[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Extra audio inbouwen daf cf


Dennis1982

Recommended Posts

Hallo ik wil extra audio in mijn truckje bouwen maar nu zit ik met een paar vragen: 1 Als ik een versterker wil inbouwen hoe kan ik die het beste aansluiten? Ik bedoel kan 2 kanten op of ik sluit hem op 24v aan met omvormer naar 12v of ik heb ook ergens gelezen dat er standaard 12v omvormer aanwezig is in de auto waar niet alle aansluitingen gebruikte en er reserve aansluitingen zijn die je volgens sommigen ook kan gebruiken mits je versterker niet te veel vermogen vraagt. 2 heb op meerdere opwerpen kunnen lezen dat er standaard extra speaker kabels in de cabine zijn verwerkt maar ben nog nergens tegen gekomen dat dit ook zo bij de cf is en zoja waar kan ik die vinden?

En voor er mensen reageren met:je moet je dealer bellen of kijk naar dit schema in pdf dan vind je het vanzelf! Nou heb zo'n beetje elk bekabelingschema, instructieboekje en zelfs werkplaatshandboek gedownload in 3 talen en uitgespit zonder succes!

En ik weet ook dat ik een 24v versterker had kunnen kopen maar dan nog weet ik niet op welke plus ik hem precies het beste aan kan sluiten! 

Bvd voor jullie tip and tricks

 

Dennis 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Audio het beste aansluiten op een aparte voeding (en eigen massa), niet delen met andere componenten, ivm storing, ruis en zingen bij gasgeven.

Versterker zou ik dus op een eigen 24V voeding zetten, let wel op de correcte zekering!!! En zorg dat ie wat koeling heeft. Niet je kleding ertegeaan gooien als je hem in het bovenkastje monteerd.

Speakerdraden lekker zelf trekken, dan heb je fatsoenlijke kabels (zonder zuurstofinsluiting in het koper ;) ). Zeker als ze net zulke goede kwaliteit hebben als die van de XF....

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heb ik ook ooit gehad in een cf extra radio in inbouwvak, voeding afgetakt vd andere radio antene gedeeld met een splitter een set boxen gemaakt die opgehangen werden aan de kledinghaken achter in de slaapcabine met een pen eronder geborgd en inderdaad fatsoenlijk kabels getrokken, frontje vd originels radio af, als ik aan het werk was, was ik klaar frontje van mijn radio af en frontje vd andere weer terug geplaatst heeft jaren goed gewerkt.

 

groeten Martje 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 13-9-2022 om 05:02 zei ayla:

^^ vanwaar dat?

Waarom niet de hele boel vervangen door iets fatsoenlijks?

 

Groet Ron

omdat er teveel mensen mee rondreden, en voor je het weet wordt hij bij de wasplaats gebruikt als radiobak , en dat wou ik niet vandaar toen ik vertrok heb ik ook alles weer netje uitgebouwd de pennen onder de kleerhaken uit en de geluidsboxenplank over de kleerhaken en mee naar huis hangen hier nu in de garage er komt nog steeds een bak geluid uit waar je u tegen zegt, hou daar wel van😁

groeten Martje

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden