[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bah bah trieste situatie


1934

Recommended Posts

  • Forumlid

Sta al enige dagen in Istanboel en normaal altijd aan de Kennedy cadessi recht aan de Bosporus en midden in het centrum (boven op de nieuwe tunnel naar de azieatische kant van Turkije.Heerlijke stad met 21 miljoen inwoners en verbleef hier voor de Corona altijd wel enige weken per jaar.De opening van de tunnel heeft wat veranderingen teweeg gebracht voor het parkeren en het is enorm druk in het park dus met de quad een nieuw plekje gevonden een kleine kilometer verderop of beter gezegd terug,niet meer gelijk aan het water maar wel wat rustiger.Naast een oude Ford cargo die gebruikt word als gasflessen opslag (word s,ochtends gevuld en in de loop van de dag komen er kleine busjes die er volle flessen uithalen en naar winkeltjes in de binnenstad vervoeren) heb al een paar dagen wat aanspraak met de chauffeurs en de laad en los ploeg zeg maar even,al enkele dagen zegt mijn vrouw wat is het druk onder dat viaduct naast ons ik zeg nog ach daar liggen wat zwervers,word vuurtje gestookt en het is een bende,en gister zag ik ze achter in een busje kruipen met een man of dertig met wat tassen en ik dacht dat is ook weer z,on ploeg werkvolk...............

tja hoe dom kun je zijn,vanmorgen de Ford Cargo even mee opgestart zodat ze hem vooruit kunnen rijden en bij de gasflessen kunnen.Meneer Holland viele danke ich arbeiden Duitsland jetz zu hausse Istanboel !! Danke vur hielfe start mache.

En vraag hem waar die gasten werken die onder het viaduct wachten,(ik zal het in het Nederlands opschrijven) Meneer Holland u bent niet slim hè ? Ik zeg hoezo ,die mensen werken niet,maar wachten op busje of kleine vrachtwagen ik zeg nog tegen hem tja dat zie ik wel elke avond ? Deze mensen gaan met busjes naar boot en naar Griekenland varen ! En jij beter opletten boven viaduct staat mannetje met telefoon op wacht onder het viaduct is een doodlopende ruimte waar ze zich verzamelen en meneer Holland jij opletten aan begin weggetje staat zwarte Avalanche met slechte man erin hij is baas.

 

Ik vanmiddag toen het onder het viaductje druk werd eens een rondje gemaakt met onze Gijs (een Stafford van 10 jaar oud die geen vlieg kwaad doet hoor) en inderdaad om 1800 uur zaten er al wel een kleine 20 mannen verstopt in het hoekje,ik nog wat verder gelopen en aan het einde waar het otopark begint stond inderdaad een zwarte Chevrolet Avalanche met een vluggerik ernaast compleet met heup tasje en twee telefoons,op de terugweg Gijs eens even dicht langs het schuilplaatsje viaduct laten snuffelen en promt komt er een jonge gast aangelopen die me in het Engels aanspreekt en zegt mooie hond,ik vraag hem waar hij vandaan komt en hij zegt Syrië en vraagt waar ik vandaan kom,ik zeg Nederland oooo zegt hij wij ook naar Nederland proberen naar Tapel (ik denk Ter Apel) maar nu wachten op vrachtauto en die brengt ons naar boot en vannacht met boot naar eiland tegenover Cannakalè want dat is Griekenland en dan verder naar Nederland !

Slaapkop dat ik ben zit hier al drie dagen tussen zootje mensensmokkelaars klinkt misschien vreemd maar hierachter in de wijk zit het helemaal vol met illegale die onze kant op komen.Wil geen oordeel vellen maar geen vrouw of kind te zien hier.

ADDBC47B-4300-4F4D-83A6-02EBC6AFEA59.png

54F4432C-CDE9-4912-B907-C59A48A7735B.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Op 27-9-2022 om 22:46 zei RobNiat:


Dat is me nu wel duidelijk geworden. 
 

Zodra een asielzoeker zijn vluchtelingenstatus heeft komt hij in aanmerking voor “gezinshereniging”. 
Dus moeder de vrouw hoeft helemaal niet met de kleintjes in een gammel bootje te stappen. Die volgt gewoon naderhand per vliegtuig. Samen met haar en zijn ouders. 
 

Nog maar kort geleden was er sprake van dat men ze dat recht pas wil geven wanneer ze daadwerkelijk woonruimte hebben gevonden. Maar dat zou onmenselijk zijn of zoiets…

 

Hoe het bestaat dat een echtgenoot hier in Nederland zijn officiële vluchtelingenstatus krijgt, terwijl zijn vrouw en kinderen gewoon leven en naar school gaan in dat gevaarlijke en onmenselijke land, dat is me echter nog niet helemaal duidelijk…

Dan heb je het nog niet eens over gehad dat zodra ze een verblijfsstatus hebben weer terug gaan voor familiebezoek/vakantie naar dat gevaarlijke land waar ze uit gevlucht zijn.

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

Inmiddels via Europa in Morocco aangekomen,waar we voor de Corona regelmatig verbleven hier weinig triest tegen gekomen was in het verleden wel anders (illegalen criminelen) die de haven steden bijna bezetten om naar Europa te gaan !

Met de Ferry naar Tanger Med geen enkele immigrant gezien,ook hier aangekomen met een lege tank,de diesel die ons hier heeft gebracht was nog van Turkse afkomst € 1,27- en hier in Morocco kost hij omgerekend € 1,30- dus rap alles volgegooid en volle gas naar het zuiden.

Dwars door de binnenlanden , ongelooflijke mooie route,s door de bergen op mooi vers asphalt en een schone omgeving ,sinds enige jaren is hier de plastic zak verboden.

Over de Tizni Thika pas richting de woestijn,boven op de pas maar 6 gr maar nu beneden alweer 22gr.

D962FAFD-46D7-4F12-8A74-AEAD35C885B3.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tizni Thika pas heb ik vroeger, zo een dikke 45 jaar terug gedaan met een vw T1. Toen was er nog geen asfalt te zien, gewoon een stenen pad naar boven en terug naar beneden naar Quarzarzate, toen waren er nog tientallen meters diepe waterputten langs de weg. Bestaan die nog? Levensgevaarlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het is onvoorstelbaar hoe het is veranderd zoals ik al schreef we komen al jaren in Morocco maar door Corona vanaf 2019 een paar jaar onderbroken,de pas herken je niet meer lijkt echt meer op de A2 zo mooi en strak aangelegd en is bijna klaar !

mooie vangrails ,bewegwijzering,lantaarns,etc etc ook in de steden en zelfs in de dorpjes zijn trottoirs en verharding,waar je normaal omver word gereden door taxi,s (Mercedes 200 en 240) diesels nu echt alleen maar nieuwe Dacia lodge enz enz.

We gaan nog verder naar het zuiden misschien is daar de civilisatie nog niet zo ver.

Wat verder opvalt is de enorme nieuwe vrachtauto’s van MAN en SCANIA die je overal ziet,wel allemaal euro 3 en zonder Ad bleu.

ik zal de aankom de weken nog wat foto’s posten.

Nu eerst maar even van de zon genieten 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei 1934:

Wat verder opvalt is de enorme nieuwe vrachtauto’s van MAN en SCANIA die je overal ziet,wel allemaal euro 3 en zonder Ad bleu.

 

Dat (euro 3 en 4) verklaart ook gedeeltelijk de dieselprijs. 40 jaar geleden voldeed de diesel daar niet aan de europese normen, en nu nog steeds niet. Hoewel, de dieselprijs in Algerije in 1992 was 12 (guldentijd!) cent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 uur geleden zei Ger-1957:

Mag dit nog wel? als je lekker wil eten, aanrader je zoekt je eigen stukje schaap of geit uit ;)

Wij hebben er in elk geval goed gegeten :ja:

IMG_2574.jpg.ff387b49cce70869bb6781e4458830ac.jpg

 

 

 


niks mis mee,eten hier inderdaad gewoon goed met vers vlees,moet wel zeggen dat ik de gekookte schapen koppen toch achterwege laat .

 

F8C3EAEA-E1A4-4EFB-8E8B-E38E797F0847.jpeg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei fleur:

Kan het zijn dat je in een vlog van een Nederlandse camperaar gespot bent?

Klopt DW vlogt (kijk vooral eens naar het filmpje waarin we hem meenemen met de motor),let op de camper die gefimt word is van mijn kleine broertje ook een Scania maar ander interieur en een zwarte grill,onze komt voorbij op de achtergrond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

11 uur geleden zei 1934:

Klopt DW vlogt (kijk vooral eens naar het filmpje waarin we hem meenemen met de motor),let op de camper die gefimt word is van mijn kleine broertje ook een Scania maar ander interieur en een zwarte grill,onze komt voorbij op de achtergrond.

Dacht al zoiets. Schitterende wagen met weldoordachte ‘goodies’ Compliment!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

18 uur geleden zei 1934:

Klopt DW vlogt (kijk vooral eens naar het filmpje waarin we hem meenemen met de motor),let op de camper die gefimt word is van mijn kleine broertje ook een Scania maar ander interieur en een zwarte grill,onze komt voorbij op de achtergrond.

Offroad motorrijden blijft een uitdaging ....... 😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden