[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Warme luchtstroom in de cabine na hervatten rit.


Durashift

Recommended Posts

  • Forumlid

Afgelopen week viel het mij weer op, met de hitte. Als ik de auto voor enige tijd heb stilgezet (motor uit) en dan weer ga rijden.. heb ik de eerste meters eerst een warme luchtstroom in de cabine. Alsof de motorfan (visco koppeling d8 ik?) de opgebouwde warmte onder de cabine récht de inlaatroosters voor de cabine inblaast. :mad:

Na enkele meters rijden wordt de luchtstroom weer koud. Airco aan of uit maakt geen verschil. Betreft een MAN TGL  160 pk.

 

Hebben jullie hier ook last van of is dit specifiek een MAN dingetje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei Durashift:

Afgelopen week viel het mij weer op, met de hitte. Als ik de auto voor enige tijd heb stilgezet (motor uit) en dan weer ga rijden.. heb ik de eerste meters eerst een warme luchtstroom in de cabine. Alsof de motorfan (visco koppeling d8 ik?) de opgebouwde warmte onder de cabine récht de inlaatroosters voor de cabine inblaast. :mad:

Na enkele meters rijden wordt de luchtstroom weer koud. Airco aan of uit maakt geen verschil. Betreft een MAN TGL  160 pk.

 

Hebben jullie hier ook last van of is dit specifiek een MAN dingetje?

Volvo ook,in Opel astra ook .

Lucht in ventilatiesysteem is bij niet gebruik opgewarmd door buitenlucht,moet er eerst uit vandaar ff warme lucht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ervaar het in de vrachtwagen heftiger dan in de personenauto. Ja, daar heb je wel warme buitenlucht in de eerste meters, als het buiten ook warm is.

 

Ik heb het idee dat de motorventilator in de eerste meters e.e.a. erger maakt. Ik hoor dan ook meer een blazend geluid zeg maar. Is na enkele meters weer weg en dan heb ik ook al de koudere lucht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Durashift:

Ik ervaar het in de vrachtwagen heftiger dan in de personenauto. Ja, daar heb je wel warme buitenlucht in de eerste meters, als het buiten ook warm is.

 

Ik heb het idee dat de motorventilator in de eerste meters e.e.a. erger maakt. Ik hoor dan ook meer een blazend geluid zeg maar. Is na enkele meters weer weg en dan heb ik ook al de koudere lucht. 

Dat zal niet de motorventilator zijn, anders had je daar bij warme motor ook wel last van, die warmte onder de cabine, daar kan geen airco tegenop. Maar de ventilator in de cabine, als die de warmte in je verwarming voelt, dan zal de automatische airco eerst zo snel mogelijk koelere lucht naar binnen willen krijgen. Moet de warme lucht er wel eerst uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden