[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

A7 Purmerend afgesloten voor vrachtverkeer zwaarder dan 30 ton


trieftol

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Je mag hier nog met de vrachtwagen overheen hoor. Je mag alleen niet meer dan 30 ton wegen.
Maar over de dijk Enkhuizen / Lelystad was het best bedrijvig met vrachtwagens in ieder geval.
Nu hopen dat er snel duidelijkheid komt.

Ze zijn in ieder geval wel met spoed bezig.Voor transportbedrijven waarvan de lading niet onder de 10 ton komen gaat het veel geld kosten.

 

Citaat

Van ’t Hek gaat in ieder geval niet stilzitten en zal er alles aan doen om snel weer gebruik te kunnen maken van dit deel van de A7. „Wij hebben contact gezocht met Rijkswaterstaat en we willen meedenken over een oplossing. Dat gaat denk ik sneller dan dat we het volledig aan hen overlaten.” Als voorbeelden noemt Van ’t Hek een snelle versteviging of een tijdelijke brug waar zware vracht wel overheen kan.

Bron:nhd.nl

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators
7 uur geleden zei sprinter 516:

Als ik vanochtend toch nog zag hoeveel trekker opleggers “gewoon” op de A7 bleven rijden thv Purmerend, zelfs auto’s van Simon Loos en dergelijke kan een algehele afsluiting voor trucks niet lang meer duren……

Dat kan zo maar kloppen Cor, maar niet iedereen zit aan het gewicht natuurlijk...

Dat verhaal van 'klasse' boeit mij persoonlijk niet zo: er staat zo'n bekend rond wit bord met eem rode rand er om met '30 T' en dat is de kern van het verhaal.

 

Om eerlijk te zijn ben ik gisterochtend ook doorgereden met een twijfelgeval qua gewicht; was eigenlijk van plan om de route door Purmerend te verkennen.

Vanochtend wel de omleiding gevolgd: naar Zaandam via N244 N246 en N150. Samen met 'n collega die leeg naar hetzelfde terrein moest: hij had inmiddels gekoppeld, papieren gehaald en stond startklaar toen ik aankwam. 

 

Dus grofweg 15- 20 minuten kost je zo'n rondritje; wat veel beroerder is zijn alle rotondes, verkeerslichten en de openstaande brug bij Marken- binnen in de spits... het verbruik schiet omhoog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Vledder:

@roadtrain

Dat heb ik uiteraard ook gelezen, maar in hetzelfde bericht hebben ze het ook over “voertuigen in een gewichtsklasse boven 30 ton”.

 

jouw uitleg zou uiteraard wel de meest logische zijn.

Gewichtsklasse zou bijzonder zijn….

Dan zou ik er leeg (13.500) niet over mogen en een ander die 29.999 mag wegen wel….

Tsja… de pers schrijft maar wat hè 🙈

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

 

gewichten i.v.m. A7 beperking

trekker

oplegger

totaal

max. lading

NETW

LZV motorwagen + dolly + koeler

13

11,4

24,4

6

NETW

combi met aap

12,5

8,8

21,3

9

NETW

6x2 met starre koeler en klep

8,6

8,5

17,1

13

NETW

4x2 met city oplegger

7,6

5,7

13,3

17


Een voorbeeld over maten en gewichten tot 30 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ inderdaad, ik heb er vorige week niks van gezien eigenlijk. Ook geen vooraankondigingen (gele bebording ofzo). Nu was ik met de personenauto.. dus had er niks mee te maken.. maar meestal vallen dit soort zaken mij wel op.

 

Mij bekroop de gedachte dat de transportlobby uit West-Friesland succesvol was en RwS de gewichtsbeperking had ingetrokken..  :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Ik ben vorige week maandag over de A7 bij Purmerend gereden, de gewichtsbeperking van 30T staat duidelijk genoeg aangegeven met bord C21, tot twee keer toe zelfs; 600 meter voordat je er af moet en t.h.v. van de afrit voor het kanaal zelf. Als je werkelijk deze borden niet ziet staan word het toch tijd voor een bezoekje aan Hans Anders vrees ik.

 

Of men zich aan deze beperking houdt is een andere discussie, ik had niet bepaald de indruk dat iemand zich er iets van aantrok alhoewel het gewicht vanaf de buitenzijde van een vrachtauto nagenoeg niet is in te schatten.

 

237656211_purmerendgewichtsbeperking.jpg.732a3c01527f5db3198935b601ab648c.jpg

 

A7 Purmerend, hier nog beperking 50T, later verlaagd naar 30T

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei roadtrain:

Tussen zeeburgertunnel en afrit Volendam op ring Amsterdam  staat wel geel bord maar beetje vaag. 
dat je zwaarder dan 30T richting Den Helder via N247 moet. 
 

maar niets over dat je niet naar Hoorn mag over de A7………..

 

beetje vaag dus. 

 

Kom nou op Roadtrain. Je kan heel onnozel doen alsof je het allemaal niet goed begrijpt en zeggen dat het ''een beetje vaag' staat aangegeven maar het staat er duidelijk genoeg; verkeer vanaf 30 ton die de A7 richting Den Helder wil nemen moet vamaf de A10 via de N247-N244. Daar hoort alles in die richting bij vanaf het begin van die A7, ook Purmerend, ook Hoorn, net zoals Den Helder.

Als je dit niet begrijpt of wil doen alsof en zegt dat de borden niet duidelijk genoeg staan aangegeven en het allemaal 'een beetje vaag' is vraag ik me serieus af wat je achter het stuur van je vrachtwagen doet...

 

20221121_092039(0).jpg.cf21ae52f87e7e7bed917a3ab70b7f56.jpg

 

20221121_092129.jpg.8e596c8a000a227f16df731215f212cd.jpg

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

Tja alsof de chauffeurs van tegenwoordig die helemaal op een GPS rijden weten welke weg die N nummers zijn...........

(en dan heb ik het nog niet eens over onze buitenlandse vakbroeders)......

Nou daar doel ik dus op. Voor wie daar vreemd is en naar Hoorn of Evt Harlingen moet. Die zal wellicht de link niet met Den Helder leggen…..

 

Verkeer richting Den Helder zou ik zo wie zo dan via Zaandam Uitgeest Alkmaar sturen. 
Purmerend zuid is natuurlijk gewoon via A7 berijkbaar

 

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Moet je wel vanaf de Zeeburger tunnel komen natuurlijk.

Ook moet je daar toevallig niet net iemand inhalen.

Het is daar trouwens vaak gek genoeg op de weg dat je je ogen niet de tijd gunt om naast de weg te kijken of daar toevallig een bord staat of iets is veranderd. Meestal staan daar borden vanwege afsluitingen om in Amsterdam centrum te komen.

En verder wat Roadtrain al schrijft….

 

Dat bord bij Purmerend staat tussen heel veel andere borden (max snelheid heden om welke tijd / inhaalverbod) en valt nauwelijks op.
Ja als je zoekt zie je hem wel ja. Dat klopt. Dus als je het weet kan je hem wel vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Even voor de "strijders" die denken dat het niet voor hun geld die beperking van 30 ton. (ik vraag me af of het baasje de bekeuring betaald als ze je pakken...)

 

Jaap (in de provincie Noord Holland onder vele een begrip) heeft een nieuwe hobby, auto's waarvan hij vermoed dat ze te zwaar zijn wegen. Dit doet hij op het terrein van rijkswaterstaat bij de afslag Middenbeemster op de N244.

 

Ik ben benieuwt of een van de strijders die er schijt aan heeft het boete bedrag even wil vermelden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei Quincy:

ik vraag me af of het baasje de bekeuring betaald als ze je pakken...)

Een beetje werkgever…….

 

 

laat je de bekeuring zelf betalen. 
zeg maar: als leergeld zodat je voortaan beter op let🙈

(Zal hier niet zo een vaart lopen….maar je kan zelfs aansprakelijk worden gesteld voor schade die je hierdoor aanbrengt)

 

bij staande houding zal deze ook “op naam” worden uitgeschreven. 
 

Ik blijf wel van mening dat het onduidelijk is aangegeven. 
 

Duidelijker zou zijn grote borden met A7 va Purmerend gesloten voor >30t. 

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Eeweep:

Daarbij ^^ komt de vraag ook op: in hoeverre is dat allemaal bij elkaar op te tellen? Bij 50% overschrijding van de toegestane maximummassa heb je algauw ook meerdere aslasten overschreden.

150% van 30ton waar het over ging is 45 ton, zijn de meeste trucks hier iig niet te zwaar per as.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
23 minuten geleden zei steenhaas1:

150% van 30ton waar het over ging is 45 ton, zijn de meeste trucks hier iig niet te zwaar per as.

Is dat zo? De vooras zal toch minder extra gewicht gaan dragen dan de achterassen. Van hoeveel assen ga jij uit bij 30 ton maximum treingewicht?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Eeweep:

Daarbij ^^ komt de vraag ook op: in hoeverre is dat allemaal bij elkaar op te tellen? Bij 50% overschrijding van de toegestane maximummassa heb je algauw ook meerdere aslasten overschreden.

Is hier niet van toepassing. Het gaat alleen maar overschrijding van ttm. 
 

ik bv weeg geladen 50ton  goed verdeelt over de 5 assen. Maar ben voor deze weg dus 20ton te zwaar. Maar op geen enkele as te zwaar voor waar ik wel mag rijden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
25 minuten geleden zei Eeweep:

Is dat zo? De vooras zal toch minder extra gewicht gaan dragen dan de achterassen. Van hoeveel assen ga jij uit bij 30 ton maximum treingewicht?

3 assen kan genoeg zijn voor 30 ton, maar voor 45 heb je er minimaal 4 nodig zonder aslast overschrijding.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden