[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Weekje Zweden


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid

Zondagavond om een uur of 5 is het weer zover, met de auto naar Oldenzaal om de vrachtwagen voor vertrek nog even te wassen, oplegger aankoppelen en gaan richting Trave naar de boot van 3,00 uur. We gaan dit keer met de Tom Saywer  van de TT line.

 

Maar voor het zover is gaan we eerst nog even een bakje koffie drinken met de weekend planner. Tijdens het bakje koffie laat ie me nog even zien hoe zijn plan programma op de pc werkt maar ik vermoed dat ik nog wel een paar lesjes nodig ben omdat onder de knie te krijgenLOL. Na het bakkie koffie dus de vrachtwagen wassen, mijn zooi er in  en de trailer aankoppelen , dan nog even tanken om zeker te weten dat die helemaal vol zijn en gaan.  {Ik tank nog even voor de zekerheid omdat er zaterdag een koppelaar mee weg is geweest en schijnbaar is vol tanken voor bepaalde mensen lastig. ook nu gaat er dus nog ruim 170 liter bij in. Of te wel, hij heeft maar 1 tank afgetankt na zijn reisje Trave.

 

Met zijn drieën gaan we richting Trave naar de boot.  om 01.45 komen we daaraan en na een klein half uurtje in de rij kunnen we de boot op.  1 etage naar boven en daar mag ik hem dfan achterwaarts in de hoek zetten op aanwijzing van de bemanning. Gelukkig had ik dit kjeer wel trekas druk en kwam ik normaal boven. laatste keer dat ik op de boot naar boven moest had ik weinig trekas druk en was ik na drie pogingen om boven te komen af en hebben ze me met de brug naar boven geheven om zodoende weer vlak weg te kunnen rijden. Maar dat was nu niet nodig en het is dus best wel fijn als een trailer normaal beladen is.

 

Maandag rond de middag komen we de boot af in Trelleborg en elk gaat zijn eigen weg. De ene gaat naar Noorwegen en de andere twee blijven in Zweden. Bij Helsingborg gaan we dus echt elk onze eigen weg want ik mag twee adressen lossen in Helsingborg . De ander gaat dus richting Goteborg naar Noorwegen en de derde gaat de E4  op richting Jonkoping.

 

Toen ik de adressen in Helsingborg gelost had kreeg ik opdracht om naar Hastveda te gaan om daar te koppelen en mijn lege trailer open te maken en de rongen erin te doen zodat deze geladen kan worden met hout. de trailer die er naast staat bind ik af en maak ik dicht om met deze trailer naar Kopenhagen te rijden om Dinsdagochtend te koppelen met een collega.

 

Rond een uur of 22.00 kom ik aan in Kopenhagen en na een biertje ga ik slapen, smorgens krijg ik bericht van de planner dat mijn collega een half uurtje vertraging heeft. geen probleem opzich want ik heb toch een rijdag voor de boeg. Ik ga namelijk naar Upplands Bro. En daar moet ik woensdagochtend lossen.  De vertraging van de collega valt uiteindelijk nog iets mee en om 10,00 uur hebben we gekoppeld en hij gaat weer richting Enschede en ik richting Stockholm.  De Oresundbrug weer over en ik ben zomaar weer in Zweden.  In Arlov gauw even een vrachtwagen motor lossen dan ben ik de eerste al kwijt en dan gaat het verder richting Stockholm.  

 

Rond 21,00 arriveer ik in Upplands Bro bij de klant alwaar een grote parkeerplaats is om te overnachten. Daar is het mooi geweest voor vandaag en zet ik hem op rust en na een biertje is het weer tijd om te slapen.

 

S morgens om 8.00 meld ik me dan aan bij de portier en krijg een dock toegewezen waar ik kan lossen.  Auto voor het dock en naar binnen. Binnen spreekt de medewerker van de klant gebrekkig engels maar we begrijpen elkaar en ondertussen controleert hij nog even of ik werkschoenen aan heb met stalen neuzen door even op mijn tenen te trappenLOL

Hij complimenteert me nog even daarna voor het dragen van schoenen met stalen neuzen en het dragen van een reflecterend hesje en ik krijg van hem een EPT. De 17 pallets zijn er zo uit echter wil hij dat ik de gestapelde pallets van elkaar afhaal. Dat kan wel vriend maar dan zal je toch even een stapelaar moeten regelen zeg ik . Dat werd hem denk ik te moeilijk  want al vlot zegt ie dat het zo ook okee is.  papieren halen en verder naar Upplands Vasby

 

Daar los ik de rest van de oplegger bij een vaste klant. Hier lossen we  onderdelen van een bekend  merk grondverzet machines. De heftruckchauffeur mopperd nog even over de geweldige manier van laden  door de Belgen in Grimbergen. Ik maak hem ondertussen maar niet wijzer dat dit door het personeel van de opdrachtgever waar ik voor rijd gedaan is om maar alle handel in de trailer te kunnen krijgen. ondertussen druk ik een palletje links e en rechts wat bij zodat hij ze eruit kan scheppen met de heftruck en ik na een 3 kwartier leeg ben.

 

Na lossen en papieren kan ik verder naar Hallstahammer om staal te gaan laden voor Almelo.  mooi, omdat ik nog nooit zover Zweden in ben geweest. Onderweg zie ik natuurlijk weer van alles kwa omgeving en natuur. Helemaal geweldig vind ik dat.  Het staal laden gaat vlot  en met anderhalf uur rijd ik weer weg.  Eenmaal onderweg stop ik even om wat te eten en ga dan maar eens 4,15 uur zitten om op Varnamo te stoppen voor een pauz, eten  en een douche. ondertussen heb ik de vraag gehad van de planner waar ik dacht die dag uit te komen ivm het vervolg. Toen ik hem melde dat ik S avonds ergens rond Helsingborg ging stranden kreeg ik de planning voor de volgende dag al door. Koppelen Trelleborg , Compleet lossen Helsing borg en weer naar Hastveda om daar weer de hout trailer te koppelen. Maar dat was pas voor de volgende dag eerst nog even van Varnamo naar Helsingborg rijden.

 

Om 20,30 rijd ik dan weer weg van Varnamo richting /Helsingborg.  Daar kom ik s avonds rond 22,45 aan, maar helaas, de plek die ik in gedachten had voor de nacht staat vol. ik rijd nog snel naar optie 2 .  Maar daar staat helemaal niemand. Vreemd denk ik . Maar besluit wel om daar dan ook maar niet te blijven staan omdat Helsingborg  nou eenmaal niet bekend staat als super veilig.  Ondertussen schiet mij optie 3 in de kop. de binnenlanden in rondom Helsingborg. Daar heb ik eens gelost en daar was ook plek om te overnachten.  Ik ros hem weer richting E6 en steek die recht over om de binnenlanden in te gaan.  in notime sta ik op de plek die me te binnen was geschoten, daar zet ik hem aan de kant en ben 10 minuten over mijn diensttijd. Helaas tis niet anders. printje maken en een biertje en naar bed.

 

Donderdagochtend rond 10.00 uur ben ik in Trelleborg om de trailer in te leveren bij de TT line en een andere uit te halen.  Volle bak ADR voor Helsingborg. Helsingborg even lossen en weer naar Hastveda om daar weer te gaan koppelen en de lege trailer open te maken en de volle weer af te binden en dicht maken. Dan op het gemak richting de boot want de Peter Pan was geboekt om 22.00.  Om 19,15 sta ik in de haven en mag na een goed half uur al de boot op. Auto aan de kant en de hut zoeken. even douchen en naar de kroeg om samen met nog een aantal collega s een biertje te drinken en dan maar weer slapen. ja je hebt het nodig nietwaar.  Vrijdagochtend  om 7,15 de boot af in Trave en dan hoeven we enkel nog even naar Enschede te rijden alwaar we kunnen afkoppelen. Dan nog even naar Oldenzaal, tanks vol en even langs de truckcheck zodat ze weer vast kunnen leggen dat ik wederom geen schade gereden heb en de auto op de parkeerplaats, even uitpakken, bakkie doen met een collega en weekend.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei zoetwatermatroos:

Ik vroeg me af hoe dat nu ging , zo op de zondagavond opgaan naar de boot, ideaal is het niet. Maar das meestal als je met een boot te maken hebt, denk ik zo. Maar leuk om eens te lezen hoe zo een weekje eruit ziet...

Opzich viel het vorige week niet tegen. Doordat je om de middag van de boot afkomt kun je vaak nog oprijden richting de klant en afhankelijk van hoever je Zweden in moet is het dan vaak klaar omdat je op een tijd aankomt dat de klant dicht is.

 

Nu kon ik Helsingborg lossen en naar de koppelttrailer in Hastveda [hier kunnen we 24 uur per dag het terrein op] En nog weer naar Kopenhagen rijden. Dan heb je alsnog een redelijke werkdag te pakken.

 

Morgen word het wat dat betreft  wat slechter want ik moet omgeving Goteborg gaan lossen. Dus dat word vanaf de boot naar de eerste klant toe rijden en die kan ik dan waarschijnlijk nog wel lossen omdat ze daar s avonds ook werken maar dan houd het wel op. Dan ga ik overnachten bij die klant op het terrein  [hebben ze afspraken mee dat we daar mogen overnachten]  en de volgende ochtend verder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden