[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagens op viaduct Gentbrugge vanaf nu 70km/u


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

image.png.e1abac7f1efa5333a065135832a1880d.png

 

Vanaf 20 december 2022 mogen vrachtwagens op het viaduct van Gentbrugge op de E17 tussen Antwerpen en Gent niet sneller meer rijden dan 70 kilometer per uur. Voor personenwagens wordt geen verlaging van de maximumsnelheid doorgevoerd: voor auto’s blijft de bestaande snelheidsbeperking gelden van 90 kilometer per uur. Met die beslissing wil Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters de geluidsoverlast voor de buurtbewoners bij het viaduct nog meer terugdringen.

 

Transport Online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 22-12-2022 om 11:30 zei ayla:

^^jeetje Ibo....frustratie of bitter?

 

Groet Ron

Nee... Maar je gaat toch niet toeteren express? Enkele keren mee gemaakt dat ze de luchthoorn gebruiken om 3 uur s'nachts in een truckstop. Of dat iemand wanneer je slaapt naast je parkeer met t achteruit alarm. Als je wakker ben slaap ik t eerste uur niet.

 

Dus gewoon een toekomst voorspelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tsjah, de dingen die jij noemt zijn vervelend, zeker s'nachts op een truckstop.

 

Maar aan de andere kant; naast een snelweg gaan wonen en dan klagen dat de snelweg er is en gebruikt wordt is ook niet helemaal eerlijk.....

Ze hadden ook kunnen opteren voor betere kwaliteit bruggen, asfalt en eventueel fluisterasfalt.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei corydon:

Stakkers. De chauffeurs dus die de luchthoorn gebruiken. Kan niet wachten tot 1 van de bewoners een steen door t voorraam mikt.

Dan is het dus poging tot doodslag, je verwacht nogal niet iets als reactie op een non-verbaal protest

4 uur geleden zei corydon:

Nee... Maar je gaat toch niet toeteren express? Erkenle keren mee gemaakt dat ze de luchthoorn gebruiken om 3 uur s'nachts in een truckstop. Of dat iemand wanneer je slaapt naast je parkeer met t achteruit alarm. Als je wakker ben slaap ik t eerste uur niet.

 

Dus gewoon een toekomst voorspelling.

Je zegt het precies goed..een enkele keer meegemaakt..dat is iets anders als er constant naast wonen. Bij een enkele keer zul je er inderdaad wakker van (kunnen) worden, is het geluid er continue dan wen je eraan en hoor je het niet meer. Ik vermoed, maar dat is mijn idee, dat ook hier het een enkeling betreft die heeft geklaagd en dat het merendeel van de buurtbewoners geen overlast ervaren. Zoals zo vaak het geval is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Gentbrugge bestaat al langer dan de E17, bij de aanleg is getwijfeld of er een brug of een sleuf zou komen.

De brug is een rotbrug letterlijk en figuurlijk, even geleden vielen de stukken beton naar beneden, de oplossing was er netten onder spannen. Afbreken die handel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Eesti:

Gentbrugge bestaat al langer dan de E17, bij de aanleg is getwijfeld of er een brug of een sleuf zou komen.

De brug is een rotbrug letterlijk en figuurlijk, even geleden vielen de stukken beton naar beneden, de oplossing was er netten onder spannen. Afbreken die handel.

Gentbrugge misschien wel maar de inwoners ook?

Als er vanmiddag brokstukken naar beneden komen betekent dat niet dat je morgenvroeg de hele handel kan slopen. Het verkeer moet toch ergens langs of wil je die dan allemaal via Brussel (wat al dagelijks vast staat) of de Expresweg (wat deels meer een veredeld zandpad is) laten gaan? Dan zijn die netten, voor tijdelijk!, wel logisch. Mits de veiligheid/draagkracht niet in het geding komt wat ik ook waag te betwijfelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
22 uur geleden zei corne64:

Goffer............Dat meen je niet. door deze onzin zit ik 5 seconden later aan de toog bij een routier.😁

ik zie het probleem eerlijk gezegd niet. wat scheelt het dat je 3 km maar 70 mag rijden ipv 90?

Het zal niet bij die 5 sec blijven Corne ,dit soort maatregelen veroorzaakt gegarandeerd filevormingen en de daarbij behorende kop/staart botsingen.

Alweer een tijdje geleden is dit viaduct ook "aangrijpend" aangepast en stond je daar ook langdurig aan te schuiven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Albertvv aangezien ik de E17 weten aanleggen heb en de huizen en villaatjes die er staan minstens zo oud of ouder dan ikzelf zijn, was Gentbrugge er eerst en kunnen er nog mensen wonen die ouder zijn dan ik ben, dus de E17 is er achteraf gekomen. Er zijn vanaf het begin klachten geweest over de geluidshinder. Gans de E17 is niet degelijk aangelegd geweest. Er is zelfs tot in de dorpskom van De Pinte dat men deze snelweg hoort. Maar geluidsschermen ho,ho zou te veel kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei Eesti:

Albertvv aangezien ik de E17 weten aanleggen heb en de huizen en villaatjes die er staan minstens zo oud of ouder dan ikzelf zijn, was Gentbrugge er eerst en kunnen er nog mensen wonen die ouder zijn dan ik ben, dus de E17 is er achteraf gekomen. Er zijn vanaf het begin klachten geweest over de geluidshinder. Gans de E17 is niet degelijk aangelegd geweest. Er is zelfs tot in de dorpskom van De Pinte dat men deze snelweg hoort. Maar geluidsschermen ho,ho zou te veel kosten.

Oftewel zo als ik al aangaf, de huizen stonden er al wel maar het merendeel van de bewoners zijn er komen wonen nadat de E17 er al lag. Een snelweg (of spoorlijn, luchthaven enz.) horen of er echt hinder van te ondervinden zijn 2 verschillende dingen. Een geluidsscherm is een mooie oplossing voor direct aanwonenden..niet voor degenen die een paar kilometer verderop wonen. Het geluid wordt namelijk enkel verplaatst, zie het als een luchtstroom die over een heuvel wordt getrokken, die komt ook weer in het volgende dal naar beneden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Wat ik er van weet is dat het hele gedonder begonnen is na de renovatie. We hebben daar uren staan aanschuiven en nu mogen we er maar 70.

 

En daar zijn mensen verbolgen over. logisch, want waarom anders een renovatie?  En dat de chauffeurs bij nacht en ontij aan de luchthoorn trekken snap ik dan weer wel.

 

Maar zoals gezegd een derde wereld land eerste klas,  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden