[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

1,5 meter


Eesti

Recommended Posts

  • Forumlid

82-jarige man op elektrische fiets overleden nadat hij onder de wielen van tractor terechtkomt in Beitem. Zie Het Laatste Nieuws HLN. (Ik wil de link plaatsen maar het lukt mij niet.) 

Tijdens de corona crisis is de wegcode in België aangepast (art 40ter) die bepaalt dat een gemotoriseerd voertuig een zijdelingse afstand moet bewaren tegenover fietsers en tweewielige bromfietsers.

Aan deze wet houd ik mij strikt, als ik geen afstand kan bewaren stop ik desnoods. Doet u dit ook?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei roadtrain:

 

Neen er staat niets over zijdelingse afstand in het artikel, maar als men de foto bekijkt ziet men dat het een landweggetje is van max. 3m breed. Dus kan de tractor geen 1,5m ruimte gelaten hebben.

En de loonwerkers kennende (niet allemaal) vlammen ze door de straten.

Ikzelf heb eens een aanvaring gehad met een loonwerker die rakelings langs mij passeerde op de N 453 op een plaats waar het fietspad een moordstrookje is en achter de loonwerker reed een vrachtwagen met aanhanger van de firma Ter Vichten die wachtte tot de tegenliggers voorbij waren en stak mij voorbij met een tussenruimte van ruim 2m. Wat de een kan, kan ook de andere.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 5-9-2022 om 06:47 zei Eesti:

Aan deze wet houd ik mij strikt, als ik geen afstand kan bewaren stop ik desnoods. Doet u dit ook?

 

Ja, van de week nog gedaan. Alleen, het is niet zozeer bij het passeren als wel bij fietsers (in de bebouwde kom) die op een fietssugestiestrook rijden en waar dan een snelheidsremnmer op de lijn van suggestiestrook en rijstrook staat. Soort van chicane.. waarbij je dus met de vrachtwagen de fietsstrook wel moet benutten.. en dan feitelijk de tegemoetkomende of te passeren fietsers hun (doorgaande) weg hindert of erger.. raakt.

 

Hier stond ik dus ff stil, kwamen fietsers mij tegemoet.

https://www.google.nl/maps/@52.0207928,5.5471126,3a,75y,139.72h,81.25t/data=!3m6!1e1!3m4!1syY8vXRC_UWyXI3Y2AdnSQg!2e0!7i13312!8i6656

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als iedereen zijn verstand zou gebruiken, als ze er al hebben dan zouden er veel minder ongelukken gebeuren.

Bv een zwarten (kledij) op een zwarte fiets zonder verlichting in de schemering.

Afgescheiden fietspad: in het donker met een fluovest aan op de fiets is onzichtbaar als hij niet in de lampen komt van een auto.

In een rechtse bocht met een trekker oplegger een fietser voorbijgaan, de trekker op een zijdelingse afstand van een kleine meter van de fietser en wat gebeurd er dan? De fietser komt onder de wielen van de oplegger terecht. Dit heb ik meegemaakt maar als vrachtwagen bestuurder kon ik dit inschatten en ben den decor ingedoken. (Vlaamse uitdrukking)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden