[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Met lijntje op achter het stuur…..


roadtrain

Recommended Posts

  • Forumlid

kwart gecontroleerde truckers op veiling test positief
 

Bij een controle op drugsgebruik onder vrachtwagenchauffeurs op het terrein van bloemenveiling FloraHolland in Aalsmeer is maandagochtend bijna een kwart van de gecontroleerde chauffeurs als verdachte aangemerkt. Een van de chauffeurs gaf ruiterlijk toe dat hij de dag begint met een lijntje van een niet nader genoemde harddrug.

 

het hele verhaal:

 

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/310805/met-lijntje-op-achter-het-stuur-kwart-gecontroleerde-truckers-op-veiling-test-positief

 

 

  • Verward 1
  • Sneu 4
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Het kan ook een teken aan de wand zijn dat mensen het niet meer volhouden om continu onder hoogspanning te moeten werken, vele ritten zijn tot op de minuut gepland en van de chauffeur wordt steeds meer verwacht en ook geëist . 

Zeker in deze bizarre tijden waarin we momenteel leven. Coke of ander verdovend middel is nooit een oplossing maar zie het maar als de moderne fles drank, dus het is ook wel weer iets van alle tijden misschien en maakt meer kapot dan je lief is en je gaat hoe dan ook naar de bliksem ervan maar dat ga en ging je ook van de drank. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^

 

Ik denk eerder dat het te maken heeft dat drugs al laagdrempeliger wordt , het wordt gezien als het nieuwe normaal zeg maar , wat het niet is , maar 25% . en reken maar dat het Nederlanders zijn is gewoon niet best , Nederlanders met drugs achter het stuur en oostblokkers met drank , al zijn sommige plaatsen wel bekend van het drugs gebruik en zelfs politieke partijen snuiven wat weg .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei suggs73:

^^

 

Ik denk eerder dat het te maken heeft dat drugs al laagdrempeliger wordt , het wordt gezien als het nieuwe normaal zeg maar , wat het niet is , maar 25% . en reken maar dat het Nederlanders zijn is gewoon niet best , Nederlanders met drugs achter het stuur en oostblokkers met drank , al zijn sommige plaatsen wel bekend van het drugs gebruik en zelfs politieke partijen snuiven wat weg .

En dan praten er al steeds meer om het te legaliseren..... Wat denk je dat er dan gebeuren gaat???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ Ja Cor, dat kan ik wel vertellen (en als men naar de cijfers in USA kijkt ook zien).

De 'softdrugs' komt uit de illegaliteit, dus daar is niets meer aan te verdienen.

De harddrugs wordt lucratiever, spannender en dus gaat het van kwaad tot erger.....

 

Kan er echt een lang verhaal over vertellen, maar heb geen zin om dat te schrijven.

Maar in het kort komt het erop neer, stiefzoon zit nu voor de 4e keer in een traject om af te kicken, nadat hij 4 weken geleden een overdosis heeft 'genomen/gekregen'.

Lag met een hartstilstand naast de weg, gevonden door een vreemde, die gelukkig een ambulance heeft gebeld.....

 

Groet Ron

  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Da Raymzter:

Ik zou zo'n test ook w eens willen zien bij grote fabrieken. Misschien is die bijna 25% representatief voor de bevolking??? Ik hoop het niet, maar ben wel benieuwd of dit percentage onder chauffeurs hoger ligt als in andere beroepsgroepen. 

 

Ik ben eigenlijk benieuwd waarom ze specifiek daar zo een test zijn gaan doen. Ik bedoel heeft iemand hier ooit weleens een speekseltest moeten bij een gewone controle?

En ja als een XTC  pil tot 48 uur traceerbaar kan zijn in speeksel vind ik het niet zo heel gek dar er op maandag wat positieve test uit komen rollen. Kijk degene die de dag start met een lijntje, is niet goed wijs vind ik. Maar dat vind ik ook van mensen die een alcoholisch drankje nuttigen terwijl ze nog door moeten met de vrachtwagen...

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

 

Ik ben eigenlijk benieuwd waarom ze specifiek daar zo een test zijn gaan doen.

Omdat ze een vermoeden hadden of omdat er geklikt is?

En nieuw is dat neus poederen niet, ik ken er die dat 30 jaar geleden al deden om een nachtje door te zitten. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Da Raymzter:

Ik zou zo'n test ook w eens willen zien bij grote fabrieken. Misschien is die bijna 25% representatief voor de bevolking??? Ik hoop het niet, maar ben wel benieuwd of dit percentage onder chauffeurs hoger ligt als in andere beroepsgroepen. 

Heb wel eens alcoholcontrole gehad bij energiecentrale Borssele. Ook voor personeel. 
 

denk dat drugs ook door alle bevolkingsgroepen gebruikt wordt. 
 

vandaag nog in t nieuws veel studenten. Vanwege stress. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had de NEEderlandse overheid niet gewoon als eerste een cocaïne fabriek ??  Ja je leest het goed de overheid !

En was het niet zo dat in de noordelijke landen tot in de jaren 80/90 gewoon speed op dokters advies werd voor geschreven ?

(Zie onze vriend google)

 

 

Wat absoluut niet wil zeggen dat ik het eens ben met het nieuwe normaal,want voor mij ben je knotsgek als je met die chemische rommel achter het stuur gaat zitten !!

Indrinken in de keet en verder nog maar wat nuttigen blijkt normaal te zijn ? Tja wat wil je met de huidige bierprijzen ? Dan is de stap naar een pilletje maar klein,z,on kutpil kost minder dan een glas bier !

Ach Pim zij het jaren geleden al ons land is verrot.Of berichten lezen dat Oekraïne,s militairen bij veroveringen volop spuiten of zelfs russische militairen aantreffen die als zombie,s rondlopen en compleet van de wereld zijn van overmatig drugsgebruik of hun heil hebben gevonden in zelfgestookte alcohol rotzooi.

Misschien gaan ze beter aan de wiet ? Daar word in ieder geval niemand agressief van en mensen worden relax en vrolijk,wat je natuurlijk ook niet moet hebben achter het stuur.

Hoe is het trouwens met de spanjaard die betrokken was bij het ernstig ongeluk ook bij hem bleek er toch sporen van cocaïne te zijn gevonden,of vind onze overheid het gebruik eigelijk normaal ? Omdat de halve wereld in de politiek of in de advocatuur met hun neus in de completa pot hangen ??

Dat is toch diezelfde overheid die de coffeshops in het leven houden, je mag het wel roken maar niet telen ? Eenmaal over de drempel van de coffieshop en het is gedoogd ! (Zoiets als je mag wel melk drinken maar geen koe hebben ?) Mooi interessant land dat NEEderland ?

Of (zie vriend google) waaruit blijkt dat ook onze politie niet vies is van een pilletje of lijntje ......................... niets menselijks is ons vreemd.blijkt helaas van de controle op de veiling onder de chauffeurs.

 

 

Fijn weekeind allemaal,

  • Like 1
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 10-11-2022 om 11:26 zei doemijnbest:

Het kan ook een teken aan de wand zijn dat mensen het niet meer volhouden om continu onder hoogspanning te moeten werken, vele ritten zijn tot op de minuut gepland en van de chauffeur wordt steeds meer verwacht en ook geëist . 

 

Je mag toch maar een paar uurtjes rijden???? En dan 10 uur slapen, 50 uurtjes in de week of langer... Dat is toch niks. Zie alle parkeer plaatsen vol langs de weg.

 

T valt me wel op dat een grote hoeveelheid mensen agressief rijd. Toeteren de hele tijd. Hoop dat ze niet hier op vakantie gaan, Toeteren wordt niet erg op prijs gesteld, en hoor t nooit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei _alain_:

 

En nieuw is dat neus poederen niet, ik ken er die dat 30 jaar geleden al deden om een nachtje door te zitten. 

Ik ken dr een die ging vroeger elke week op pad met een containercombi met 12 gram speed bij zich, En elke vrijdag was het op. Nu zegt ie zelf ook wel dat het compleet idioot was,  maar toen was het binnen het bedrijf waar hij werkte raar als je het niet deed. Want ze moesten meerdere vrachten per week uit Oost Duitsland halen 

 

Heeft hem uiteindelijk een schorsing van zijn rijbewijs opgeleverd en een tijdje afkick kliniek. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 minuten geleden zei Eeweep:

^^ dan vraag ik me af: is het salaris bij dat soort werkgevers dan zo hoog dat die chauffeurs dit soort dingen gaat doen, of is het groepsdruk dat ze daaraan meedoen?

Moderne slavernij.  En de € gevolgen zijn voor jezelf 🙈

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 11-11-2022 om 20:13 zei ayla:

^^ Ja Cor, dat kan ik wel vertellen (en als men naar de cijfers in USA kijkt ook zien).

De 'softdrugs' komt uit de illegaliteit, dus daar is niets meer aan te verdienen.

De harddrugs wordt lucratiever, spannender en dus gaat het van kwaad tot erger.....

 

Kan er echt een lang verhaal over vertellen, maar heb geen zin om dat te schrijven.

Maar in het kort komt het erop neer, stiefzoon zit nu voor de 4e keer in een traject om af te kicken, nadat hij 4 weken geleden een overdosis heeft 'genomen/gekregen'.

Lag met een hartstilstand naast de weg, gevonden door een vreemde, die gelukkig een ambulance heeft gebeld.....

 

Groet Ron

 

Om hier nog iets meer duidelijkheid in te geven, want bovenstaande is wel heel summier....

 

Op m'n 16e een bekende verloren (jungle man) die is overleden aan een overdosis cocaine...de 1e dosis kristaliseerde en toen maar een 2e genomen.

Op m'n 18 is een schoolkameraad (hobbel) zo high als maar zijn kan, achterop een ahw gereden welke in de berm geparkeerd stond, dit omdat ie s'nachts om 2 uur z'n drugs van ver moest halen (zwaar verslaafd).

M'n broertje heeft zeker de helft van z'n leven geblowd en bij thuis wonen en een familiehistorie van gepasioneerd boos kunnen worden kan je je eigen voorstellen dat je ouders wegkwijnen. Ik heb m'n moeder met de nagels in de stoelleuning zien zitten, zodra ze hoorde dat z'n autotje de straat inkwam.

En nu dan een stiefzoon die al enkele jaren strijd tegen verslaving van serieus chemische drugs. Dit is begonnen met blowen, om de pijn in z'n voeten te kunnen verdragen (de medische afwijking is waar, hij is geboren met de voeten verticaal, ipv van zoals wij horizontaal). Echter doorgeslagen naar elke dag 3 a 4 blowtjes, verhuizen naar Colorado, want daar is het blowen legaal en toen de overstap (via wat andere rommel) naar het sterkere spul. Heb de beelden van de beveiligingscamera gezien, hij herkende zichzelf niet meer, qua gedrag en herrinering en dit was dus de 1e aanleiding om naar de afkickkliniek te gaan.

 

Voor mij genoeg redenen om drugs te verbieden, strenger en actiever na te jagen en zwaardere straffen op te leggen (dat heb ik ook met andere criminele zaken, maar dat terzijde).

 

Groet Ron

  • Like 4
  • Thanks 3
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
53 minuten geleden zei Eeweep:

^^ dan vraag ik me af: is het salaris bij dat soort werkgevers dan zo hoog dat die chauffeurs dit soort dingen gaat doen, of is het groepsdruk dat ze daaraan meedoen?

Ik vermoed niet dat het salaris bij dit soort werkgevers extreem hoger is Eweep,  Echter door dat ze meer uren maken verdien je uiteindelijk ook meer, en de werkgever net zo. Je moet je dan echter maar afvragen of dit allemaal opweegt tegen het risico wat eraan vast zit. Maar zeker als je jong bent lijkt en oogt het allemaal stoer.  Dat je er uiteindelijk een serieuze verslaving aan overhoud werd totaal niet bij stilgestaan. En ook zijn gezondheid nu laat te wensen over door toedoen van die verslaving gaf hij aan.  

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb van de zomer een paar keer gelost in amsterdam op de molukkenstraat, smorgens om zeven uur pal aan de renovatiewijk zat op de hoek een koffieshop daar stonden om 7 uur smorgens de mensen in een rij te wachten tot hij open zou gaan om hunne rotzooi te kopen en mee te nemen naar het werk met hun werkkleding aan naam vd werkgever achter op de rug, heb met verbazing staan kijken, hoe is het mogelijk...😠

 

groeten Martje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei HendrikJansen:

Ik vermoed niet dat het salaris bij dit soort werkgevers extreem hoger is Eweep,  Echter door dat ze meer uren maken verdien je uiteindelijk ook meer, en de werkgever net zo. Je moet je dan echter maar afvragen of dit allemaal opweegt tegen het risico wat eraan vast zit. Maar zeker als je jong bent lijkt en oogt het allemaal stoer.  Dat je er uiteindelijk een serieuze verslaving aan overhoud werd totaal niet bij stilgestaan. En ook zijn gezondheid nu laat te wensen over door toedoen van die verslaving gaf hij aan.  

 

 

Dat klinkt logisch, ja. Inclusief die laatste twee zinnen, zelfoverschatting hoort bij jong zijn, volgens mij is dat een kwestie van geluk als je zonder rare dingen de 25 haalt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei martje:

(...) zat op de hoek een koffieshop daar stonden om 7 uur smorgens de mensen in een rij te wachten tot hij open zou gaan om hunne rotzooi te kopen en mee te nemen naar het werk met hun werkkleding aan naam vd werkgever achter op de rug, heb met verbazing staan kijken, hoe is het mogelijk...😠

 

Wat is het probleem?

Die mensen beginnen misschien om 08.00 en zijn onderweg naar hun werk even gestopt om een paar gram wiet te kopen om 's avonds na werktijd thuis op de bank rustig een jointje te kunnen roken. Er is verders niks illegaals aan en zo lang dat niet onder werktijd gebeurd is daar toch niks mis mee?

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 minuten geleden zei Pierre:

 

Wat is het probleem?

Die mensen beginnen misschien om 08.00 en zijn onderweg naar hun werk even gestopt om een paar gram wiet te kopen om 's avonds na werktijd thuis op de bank rustig een jointje te kunnen roken. Er is verders niks illegaals aan en zo lang dat niet onder werktijd gebeurd is daar toch niks mis mee?

ja inderdaad dom van mij had het zo niet bekeken....🤪

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Eeweep:

Dat klinkt logisch, ja. Inclusief die laatste twee zinnen, zelfoverschatting hoort bij jong zijn, volgens mij is dat een kwestie van geluk als je zonder rare dingen de 25 haalt.

Dan behoor ik dus schijnbaar tot de gelukkigen, afgezien van af en toe 2 dagen achteruit lopen na een geweldig weekend doorzakken in de kroeg. Dat dan weer wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
42 minuten geleden zei Pierre:

 

Wat is het probleem?

Die mensen beginnen misschien om 08.00 en zijn onderweg naar hun werk even gestopt om een paar gram wiet te kopen om 's avonds na werktijd thuis op de bank rustig een jointje te kunnen roken. Er is verders niks illegaals aan en zo lang dat niet onder werktijd gebeurd is daar toch niks mis mee?

Misschien hebben deze jongens wel net hun nachtdienst er op zitten. Je weet het niet he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
43 minuten geleden zei martje:

ja inderdaad dom van mij had het zo niet bekeken....🤪

 

Ik noem dat niet per definitie dom, misschien eerder onbekend of onvertrouwd hoe het er in de grote stad aan toe gaat op dat gebied. Daarbij kan het idee wat men heeft over softdrugsgebruik in het algemeen ook nog een rol spelen, voor veel mensen vormt dat nog steeds een negatief beeld.

 

Of men als werkgever heel blij moet zijn dat zijn personeel daar in bedrijfskleding met bedrijfsnaam voor de deur staat is ook weer een discussie apart.
Er gebeurt tot zover verders niets illegaals v.w.b. aanschaf en gebruik, een koffieshop is verder dan ook gewoon een openbare Horeca-gelegenheid.

De productie en aanvoer van cannabis naar die betreffende koffieshop is weer een heel andere discussie; daar gaat het volkomen scheef. Dank zij een overheid met die productie en handel in softdrugs verbied, maar wel een gedoogbeleid hanteert waar een koffieshop wel mag verkopen maar een handelsvoorraad binnenshuis mag hebben van slechts 500 gram. Hoe die handelsvoorraad dan geproduceerd en aangeleverd word, da's weer de volgende kwestie...

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden