[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

IVI Multimediasysteem


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid

Ik heb een vraagje aan de chauffeurs die met een nieuw model daf rijden over het IVI multimediasysteem.

Bij ons rijdt een XG die zo,n systeem heeft. Daar zit carplay en android auto op. Nu kwam ik er laats achter dat Daf navigatie van derden geblokkeerd heeft. 
Je krijgt dan een melding dat dat gedaan word omdat het geen navigatie voor bedrijfswagens zou zijn.

Ik vraag me af of dat via software uit te schakelen is zodat je wel navigatie van derder kunt gebruiken.

Ik heb op mijn android gsm tomtom GO staan met de trucknavigatie vrijgeschakeld. Dat is dus in feite navigatie voor bedrijfswagens. 

Ik heb een filmpje gemaakt om te laten zien welke melding er getoond word.

Het is toch raar dat deze functie geblokkeerd is door Daf.

 

 

https://youtu.be/lTmPmfZPanc

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
41 minuten geleden zei corne64:

Ik heb een vraagje aan de chauffeurs die met een nieuw model daf rijden over het IVI multimediasysteem.

Bij ons rijdt een XG die zo,n systeem heeft. Daar zit carplay en android auto op. Nu kwam ik er laats achter dat Daf navigatie van derden geblokkeerd heeft. 
Je krijgt dan een melding dat dat gedaan word omdat het geen navigatie voor bedrijfswagens zou zijn.

Ik vraag me af of dat via software uit te schakelen is zodat je wel navigatie van derder kunt gebruiken.

Ik heb op mijn android gsm tomtom GO staan met de trucknavigatie vrijgeschakeld. Dat is dus in feite navigatie voor bedrijfswagens. 

Ik heb een filmpje gemaakt om te laten zien welke melding er getoond word.

Het is toch raar dat deze functie geblokkeerd is door Daf.

 

 

https://youtu.be/lTmPmfZPanc

 

Ik denk dat dit bij mijn Actros precies hetzelfde is. Waarschijnlijk omdat alle veiligheidssystemen en dat ppc of hoe het ook heet, aan die specifieke navi software gekoppeld zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei matthieu:

Ik denk dat dit bij mijn Actros precies hetzelfde is. Waarschijnlijk omdat alle veiligheidssystemen en dat ppc of hoe het ook heet, aan die specifieke navi software gekoppeld zijn.

Lijkt mij niet de reden. Veiligheidssystemen werken ook zonder die tomtom op jouw actros. Die tomtom is een extra optie. Bij daf is daf navigatie ook een extra optie.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei corne64:

Ik heb een vraagje aan de chauffeurs die met een nieuw model daf rijden over het IVI multimediasysteem.

Bij ons rijdt een XG die zo,n systeem heeft. Daar zit carplay en android auto op. Nu kwam ik er laats achter dat Daf navigatie van derden geblokkeerd heeft. 
Je krijgt dan een melding dat dat gedaan word omdat het geen navigatie voor bedrijfswagens zou zijn.

Ik vraag me af of dat via software uit te schakelen is zodat je wel navigatie van derder kunt gebruiken.

Ik heb op mijn android gsm tomtom GO staan met de trucknavigatie vrijgeschakeld. Dat is dus in feite navigatie voor bedrijfswagens. 

Ik heb een filmpje gemaakt om te laten zien welke melding er getoond word.

Het is toch raar dat deze functie geblokkeerd is door Daf.

 

 

https://youtu.be/lTmPmfZPanc

 

Ik denk eerder dat dit aan Android Auto ligt dan aan DAF (of MB). Die software kan blijkbaar Tomtom trucknavigatie niet herkennen voor wat het is, trucknavigatie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik zo naar de melding kijk, is het de software van DAF, welke de navigatie-app (via Android) op de telefoon blokkeerd.

Auto software is in mijn ervaring een erg primitief ding. En hier lijkt het mij, dat de DAF-software simpelweg alle Android-navigatie blokkeerd (pakt ie wel je whatsapp en muziek?).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei ayla:

Als ik zo naar de melding kijk, is het de software van DAF, welke de navigatie-app (via Android) op de telefoon blokkeerd.

Auto software is in mijn ervaring een erg primitief ding. En hier lijkt het mij, dat de DAF-software simpelweg alle Android-navigatie blokkeerd (pakt ie wel je whatsapp en muziek?).

 

Groet Ron

Voor de rest werkt alles volgens mij. Spotify iig wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
16 uur geleden zei _alain_:

Tomtom go heeft sinds een paar dagen een truckversie op Android, ik veronderstel dat Apple niet achterloopt..

Toch wel. En snel gaat die er op iphone niet komen. Ik weet dat omdat ik beta tester ben van TomTom. De truckversie op android werd al tijdje getest. 

Die mag ik ook gratis gebruiken gelukkig. Want eerlijk gezegd vind ik de prijs die ze daarvoor rekenen schandalig hoog.Maar ik hoop dat Daf dat android navigeren vrij kan schakelen. Misschien is dat geblokkeerd omdat in de demo waar ik nu even mee rij een tablet met daf truck navigatie in het bovenkastje zit. waardeloze navigatie. Start meestal niet op. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid
Op 2-9-2022 om 09:57 zei ayla:

Als ik zo naar de melding kijk, is het de software van DAF, welke de navigatie-app (via Android) op de telefoon blokkeerd.

Auto software is in mijn ervaring een erg primitief ding. En hier lijkt het mij, dat de DAF-software simpelweg alle Android-navigatie blokkeerd (pakt ie wel je whatsapp en muziek?).

 

Groet Ron

Na contact met Daf te hebben gehad blijkt dat volgens hun toch echt geblokkeerd te worden door Google?Android.

Die zeggen dat je gsm registreerd dat je verbinding maakt met een android auto systeem in een vrachtwagen, en dat daarom de navigatie geblokkeerd word.

Vind het een twijfelachtig verhaal omdat dan alleen normale navigatie geblokkeerd zou moeten worden en dus niet de TomTom GO truck die op mijn android gsm staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Wel leuk spul. Kan dus alleen als je vrachtwagen beschikt over een usb aansluiting voor Android auto of Apple CarPlay. 
Het is een apparaat dat draait op Android en het multimedia systeem van de vrachtwagen een beetje voor de gek houdt waardoor het mogelijk is om ook apps als Netflix en YouTube te kijken.

En draadloze Android auto/Apple CarPlay is daarmee mogelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 22-11-2022 om 21:09 zei volvofh12:

Wel leuk spul. Kan dus alleen als je vrachtwagen beschikt over een usb aansluiting voor Android auto of Apple CarPlay. 
Het is een apparaat dat draait op Android en het multimedia systeem van de vrachtwagen een beetje voor de gek houdt waardoor het mogelijk is om ook apps als Netflix en YouTube te kijken.

En draadloze Android auto/Apple CarPlay is daarmee mogelijk. 

klopt helemaal. je kunt dus via die AI box trucknavigatie toevoegen die je dan op je scherm in de vrachtwagen kunt draaien. Je kunt in feite elke android app op dat kastje installeren. netflix kijken bv op dat grote scherm.

Ik weet van twee modellen dat ze zeker in een daf werken.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden