[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 1

Vrachtwagenchauffeur vs buschauffeur


syan90

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei HendrikJansen:

En daarom zou ik er dus al niet heen gaan. Contant geld is nog steeds een wettig betaalmiddel en moet dat blijven ook vind ik.


Met het eerste ben ik wel met je eens. Al is het maar voor de stalletjes langs de weg en voor wanneer er een storing is. Maar wanneer ik de voordelen er van zie ga ik ga graag met de tijd mee. 
De gemiddelde leeftijd was ruim boven de 50 jaar dus niet echt voor de jeugd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 22-12-2022 om 19:42 zei europeaan:

IK ben een regelmatige gast van het Erasmus M.C. in Rotterdam  :D( ben er morgen weer welkom)

Daar zijn verschillende koffie bars , een restaurants, supermarkets en de apotheek ,waar je overal slechts met PIN kunt betalen.

Cash is daar helemaal uit geband,

Hoe ga je dat doen als iets niet helemaal goed gaat met de  gezondheid van jezelf of een van de uwen ??

 

De cashloze generatie geeft niks om een ouwe mastodont uit omstreeks de Middeleeuwen. Dan vat mar gin bakse koffie of een saucijzenbroodje. Plaats maken Peerke!

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei the duke:

 

De cashloze generatie geeft niks om een ouwe mastodont uit omstreeks de Middeleeuwen. Dan vat mar gin bakse koffie of een saucijzenbroodje. Plaats maken Peerke!

IK weet het Erik,het ouw vlees moet eerst op.:D

Maar als ik daar zo eens rondstruin zie ik toch opvallend veel ouwe mastodonten daar,daarom koester ik mijn bank en CC kaart nog maar even ,altijd gemakkelijk.

( het schijnt dat ik er zelfs mijn eigen uitvaart mee kan betalen :wijn:)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 23-12-2022 om 16:13 zei lientje:


Met het eerste ben ik wel met je eens. Al is het maar voor de stalletjes langs de weg en voor wanneer er een storing is. Maar wanneer ik de voordelen er van zie ga ik ga graag met de tijd mee. 
De gemiddelde leeftijd was ruim boven de 50 jaar dus niet echt voor de jeugd.

Voor diegenen die graag willen pinnen zeg ik doen. Maar er is ook een keerzijde aan dat pinnen. Een keerzijde die ik zelf een jaar of 13 geleden meegemaakt heb. In mijn geval was het een aannemer die failliet ging en mij met een forse vordering achterliet. 

 

En dan ben je  s avonds onderweg na je beunhaas klus waar je lekker gecasht hebt en moet je  tanken om thuis te komen en om de volgende dag weer op pad te kunnen. En dan zijn alle tankstations gesloten en kan je enkel met je pinpas betalen waar dus niks op staat dankzij die aannemer.   Geweldig is dat. sta je dan met cash in je zak.

 

En er zijn ook mensen die op weekgeld of wat leven en sparen voor een leuk uitje als een concert. Deze mensen sparen dat vaak cash  en dan kan je niet naar dat concert toe omdat je enkel kan pinnen daar. 

 

En dan is er nog een andere reden waarom je cash moet koesteren. Maar die reden willen velen van jullie niet horen dus die houd ik maar voor me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei HendrikJansen:

<knip>

En dan is er nog een andere reden waarom je cash moet koesteren. 

Ik kan er nog wel een noemen, de welvaart in dit land is mede ontstaan DANKZIJ contant geld. Het beunklusje van Jan waardoor hij geld had om Piet zijn huis te laten schilderen die het vervolgens weer uitgaf bij Teun in de kroeg (waardoor dat zwarte geld weer wit was) enzovoort.

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
53 minuten geleden zei albertvv:

Ik kan er nog wel een noemen, de welvaart in dit land is mede ontstaan DANKZIJ contant geld. Het beunklusje van Jan waardoor hij geld had om Piet zijn huis te laten schilderen die het vervolgens weer uitgaf bij Teun in de kroeg (waardoor dat zwarte geld weer wit was) enzovoort.

Noem nou niet te veel Albert. Dat willen ze hier niet horen. Daarom is dit forum ook drastisch op de schop gegaan. Het rechtse geluid mag niet benoemd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei HendrikJansen:

. En dan zijn alle tankstations gesloten en kan je enkel met je pinpas betalen waar dus niks op staat dankzij die aannemer.   Geweldig is dat. sta je dan met cash in je zak.

 

 

Dat moet je eens even uitleggen : een aannemer gaat failliet en kan jouw bankrekening leeghalen.?????
Of wilde jij betalen met de pinpas van die aannemer ??? :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
34 minuten geleden zei europeaan:

Dat moet je eens even uitleggen : een aannemer gaat failliet en kan jouw bankrekening leeghalen.?????
Of wilde jij betalen met de pinpas van die aannemer ??? :D

Ben jij wel eens zelfstandig geweest? of heb je wel eens een baasje getroffen die niet betaalde?  Hoe betaalde je vrouw de boodschappen bij de winkel? Vast niet met de zwarte knaken waar jij nog mee in Italie stond. En als ze de zwarte knaken van twee weken geleden had kunnen gebruiken dan had jij  het weekend dat je thuis was re vreten gehad.

 

Als je werk voor 1 aannemer en die maakt niet wat over dan raakt je rekening vanzelf leeg hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

Noem nou niet te veel Albert. Dat willen ze hier niet horen. Daarom is dit forum ook drastisch op de schop gegaan. Het rechtse geluid mag niet benoemd worden.

Ik wolle wel antwoord geem hierop moar ik doe het eem niet. Ik hebbe al genog 'eschôpt woardûr de volgende dag de boel op slot was. 

Maar wij zit wel op ene lijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
11 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ben jij wel eens zelfstandig geweest? of heb je wel eens een baasje getroffen die niet betaalde?  Hoe betaalde je vrouw de boodschappen bij de winkel? Vast niet met de zwarte knaken waar jij nog mee in Italie stond. En als ze de zwarte knaken van twee weken geleden had kunnen gebruiken dan had jij  het weekend dat je thuis was re vreten gehad.

 

Als je werk voor 1 aannemer en die maakt niet wat over dan raakt je rekening vanzelf leeg hoor.

been there, seen that, done that

 

En je wordt er niet vrolijk van

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
33 minuten geleden zei albertvv:

Ik wolle wel antwoord geem hierop moar ik doe het eem niet. Ik hebbe al genog 'eschôpt woardûr de volgende dag de boel op slot was. 

Maar wij zit wel op ene lijn

Ik had een live ban en live mail...... verdomme. Moar tis good e kum´n. umdet e zelf ok wa in zag dat ut neet good was wat e dee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 23-12-2022 om 11:24 zei HendrikJansen:

En daarom zou ik er dus al niet heen gaan. Contant geld is nog steeds een wettig betaalmiddel en moet dat blijven ook vind ik.

Ondanks dat ik geen problemen heb met pinnen word ik ook zeer narrig als we niet met cash betalen kunnen. Sommige internet aankopen en boekingen vereisen ook een creditcard. Er wordt maar uitgegaan van dat iedereen zo'n ding heeft. Onlangs een hotel geboekt in Hamburg en die hadden ook een cc nodig. Daar wordt niets van afgeschreven maar puur indekken dat er geld is denk. Toevallig hebben wij zon ding wel liggen omdat we dat een paar jaar geleden hebben aangevraagd maar gebruiken doen we dat hoogstzelden. En dan is dat alleen voor die gevallen dat er om een creditcard gevraagd wordt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
15 uur geleden zei Ger-1957:

We hadden het over bussen toch; en die willen liever geen cash

Die bus zal het om het even zijn....

 

Maar de buschauffeur heeft liever geen geld meer voorin.

Hoewel "de buit" klein is, blijven ze een gewild doel van vooral kleine straatcrimineeltjes. De impact op de betrokkenen is echter heel erg groot.

Een 2e reden, heb je wel eens je handen geroken nadat je de halve dag (vooral munt) geld in je handen gehad hebt?

Dat kan ook nooit gezond zijn. Geld stinkt niet zeggen ze, maar mijn ervaring spreekt anders!

Hier in Noorwegen gebruikt nagenoeg iedereen voor alles de pinpas. Debet card, credit card whatever. Zelfs bij de ijscoman kan je gewoon pinnen. Een andere veel gebruikte manier van betalen is met VIPPS (geloof dat dat bij jullie Tikkie heet).

Nee, contant geld, hoewel nog steeds een geldig betaalmiddel, heeft zijn langste tijd gehad.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 minuten geleden zei RobNiat:

 


Forumregels niet gelezen waarschijnlijk?

 

 

 

Artikel .3 Praktische regels plaatsen berichten

Voor het plaatsen van berichten gelden enkele basis regels. In artikel 4 van deze voorwaarden worden hier dieper en duidelijker op in gegaan.

 

Kijk als gebruiker eerst eens of jouw vraag al eens eerder aan bod is gekomen en of het daar gegeven antwoord jou ook kan helpen en of volstaat. Hiervoor is de zoekfunctie beschikbaar. Dit voorkomt dubbele forumberichten -en vragen en zorgt zo voor een overzichtelijk forum.

 

Zorg als gebruiker dat het bericht of de vraag in het juiste hoofdstuk of onder het juiste onderwerp komt te staan. Ook dit zorgt voor een overzichtelijk forum en zorgt er ook voor dat anderen gemakkelijk kunnen reageren.

Zorg als gebruiker dat het duidelijk is wat je voor vraag stelt of waar jouw bericht over gaat. wees helder in de onderwerp -en of vraagkeuze.

 

Algemene basis regels van berichten

 

1.     Zorg dat teksten leesbaar zijn. Let op spelling ,woordkeuze, leestekens en interpuncties

2.     Op het CF wordt  er in goed  Nederlands geschreven.

3.     Zorg dat berichten on-topic blijven.

4.     Caps lock gebruik van hele berichten zijn niet toegestaan.

 

Ach Rob toch. Er word door de brabanders ook wel eens wat in hun eigen dialect getypt. Gun Albert en mij nu ook een keer een pleziertje.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 uur geleden zei the duke:

Ondanks dat ik geen problemen heb met pinnen word ik ook zeer narrig als we niet met cash betalen kunnen. Sommige internet aankopen en boekingen vereisen ook een creditcard. Er wordt maar uitgegaan van dat iedereen zo'n ding heeft. Onlangs een hotel geboekt in Hamburg en die hadden ook een cc nodig. Daar wordt niets van afgeschreven maar puur indekken dat er geld is denk. Toevallig hebben wij zon ding wel liggen omdat we dat een paar jaar geleden hebben aangevraagd maar gebruiken doen we dat hoogstzelden. En dan is dat alleen voor die gevallen dat er om een creditcard gevraagd wordt.

En eigenlijk is het ook flauwekul dat je een creditcard moet hebben enkel voor de zekerheid van betaling bij zo'n hotel. Ze kunnen ook simpelweg vooruitbetaling eisen waardoor je dat ding helemaal niet hoeft te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei albertvv:

En eigenlijk is het ook flauwekul dat je een creditcard moet hebben enkel voor de zekerheid van betaling bij zo'n hotel. Ze kunnen ook simpelweg vooruitbetaling eisen waardoor je dat ding helemaal niet hoeft te hebben.

Anderzijds: ik huur wel eens gereedschap bij zaken zoals Boels.

Daar krijg je het spul mee met een C.C als borg ( met een bankpas gaat dat niet) ,heb je die niet moet je een cash borg achterlaten die ,als je je spullen teruggebracht hebt naar je bankrekening terug overgemaakt word.

Die krijg je dus niet gelijk 1:1 cash terug,die blijft een paar weken op hun rekening staan en dan storten ze die terug ,zodat buiten het bedrag voor de huur ,ook nog eens wat rente over je borg vangen.

Met een C.C. heb je daar geen last van ;je betaald de huur en als er geen beschadigingen aan het apparaat zijn houd je borg op te bestaan ,er word dan niks afgeschreven.

 

Ook heb ik ooit eens een luxe wagen willen huren op het vliegveld van Luxemburg ; ik moest een lang weekend ( van vrijdagmiddag tot dinsdagochten daar blijven staan) een luxe wagen hnuren was geen probleem echter zonder CC ging dat niet.

IK ben toen met de trein gegaan ,en in die trein lag een blaadje van de spoorwegen waarin een advertentie stond van Masterkaart.

Thuisgekomen lag er ook post van de bank waarin mij zo een kaart aangeboden werd ,toe was een en een twee en heb er gelijk een aangevraagd.

 

Je moet natuurlijk wel een ijzeren discipline hebben hoe je met zo een kaart omgaat ;als je gelijk met dat ding het bordeel induikt en daarmee rond gaat zwaaien gaat t geheid fout natuurlijk.:wijn: :D:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wij hebben ooit voor een reis naar NewYork een cc nodig gehad. Via anwb. 
(zal bij andere ook wel kunnen) maar je kan zelf je maximum bedrag opgeven/instellen.
maar wat nog mooier is, is dat je er zelf geld op kan storten(zodat je boven saldo van 0 kunt blijven  zo kan je het dus ook als bankpas gebruiken. 
boven bepaald bedrag kan je zelfs +rente ontvangen…

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei europeaan:

Je moet natuurlijk wel een ijzeren discipline hebben hoe je met zo een kaart omgaat ;als je gelijk met dat ding het bordeel induikt en daarmee rond gaat zwaaien gaat t geheid fout natuurlijk.:wijn: :D:ja:


Dus je hebt neem ik aan een week gewacht? Ging het toen wel goed?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei roadtrain:

Wij hebben ooit voor een reis naar NewYork een cc nodig gehad. Via anwb. 
(zal bij andere ook wel kunnen) maar je kan zelf je maximum bedrag opgeven/instellen.
maar wat nog mooier is, is dat je er zelf geld op kan storten(zodat je boven saldo van 0 kunt blijven  zo kan je het dus ook als bankpas gebruiken. 
boven bepaald bedrag kan je zelfs +rente ontvangen…

Met een C.C. kaart Masterkaart , Visa,A.E,) moet je natuurlijk wel heel voorzichtig zijn om hem ook als bankkaart te gebruiken ;zodra je contant geld ermee gaat pinnen kunnen de provisies hoog oplopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Om hier een kleine kanttekening bij te zetten; Roadtrain heeft het over een Debet-card (waar je geld opstort en wat je later kan uitgeven) en Europeaan heeft het over een Credit-card (waarbij de CC maatschapij dus jouw rekening betaald en later dit bedrag komt terug halen.....

 

Groet Ron (al jaren 2 credit cards)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei ayla:

Om hier een kleine kanttekening bij te zetten; Roadtrain heeft het over een Debet-card (waar je geld opstort en wat je later kan uitgeven) en Europeaan heeft het over een Credit-card (waarbij de CC maatschapij dus jouw rekening betaald en later dit bedrag komt terug halen.....

 

Groet Ron (al jaren 2 credit cards)

Een creditcard (visacard) waar je dus ook geld op kunt storten zodat je in de plus staat. 
als je iets betaald en je hebt plus saldo zijn er geen of minder kosten
Hier wordt het uitgelegd

https://www.icscards.nl/site/mijn-card/sparen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden