[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Overnames, wat denken we er van?


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid
36 minuten geleden zei Quincy:

 

 

Misschien moet je de vraag anders stellen. Hoeveel mensen van de bedrijven die zijn overgenomen in die tijd zijn nog werkzaam bij Vos in hetzelfde werk als dat ze deden voordat ze zijn overgenomen. 

 

 

 

Zeker nog twee. Het waren er tot afgelopen jaar drie maar eentje is met pensioen gegaan.

 

:D

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het spreekwoord zegt het al :

 

Andere bazen , Andere wetten.:D

 

Het overnemende bedrijf kijkt eerst de kat uit de boom en zal daarna "passende " maatregelen nemen.

Dubbele functies worden eruit gefilterd en sommige mensen krijgen andere taken.

Hier ontkom je niet aan ,dat heb ik aan den lijve ondervonden toen ik bij Fransen werkte ( vG&L ) en wij overgenomen werden door Nedlloyd.

In mijn geval zinden de mij toegewezen taken mij niet en ben ik elders gaan werken( bij BAS logistics)

 

Kort daarna besloot Nedlloyd alle vervoersbedrijven die hun bezaten( behalve Fransen) bij elkaar te voegen en verder te laten gaan onder de naam "Nedlloyd Road Cargo"

Tot het daar kort na de samenvoeging ook mis ging een alle medewerkers á la DAF 'een brief kregen op zaterdag ochtend of ze wel of niet mochten blijven ,en dat waren er maar bitter weinig.

En ziedaar : een der grootste Europese wegtransport organisatie was niet meer , slechts de herinneringen en de foto's bleven bestaan.

 

Hier bij ons in de buurt ook :

Heijnen in Roosendaal , met vestigingen in Gennep ,Compiegne een Antwerpen.

De familie verkocht de boel aan Van der Graaf ,uit Coevorden , die ook Appels Waalwijk al bezat en deze verkocht het hele zootje door aan het Amerikaanse Penske.

Iets van 400 chauffeurs banen bestonden van de ene op de andere dag niet meer.

 

IN Bergen op Zoom ;Schoonen ,met 2 vestigingen in Belgie kocht v.d. Elzen in Boxtel over en na een paar jaar werd dit bedrijf weer doorverkocht aan de Duitse RSB groep  , die t snel weer overdeed aan HSF.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 minuten geleden zei europeaan:

Tot het daar kort na de samenvoeging ook mis ging een alle medewerkers á la DAF 'een brief kregen op zaterdag ochtend of ze wel of niet mochten blijven ,en dat waren er maar bitter weinig.

Dat was indertijd bij DAF een businessmodel 'voor de doortastende leider': iedereen eruit, de goedkoopsten opnieuw aannemen en de sociale lasten afwentelen op de staat. Dat soort doorstarts kan tegenwoordig moeilijker worden gemaakt, gelukkig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei europeaan:

 

 

 

Hier bij ons in de buurt ook :

Heijnen in Roosendaal , met vestigingen in Gennep ,Compiegne een Antwerpen.

De familie verkocht de boel aan Van der Graaf ,uit Coevorden , die ook Appels Waalwijk al bezat en deze verkocht het hele zootje door aan het Amerikaanse Penske.

Iets van 400 chauffeurs banen bestonden van de ene op de andere dag niet meer.

 

 

 

Dat was ook de intentie van Van der Graaf, ze waren eerst niet interessant (groot) genoeg voor buitenlandse partijen, daarom namen ze andere bedrijven over tot ze wel voldoende volume hadden.

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
48 minuten geleden zei steenhaas1:

Dat was ook de intentie van Van der Graaf, ze waren eerst niet interessant (groot) genoeg voor buitenlandse partijen, daarom namen ze andere bedrijven over tot ze wel voldoende volume hadden.

Flink cashen en nu met Graaco verder idd.

 

ze zoeken nog personeel bij the way. Ik woon er een kilometer of 3 vandaan maar ik toer voorlopig nog wel een stukkie door naar Oldenzaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

https://www.transport-online.nl/site/149362/eigenaar-kool-transport-vraagt-faillissement-aan-na-bedreiging-tot-doodschieten-directie/

 

Bras is er tevens van overtuigd dat het ophalen van de leasevoertuigen een vooropgezet plan was: "Iemand moet hulp hebben geboden, toegang hebben verschaft en het heft in eigen hand hebben genomen. Waarmee de indruk van een ‘voor opgezet plan’ overigens steeds aannemelijker is.

 

Ik geloof niet dat een leasemaatschappij een voertuig ophaalt waar altijd netjes voor betaald is. Dan loop je toch al wel een maandje of wat achter hoor

 

 

 

Het zijn nog al wat een verwijten naar de werknemers toe. En de vraag is wel in hoeverre dit terecht is. Zover wij weten is de grootste onrust echt ontstaan na het niet kunnen betalen bij de pomp om te tanken en de tolkastjes die waren afgesloten. Op zo’n moment staan de werknemers letterlijk stil en ook zij willen graag naar huis.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Da Raymzter:

Persoonlijk vind ik het bijzonder onprofessioneel van een werkgever om zijn personeel zo publiekelijk aan de schandpaal te nagelen. Dat geeft voor mij al aan waar het probleem zit/zat bij deze bedrijf.

Nu moeten we deze Bras, [want die is nu werkgever van de personeelsleden van Kool ] niet gaan verwarren met de oude werkgever van de personeelsleden van Kool. 

 

Maar ik heb een idee in welke hoek ik het moet zoeken bij deze Bras en ik denk dan ook zomaar dat de boedel van Kool al lang leeg is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  denk het ook. De naam 'FST groep' is toch ook al vaag.. hebben jullie weleens auto's met die naam erop zien rijden? Ik niet.

 

Die kerel van HCR heeft hopelijk op tijd de formaliteiten van de aandelenoverdracht kunnen regelen, want die zal de koopsom wel hebben moeten terugbetalen, lijkt mij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
  • Forumlid

^^  Duidelijk verhaal, vind ik.

 

Wat ik mij wel afvraag: die Bras wordt in het artikel als mede-eigenaar opgevoerd. Dat kan dus inhouden dat de vorige eigenaar van Kool Transport nog deels eigenaar was. Vraag is dan voor welk deel.. en wie had, juridisch, dan het meest te zeggen. Meerderheid van aandelen moeten dan wel bij Bras liggen.. wil je zoveel macht hebben om de zaak leeg te trekken. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  okay, dat zou kunnen.

 

Enfin, intussen heeft de rechtbank op 12 januari 2023 het bedrijf, officieel, failliet verklaard.

 

Citaat

Na alle commotie is het hoge woord eruit: Kool Transport is vanmiddag failliet verklaard. Het transportbedrijf uit Vianen kwam de afgelopen dagen veel in het nieuws. Van medewerkers die afgelopen maand geen salaris zouden hebben gehad, tot de eigenaar die bedreigd zou zijn. Dat het bedrijf nu failliet is, zorgt - hoe dubbel ook - voor enige opluchting bij de chauffeurs. "Dan krijgen ze weer veel sneller hun geld", zegt vakbond FNV.

 

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3524842/rechtbank-verklaart-kool-transport-failliet-chauffeurs-verdrietig-en-opgelucht

 

Blijft nog wel ff een klucht met wie wat nu gedaan heeft op welk moment.

 

In het artikel wordt ook gesproken over de intrek van een nieuwe vervoerder op het terrein per 1 februari dat nu al voertuigen zou stallen. Dat zal dan materiaal van de FST groep zijn?

 

Denk dat de aan te stellen curator daar nog wel wat van zal vinden.. toch?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden