[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat gebeurde er voorheen met oud brood.....


corydon

Vraag

  • Forumlid

Zag t journaal vandaag, t was best wel goor vond ik. 

Er worden dagelijks 700.000 broden teveel gebakken. Nu gaan ze dat her gebruiken. Wat gebeurde daar voorheen mee? Fabrikanten gooien niks weg. Dacht ook altijd dat ze in de voedings industrie mondkapjes en handschoenen dragen.... 1Persoon heeft een haarnetje op, maar er loopt ook 1 person langs hem zonder haarnetje.... Dat start bij 9 munten

 

Ook de vent van Willy Vet..... die met zijn vingen t vet proeft.... tjonge jonge. Dat is bij 13 minuten

 

https://www.npostart.nl/nos-journaal/04-01-2023/POW_05465224

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 1
  • Forumlid
6 uur geleden zei Durashift:

 

Daar verbaas ik mij bij de spuitgiet/vloei vloeren bedrijven over. Die kom ik dan in gekiepte toestand tegen maar hebben geen steunpoten uit staan. Vreemd.

Korte bulk kippers, dus zonder oversteek achter de assen, hebben meestal geen steunpoten. Zullen wel stabiel genoeg zijn en scheelt weer gewicht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Voorheen ging dat naar de kinderboerderij.

En eerlijk is eerlijk Ibo, zo onhygienisch zag het er niet uit.....Bij de bakker draagt de verkoopster ook geen haarnetje of mondkapje (heb ik in de USA ook nog nooit gezien).

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Heb jaren met een koeler gereden,je kwam t laad gedeelte niet in met beschermde kleding. Verders heb je gelijk, alhoewel t hier moeilijk is om een bakker te vinden. Koop mijn brood bij een bakker, maar dat is 50 plus km rijden.

En iedere dag zoveel teveel broden teveel bakken, dat kost toch energie en grondstoffen, die er de laatste tijd niet meer zijn volgens de geleerden.....

 

Waar halen de kinderboerijen nu hun voer?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei ayla:

Voorheen ging dat naar de kinderboerderij.

En eerlijk is eerlijk Ibo, zo onhygienisch zag het er niet uit.....Bij de bakker draagt de verkoopster ook geen haarnetje of mondkapje (heb ik in de USA ook nog nooit gezien).

 

Groet Ron

 

En de laatste jaren ging er ook veel naar de Voedselbanken. Die zullen vast ook niet blij zijn met deze ontwikkeling. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 4-1-2023 om 10:47 zei ayla:

Voorheen ging dat naar de kinderboerderij.

En eerlijk is eerlijk Ibo, zo onhygienisch zag het er niet uit.....Bij de bakker draagt de verkoopster ook geen haarnetje of mondkapje (heb ik in de USA ook nog nooit gezien).

 

Groet Ron

IK vind een hele hoop van die "hygiëne maatregelen"sterk overdreven.

In Frankrijk kwamen een stel van die moderne swervice stations van Total op demarkt,een mengeling van koffieshop en broodjestent: de gebakken eieren lage  kant en klaar in diep;vries zakkken in een de en op bestelling werden die ,nadat  de barman zo een plastic chirurgen handschoentje had aangetrokken ,in de magnetron gepleurt.

Na een ander handschoentje te hebben aangetrokken schoof hij de  ,inmiddels warme hap voor je neus,intussen ook je bestek voor je leggende.

Netheid is n mooie zaak ,maar gewoon regelmatig je handen wassen is voor mij voldoende ,zeker als je naar het toilet geweest bent.

Overdrijven is ook een kunst.

 

We wassen zelf ook onze handen na ieder toilet bezoek .

 

 

  • Like 2
  • Haha 5
  • Verward 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
21 uur geleden zei Ger-1957:

 

 

1480958604_2017-03-2907_55_06.jpg.a1db3f319ed4a4fca968f7fbc1883a11.jpg 

 

 

Zo ff een vraagje uit nieuwsgierigheid Ger, hoe los je nou een bulk op die manier? Niet op druk in ieder geval want je pto is niet aangesloten dus zal wel op zwaartekracht zijn. Maar gaat dat dan via het normale lospunt (waar je slang op koppelt normaliter) of via dat grote mangatdeksel?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei albertvv:

Zo ff een vraagje uit nieuwsgierigheid Ger, hoe los je nou een bulk op die manier? Niet op druk in ieder geval want je pto is niet aangesloten dus zal wel op zwaartekracht zijn. Maar gaat dat dan via het normale lospunt (waar je slang op koppelt normaliter) of via dat grote mangatdeksel?

Via mangat. Wel boven een deksel open maken ivm vacuüm. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
44 minuten geleden zei volvofh12:

Via mangat. Wel boven een deksel open maken ivm vacuüm. 

En iedere keer steunpoten aan de grond en bulk op kiepen.
Bultje achter weer vol, bulk laten zakken, steunpoten los van de grond en stukje vooruit.
Dit herhalen tot je leeg bent.

Hoe weet ik dit?? omdat ik zelf zo ooit een vracht gelost heb en ze op losadress 
zeiden dat je zonder te stempelen kon opkiepen en vooruit rijden.
Dus niet, het zijn geen zandkiepers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Had al zo'n idee dat het via mangat gedaan wordt maar hé bij twijfel vragen aan de kenner toch?

Dat je een deksel moet opendoen tegen de vacuüm wist ik, evenals dat je altijd de steunpoten gebruikt bij kiepen.

Is dus denk ik niet het favoriete klusje van de gemiddelde bulkchauffeur, of het moet zijn onder het mom dat het weer eens wat anders is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 6-1-2023 om 07:24 zei Da Raymzter:

En als je leeg bent, alle restproduct uit je achterbumper, kentekenplaathouder, steunpoten en chassis vegen. Product loopt daar mooi tussen zoals op de foto goed te zien is.

Gebruik daar een zeil voor. Blijft alles mooi schoon. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast doemijnbest
26 minuten geleden zei kiepenboer:

Bij de grote plastic korrels fabrikanten hoef je met een veeg schone bulk niet aan te komen

Bij de meeste klanten kun je alleen terecht met een reinigingscertificaat waarschijnlijk plus verzegeld. Zie je het al voor je, er zit een vuiltje in de nips en dan de spuitgietmachine in ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Op 7-1-2023 om 23:34 zei volvofh12:

Nee. Meestal met de bezem. 

Juist. Is gewoon een norm voor. Afhankelijk van wat je laatste product was, en wat je volgende is kun je zo zien of je mag: vegen, spoelen met alleen water, spoelen met zeep of ontsmetten stomen etc. Voor plastic altijd spoelen vooraf, maar er mag genoeg geveegd worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ Ook veevoeder is tegenwoordig aan certificaten en kwaliteitseisen onderhevig.

Met de redenatie; wat hun eten, komt ook later op ons bordje.....

Wij zelf zien dat met de melkwinning ook, reinigingsprotocollen moeten bewaard blijven, procedures moeten worden vastgelegd, zelfs perslucht moet olievrij zijn (en dus ook de smering van je cilinders etc.).

 

Kwaliteitseisen worden steeds hoger.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
6 uur geleden zei ayla:

^^ Ook veevoeder is tegenwoordig aan certificaten en kwaliteitseisen onderhevig.

Met de redenatie; wat hun eten, komt ook later op ons bordje.....

Wij zelf zien dat met de melkwinning ook, reinigingsprotocollen moeten bewaard blijven, procedures moeten worden vastgelegd, zelfs perslucht moet olievrij zijn (en dus ook de smering van je cilinders etc.).

 

Kwaliteitseisen worden steeds hoger.

 

Groet Ron

Zonder GMP+ certificering kun je wel thuis blijven. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
17 uur geleden zei Ger-1957:

Een zandauto ook niet, niet alles behoeft steunpoten.

Ik zou denken dat juist die zware materialen steunpoten nodig hebben. Je verplaatst toch al dat gewicht meer naar de achterkant. En is het ook niet nodig om windvlagen op te vangen? Zijn daar eigenlijk voorschriften voor, in de trant van; meer dan windkracht 4, niet kiepen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
3 uur geleden zei Eeweep:

Ik zou denken dat juist die zware materialen steunpoten nodig hebben. Je verplaatst toch al dat gewicht meer naar de achterkant. 

Zou de los snelheid daar ook geen rol in spelen denk je?

 

Bijvoorbeeld een zandkieper  stroomt snel leeg. En een bluk staat lang met de lading erin naar boven  terwijl die langzaam gelost word door de slang.

 

En dan speelt ook zeker nog de achteroverbouw van het chassis mee. Een zandkieper heeft  de assen achteraan zitten terwijl bij een bulk  het kieppunt ver achter de assen zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden