[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Overnames, wat denken we er van?


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid

https://www.tubantia.nl/enschede/hst-enschede-groeit-met-overname-noorderdorp-transport-tot-boven-de-500-werknemers~a521ba0e/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F&fbclid=IwAR1I0YljgM3H-hc0dbe4AogzFqwWa1sTKjFN2drJDb03JhE5GOElo_vmVd4
 

HST Enschede groeit met overname Noorderdorp Transport tot boven de 500 werknemers
 

HST heeft onlangs ook NTL uit Gronau overgenomen. 
NTL rijd met 20 auto s Frankrijk, Portugal en Spanje. 

 

Ook las ik net op Transport online dat de Hartman groep uit Nieuw Amsterdam Zwaan en partners overgenomen heeft?

 

Overnames iets van alle tijden of lijkt het nu wel extreem aan het worden?

 

Zouden veel bedrijven eieren voor hun geld kiezen nu ze binnen niet al te lange tijd voor mega investeringen komen te staan om hun wagenpark te verduurzamen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Is dat de Zwaan die in het verleden door JdR is overgenomen en later weer is her-begonnen ? De eerste Zwaam zat vooral in de plantjes toen.  Ik weet ook niet wat er aan de gang is. De kosten worden vaak wel minder als je groot bent ( overhead) maar groot betekent niet altijd beter heeft de tijd bewezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 minuten geleden zei doemijnbest:

Is dat de Zwaan die in het verleden door JdR is overgenomen en later weer is her-begonnen ? De eerste Zwaam zat vooral in de plantjes toen.  Ik weet ook niet wat er aan de gang is. De kosten worden vaak wel minder als je groot bent ( overhead) maar groot betekent niet altijd beter heeft de tijd bewezen.

Dit is Zwaan en Partners uit Marknesse. Rijden met 8 auto s bloemen en planten op Denemarken en vanwege de twee vestigingen van Hartman in DK ( Vejle en Greve) een perfecte aanvulling voor Hartman. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Ja, Hartman is een grote jongen geworden met J.P.Vis, Brinkman en nu Zwaan erbij. Chauffeurs zijn over het algemeen tevreden dacht ik . Sprak ze regelmatig toen ik via een charter vaak voor hun werkt via Slik uit Aduard. Hebben een mooi crossdock in Veenoord .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
35 minuten geleden zei doemijnbest:

Ja, Hartman is een grote jongen geworden met J.P.Vis, Brinkman en nu Zwaan erbij. Chauffeurs zijn over het algemeen tevreden dacht ik . Sprak ze regelmatig toen ik via een charter vaak voor hun werkt via Slik uit Aduard. Hebben een mooi crossdock in Veenoord .

Ik geloof niet dat de Vis chauffeurs zo heel tevreden waren met de overname. Wat ik weet van enkele jongens die er op het crossdock werkten zijn er ook een heel stel van weg gelopen. 
 

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet voor hem zou willen rijden.

 

Een bok van een vent is het die een simpele afspraak niet nakomt zonder af te bellen of een appje

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
7 uur geleden zei HendrikJansen:

Ik geloof niet dat de Vis chauffeurs zo heel tevreden waren met de overname. Wat ik weet van enkele jongens die er op het crossdock werkten zijn er ook een heel stel van weg gelopen. 
 

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet voor hem zou willen rijden.

 

Een bok van een vent is het die een simpele afspraak niet nakomt zonder af te bellen of een appje

 

 

Dat crossdock van JP Vis in Utrecht is natuurlijk 3x niets.  Nee, de Vis chauffeurs waren echter heren chauffeurs en dat straalde het bedrijf ook uit vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei doemijnbest:

 dat straalde het bedrijf ook uit vind ik.

Klopt,met het materieel waarmee men rijd kun je voor de dag komen,zover ik weet had je niet veel verloop daar(hooguit wat verloop wat je bij de meeste bedrijven wel hebt)

Maar met elke overname veranderd er wel iets ,en als je daar niet mee kunt leven kun je beter je heil ergens anders zoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
14 uur geleden zei doemijnbest:

Dat crossdock van JP Vis in Utrecht is natuurlijk 3x niets.  Nee, de Vis chauffeurs waren echter heren chauffeurs en dat straalde het bedrijf ook uit vind ik.

Beetje onduidelijk geschreven, maar ik doelde op het crossdock van Hartman in Nieuw Amsterdam. 
 

wat Vis betreft. Mooi bedrijf was dat vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei andremast:

Klopt,met het materieel waarmee men rijd kun je voor de dag komen,zover ik weet had je niet veel verloop daar(hooguit wat verloop wat je bij de meeste bedrijven wel hebt)

Maar met elke overname veranderd er wel iets ,en als je daar niet mee kunt leven kun je beter je heil ergens anders zoeken.

Dat heil ergens anders zoeken word wel minder met al die overnames lijkt me. 
 

het word veelal groot, groter, grootst

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
25 minuten geleden zei HendrikJansen:

Beetje onduidelijk geschreven, maar ik doelde op het crossdock van Hartman in Nieuw Amsterdam. 
 

wat Vis betreft. Mooi bedrijf was dat vind ik.

Dan begreep ik je verkeerd, Utrecht is echt niets maar Veenoord ziet er goed uit en doet zijn naam ¨crossdock¨echt eer aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 29-12-2022 om 01:47 zei doemijnbest:

 de Vis chauffeurs waren echter heren chauffeurs en dat straalde het bedrijf ook uit vind ik.

IN de jaren '80 was er een tafel gereserveerd op het bootje van Helsingor naar Helsingborg.

Waar een kaart lag met de tekst : reserverad för förare  , waarop de vismannen  daar met een rode pen "J .P. Vis" . achter geschreven hadden.

"wij"hadden daar dan weer "lucht"achter geschreven.

Waar de "heren"niet geamuseerd van waren.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

oeps, ja hahahaha !! Ieder bedrijf heeft min of meer zijn eigen tafels, was ook op de Stena Hollandica ( de vorige)  , een hele hoek was uitgewoond door de Hollandse bloemen en groenteboeren die naar de UK gingen. Zag er niet uit en ze waren zeker niet gestikt in hun eerste leugen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei doemijnbest:

oeps, ja hahahaha !! Ieder bedrijf heeft min of meer zijn eigen tafels, was ook op de Stena Hollandica ( de vorige)  , een hele hoek was uitgewoond door de Hollandse bloemen en groenteboeren die naar de UK gingen. Zag er niet uit en ze waren zeker niet gestikt in hun eerste leugen.

En ook wel eens knokpartijen,

Wij stonden in Felixtowe op de boot te wachten ,daar stonden altijd een hele hoop Visbeen,s op ( niet te verwarren met J.P.Vis )

Mijn maat stond net met zijn vrouw te bellen toen die boot uit Nederland aankwam en die  visbenen daar de kantine inkwamen ,en een van hen de hoorn uit mijn maat z'n handen wilde trekken.

Die werd boos en trok die hoorn ,met kabel en al weer naar m toe en uit het toestel.

Toen hadden de Visbenen een probleem ,want Visbeen stuurde altijd een telex naar de ferrymaatschappij en de "chef chauffeur "van Visbeen haalde die op ,ging dan naar die betreffende (openbare ) telefoon die in de coffeecorner hing ,draaide het nummer van Visbeen en had dan een paar seconde te  snel "Harwich-Harwich" in de hoorn te gillen voordat de verbinding verbroken werd.

De telefoniste in Nederland belde dan terug en dan koste t namelijk niks vanuit Engeland.

Dat was de procedure ,pas in Harwich wisten de chauffeurs waar ze met hun lading heen moesten.

Alleen deze keer duurde de procedure wat langer.

 Deze keer moesten ze op zoek naar een andere telefoon cel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Dat zeg jij nou maar ik heb jaren gereden voor Visbeen en zat bijna altijd in de UK en daar zaten inderdaad een paar vreemde snurkers bij maar we kwamen wel degelijk in Felixtowe met het bootje , eerst uit Vlaardingen en later uit Scheveningen. Ik heb er heel vaak op gezeten namelijk maar was na de periode denk ik die jij beschrijft. Was eerst de Norfolk line en later dacht ik van Mearsk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
50 minuten geleden zei doemijnbest:

eerst uit Vlaardingen en later uit Scheveningen. Ik heb er heel vaak op gezeten namelijk maar was na de periode denk ik die jij beschrijft. Was eerst de Norfolk line en later dacht ik van Mearsk.

Was eerst Scheveningen daarna Vlaardingen,norfolk>maersk en nu dfds.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei doemijnbest:

Dat zeg jij nou maar ik heb jaren gereden voor Visbeen en zat bijna altijd in de UK en daar zaten inderdaad een paar vreemde snurkers bij maar we kwamen wel degelijk in Felixtowe met het bootje , eerst uit Vlaardingen en later uit Scheveningen. Ik heb er heel vaak op gezeten namelijk maar was na de periode denk ik die jij beschrijft. Was eerst de Norfolk line en later dacht ik van Mearsk.

In "mijn tijd "waren er eigenlijk maar een vijftaltal ferrydiensten;

Hoek v Holland- Harwich

NSF : North Sea Ferry (Europoort Hull)

Europoort- Felixtowe ( transport Ferry Services

Norfolk Line- Scheveningen -(ik dacht Great Yarmouth)

Vlissingen- Sheerness.

 

En dan ging er nog een wazig bootje van Immingham naar Rotterdam ,die legde aan op de Beatrixhaven bij Müller Thompson ,betrouwbaar was die niet ,als t hard waaide had die zomaar 4 of 5 uur vertraging.

Omdat die ook geen medisch ondersteunend personeel aan boord hadden nam die ook maar maximaal 5 chauffeurs mee

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
11 uur geleden zei andremast:

Was eerst Scheveningen daarna Vlaardingen,norfolk>maersk en nu dfds.

Kan best Andre, ik dacht eerlijk gezegd dat ze in het prille begin vanuit Vlaardingen gingen en daarna vanuit Scheveningen , vandaar. Nu is het idd Vlaardingen DFDS. Ik heb er vaak opgestaan vanuit Scheveningen. Hadden maar een paar hutjes maar vond het geen verkeerde service en de overtocht kon idd wel lang duren als er wat zeegang was. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei europeaan:

In "mijn tijd "waren er eigenlijk maar een vijftaltal ferrydiensten;

Hoek v Holland- Harwich

NSF : North Sea Ferry (Europoort Hull)

Europoort- Felixtowe ( transport Ferry Services

Norfolk Line- Scheveningen -(ik dacht Great Yarmouth)

Vlissingen- Sheerness.

 

En dan ging er nog een wazig bootje van Immingham naar Rotterdam ,die legde aan op de Beatrixhaven bij Müller Thompson ,betrouwbaar was die niet ,als t hard waaide had die zomaar 4 of 5 uur vertraging.

Omdat die ook geen medisch ondersteunend personeel aan boord hadden nam die ook maar maximaal 5 chauffeurs mee

Was die laatste niet de Tor line?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 28-12-2022 om 17:56 zei doemijnbest:

Ja, Hartman is een grote jongen geworden met J.P.Vis, Brinkman en nu Zwaan erbij. Chauffeurs zijn over het algemeen tevreden dacht ik . Sprak ze regelmatig toen ik via een charter vaak voor hun werkt via Slik uit Aduard. Hebben een mooi crossdock in Veenoord .

Hartman heeft met deze overname erbij [ maar] 135 auto s . Dus volgens mij nog steeds een kleintje als de echte grote jongens het willen doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden