[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Parkeren Parijs


speekes

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
  • 0
  • Forumlid
Op 18-11-2022 om 14:25 zei speekes:

Hallo,

 

Ik moet volgende week in Parijs zijn met een maxiload van Pieter Smit.

Weet er iemand waar ik die veilig kan parkeren in Parijs.

https://www.pietersmit.com/mercedes-benz-sprinter-maxiload-5-5m/

 

Het hangt er helemaal van af waar je moet zijn in Parijs en waar je daarna naar moet. Echt veilig parkeren kun je nergens in Parijs, dan zul je toch echt naar de bewaakte parking in Reau moeten, een stukje onder Parijs bij Melun.

 

Rungis zit aan de onderkant van Parijs t.h.v. A6/A86 en is redelijk veilig. Parkeren op Rungis is niet goedkoop; entree voor niet-abonnee's is € 20,-, (in 2021, waarschijnlijk nu alweer duurder). Daarnaast is men tegenwoordig ook verplicht om op het afgesloten parkeerterrein te parkeren. De kosten daarvan weet ik niet, maar een dag of nacht parkeren is ook al gauw iets van € 15,- zo ik me kan herinneren.


Andere mogelijkheid nog is Garonor, een soort van groot logistiek centrum aan de bovenkant van Parijs, gelijk aan de afrit van de A1. Daar pleur je dat ding ergens in een hoek waar niemand last van je heeft en het restaurant zit om de hoek. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 20-11-2022 om 19:31 zei Pierre:

 

Het hangt er helemaal van af waar je moet zijn in Parijs en waar je daarna naar moet. Echt veilig parkeren kun je nergens in Parijs, dan zul je toch echt naar de bewaakte parking in Reau moeten, een stukje onder Parijs bij Melun.

 

Rungis zit aan de onderkant van Parijs t.h.v. A6/A86 en is redelijk veilig. Parkeren op Rungis is niet goedkoop; entree voor niet-abonnee's is € 20,-, (in 2021, waarschijnlijk nu alweer duurder). Daarnaast is men tegenwoordig ook verplicht om op het afgesloten parkeerterrein te parkeren. De kosten daarvan weet ik niet, maar een dag of nacht parkeren is ook al gauw iets van € 15,- zo ik me kan herinneren.


Andere mogelijkheid nog is Garonor, een soort van groot logistiek centrum aan de bovenkant van Parijs, gelijk aan de afrit van de A1. Daar pleur je dat ding ergens in een hoek waar niemand last van je heeft en het restaurant zit om de hoek. ;)

Aan de noordkant is toch ook nog de bewaakte parking op het aire de Vemars.

 

https://www.google.nl/maps/place/Vémars,+Frankrijk/@49.0703752,2.5505625,17.25z/data=!4m5!3m4!1s0x47e63c23b63e8461:0x3022e630a0d98ca7!8m2!3d49.0691205!4d2.5623193

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 22-11-2022 om 09:16 zei europeaan:

Daar sta je ook niet meer veilig, mijn collega werd daar met knetterende koppijn wakker en geforceerd slot

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei bituum trapper:

Daar sta je ook niet meer veilig, mijn collega werd daar met knetterende koppijn wakker en geforceerd slot

 

UIteindelijk sta je nergens veilig ,maar bij dit soort parkings is het risico van overvallen/diefstallen wel een stuk  minder.

IN het verleden stond ik er regelmatig met waardevolle goederen en is me nooit iets overkomen, ik koppelde er regelmatig mijn aanhanger af als ik met de motorwagen de stad in moest.

Je kunt het terrein alleenop met je autoroute pasje of de autoroute badge ,en te voet kun je er ook alleen op door je te identificeren met je I.D. kaart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:

 

Daar is inderdaad een bewaakt gedeelte maar ook daar -op die bewaakte parking- word z'n best gesneden en gestolen. Gewoon wegblijven dus.

 

Dus ???? thuisblijven dan maar ?:D

Op een gegeven moment zul je dus ergens moeten blijven ,je kunt dikwijls niet in een streep van huis naar de klant komen.

Ook de werkgever heeft hier een taak: laadt je de waardevolle spullen in een kastenwagen met goede diefstal vertragende sloten of stop je ze in een zeilenwagen ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
8 uur geleden zei europeaan:

UIteindelijk sta je nergens veilig ,maar bij dit soort parkings is het risico van overvallen/diefstallen wel een stuk  minder.

IN het verleden stond ik er regelmatig met waardevolle goederen en is me nooit iets overkomen, ik koppelde er regelmatig mijn aanhanger af als ik met de motorwagen de stad in moest.

Je kunt het terrein alleenop met je autoroute pasje of de autoroute badge ,en te voet kun je er ook alleen op door je te identificeren met je I.D. kaart

Klopt inderdaad.

In mijn Hema tijd stonden we ook meerdere dagen in de week afgekoppeld en in de nacht geparkeerd op Vemars.

Met een klein bakwagentje de parking op rijden, zeiltjes snijden en overladen, en hup er weer af..... Wat je veilig noemt......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei sprinter 516:

Klopt inderdaad.

In mijn Hema tijd stonden we ook meerdere dagen in de week afgekoppeld en in de nacht geparkeerd op Vemars.

Met een klein bakwagentje de parking op rijden, zeiltjes snijden en overladen, en hup er weer af..... Wat je veilig noemt......

 

Maar hoe dan Cor. Jullie reden met kastenwagens, niet met zeilenwagens toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei europeaan:

Dus ???? thuisblijven dan maar ?:D

Op een gegeven moment zul je dus ergens moeten blijven ,je kunt dikwijls niet in een streep van huis naar de klant komen.

Ook de werkgever heeft hier een taak: laadt je de waardevolle spullen in een kastenwagen met goede diefstal vertragende sloten of stop je ze in een zeilenwagen ?

 

Ik heb het niet over thuisblijven. Wel over wegblijven van Vemars en al die andere kutparkings langs de A1.

Ik heb ook geen medelijden met mensen die later verontwaardigt lopen te piepen dat ze bezoek hebben gehad, diefstal, zeilen gesneden, gas gespoten etc. wanneer ze ergens op zo'n vage parking langs die A1 tussen Lille en Parijs stonden.

 

Ik begrijp natuurlijk dat het niet hoort te gebeuren maar je weet nu eenmaal dat je bewust het risico neemt als je daar gaat staan. En in 99% van de gevallen komt het omdat ze te beroerd zijn om een paar tientjes uit te geven bij de routier waar men redelijk veilig kan staan en liever met een maaltijdje van de Aldi langs de autobaan gaat staan. Lekker goedkoop, met alle risico's van dien. Niks anders... ;)

  • Like 3
  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
9 uur geleden zei Pierre:

 

Ik heb het niet over thuisblijven. Wel over wegblijven van Vemars en al die andere kutparkings langs de A1.

Ik heb ook geen medelijden met mensen die later verontwaardigt lopen te piepen dat ze bezoek hebben gehad, diefstal, zeilen gesneden, gas gespoten etc. wanneer ze ergens op zo'n vage parking langs die A1 tussen Lille en Parijs stonden.

 

Ik begrijp natuurlijk dat het niet hoort te gebeuren maar je weet nu eenmaal dat je bewust het risico neemt als je daar gaat staan. En in 99% van de gevallen komt het omdat ze te beroerd zijn om een paar tientjes uit te geven bij de routier waar men redelijk veilig kan staan en liever met een maaltijdje van de Aldi langs de autobaan gaat staan. Lekker goedkoop, met alle risico's van dien. Niks anders... ;)

IK weet dat je een stuk veiliger staat als je n uurtje voor of na Parijs veiliger staat dan op een parking zoals Vemars.

Maar als je in het"zeldzame geval toch bestolen word bij zo een routier ben je bij de baas al gauw "een lul"

Want die parking in Vemars heeft zeker in verzekeringskringen,de status van "bewaakt" ,wat hij niet is.

Het is een parking waar je voor moet betalen ,de enige "bewaking" die er is bestaat uit een toegangs registratie en een camerasysteem die van alles opneemt .

Maar ondanks alles "heb jij er alles aan gedaan"( in de ogen van de verzekeraar)om diefstal te voorkomen als je daar gaat  staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei europeaan:

(...) Het is een parking waar je voor moet betalen ,de enige "bewaking" die er is bestaat uit een toegangs registratie en een camerasysteem die van alles opneemt .

Maar ondanks alles "heb jij er alles aan gedaan"( in de ogen van de verzekeraar)om diefstal te voorkomen als je daar gaat  staan.

 

Klopt inderdaad Peter.

Het is puur een formaliteit i.v.m. de verzekering om verplicht op een gecertificeerd bewaakte parking te moeten staan.

Dat hebben wij ook met bepaalde opdrachtgevers of goederen; verplicht bewaakt staan, daar is dan ook geen discussie over mogelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Pierre:

 

Klopt inderdaad Peter.

Het is puur een formaliteit i.v.m. de verzekering om verplicht op een gecertificeerd bewaakte parking te moeten staan.

Dat hebben wij ook met bepaalde opdrachtgevers of goederen; verplicht bewaakt staan, daar is dan ook geen discussie over mogelijk.

Waarbij de opdrachtgever dan ook nog een lijstje meegeeft met welke parking exact, of dat niet?

Dat heb ik in het verleden, bij mijn vorige werkgever, namelijk wel erbij gehad met een opdrachtgever. Kreeg een lijstje met 10 parkings op de route waar ik mocht staan, 9 vielen meteen af want die kon ik in rij en diensttijd niet meer halen en die ene die overbleef (net een uurtje vanaf de klant) was een kale parking met niets erbij. Ben in overleg met de planning doorgereden naar een autohof met 3 sterren bewaakte parking, dat konden zij verdedigen naar de klant en ik kon fatsoenlijk staan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
13 uur geleden zei albertvv:

Waarbij de opdrachtgever dan ook nog een lijstje meegeeft met welke parking exact, of dat niet?

 

Nee, daar zijn wij altijd vrij in zolang het in dergelijke gevallen maar een bewaakte parking betreft. Hoe en waar kunnen we zelf beslissen, ook als we leeg zijn is overnachten op een betaalde en bewaakte parking geen probleem, daar word niet moeilijk over gedaan.

 

Over het algemeen zijn het meestal de bewaakte parkings in België, noord-Frankrijk en Parijs, maar net zo goed de parkings elders of in andere landen. Dat is dan ook maar net hoe het uitkomt met rij- en rusttijden, maar nooit zonder sanitair en een restaurant want dan stoppen we eerder.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
14 uur geleden zei albertvv:

Waarbij de opdrachtgever dan ook nog een lijstje meegeeft met welke parking exact, of dat niet?

Dat heb ik in het verleden, bij mijn vorige werkgever, namelijk wel erbij gehad met een opdrachtgever. Kreeg een lijstje met 10 parkings op de route waar ik mocht staan, 9 vielen meteen af want die kon ik in rij en diensttijd niet meer halen en die ene die overbleef (net een uurtje vanaf de klant) was een kale parking met niets erbij. Ben in overleg met de planning doorgereden naar een autohof met 3 sterren bewaakte parking, dat konden zij verdedigen naar de klant en ik kon fatsoenlijk staan.

Men heeft mij ooit eens bestolen bij een (overigens als veilig bekend staande routier) tussen Firenze een Rome ,in Montepulciano.

Bij mijn baas was ik natuurlijk gelijk "een lul"

Dat ik niet parkeerde waar gesneden word ,maar dat men kwam snijden waar ik parkeer heb ik hem nooit aan het verstand kunnen brengen.

Deze routier kwam gelijk bij ons op de zwarte lijst ;d.w.z. als je daar ging staan riskeerde je ontslag op staande voet.

 

Wat schetst mijn verbazing : enige maanden daarna kregen we op het kantoor allemaal een lijst ,samengesteld door de I.R.U( International Road transport Union) met "veilige "parkings door heel Europa ,en ja hoor: de parking waar ik bestolen was stond prominent ,met stip ,bovenaan.

Toen ik hen daar mee confronteerde wist men even niet wat te zeggen"men zou contact opnemen met IRU was de lezing "nooit iets meer over gehoord.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei europeaan:

<knip>

Dat ik niet parkeerde waar gesneden word ,maar dat men kwam snijden waar ik parkeer  <knip>

En dat is dus precies hoe het is, het maakt geen fuck uit waar je staat overal wordt wel gesneden. Het punt is dat jij moet kunnen aantonen (richting opdrachtgever, verzekeraar) dat jij op een veilige plek stond. Die definitie is voor ieder verschillend en daarom is het verstandig om op een plek te staan die, volgens de boeken, veilig is. Dan kan daarover geen discussie ontstaan en ben jij niet degene die, op welke manier ook, de rekening gepresenteerd krijgt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In de jaren 80 moest ik eens ergens in Parijs lossen. Maar eerst bij de douane langs.

Het opgegeven adres was zo gevonden, maar..je kon daar nergens parkeren zo te zien. Dan maar even op straat parkeren en bij de douane vragen hoe of wat.

Douane man: "daar kun je parkeren". Huh? watte? Dat was een parkeergarage. Maar dan voor vrachtwagens. Zoiets had ik nog nooit gezien en ben direct maar helemaal naar boven gereden. Prachtig uitzicht. Heel apart, als je alleen parkeergarages voor personenauto's kent. En zelfs die heb je hier in de buurt niet.

Maar zit me n.a.v van de vraag hierboven nu al een tijdje af te vragen: waar was dat ook alweer...bestaat dat nog? Kent iemand hier die garage?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei Off-Roader:

In de jaren 80 moest ik eens ergens in Parijs lossen. Maar eerst bij de douane langs.

Het opgegeven adres was zo gevonden, maar..je kon daar nergens parkeren zo te zien. Dan maar even op straat parkeren en bij de douane vragen hoe of wat.

Douane man: "daar kun je parkeren". Huh? watte? Dat was een parkeergarage. Maar dan voor vrachtwagens. Zoiets had ik nog nooit gezien en ben direct maar helemaal naar boven gereden. Prachtig uitzicht. Heel apart, als je alleen parkeergarages voor personenauto's kent. En zelfs die heb je hier in de buurt niet.

Maar zit me n.a.v van de vraag hierboven nu al een tijdje af te vragen: waar was dat ook alweer...bestaat dat nog? Kent iemand hier die garage?

In Monaco zit er zo een voor bussen en in Helmond een op Gerstdijk 8 BG met daarboven personenwagens

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei Off-Roader:

In de jaren 80 moest ik eens ergens in Parijs lossen. Maar eerst bij de douane langs.

Het opgegeven adres was zo gevonden, maar..je kon daar nergens parkeren zo te zien. Dan maar even op straat parkeren en bij de douane vragen hoe of wat.

Douane man: "daar kun je parkeren". Huh? watte? Dat was een parkeergarage. Maar dan voor vrachtwagens. Zoiets had ik nog nooit gezien en ben direct maar helemaal naar boven gereden. Prachtig uitzicht. Heel apart, als je alleen parkeergarages voor personenauto's kent. En zelfs die heb je hier in de buurt niet.

Maar zit me n.a.v van de vraag hierboven nu al een tijdje af te vragen: waar was dat ook alweer...bestaat dat nog? Kent iemand hier die garage?

Dat was op de Boulevard MacDonald,in het 19e arrondisement.

Tussen Porte de Aubervilliers en Porte de la Vilette.

Dat was het gebouw waar Calberson transports zat.

 

https://www.google.nl/maps/place/Résidence+Calberson/@48.8987538,2.3747628,17z/data=!4m5!3m4!1s0x47e66d6a91911eed:0xfc0695a45c57584f!8m2!3d48.8986261!4d2.373802

 

Of het nog bestaat weet ik eigenlijk niet.

 

op de bovenste verdieping zat de ( RTL) studio van waaruit Max Meynier zijn ( bij de chauffeurs ) razend  populaire programma  "Les routiers sont sympa "

 

https://fr.wikipedia.org/wiki/Max_Meynier

  • Like 2
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Off-Roader:

Ah, kijk. blijkbaar bestaat het gebouw nog. Op satellite zie je nog personen en vrachtwagens op het dak staan. En op streetview nog dezelfde hoge ingang, dus zal het nog wel een parking zijn. 🙂

 

https://www.google.nl/maps/@48.898069,2.36824,323m/data=!3m1!1e3

 

 

Als je op street view kijkt staat het nog steeds aangegeven als "residence Calberson",

Of Calberson nog bestaat weet ik niet ,ik dacht dat t nu een onderdeel was van Geodis, ( Franse spoorwegen)waar ook Bourgey-Montreuil toe behoort.

Dat waren bedrijven die jarenlang aan de tiet van de overheid hebben gehangen ,maar die door overnames en fusies weer "winstgevend "moesten worden (zo als b.v Van Gent & Loos)

 

Edit : Inderdaad; group Geodis.

 

https://nl.frwiki.wiki/wiki/Geodis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden