[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Vrachtwagenchauffeur rijdt met 30 ton ethanol door de nauwe straatjes van Sas van Gent


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid
2 minuten geleden zei kiepenboer:

^^Tis maar goed dat de drive true van de grote M niet geschikt is voor vrachtwagens en die kleine
parkeer terreintjes niet geschikt zijn voor een vrachtwagen.

Denk dat ze anders nog wel meer van die vette hap konden verkopen

Dat is hier in Nederland ook enorm gaande natuurlijk. Parkeerterreinen worden afgesloten voor vrachtwagens en enkel geschikt gemaakt voor luxe wagens.  En als je dan kijkt wat er aan betaalde zogenaamde bewaakte parkeerterreinen is aangelegd de laatste jaren voor vrachtwagens. Enkel zijn ze vergeten bij die parkeerterreinen dat chauffeurs ook wel eens wat willen eten of drinken.

 

Kijk eens in Zweden op een truckstop.  Wat dat betreft doen ze hier in Nederland iets totaal verkeerd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 20-1-2023 om 07:20 zei Eeweep:

Maar we rijden niet allemaal rond met 30 ton ethanol. 

Lijkt mij sterk dat een Pool met 30 ton rondrijdt, ,maar maakt voor het vergrijp/verhaal niet uit natuurlijk

Op 20-1-2023 om 10:44 zei europeaan:

Hij had ook de moeite kunnen nemen om zijn oplegger op een industrie terrein daar ,of bij een daar gevestigde transporteur, af te koppelen en met de losse trekker het dorp in te gaan.

Onbeheerde trailer klasse 3 worden mensen ook zenuwachtig van.

Op 20-1-2023 om 11:33 zei steenhaas1:

Och, zolang de spoorwegen nog gewoon met ADR(chloor oid) door dichtbevolkt gebied mogen rijden valt dit wel mee toch 😉

Chloortreinen rijden er niet meer.

https://www.ad.nl/binnenland/doek-valt-definitief-voor-chloortreinen-laatste-in-2021~ab32c9c8/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

8 uur geleden zei volvofh12:

Hij had beter ff naar Zelzate kunnen rijden. Parkeren langs de doorgaande weg en supermarkt op kruipafstand. 

Mijn idee of indien hij niet leeg ongereinigd was , voor het laden zijn boodschappen doen. Al hadden de mensen dan nog wel geklaagd over een tankwagen in de straat, denk ik zo.

51 minuten geleden zei HendrikJansen:

 

 

Kijk eens in Zweden op een truckstop.  Wat dat betreft doen ze hier in Nederland iets totaal verkeerd

Ik kom nooit in Zweden dus leg eens uit aub. Ik ken wel het Duitse Autohof principe, hele parking vol en het gros zit in zijn auto te eten.( Uitzonderingen daar gelaten.) 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei sprinter 516:

In België mag je sowieso al bijna nergens met een vrachtwagen door dorpskernen heen, hoog uit verzorgend verkeer, maar dat ben je niet als je naar de plaatselijke ALDI wilt., dat weet jij ook Peter, dus waarom moet dit weer extra uitgelegd worden door mij?

Omdat jij ,als het over Belgie of Frankrijk gaat je direct in de stijgbeugels zit ( dat is me op een ander forum ook al opgevallen)

Een hele boel landen hebben ADR instructies w.b. het vervoer over de weg en de routering , één daarvan is dat in Nederland het vervoer van gevaarlijke stoffen niet mag plaatsvinden door de bebouwde kom ( en soms is men verplicht een vooraf aangegeven route te volgen)

Belgie heeft de regel dat ADR vervoer altijd over de autosnelwegen plaats moet vinden ( behalve in geval van noodzaak)

Er is in Belgie één uitzonderingsregel:

 

Geachte,

 

Als wij bij de landendocumentatie gekomen waren op de ADR cursus, dan was de eerste zin die er verteld werd de volgende: “Een ADR transport moet de autosnelweg volgen, behalve in geval van noodzaak.”

En dat is inderdaad een nationaal verbod in België.

Er bestaat daar 1 uitzondering op: namelijk als  de afstand die u via de autosnelweg doet dubbel zo groot is als de afstand binnendoor, dan is het toch toegelaten om binnendoor te rijden.

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Jürgen Migneaux

 

Bron: Jurgen Migneaux , mijn opleider van het ESI ( die club die in de kroeg die opleidingen geeft ,weet je nog )

 

Verder,to the point,In Belgie bespeur ik niks meer of minder beperkingen voor vrachtwagens in stedelijk gebied dan elders in Europa.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

 

Ik kom nooit in Zweden dus leg eens uit aub. Ik ken wel het Duitse Autohof principe, hele parking vol en het gros zit in zijn auto te eten.( Uitzonderingen daar gelaten.) 

Twee voorbeelden aan de E4 . Gewoon alles bij de hand, Van de Mac en Max tot een normaal restaurant waar je normaal kan eten.  Maar ook tankstation met minisupermarkt erin [ Heel anders als hier de SPAR of Appie tankstations. Dan is SPAR nog wel de beste vind ik}  Snoepwinkel [mocht je ervan houden]  Chop Chop, Pizzahut noem maar op. En de prijzen voor eten en drinken [geen alcohol] vallen mij in Zweden altijd heel erg mee.

 

 http://www.truckstopljungby.se/truckstop-ljungby-meny-eng.html

 

Parking fee is 150 SEK/day, and includes WC, shower, and WiFi. You also receive 50 SEK worth of shopping at Hotel Ljungby or Taverna with proof of valid ticket.

Truckstop in Ljungby primarily offers truck drivers comfortable parking with WC, shower, and free WiFi. The parking lot is located along E4, and Road 25 (exit 79), where you can find restaurants, dining, shops, and gas stations in the area. It gives you a great opportunity for a nice daily rest.

Welcome!

Drive Safe!

 

https://www.rasta.se/varnamo/?lang=en

 

By the road E4 is Rasta Värnamo located. This is the perfect stop for those traveling between Malmö and Stockholm. At the resort there is a restaurant with outdoor seating, a supermarket shop with fuel from OKQ8 and a hotel with 35 rooms and conference facilities. The restaurant is quite spacious, child friendly and very well suited for bus groups.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 20-1-2023 om 10:27 zei ayla:

Maar eerlijk is eerlijk.....

Ik kan me herrineren (vanuit de tijd dat ik daar 2x dagelijks voorbij/doorheen reed) dat Sas Van Gent niet zo groot is dat ie niet kon lopen naar de supermarkt.....

 

Groet Ron

Hij had b.v. zijn oplegger af kunnen koppelen aan de N 683 ,netaande andere kant van de brug in Westdorpe,daar is een onbewaakte truckparking.

Dan kan hij metde enkele trekker naar Sa v gent centrum,op 1,5  km afstand.

Met het product wat hij geladen had ,UN 1170 mag dat daar ,want in kolom 16 van de nummerieke lijst komt dit product niet voor met een S nummer.

Dat er klasse 3 in zit mag hij schijt aan hebben.

 

https://www.google.nl/maps/dir/''t+Edelsteentje'/51.2275797,3.8184768/@51.2275529,3.8102156,15z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x47c37eef6b5ffbef:0xdff720a3901e8d8d!2m2!1d3.7993924!2d51.2294912!1m0!3e0

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 uur geleden zei 1934:

Ik zie het als ethanol chauffeurtje pesten

Is dat niet wat kort door de bocht? Een trein met gevaarlijke stoffen rijdt over rails, àls er iemand eens door de spoorbomen rijdt is de trein hooguit wat beschadigd, maar wanneer zal die eens omkieperen? Ik wil treinen door woonwijken niet goedpraten, maar het maakt toch wel verschil. De regels voor ethanol chauffeurtjes zijn niet gemaakt om ze te pesten, lijkt mij, maar om de veiligheid te vergroten. Ik denk dat de ethanolchauffeur ook wel wat meer krijgt betaald dan de supermarktchauffeur, even zaken als andere uren en dergelijke buiten beschouwing latend. Dan moet hij ook niet klagen, hij is aangenomen om de regels die hij heeft geleerd na te leven, het is zijn beroep.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Dat gaat niet altijd op, Frits heeft in Bakel het oude bedrijfspand van mijn zwager gekocht en er een supermarkt van gemaakt dit op het bedrijventerrein beekakker.

 

 

 

Ik denk dat er op dit gebied een ommekeer plaats aan het vinden is;

Bij ons ,in Roosendaal zat vroeger ,langs de A 58 een caravan handel ,V&S.

Dit terrein is verkocht en daar gaat Albert Heijn nu een megasupermarkt bouwen , een van hun supermarkten verdwijnt uit de stad en daarvoor wijkt men nu uit naar het industrieterrein.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei Ger-1957:

Dat gaat niet altijd op, Frits heeft in Bakel het oude bedrijfspand van mijn zwager gekocht en er een supermarkt van gemaakt dit op het bedrijventerrein beekakker.

 

23 minuten geleden zei europeaan:

Ik denk dat er op dit gebied een ommekeer plaats aan het vinden is;

Bij ons ,in Roosendaal zat vroeger ,langs de A 58 een caravan handel ,V&S.

Dit terrein is verkocht en daar gaat Albert Heijn nu een megasupermarkt bouwen , een van hun supermarkten verdwijnt uit de stad en daarvoor wijkt men nu uit naar het industrieterrein.

Het gebeurd al jaren op meerdere plaatsen, vaak met een bestemmingsplanwijziging op voorwaarden. Zo moeilijk is het niet, er is altijd wel een ambtenaar die er aan mee wil werken, probleem ligt eerder bij weerstand van buurtbewoners of..en dat gebeurd ook regelmatig..een concullega die die investering niet wil doen maar wel ziet dat het jou meer oplevert. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
30 minuten geleden zei albertvv:

 

Het gebeurd al jaren op meerdere plaatsen, vaak met een bestemmingsplanwijziging op voorwaarden. Zo moeilijk is het niet, er is altijd wel een ambtenaar die er aan mee wil werken, probleem ligt eerder bij weerstand van buurtbewoners of..en dat gebeurd ook regelmatig..een concullega die die investering niet wil doen maar wel ziet dat het jou meer oplevert. 

Het heeft zijn voor en nadelen; bij deze veldwinkels is de grond relatief goedkoop dus kan men de parkings zo groot mogelijk maken.

Echter zit er ook een keerzijde aan; kijk eens naar Frankrijk , waar deze "hypermarché,s "al jaren toonaangevend zijn ,werkelijk alles is er te koop en iedereen gaat er heen ,met als resultaat dat de kleine winkels in de binnensteden een uitstervend iets worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
50 minuten geleden zei europeaan:

...

,met als resultaat dat de kleine winkels in de binnensteden een uitstervend iets worden.

Waardoor de (etanol) chauffeur makkelijker zijn boodschappen kan doen. Hij hoeft immers niet meer de binnenstad in voor zijn pain.....

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei albertvv:

 

Het gebeurd al jaren op meerdere plaatsen, vaak met een bestemmingsplanwijziging op voorwaarden. Zo moeilijk is het niet, er is altijd wel een ambtenaar die er aan mee wil werken, probleem ligt eerder bij weerstand van buurtbewoners of..en dat gebeurd ook regelmatig..een concullega die die investering niet wil doen maar wel ziet dat het jou meer oplevert. 

Heeft men hier ook geprobeert.
Wij kunnen hier qua supermarkt kiezen uit Jumbo en Jumbo, verder niets int durp.
Het oude pand van een toendertijd bekende berger gaat nu tegen de vlakte en er was lange
tijd sprake dat er een Aldi of Lidl zou kunnen komen, wat welkom was voor het grootste gedeelte
van de inwoners.

Helaas zijn er toch andere krachten die dit met succes tegen hielden en nu gaat er
woningbouw plaats vinden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij ons heeft de schepen (wethouder) van mobiliteit van de stad Oudenaarde gezegd op de regionale tv dat: " de mensen ontmoedigd moeten worden om naar het centrum te komen met de auto, als men naar de bakker of de beenhouwer wilt kan dat ook met de fiets of te voet. Ja hallo zeg, de dichtste bakker of beenhouwer is op zegge en schrijve 6 km afstand. De randgemeenten hebben geen winkels meer. Als 70 jarige met slechte benen 12 km fietsen voor een brood, nie mee mij. Er is ferme tegenwind gekomen op zijn voorstel. Die mannen zijn nog jong en denken dat iedereen nog jong en fit is.

Ik heb nog eens een professor van UZ Gent gehad die tegen mij zei: "u kunt met het openbaar vervoer komen naar het ziekenhuis." Om 6 uur 's morgens rijden er nog geen autobussen en met het openbaar vervoer is het 2 uur rijden. Met de wagen nog geen uur.

Ja met de vrachtwagen mag men niet op het domein van het ziekenhuis, en een spoedgeval?

Logica?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In in veel steden gratis. Autoluw maken heet dat, en er is goed over na gedacht. Anders krijg je net als hier, een paar winkels met giga parkeer terreinen buiten de stad. Een Canadees die nu in Amsterdam woont heeft veel filmpjes op You Tube gezet. Hij vind dat NL t beste geregeld is met t verkeer in de stad. Hij heeft in veel steden over de wereld gewoond.

 

https://www.youtube.com/@NotJustBikes Hij legd veel dingen uit waar de meeste mensen niet bij stilstaan. 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei europeaan:

Het heeft zijn voor en nadelen; bij deze veldwinkels is de grond relatief goedkoop dus kan men de parkings zo groot mogelijk maken.

Echter zit er ook een keerzijde aan; kijk eens naar Frankrijk , waar deze "hypermarché,s "al jaren toonaangevend zijn ,werkelijk alles is er te koop en iedereen gaat er heen ,met als resultaat dat de kleine winkels in de binnensteden een uitstervend iets worden.

Dat heeft niet zo zeer te maken met goedkope bouwgrond als wel met de gemakzucht van de mens. Wees eerlijk, al zou die supermarkt op het duurste stukje grond in de binnenstad zitten (en de prijs daarvoor driedubbel doorberekenen) dan nog gaan de meesten daarheen. Ze hebben namelijk geen zin om ook nog langs de bakker en de slager te moeten, al zit die 3 deuren verderop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei albertvv:

Dat heeft niet zo zeer te maken met goedkope bouwgrond als wel met de gemakzucht van de mens. Wees eerlijk, al zou die supermarkt op het duurste stukje grond in de binnenstad zitten (en de prijs daarvoor driedubbel doorberekenen) dan nog gaan de meesten daarheen. Ze hebben namelijk geen zin om ook nog langs de bakker en de slager te moeten, al zit die 3 deuren verderop.

Daar heb je wel gelijk

,maar de prijzen zijn bij die veldwinkels net zo hoog als in de binnenstad.

Dus blijft er meer geld aan de strijkstok van de supermarkt hangen.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 minuten geleden zei kiepenboer:

^^Tja vanaf de lui bank hier binnen 25 meter lopen naar de lift, dan onder lift uit en nog
eens 30 meter naar de voordeur van de Jumbo🙈

Het gemak dient de mens

Mazzeltov.

Ik moet zeker 400 meter met de auto (mijn vrouw zegt dat t te voet niks verder is ,maar die zegt wel meer iets wat niet waar is)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

Daar heb je wel gelijk

,maar de prijzen zijn bij die veldwinkels net zo hoog als in de binnenstad.

Dus blijft er meer geld aan de strijkstok van de supermarkt hangen.:D

Of die prijzen even hoog zijn en wat er over blijft onder de streep voor die supermarkt maakt de consument niet uit. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
55 minuten geleden zei albertvv:

Of die prijzen even hoog zijn en wat er over blijft onder de streep voor die supermarkt maakt de consument niet uit. 

De klant kijkt ook niet of de supermarkt op een " goedkope " of " dure" locatie zit.

Die kijkt alleen aar het prijskaartje op net schap en of hij de locatie een beetje kan bereiken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Mazzeltov.

Ik moet zeker 400 meter met de auto (mijn vrouw zegt dat t te voet niks verder is ,maar die zegt wel meer iets wat niet waar is)

Moet zeker 1500 meter naar het werk, en is met de fiets net zover als met auto.
Vind de auto toch iets meer gemak en niet zolang kauw lijden
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden