[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Effe niet opgelet?


Vledder

Recommended Posts

Gast doemijnbest
6 uur geleden zei Murphy:

Het probleem van de hedendaagse samenleving is dat iedereen meent op alles te moeten reageren.....

En in de reactie ervan uit gaan dat zijn/haar mening de waarheid is.....

Natuurlijk speelt de media een hele grote rol hierin maar overal op reageren is nog niet zo erg maar die tweede zin van jouw, die doet het vooral denk ik. Vandaar die campagne van SIRE over polarisatie en wat jij zegt daar gaat het precies om.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei Eesti:

Quincy definieer eens "de wetenschap" aub.

 

 

Ik ga mezelf niet tot een discussie laten verleiden met iemand zoals u. Mensen zoals u vinden meestal wel weer antwoorden van mensen waar voor de rest nog nooit iemand van gehoord heeft die een logisch antwoord weerleggen.

 

Een medestrijder van u poste lang terug een een filmpje als zijn waarheid van de directrice van een ziekenhuis in Maastricht. Heel verhaal over covid wat mooi in zijn straatje paste.

 

Bleek alleen dat de vrouw in het filmpje helemaal niet uit de medische wereld kwam en al helemaal geen directrice van een ziekenhuis was maar gewoon een acrtice....

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Eesti:

Quincy definieer eens "de wetenschap" aub.

 

 

Maar met mij moet u niet de discussie aangaan.

 

Er werd hier gesuggereerd dat een groot aantal ongevallen komt doordat mensen gevacineerd zijn. En degene die dit zegt houd ondertussen wijs zijn mond en laat anderen zijn hete kastanjes uit het vuur halen. 

 

Terwijl ik toch wel wil weten hoe dat komt. Net als zijn opmerking dat iedereen te koop zou zijn. 

 

En dan moet ik filmpjes van sire kijken....  Jaja 🤣

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
1 uur geleden zei Quincy:

 

 

Terwijl ik toch wel wil weten hoe dat komt. Net als zijn opmerking dat iedereen te koop zou zijn. 

 

Wou je zeggen dat dat niet zo is dan ? Iedereen heeft zijn prijs hoor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei doemijnbest:

Wou je zeggen dat dat niet zo is dan ? Iedereen heeft zijn prijs hoor. 

 

 

Ik zeg dat het niet zo is.

 

Maar u moet zorgen dat alles hier in het gareel moet blijven en u ondersteunt dit soort uitspraken? 

 

🤣🤣🤣

 

Vandaar dat het hier zo'n poppenkast is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Quincy, ik zal een voorbeeld geven van iemand die in mijn ogen geen wetenschapper is maar overal in de media opgevoerd wordt als de wetenschapper en de expert: Dhr Marc Van Ranst, ook bekend in Nederland. Bij mij is die door de mand gevallen door het welbekende filmpje waar hij een lezing geeft (waar Dhr Ab Osterhaus bij aanwezig was) hoe men een pandemie maakt. Eerst te bekijken op Vimeo en daarna gekopiëerd op YouTube.

En wat met de huidige oversterfte, men kan er zich vragen over stellen.

En ik ben geen strijder, dus heb ik geen medestrijders.

Nog een voorbeeld: vroeger, ten tijde dat de dieren nog spraken, beweerden wetenschappers dat de aarde plat was, nu is de aarde rond volgens de wetenschappers, dit noemt men evolutie. De wetenschappers die beweerden dat de aarde rond is, werden eerst verketterd, hetgeen nu ook nog gebeurd met bepaalde beweringen.

Dus een wetenschappelijke stelling is geen vaststaand feit. 

En als men strak vasthoud aan een bepaalde stelling krijgt men fanatisme, die meestal uitmond in oorlog.

Zo kan ik nog uren doorgaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vledder, in mijn ogen is Dhr Van Ranst geen wetenschapper als men een lezing houdt, waar men de bevolking moet bespelen om een pandemie te maken. Het is niet omdat men een vrachtwagen vol heeft met titels dat men wetenschapper is. Een Hoogleraar kan ook foefelaar zijn of niet? (Dat is mijn uitspraak, daar moet u het met doen. Citaat: De rijdende rechter.)😄

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Eesti:

 

Nog een voorbeeld: vroeger, ten tijde dat de dieren nog spraken, beweerden wetenschappers dat de aarde plat was, nu is de aarde rond volgens de wetenschappers, dit noemt men evolutie. De wetenschappers die beweerden dat de aarde rond is, werden eerst verketterd, hetgeen nu ook nog gebeurd met bepaalde beweringen.

Dus een wetenschappelijke stelling is geen vaststaand feit. 

En als men strak vasthoud aan een bepaalde stelling krijgt men fanatisme, die meestal uitmond in oorlog.

Zo kan ik nog uren doorgaan.

Wetenschap is niet statisch, natuurkundige wetten wel. Het punt is, dat die natuurkundige wetten eerst ontdekt moeten worden voordat ze gebruikt kunnen worden. Waar wetenschap zich aan moet houden is, dat alle beweringen verifieerbaar en testen reproduceerbaar moeten zijn (en dan gelijke uitkomsten moeten geven). In de tijd dat Galileo beweerde dat de aarde rond was, was er nog geen hard bewijs dat dat inderdaad zo is. Wel was hij niet de enige die het beweerde, alleen hadden de katholieken van die tijd het voor het zeggen en traden die keihard op tegen iedereen die hun waarheid niet aanhield (het was zelfs zo erg dat je de katholieken van toen gerust wappies zou kunnen noemen). Maar de theorie dàt de aarde rond was had Aristoteles al uitgelegd door te vertellen dat je in Egypte sterrenstelsels kon zien die dan op het noordelijk halfrond onzichtbaar zijn. Waar ik heen wil: wetenschap kan van inzichten veranderen door de tijd, maar dat wordt pas geaccepteerd als de achterliggende theorieën bewezen worden geacht. Wetenschappers kunnen zich wel bezighouden met het bewijzen van die achterliggende theorieën, maar ze zijn pas wetenschapper als ze hun bevindingen reproduceerbaar en verifieerbaar maken.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
11 uur geleden zei Quincy:

 

 

Ik zeg dat het niet zo is.

 

Maar u moet zorgen dat alles hier in het gareel moet blijven en u ondersteunt dit soort uitspraken? 

 

🤣🤣🤣

 

Vandaar dat het hier zo'n poppenkast is

Volgens mij begrijp jij een aantal dingen niet en haal je veel zaken door elkaar. Ja, ik ben aangesteld om de boel hier een beetje in het gareel te houden maar dat heeft niets te maken met mijn prive mening over corruptie of anderszins. Het enige wat ik moet doen is het reglement toetsen aan de postings en dat  is alles en dat alles tegen een zeer goede vergoeding mag ik wel zeggen. En.... het is hier geen poppenkast en als je je hier niet op je gemakt voelt dan zou ik snel terug gaan in de leesstand. Je bijdragen komen niet veel verder dan op de man te spelen maar inhoudelijk zijn je bijdragen zeer beperkt te noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
54 minuten geleden zei doemijnbest:

Volgens mij begrijp jij een aantal dingen niet en haal je veel zaken door elkaar. Ja, ik ben aangesteld om de boel hier een beetje in het gareel te houden maar dat heeft niets te maken met mijn prive mening over corruptie of anderszins. Het enige wat ik moet doen is het reglement toetsen aan de postings en dat  is alles en dat alles tegen een zeer goede vergoeding mag ik wel zeggen. En.... het is hier geen poppenkast en als je je hier niet op je gemakt voelt dan zou ik snel terug gaan in de leesstand. Je bijdragen komen niet veel verder dan op de man te spelen maar inhoudelijk zijn je bijdragen zeer beperkt te noemen.

 

 

Ik begrijp het niet zegt u, ook speel ik op de man zegt u. En ik haal alles door elkaar heen zegt u.

 

Ik speel niet op de man hoor, ik reageer op een mening. Een mening die verwerpelijk is omdat u hiermee integere mensen een mes in de rug steekt. Maar dat is een beetje de norm hier lijkt wel als de admins van een forum zoals dit dat al doen. 

 

Dus ja, ik vind het een poppenkast. En dat mag ik vinden toch. En uiteraard mag u daar wat van vinden, geen enkel probleem hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest
23 minuten geleden zei Quincy:

 

 

Ik begrijp het niet zegt u, ook speel ik op de man zegt u. En ik haal alles door elkaar heen zegt u.

 

Ik speel niet op de man hoor, ik reageer op een mening. Een mening die verwerpelijk is omdat u hiermee integere mensen een mes in de rug steekt. Maar dat is een beetje de norm hier lijkt wel als de admins van een forum zoals dit dat al doen. 

 

Dus ja, ik vind het een poppenkast. En dat mag ik vinden toch. En uiteraard mag u daar wat van vinden, geen enkel probleem hoor.

Het is prima dat je op een mening reageert want dat is het doel van dit forum maar als je dat uitsluitend doet middels een persoonlijke opmerking te maken naar een ander en niet deelneemt aan de inhoudelijke discussie dan heet dat op de man spelen en is niet inhoudelijk bijdragen want dan zou je met argumenten de discussie verder laten lopen. V.w.b. de poppenkast geldt hetzelfde, je roeptoetert alleen maar je onderbouwd helemaal niets . En..... je mag mijn baantje zo over nemen hoor en waarschijnlijk kun jij dit veel beter dan ik. Ik heb net even zitten kijken naar je bijdragen na je terugkomst. Er is er niet eentje bij die bijdraagt aan de topic discussie.  Je reageert naar personen toe en maakt alleen maar opmerkingen waar niemand iets mee kan in de discussie. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 minuten geleden zei doemijnbest:

Het is prima dat je op een mening reageert want dat is het doel van dit forum maar als je dat uitsluitend doet middels een persoonlijke opmerking te maken naar een ander en niet deelneemt aan de inhoudelijke discussie dan heet dat op de man spelen en is niet inhoudelijk bijdragen want dan zou je met argumenten de discussie verder laten lopen. V.w.b. de poppenkast geldt hetzelfde, je roeptoetert alleen maar je onderbouwd helemaal niets . En..... je mag mijn baantje zo over nemen hoor en waarschijnlijk kun jij dit veel beter dan ik. Ik heb net even zitten kijken naar je bijdragen na je terugkomst. Er is er niet eentje bij die bijdraagt aan de topic discussie.  Je reageert naar personen toe en maakt alleen maar opmerkingen waar niemand iets mee kan in de discussie. 

 

 

Ik had wat getypt maar ik maakte een foutje.

 

Een ding, ik zal het niet snappen hoor ik denk dat mijn iq iets lager is dan de uwe.

 

Wat moet ik onderbouwen als ik vind dat het hier een poppenkast is omdat de admins van dit forum zelf menen te mogen roepen dat iedereen te koop dus corrupt is.

 

Ik stop met deze discussie met u, u snapt niet hoe het werkt.

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden