 3D printer enzo, maar daar zal ik niet te veel over uit wijden want dan word ik weer als een complotdenker weggezet hier door bepaalde leden.

 

Wat de zus betreft;  Ik maak me geen illusies, dan ken je mijn vrouw nog niet.  Maar ik ben ook maar van vlees en bloed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei HendrikJansen:

Ik geloof er nog niet zo in dat dat allemaal gaat werken zoals men voorspelt, ik geloof niet dat men zonder chauffeur kan gaan werken, ook al zou het enkel voor dat laatste stukje zijn naar de klant toe.

 

 

Als je deze tijd(wat nu allemaal kan) vergelijkt met 30 jaar geleden,is het er al vlugger dan je denkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
29 minuten geleden zei andremast:

ook al zou het enkel voor dat laatste stukje zijn naar de klant toe.

 

Ik heb het ook de hele tijd over hoofdwegen gehad. Voor de laatste stukjes kun je of afkoppelen, of een chauffeurspoule hebben (maar dat is dan weer niet handig omdat je dan ook weer zitplaatsen moet hebben).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Murphy:

Op de delta rijden al zeker 20-30 jaar onbemande cariers met containers. Op besloten terrein zal het onderhand wel uit de kinderziektes zijn, maar over de openbare weg zie ik het voorlopig niet gebeuren.

 

Wat noem je voorlopig? Er zijn al best wat testtrajecten op opnbare weg in gebruik, ik noemde zelf een periode van 25 jaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Murphy:

Op de delta rijden al zeker 20-30 jaar onbemande cariers met containers. Op besloten terrein zal het onderhand wel uit de kinderziektes zijn, maar over de openbare weg zie ik het voorlopig niet gebeuren.

Is ook niet de bedoeling dat er op de openbare weg onbemand gereden gaat worden…..

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei Eeweep:

Die thesis is iets van 130 pagina's, ik heb op pagina 3 begrepen dat hij zijn ouders, zus en de ijshockeyclub eeuwig dankbaar is, en op pagina 130 dankt hij voor de aandacht.

Haha zo'n soort boekje heb ik hier ook thuis liggen, en dat waren voor mij ook de enige belangrijke pagina's

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei andremast:

Als je deze tijd(wat nu allemaal kan) vergelijkt met 30 jaar geleden,is het er al vlugger dan je denkt.

Zou idd zo maar kunnen, maar ik geloof niet dat het helemaal zonder chauffeur gaat werken. 
 

ik heb vorige week nog bij zo een vol automatisch warehouse gelost. Als je ziet wat men allemaal nog moet doen aan de pallet voordat de computer hem feilloos aanneemt dan geloof ik dat er best nog wat werk aan de winkel is voordat het allemaal vanzelf gaat. 
 

Om het er maar niet over te hebben hoeveel tijd het heeft gekost om daar 3 pallets te lossen.  Foei.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden