[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kool Transport


Recommended Posts

  • Forumlid

Okay, gaan we in dit draadje verder.

 

Ik las in dit artikel dat er al voertuigen van een ander bedrijf op het terrein worden gestald. Zou per 1 februari huur gaan betalen. Zal dan wel uit de FST groep komen?

 

Lijkt mij dat de aan te stellen curator daar wel wat van zal vinden..

 

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/3524103/verdriet-bij-chauffeurs-kool-transport-jarenlang-gebouwd-aan-dit-bedrijf-in-een-half-jaar-is-alles-kapot

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Er hangt een hele kerstboom van bedrijven onder de FST Group
image.png.56960e7d6390073be479842a11622b64.png

 

Eerder (in 2020) is ook The Full Service Transport (FST) BV failliet gegaan. Daar was Bras ook bij betrokken. De crediteuren hadden nog dik € 5 ton tegoed en de fiscus € 6 ton. De wagens waren geleased en  toen al overgeheveld naar FST Logistics die nu dus ook failliet is. 

Bron: insolventieregister

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^ dat is het kwalijke ervan.

 

Aan de andere kant.. indien er werkelijk flinke sommen geld aan het bedrijf onttrokken zijn.. zonder redelijk doel, dan moet een curator daar toch iets mee?

Niet dat het geld dan terug zal komen.. maar wellicht toch de duimschroeven aandraaien voor een volgende poging.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei Durashift:

^^ dat is het kwalijke ervan.

 

Aan de andere kant.. indien er werkelijk flinke sommen geld aan het bedrijf onttrokken zijn.. zonder redelijk doel, dan moet een curator daar toch iets mee?

Niet dat het geld dan terug zal komen.. maar wellicht toch de duimschroeven aandraaien voor een volgende poging.

Die curator zal daar waarschijnlijk niks mee doen. Althans ogenschijnlijk voor het verslag wel , maar in werkelijkheid niet.

 

Deze heren zitten op een golflengte dat ze de curatoren in hun zak hebben zitten. Oftewel, de curator deelt mee met de heren.

 

  • Like 1
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei HendrikJansen:

Deze heren zitten op een golflengte dat ze de curatoren in hun zak hebben zitten. Oftewel, de curator deelt mee met de heren.

 

De curator moet zich gewoon aan de wet houden; die deelt nergens in mee. Er zal er best wel eens eentje corrupt zijn, maar om dat nou als regel te nemen ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Meedelen zullen ze niet, maar ze zoeken altijd wel naar deals die geld op kunnen leveren voor de boedel zodat eerst hun salaris/vergoeding betaald kan worden. 
Een oplossing voor het personeel vinden ze minder belangrijk dan het binnenhalen van geld. Maar geef ze eens ongelijk. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei Eeweep:

De curator moet zich gewoon aan de wet houden; die deelt nergens in mee. Er zal er best wel eens eentje corrupt zijn, maar om dat nou als regel te nemen ...

Verdiep je er eens in, en dan zeker de faillissementen van veelplegers of hoe moet je dat noemen?  Er zal een wereld voor je open gaan. 

 

En natuurlijk doet niet elke curator hier in mee. Maar er zijn genoeg curatoren "te koop" om het maar zo eens te zeggen.

 

Wist je dat je zelfs in veel gevallen de rechtbank kan beïnvloeden in welke curator ze aanstellen in het faillissement? 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast doemijnbest

Hmmmm, ik kijk weer uit naar het jaarlijkse rapport dat zegt dat Nederland heel bescheiden is met corruptie  en misschien is dat wel waar want ik om regelmatig in Colombia en dan voel wat en vooral waar de corruptie is. Ik heb echter wel het gevoel dat corruptie flink aan het toenemen is in Nederland maar dat is slechts een gevoel en kan ik niet onderbouwen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  het is hier, vind ik, nog niet zo erg dat je bij de dokter een envelopje onder de tafel moet schuiven..

 

Maar, de rechtstaat is wel tanende.. zéker door het gedrag van de politiek / bewindslieden. Deze week weer volop in het nieuws: beeldvorming is het belangrijkst.. 'de minister uit de wind houden'.  etc..  Daar helpen ze ons land niet mee vooruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei Vledder:

Meedelen zullen ze niet, maar ze zoeken altijd wel naar deals die geld op kunnen leveren voor de boedel zodat eerst hun salaris/vergoeding betaald kan worden. 
Een oplossing voor het personeel vinden ze minder belangrijk dan het binnenhalen van geld. Maar geef ze eens ongelijk. 

Hun vergoeding wordt betaald door jou en mij, dat is een vastgesteld tarief wat ze ontvangen per maand zodra ze zijn aangewezen op dat dossier. Ongeacht of ze er wel of niet iets voor doen (mits de maandelijkse rapportage naar de rechtbank te verdedigen is qua activiteit).

D'r zijn zat curatoren, notarissen, bankmedewerkers enz die het niet zo nauw nemen. Al willen ze in Nederland anders doen geloven maar ook hier is volop corruptie..het is alleen niet zo duidelijk zichtbaar als in sommige andere landen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei doemijnbest:

Hmmmm, ik kijk weer uit naar het jaarlijkse rapport dat zegt dat Nederland heel bescheiden is met corruptie  en misschien is dat wel waar want ik om regelmatig in Colombia en dan voel wat en vooral waar de corruptie is. Ik heb echter wel het gevoel dat corruptie flink aan het toenemen is in Nederland maar dat is slechts een gevoel en kan ik niet onderbouwen.

Aan het toenemen.. Dat is al heel lang zo.

In Gilze, maar dat geld voor alle andere hotels, heeft van der Valk altijd eerst gebouwd, daarna een vergunning aan gevraagd. De burgemeester at er ieder weekend voor niks en een doos sigaren gratis..... t zelfde met t weg restaurant en de oude Okay ijs fabriek. En iedereen werkte in t zwart. Ikzelf ook. 3 maanden in t weg restaurant, 1 weekend in t motel. Begon zaterdag en de politie plukte me uit de keuken op zondag.....:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei doemijnbest:

Hmmmm, ik kijk weer uit naar het jaarlijkse rapport dat zegt dat Nederland heel bescheiden is met corruptie  en misschien is dat wel waar want ik om regelmatig in Colombia en dan voel wat en vooral waar de corruptie is. Ik heb echter wel het gevoel dat corruptie flink aan het toenemen is in Nederland maar dat is slechts een gevoel en kan ik niet onderbouwen.

ik wel!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Durashift:

^^  het is hier, vind ik, nog niet zo erg dat je bij de dokter een envelopje onder de tafel moet schuiven..

 

Maar, de rechtstaat is wel tanende.. zéker door het gedrag van de politiek / bewindslieden. Deze week weer volop in het nieuws: beeldvorming is het belangrijkst.. 'de minister uit de wind houden'.  etc..  Daar helpen ze ons land niet mee vooruit.

Nee toch? Waar is de smiley met de hand voor de ogen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei albertvv:

Hun vergoeding wordt betaald door jou en mij, dat is een vastgesteld tarief wat ze ontvangen per maand zodra ze zijn aangewezen op dat dossier. Ongeacht of ze er wel of niet iets voor doen (mits de maandelijkse rapportage naar de rechtbank te verdedigen is qua activiteit).

D'r zijn zat curatoren, notarissen, bankmedewerkers enz die het niet zo nauw nemen. Al willen ze in Nederland anders doen geloven maar ook hier is volop corruptie..het is alleen niet zo duidelijk zichtbaar als in sommige andere landen.

Ze zijn allemaal "te koop"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 uur geleden zei albertvv:

Hun vergoeding wordt betaald door jou en mij, dat is een vastgesteld tarief wat ze ontvangen per maand zodra ze zijn aangewezen op dat dossier. Ongeacht of ze er wel of niet iets voor doen (mits de maandelijkse rapportage naar de rechtbank te verdedigen is qua activiteit).

 


Ondernemersplein KvK

110D04F6-3B9D-427E-9C27-AF9EA3488A97.jpeg
je vergist je. Wat je zelf ook even had kunnen googelen “wie betaalt de curator”

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei albertvv:

Hun vergoeding wordt betaald door jou en mij, dat is een vastgesteld tarief wat ze ontvangen per maand zodra ze zijn aangewezen op dat dossier. Ongeacht of ze er wel of niet iets voor doen (mits de maandelijkse rapportage naar de rechtbank te verdedigen is qua activiteit).

D'r zijn zat curatoren, notarissen, bankmedewerkers enz die het niet zo nauw nemen. Al willen ze in Nederland anders doen geloven maar ook hier is volop corruptie..het is alleen niet zo duidelijk zichtbaar als in sommige andere landen.

  U zegt dat de curator word betaald door u en mij?

 

En dat ze voor een vastgesteld tarief werken, Dat zal wat zijn als jan van de hoek persoonlijk failliet gaat en de curator net zoveel krijgt als de curator van de firma Kool bijvoorbeeld. 

 

De curator word betaald uit de boedel, en dat is dan gelijk een reden waarom hij voor de een wat harder loopt dan voor de ander. En voor het personeel hoeft hij niet heel hard te lopen. Die krijgen vaak hun centen toch wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Er is tenminste iemand die iets van fraude probeert aan te tonen

 

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=pfbid0SZW5b4XAQoxfXMTttpSunSLoMD3Ut4YZzG5P9uXSq5cke42HWCW6b6ZxEfpj4nU7l&id=120331221409477

 

Ja inderdaad, het stond op Facebook maar AD of NOS komen er vast niet mee 😉

 

Voor diegenen die er niet bij kunnen komen wat screenshots

 

 

Screenshot_20230115_113931_Facebook.jpg

Screenshot_20230115_113943_Facebook.jpg

  • Like 4
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden