[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ramen zijn om door te kijken.


lientje

Recommended Posts

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Als de voetganger/fietser dus nalatig is geweest (dus door een rood verkeerslicht loopt/fietst is het niet moeilijk he, alleen nog even getuigen zoeken die dit bevestigen kunnen voor je (of een dashcam

Dan nog moet je als bestuurder alert zijn , of er nu verkeerslichten staan of niet , en dan is het nog sterke en zwakke verkeersdeelnemer , dacht eerst dat het bij de marine haven was , daar is het ook altijd druk met fietsers , maar is andere kant van Den Helder .

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

Als de voetganger/fietser dus nalatig is geweest (dus door een rood verkeerslicht loopt/fietst is het niet moeilijk he, alleen nog even getuigen zoeken die dit bevestigen kunnen voor je (of een dashcam

Is dat zo? Ik vraag het me eerlijk gezegd nog steeds af, toen ik vroeger ging voor mijn rijbewijs was het nog zo dat borden gingen voor digitale signalen. Mr ik meen me ook te herinneren dat dit later door jurisprudentie in de rechtspraak is gewijzigd. Hoe dan ook is hij/zij een zwakkere verkeersdeelnemer volgens de wet en hebben ze altijd het voordeel van de twijfel 

(ze mogen van mij meteen dat voordeel eraf halen wat betreft de fietsers..)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 minuten geleden zei lientje:

 

Maar dan sta je ook nog sta je met 1 - 9 achter vanwege die spullen voor je ramen.

Zonder al dat spul sta je in ieder geval vele malen sterker.

Juridisch niet perse zolang niet bewezen kan worden dat dat mede oorzaak was van het ongeval..bijna onmogelijk dus

Met name de verzekering heeft hiermee een reden om niet uit te keren, zeg maar de maas in de wet om er zelf niet minder op te worden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei sprinter 516:

Als de voetganger/fietser dus nalatig is geweest (dus door een rood verkeerslicht loopt/fietst is het niet moeilijk he, alleen nog even getuigen zoeken die dit bevestigen kunnen voor je (of een dashcam

Zo makkelijk is het zeker niet! 
Lees hier meer:

https://www.anwb.nl/experts/juridisch/3/hoe-ver-gaat-de-onaantastbaarheid-van-de-fietser

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb mij laten vertellen dat er na een ongeluk iemand op de stoel van de chauffeur gaat zitten om vast te leggen wat het zicht was. Dit zie je ook vaak op foto’s op (sociaal) media dat er iemand in de vrachtwagen zit.
Maast dat je tacho wordt uitgelezen ben je je telefoon een aantal dagen kwijt om deze uit te lezen.

Tja als bestuurder van een vrachtwagen werken veel dingen tegen je 😕.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

 

 

Volgens jouw redenering zou je op de voorrangsweg dus gewoon door rood licht mogen rijden? Nee hoor. Onmogelijk.  

Dat is dus niet onmogelijk. Sterker nog het is zelfs regelmatig gebeurd dat in de situatie die jij geeft (en waarbij er daardoor een aanrijding plaats vond) de veroorzaker (in dit geval degene die op de voorrangsweg door rood rijd) enkel een boete kreeg voor het negeren van het rode licht. En degene van de kruisende weg kon opdraaien voor de schade want hij had geen voorrang verleend, ondanks dat hij groen licht had.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
17 uur geleden zei lientje:

^^ Dat stoplicht zal daar niet voor niets staan bij zo’n zorgcentrum.

Maar dan sta je ook nog sta je met 1 - 9 achter vanwege die spullen voor je ramen.

Zonder al dat spul sta je in ieder geval vele malen sterker.

Wanneer iemand later iets over in de media verneemt dan lees ik graag hoe men daar over oordeelt.

 

 

Ik heb geen idee waarom dat verkeerslicht daar staat. Is de enige oversteek plaats hier in de buurt waar het het geval is. Het zorgcentrum zit aan de andere kant van de wijk en daar staat niks. Ook niet bij het winkel centrum wat er bij zit. Overigens ben zowel ik als mijn baas (bij ons is het ook verboden) geen voorstander van dicht geplakte ramen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei albertvv:

Is dat zo? Ik vraag het me eerlijk gezegd nog steeds af, toen ik vroeger ging voor mijn rijbewijs was het nog zo dat borden gingen voor digitale signalen. Mr ik meen me ook te herinneren dat dit later door jurisprudentie in de rechtspraak is gewijzigd. Hoe dan ook is hij/zij een zwakkere verkeersdeelnemer volgens de wet en hebben ze altijd het voordeel van de twijfel 

(ze mogen van mij meteen dat voordeel eraf halen wat betreft de fietsers..)

Je schrijft het zelf ook al "voordeel van de twijfel", Als een auto bestuurder zich aan de snelheid gehouden heeft en groen licht had, zal de fietser minimaal nalatigheid op zijn bord krijgen en een proces verbaal tegemoet zien.. 

Dat jou verzekering wel voor de schade opdraait is weer een ander verhaal (dat van die zwakke verkeersdeelnemer)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid
Op 6-11-2022 om 11:33 zei lave:

Ik heb geen idee waarom dat verkeerslicht daar staat. Is de enige oversteek plaats hier in de buurt waar het het geval is. Het zorgcentrum zit aan de andere kant van de wijk en daar staat niks. Ook niet bij het winkel centrum wat er bij zit. Overigens ben zowel ik als mijn baas (bij ons is het ook verboden) geen voorstander van dicht geplakte ramen.

 

Ik weet niet.. maar op de Javastraat heb je ook verkeerslichten bij een oversteek, okay dat is dan geen vop (zebrapad ontbreekt) maar het idee is hetzelfde. Misschien nog wel duidelijker.. want zo'n zebrapad met verkeerslichten kan ook verwarrend werken.. (voetganger heeft geen voorrang als de verkeerslichten niet bediend zijn, dus groen licht tonen).

 

https://www.google.nl/maps/@52.9569442,4.7518023,3a,75y,266.03h,84.56t/data=!3m7!1e1!3m5!1sXnJm6Joru4L2H2n3Z7RvrQ!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DXnJm6Joru4L2H2n3Z7RvrQ%26cb_client%3Dsearch.revgeo_and_fetch.gps%26w%3D96%26h%3D64%26yaw%3D346.43045%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i16384!8i8192

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Ik heb, van de lokale media, begrepen dat het een 27 jarige chauffeur betrof; geen drank en drugs in het spel, aldus de politie.

 

Als je de gele markeringen van de VOA kan begrijpen (ik niet) dan kan je nog sporenonderzoek doen.. staan er een aantal op het wegdek zag ik vorige week zondag. Zal nu wel deels weggespoeld zijn door de regen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Durashift

 

Het is ook mijn punt dat het erg onduidelijk is. Juist door de combinatie van vop en verkeerslichten.( die dus bijna nooit gebruikt worden.)

Die heb ik niet gezien. Ik ben er de afgelopen tijd alleen in het donker langs gereden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maandag middag in Ede nog een 'achter de gordijnen verstopte' chauffeuse gespot.. Zag er raar uit.. de auto stond  in de uit/ingang van de Nedcargo (Boerenbond) en ernaast stond nog een trekker oplegger... 'te wachten' om de weg op te rijden. Is daar best druk. Maar, ik zag niemand achter het stuur zitten.. dus dacht dat de chauffeur buiten de auto was..  Ik vond het er maar raar uitzien.. minderde wat snelheid..  komt uiteindelijk de vrachtauto in beweging.. :confused:

 

Blijkt er dus een chauffeuse vanachter het gordijn te komen en rijdt de weg op :mad: (ik had snelheid geminderd en er was ruimte voor mij.. maar had niet geknipperd omdat ik nou niet echt wist wat ik kon verwachten . ).

 

Lekker handig weer, zo'n gordijn rijdster. 👇

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden