[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Waterstof tabletten


Recommended Posts

  • Forumlid

De tank en leidingen zijn het probleem niet, Rob.

De problemen bij oudere auto's zit hem in de rubber slangetjes. Meestal zittene r daar maar 2 of max 3 korte stukjes in. Redelijk makkelijk te vervangen. En tegenwoordig is elke benzineslang die je koopt daar tegen bestand.

 

Groet Ron

 

PS; ik heb thuis eventueel een put, mocht je het zelf willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei RobNiat:


Effe een gekke vraag Cor. Maar heb jij van die dakrails op je dak?

 

Die dingen fluiten als de pest. Dat is me nu al meer dan eens opgevallen wanneer ik ingehaald ben door zo’n auto en ik mijn raam open had. 
 

Wel hele mooie auto’s trouwens. Dat wel. 

Nee gelukkig niet, overigens kunnen er. Wel dakdragers op hoor.

Als ik de deuren open doe zitten er speciale gaten voor de bevestiging .

Zeker mooie auto’s, en dit is een 4 cilinder 1.6 automaat, normaal met 165 pk maar met stage 1 tunning nu 190 pk en 340 nm, dus een ideale caravan trekker

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:


Het gaat niet zo zeer om het octaangetal. 91 is minimum voor mijn auto. Een Mitsubishi L200 met 2,4i motor. 
 

Ik wil gewoon geen risico lopen met ethanol in mijn leidingen. Liefst helemaal geen. 

Leuke wagen. Is die 2,4i een GDI-motor? Die schijnen er inderdaad niet tegen te kunnen, wat jammer is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Eeweep:

Leuke wagen. Is die 2,4i een GDI-motor? Die schijnen er inderdaad niet tegen te kunnen, wat jammer is.

GDI staat voor Gasine Direct Injection (directe benzine injectie, net als een moderne diesel idd). Als ik de foto die Robniat een tijd geleden van de auto gepost heeft, is die nog van ver voordat Mitsubishi hiermee begon.

 

Wel mooie degelijke L200, die generatie. In 4x4 vind ik dit nog steeds een beer van een auto om te zien.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei RobNiat:


GDI? Geen idee. Dat klinkt als diesel. En dat is het nu net niet. 
 

Ik heb er geen studie van gemaakt verder hoor. Maar om gezeik te voorkomen gaat gewoon super in de tank. Net als bij de motorfiets. En bij die laatste heb ik echt de indruk dat het verschil maakt. 
 

Ethanol vind ik iets vaags. Je lengt de benzine aan met een duurder produkt dat een lagere verbrandingswaarde heeft. 
Schiet mij maar lek. Waarom zou je dat willen?

Ethanol is een prima brandstof, milieutechnisch iets schoner dan aardolie. In Brazilië lopen de wagens al in de 70-er jaren op ethanol (uit rietsuiker), gewoon omdat ze het daar gemakkelijker en goedkoper dan uit aardolie kunnen maken. Mijn BMW R80/GS waarmee ik in Botswana rondreed kon ook prima overweg met de Sasoil benzine uit Zuid-Afrika, indertijd hadden die door sancties vanwege de apartheidspolitiek veel moeite om aan gewone benzine te komen, dus werd die ook aangelegd met ethanol. Bang hoef je er niet voor te zijn, de schade zal niet veel groter worden dan wat rubbers vervangen, mocht je daarop willen gaan rijden. Zo uit mijn hoofd: de verbrandingswaarde van ethanol ligt wel wat lager. En GDI (zie ook Da Raymtzer hierboven): dat waren zo'n beetje de eerste Direct Injection Gasoline (dus benzine) motoren van Mitsubishi, volgens mij heeft ook Volvo die nog een tijdje gebruikt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2-10-2022 om 14:11 zei sprinter 516:

gisteren van de camping in Winterswijk via Beverwijk de caravan weg gebracht naar de stalling in Hippolytushoef, was toch ff €67,- aftikken (oké veel wind en regen)

 

Gelukkig is het nu zo dat je in DLD niet (veel) voordeliger uit bent qua tankkosten. ;)

 

Avia Marees zit nog wel redelijk schappelijk met zijn RON98 E5, althans van het voorjaar.

Argos in Den Helder is ook vrij scherp in prijs, max. 20 cent bovenop de E10 RON95 prijs.

 

Ik keek vanavond ff voor de gein bij de Haan in Wageningen. 25 cent prijsverschil. :mad:

Ik tank morgen dus weer in Den Helder. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

 

 

Vol in turkije 1300 liter erbij gegooid aan € 1,20- de liter Ook de quad vol en het aggregaat met benzine aan € 0,99- per liter.

En met de in turkije getankte diesel kom ik makkelijk in Morocco.

 

Oja en voor Rob het is niet gratis maar ik ben blij met die prijzen,heb overigens niet naar de arbeidsomstandigheden of pensioen voorzieningen gevraagd van de pompbediende !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei 1934:

 

 

Vol in turkije 1300 liter erbij gegooid aan € 1,20- de liter Ook de quad vol en het aggregaat met benzine aan € 0,99- per liter.

En met de in turkije getankte diesel kom ik makkelijk in Morocco.

 

Oja en voor Rob het is niet gratis maar ik ben blij met die prijzen,heb overigens niet naar de arbeidsomstandigheden of pensioen voorzieningen gevraagd van de pompbediende !

Geen problemen met kwaliteit van de diesel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei volvofh12:

Geen problemen met kwaliteit van de diesel?

 

Alle vrachtauto,s tanken daar diesel,is gewoon shell pomp en er tanken bijna allemaal nieuwe trucks euro5/6.

Oonk de normering op de pomp is europees aan code,s bijcoorbeeld EN 590 etc etc.

Dus als het goed is zou je er vanuit kunnen gaan dat de kwaliteit hetzelfde is als in europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei 1934:

 

Alle vrachtauto,s tanken daar diesel,is gewoon shell pomp en er tanken bijna allemaal nieuwe trucks euro5/6.

Oonk de normering op de pomp is europees aan code,s bijcoorbeeld EN 590 etc etc.

Dus als het goed is zou je er vanuit kunnen gaan dat de kwaliteit hetzelfde is als in europa.

Alleen EN590 is misschien al niet goed genoeg meer. De laatste wijzigingen (niets schokkends) voor EN590 zijn afgelopen mei ingevoerd. Dan heb je het over EN590:2022.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden