[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Het ene moment zit je aan de bbq en zo lig je onder een vrachtwagen.


edje

Recommended Posts

  • Forumlid
8 minuten geleden zei Pierre:

^^ Jezus Cor, was je bang dat we het niet konden lezen? Die kop doet pijn aan je ogen.
Nergens voor nodig ook; dat er zes doden te betreuren zijn en de chauffeur niet gedronken heeft was al diverse keren eerder vermeld, dat terzijde.

 

Ik heb alleen maar de kop uit de krant gekopieerd, kan ik er wat aan doen dat die letters zo groot zijn🤪 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Oke, blijkt dat je niet zo helder bent dat je over een fout heen leest, maar ja verder als wat dom op mijn postings reageren en complotten verspreiden ben je dan ook nog niet gekomen.

 

Kom op Ger, wat is dit nu voor reactie? Dat wij wel eens een beetje over elkaar heen vallen is algemeen bekend, daar kijkt niemand nog van op. Dit is gewoon nergens voor nodig..

 

Het lijkt er de laatste tijd eerlijk gezegd wel op dat iedereen wat tegen je heeft en je zo ongeveer met iedereen op dit forum in de clinch ligt, op een paar van die hielenlikkers na.

 

Ligt dat nu echt alleen aan jou en jaag jij zelf iedereen tegen je in het harnas, of ligt het toch allemaal aan die andere forumleden zelf? :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei Ger-1957:

Oke, blijkt dat je niet zo helder bent dat je over een fout heen leest, maar ja verder als wat dom op mijn postings reageren en complotten verspreiden ben je dan ook nog niet gekomen.

Hier zijn de complotten terug: lees dit boek, te koop of in de bibliotheek te halen.

De psychologie van totalitarismeMattias Desmet
Paperback
ISBN 978-94-6401-539-3
€ 30,00
incl. BTW

Beschikbaarheid: Leverbaar

Geplande printdatum: 16 sep. 2022

Publicatiedatum: 31 jan. 2022

-+
 In winkelmandje
 
Korte inhoud

Het recht op privacy kalft af, (zelf)censuur neemt in sneltempo toe, de gezondheid van het individu wordt meer en meer een staatszaak, het aantal intrusieve acties door veiligheidsdiensten stijgt exponentieel – de laatste decennia vergroot de greep van de overheid op het privéleven van het individu hand over hand. Het door Hannah Arendt opgeroepen dystopische toekomstbeeld dat na de val van het nazisme en het stalinisme een nieuw soort totalitarisme zou oprijzen, geleid door saaie bureaucraten en technocraten, tekent zich merkwaardig realistisch af aan de maatschappelijke horizon.

Totalitarisme is geen historische toevalligheid. Het is het logische gevolg van een waanachtig geloof in de almacht van het menselijke verstand; het is het symptoom bij uitstek van de Verlichtingstraditie. Dit boek presenteert een glasheldere psychologische analyse van de historische opkomst van totalitarisme en het ermee verbonden fenomeen van massavorming. Het biedt daarbij ook een scherpe maatschappijkritische analyse van fenomenen als de woke cultuur, de klimaatbeweging en de angstcultuur die tot een hoogtepunt kwam tijdens de coronacrisis.

Over de auteur
Details
Koop online bij: Bol.com, Standaard Boekhandel
  • Like 2
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Eesti:

Hier zijn de complotten terug: lees dit boek, te koop of in de bibliotheek te halen.

Korte inhoud

Het recht op privacy kalft af, (zelf)censuur neemt in sneltempo toe, de gezondheid van het individu wordt meer en meer een staatszaak, het aantal intrusieve acties door veiligheidsdiensten stijgt exponentieel – de laatste decennia vergroot de greep van de overheid op het privéleven van het individu hand over hand. Het door Hannah Arendt opgeroepen dystopische toekomstbeeld dat na de val van het nazisme en het stalinisme een nieuw soort totalitarisme zou oprijzen, geleid door saaie bureaucraten en technocraten, tekent zich merkwaardig realistisch af aan de maatschappelijke horizon.

Totalitarisme is geen historische toevalligheid. Het is het logische gevolg van een waanachtig geloof in de almacht van het menselijke verstand; het is het symptoom bij uitstek van de Verlichtingstraditie. Dit boek presenteert een glasheldere psychologische analyse van de historische opkomst van totalitarisme en het ermee verbonden fenomeen van massavorming. Het biedt daarbij ook een scherpe maatschappijkritische analyse van fenomenen als de woke cultuur, de klimaatbeweging en de angstcultuur die tot een hoogtepunt kwam tijdens de coronacrisis.

 

 

Lijkt me zeker een interessant boek. 

Niemand zal ontkennen dat de overheid en het bedrijfsleven steeds meer grip krijgen op ons leven. En daarbij vind ik het bedrijfsleven, de jongens die big data verzamelen, minstens zo eng als de overheid. 

 

Krijg het morgen binnen.

Ben benieuwd of dit in de hoek van de complottheorien thuis hoort of dat er met een open blik naar de verschillende fenomenen gekeken wordt. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je privacy heb je helemaal in eigen hand, letterlijk nog wel. Zolang je iedere scheet vermeld op fb of ergens anders....

Denk dat veel mensen niet goed met weten hoe goed t leven is. Of willen jullie terug naar de jaren 30.

 

Klaag wat minder en geniet. Er is zat te doen buiten t internet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei corydon:

Je privacy heb je helemaal in eigen hand, letterlijk nog wel. Zolang je iedere scheet vermeld op fb of ergens anders....

Denk dat veel mensen niet goed met weten hoe goed t leven is. Of willen jullie terug naar de jaren 30.

 

Klaag wat minder en geniet. Er is zat te doen buiten t internet.

 

je hoort mij niet klagen. Maar dat je je privacy in je eigen hand hebt ben ik niet met je eens. De overheid weet (bijna) alles van je, het land hangt vol met camera’s, je telefoon vertelt constant waar je bent enz. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Vledder:

 

je hoort mij niet klagen. Maar dat je je privacy in je eigen hand hebt ben ik niet met je eens. De overheid weet (bijna) alles van je, het land hangt vol met camera’s, je telefoon vertelt constant waar je bent enz. 

Ikzelf heb daar niet zo'n probleem mee. Ik doe niets verkeerd (uitgezonderd af en toe te hard rijden).

Ik vind het echter wel prettig, dat deze data (zouden) worden aangewend om de criminelen en ander uitschot in onze samenleving te vinden......(privacy en persoonsbescherming is bij iedereen HEEELLL belangrijk, totdat de moeder,vrouw of dochter wordt verkracht.....(om maar een willekeurig voorbeeld te noemen)).

 

Groet Ron

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 uur geleden zei Eesti:

Totalitarisme is geen historische toevalligheid. Het is het logische gevolg van een waanachtig geloof in de almacht van het menselijke verstand;

 

En dan moeten wij, volgens de complottheorieaanhangers, zelf nadenken, want de overheid wil ons een rad voor ogen draaien. Ik heb toch echt een menselijk verstand, zouden al die anderen dan een buitenaards verstand hebben? 

13 uur geleden zei ayla:

Ikzelf heb daar niet zo'n probleem mee. Ik doe niets verkeerd (uitgezonderd af en toe te hard rijden).

Ik vind het echter wel prettig, dat deze data (zouden) worden aangewend om de criminelen en ander uitschot in onze samenleving te vinden......(privacy en persoonsbescherming is bij iedereen HEEELLL belangrijk, totdat de moeder,vrouw of dochter wordt verkracht.....(om maar een willekeurig voorbeeld te noemen)).

Dat is nou net niet zo'n goed voorbeeld, het schijnt zo te zijn dat de meeste slachtoffers door bekenden van het slachtoffer worden verkracht, dat ga je niet terugvinden op hun telefoon. Verder is het ook niet zo dat die mogelijkheden voor het voorkomen van de verkrachting van jouw (niet persoonlijk bedoeld) geliefden zullen worden ingezet, hooguit kan achteraf gekeken worden of iets erop wijst dat iemand wel of niet schuldig is. Behalve voor wraak en een rechtvaardighiedsgevoel overhouden aan een veroordeling heb je dan niet zoveel aan die jarenlange privacyschendingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei Eeweep:

 

 

Dat is nou net niet zo'n goed voorbeeld, .......die jarenlange privacyschendingen.

Dat klopt dat het niet zo'n goed voorbeeld is, vandaar mijn opmerking erachter tussen de haakjes.
Maar mijn voorbeeld maakt wel meteen duidelijk, dat er velen zijn die een 'dubbele' moraal erop nahouden.

Ikzelf heb geen probleem met het feit dat men weet waar en wanneer ik uithang (is vanwege vliegen, werkgever, rekenngen, etc toch al bekend).

 

En het is bekend, dat deze 'privacyschendingen' zoals jij het noemt niet doet voorkomen, maar achteraf hogere straffen en een hogere graad van zaken oplossen doet wel preventief werken. En als we daarom wat privacy moeten inleveren (schenden is pas als men er misbruik van maakt) dan heb ik er geen probleem mee.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei Ger-1957:

Zullen we dan maar een DNA bank opzetten en iedereen bij de geboorte registreren, of gaat dat weer te ver?

 

Dat is precies waar hij voor waarschuwt. Dat het collectief belang (veiligheid) belangrijker wordt dan het individuele belang (privacy/vrijheid).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei ayla:

Dat klopt dat het niet zo'n goed voorbeeld is, vandaar mijn opmerking erachter tussen de haakjes.
Maar mijn voorbeeld maakt wel meteen duidelijk, dat er velen zijn die een 'dubbele' moraal erop nahouden.

Ikzelf heb geen probleem met het feit dat men weet waar en wanneer ik uithang (is vanwege vliegen, werkgever, rekenngen, etc toch al bekend).

 

En het is bekend, dat deze 'privacyschendingen' zoals jij het noemt niet doet voorkomen, maar achteraf hogere straffen en een hogere graad van zaken oplossen doet wel preventief werken. En als we daarom wat privacy moeten inleveren (schenden is pas als men er misbruik van maakt) dan heb ik er geen probleem mee.

 

Groet Ron

 

Nee, privacyschending is het niet als men er misbruik van maakt, privacyschending is als je privacy zonder jouw expliciete toestemming niet wordt gerespecteerd. (Uit VanDale woordenboek: Privacy: 

de mogelijkheid om in eigen omgeving helemaal zichzelf te zijn: iemands privacy schenden zich ongevraagd met zijn privéleven bemoeien). En dat wil weer niet zeggen dat de overheid niet soms uitstekende redenen heeft om jouw privacy te schenden, dat heb je soms maar te accepteren, daar zijn het tenslotte uitstekende redenen voor. Maar een overheid die al mijn communicatie mag opslaan en verwerken, dat gaat mij te ver. Die preventieve werking die daarvan uit zou gaan is nog nergens aangetoond, de echte crimineel probeert die wel te omzeilen, de psychopaat trekt zich er niets van aan, de rest van de bevolking moet maar hopen dat hun gegevens niet vroeg of laat op straat komen te liggen. Ergens in die hele keten van opslag en verwerking van persoonlijke gegevens komt er mensenwerk aan te pas. Zal ik ook met een slecht voorbeeld komen: stel dat ik ergens op straat in beeld kom met een gezochte terrorist die aan mij de weg vraagt.  Dan zal als eerste wat er gebeurd de opgeslagen gegevens van mij worden opgevraagd. Dan gaat een agent dat doorspitten, en blijkt dat ik weliswaar geen enkele band met terrorisme heb, maar wel een heel innige band met de vrouw van die agent. Hoe groot is dan de kans dat die man het me het leven heel moeilijk gaat maken, me (en/of zijn vrouw, dan heb je de eerste doden al) misschien wel een kogel door mijn hoofd schiet?

Ik weet, allemaal heel onwaarschijnlijk en hypothetisch en vergezocht, maar zo kan ik een heleboel gevallen verzinnen, en we hebben het wel over al iets van tegen de 18 miljoen Nederlanders die hun privécommunicatie zouden moeten inleveren, misbruik daarvan is gewoon niet uit te sluiten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In Vlaanderen werden ANPR camera's geplaatst voor het vangen van boeven en terroristen. Wat blijkt als ze nodig waren stonden ze juist niet aan of de beelden waren niet zuiver.

Heden ten dage worden ze gebruikt voor het opsporen van wanbetalers der belastingen allerlei en werken ze wel degelijk.

Voor de moment voor mij geen probleem ik doe meer kilometers per fiets dan per vrachtwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei Eeweep:

 

Nee, privacyschending is ... gewoon niet uit te sluiten. 

 

Dus als de nieuwsgierige buurvrouw van die agent ziet dat jij bij z'n vrouw naar binnen gaat, is dat al schending van jouw privacy....?

Had je dan niet gewoon van de vrouw van die agent moeten afblijven?

 

Wat jij ter sprake brengt is machtsmisbruik, van die agent.

En daar moeten we wel voor waken.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden