[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoe politie lakse truckers aanpakt

Ger-1957

Recommended Posts

• Forumlid

‘Bij een noodstop was chauffeur gespiest door eigen lading’

Aggregaten, graafmachines, gereedschap: de agenten van de Rotterdamse verkeerspolitie hebben het allemaal al eens van de vrachtwagen zien vallen omdat de spullen niet goed gezekerd waren. Daarom controleren ze daar nu extra op. ,,We horen vaak: ‘Ik doe het al dertig jaar zo, het gaat nooit fout'.”

Sander van der Werff 26-01-23, 08:31
Bron en lees verder >> klik << 

De chauffeur heeft natuurlijk altijd gelijk en als er toch wat afvalt is dat een ongeluk en mag je er niets van zeggen toch, regeltjes zijn er om dat er nu eenmaal ambtenaren zijn die niets te doen hebben en kunnen gewoon genegeerd te worden, toch? ;)
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

‘Bij een noodstop was chauffeur gespiest door eigen lading’

Aggregaten, graafmachines, gereedschap: de agenten van de Rotterdamse verkeerspolitie hebben het allemaal al eens van de vrachtwagen zien vallen omdat de spullen niet goed gezekerd waren. Daarom controleren ze daar nu extra op. ,,We horen vaak: ‘Ik doe het al dertig jaar zo, het gaat nooit fout'.”

Sander van der Werff 26-01-23, 08:31
Bron en lees verder >> klik << 

De chauffeur heeft natuurlijk altijd gelijk en als er toch wat afvalt is dat een ongeluk en mag je er niets van zeggen toch, regeltjes zijn er om dat er nu eenmaal ambtenaren zijn die niets te doen hebben en kunnen gewoon genegeerd te worden, toch? ;)

Regels moeten er zijn ,sommige regels "snijden hout "zoals ladingszekering of ADR regels.

Maar er zijn ook regels die blijkbaar vanachter een bureau verzonnen zijn en die niks bijdragen aan het welzijn of de veiligheid van de chauffeur , zoals het verblijfsverbod in de cabine gedurende de 45 urige rust , of de  90 rijuren/twee weken regel.

IK weet t Ger , wij delen niet dezelfde mening , maar ik ga niet achter andermans mening staan als die deze mening niet aan mij wil motiveren.( de motivatie " veiligheid "is een heel groot begrip ,wat men naar wens erg ver uit kan rekken om zijn gelijk te krijgen

Voorlopig houd ik me aan deze regels (ik zal wel moeten) maar steun iedere actie om deze aan te passen of ongedaan te maken.

( P.S. Wat betreft de controle op ladingszekering heb je overigens wél gelijk :D)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 minuten geleden zei europeaan:

Wat betreft de controle op ladingszekering heb je overigens wél gelijk

Ik heb niet alleen gelijk, het is gewoon bewezen dat slecht gezekerde lading een gevaar is, net als fouten maken bij (over)vermoeidheid een bewezen gevaar is, iets wat door velen nog ontkend wordt helaas, 

Tegen beter weten in zal ik het nog maar eens posten, maar het zal niet echt helpen denk ik, tot het jezelf je vrouw, partner of je kind betreft wat invalide of gedood  wordt door een (over)vermoeide bestuurder van een voertuig of vliegtuig,

Het zijn schattingen, dus gaan ze gegarandeerd weer door jou en je medestanders ontkend worden zo als ik al schreef  ;)

Naar schatting is 15 tot 20% van de verkeersongevallen (mede) het gevolg van vermoeidheid van de bestuurder, maar de schattingen van individuele studies lopen sterk uiteen. Mensen die vermoeid zijn, zijn minder alert en reageren minder snel en adequaat dan mensen die niet vermoeid zijn, ook zijn zij sneller geïrriteerd en gefrustreerd.

>> bron <<

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
8 uur geleden zei Ger-1957:

Ik heb niet alleen gelijk, het is gewoon bewezen dat slecht gezekerde lading een gevaar is, net als fouten maken bij (over)vermoeidheid een bewezen gevaar is, iets wat door velen nog ontkend wordt helaas, 

Tegen beter weten in zal ik het nog maar eens posten, maar het zal niet echt helpen denk ik, tot het jezelf je vrouw, partner of je kind betreft wat invalide of gedood  wordt door een (over)vermoeide bestuurder van een voertuig of vliegtuig,

Het zijn schattingen, dus gaan ze gegarandeerd weer door jou en je medestanders ontkend worden zo als ik al schreef  ;)

Naar schatting is 15 tot 20% van de verkeersongevallen (mede) het gevolg van vermoeidheid van de bestuurder, maar de schattingen van individuele studies lopen sterk uiteen. Mensen die vermoeid zijn, zijn minder alert en reageren minder snel en adequaat dan mensen die niet vermoeid zijn, ook zijn zij sneller geïrriteerd en gefrustreerd.

>> bron <<

Dan is nu de vraag : wat is vermoeid , wanneer ben je dat? ik denk dat dit voor iedere mens in verschillende omstandigheden anders is.

Je schrijft het zelf al : het zijn schattingen ,ijzersterke feiten zijn het dus niet.

Ook heb je je link  naar het SWOV even bekeken ;daar  staan ook nogal wat wazige uitspraken op:

Vermoeidheid treedt vooral op bij (een combinatie van) weinig of een slechte kwaliteit nachtrust, lang onafgebroken achter het stuur zitten en lange tijd te veel of juist te weinig te doen hebben.

Het zou dus zo maar kunnen zijn dat het teveel aan wekelijkse rust of te weinig rijuren op de twee weken funest kan zijn voor het heil van een chauffeur.:D

Vermoeidheid doordat de bestuurder te weinig te doen heeft, zal vaker gaan voorkomen naarmate meer rijtaken worden geautomatiseerd

Kunnen we hier stellen dat al die moderne technieken die de aandacht van en chauffeur afleiden( het prompt opvolgen van de RTW door de aanwezige digitach voorop) en de automatische versnellingsbak ,de ACC , de rijbaanhulp black box en de navigatie   eerder bijdragen tot de oorzaak van ongevallen als dat deze digen ongevallen helpen voorkomen ?

Vermoeidheidsongevallen lijken relatief vaak voor te komen bij beroepschauffeurs, 

Eens ,geslachtsziekten komen relatief ook vaker voor bij prostituees dan bij gehuwde ,monogame vrouwen.

En dan tot slot nog een zo keiharde wazige uitspraak :

De wet op de rij- en rusttijden heeft vermoedelijk een positief effect op de preventie van vermoeidheidsongevallen bij beroepschauffeurs; maar het is lastig dit goed te onderzoeken. Maatregelen om vermoeidheid bij particuliere bestuurders tegen te gaan zijn beperkt. Het is bijvoorbeeld onmogelijk om een wettelijke grens te stellen aan de mate van vermoeidheid waarmee men nog aan het verkeer mag deelnemen.

Er is maar één manier om verkeersongevallen te voorkomen en dat is t autoverkeer rigoreus te verbieden ,het vrachtverkeer voorop: iedereen de WW in en mensen komen hun waren zelf maar halen bij de fabriek.

Ik weet natuurlijk dat dit gelul is van mij ,maar anderzijds doe jij ook niet anders dan knippen en plakken om je gelijk te halen.

Als je regels maakt doe t dan in overleg met de mensen die zich daar aan moeten houden ,en laat dat niet doen door mensen die voor een dik salaris aan een bureau wat uit zitten denken en totaal geen idee hebben wat zich onderweg afspeelt

( ik zal t even niet hebben over mensen die zeggen ons te vertegenwoordigen ,maar intussen alle kritiek op het beleid naast hun neer leggen en niet of nauwelijks reageren .(ten faveure van hun eigen palmarêche)

• Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 minuten geleden zei europeaan:

Vermoeidheidsongevallen lijken relatief vaak voor te komen bij beroepschauffeurs, 

Eens ,geslachtsziekten komen relatief ook vaker voor bij prostituees dan bij gehuwde ,monogame vrouwen.

Die laatsten zeggen dan weer wat vaker vermoeid te zijn als je ze vraagt naar seks. Dat prostituees dat eigenlijk nooit zeggen komt vermoedelijk doordat seks hebben hun beroep is. Daarom ook is het opvallend dat vermoeidheidsongevallen relatief vaak voor lijken te komen bij beroepschauffeurs. Slapen onder het werk is in de meeste andere beroepen niet de bedoeling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei Eeweep:

Die laatsten zeggen dan weer wat vaker vermoeid te zijn als je ze vraagt naar seks. Dat prostituees dat eigenlijk nooit zeggen komt vermoedelijk doordat seks hebben hun beroep is. Daarom ook is het opvallend dat vermoeidheidsongevallen relatief vaak voor lijken te komen bij beroepschauffeurs. Slapen onder het werk is in de meeste andere beroepen niet de bedoeling.

Och ik heb vandaag nog heerlijk 3 uurtjes op bed gelegen onder werktijd.

iets met gemakzuchtige planners, weinig te doen en een heftruckchauffeur die even naar moeder de vrouw ging tussen de middag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei europeaan:

( ik zal t even niet hebben over mensen die zeggen ons te vertegenwoordigen ,maar intussen alle kritiek op het beleid naast hun neer leggen en niet of nauwelijks reageren .(ten faveure van hun eigen palmarêche)

Je hebt het er dus wel over, maar verder is het een hoop onzin bij elkaar gezocht, mensen uit de beroepsgroep moeten mede de regels mogen maken maar het mogen van jou niet de mensen zijn die de beroepsgroep vertegenwoordigen, schiet mij maar lek.

Als we het hebben over mensen die het vak chauffeur vertegenwoordigen dan hebben we het over vakbonden neem ik aan, niet chauffeur Jan en Piet die ook regelmatig aan de tafel zitten met mensen die regels en wetten maken, nee echte vakbondsbestuurders die gestudeerd hebben en door ons betaald worden om ons te vertegenwoordigen, dit met een meerderheid van stemmen van mensen die nadenken en wel achter die dikke boom uitkomen, wat let je trouwens om mee te praten als kaderleden (mensen die wel gewoon op de weg zitten of zaten) aan tafel zitten met die vakbondsbestuurders en hun menig geven en de bestuurders met die mening op pad sturen.  

Citaat

ten faveure van hun eigen palmarêche

En als je probeert om dure woorden te gebruiken, gebruik ze dan goed, dat is al de tweede keer >> klik << dat je een foutieve verklaring geeft voor wat ik denk dat hun eigen dossier, gewin of voordeel moet zijn, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je bedoeld :p maar het klink wel interessant natuurlijk ;)

Oh even voor de goede orde, ik ben geen lid meer van een vakbond, ik ga me echt niet meer druk maken voor de groep chauffeurs die achter de dikke boom blijft staan en die het toch nooit goed vinden wat je doet.

Nee ik scheer niet iedereen over een kam, je hebt er gelukkig ook nog bij die zo als ik al schreef wel nadenken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 uur geleden zei matthieu:

Hahaha, echte vakbondsleden die gestudeerd hebben zeg je. Zakkenvullers zijn het en meer niet.

Je verdraait het maar weer eens voor het gemak.

Ik schreef:

Citaat

vakbondsbestuurders die gestudeerd hebben

Je hebt er zelfs twee duimpjes mee verdiend, hmm dat zet me aan het denken, nog twee mensen die ook niet kunnen lezen :rolleyes:

• Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
12 uur geleden zei Ger-1957:

Je hebt het er dus wel over, maar verder is het een hoop onzin bij elkaar gezocht, mensen uit de beroepsgroep moeten mede de regels mogen maken maar het mogen van jou niet de mensen zijn die de beroepsgroep vertegenwoordigen, schiet mij maar lek.

Je zit de boel weer aardig te verdraaien ,zoals we van jou gewend zijn:

voor jou en de nieuwkomers hier:

In een grijs verleden kwam een vooraanstaande vakbonds vertegenwoordiger hier in een life sessie vragen beantwoorden.

Éen van de vragen kwam van mij , naar aanleiding van een een artikel in een flyer,die op allerlei openbare plaatsen zoals tankstations ,restaurants ,bij portiers van grote bedrijven , te vinden was ,

Waarin hij nogal lyrisch was over het handhaven van het verbod op de 45 urige rust in het voertuig ( Ger kan deze discussie ongetwijfeld terug vinden)

Ik ben geen voorstander van dit verbod ,sterker nog: ik ben er rigoreus tegen.

Toen hier die vragensessie ( Kun je m nog terug vinden Ger) kwam waarin men vragen kon stellen (een week of wat nadat die flyer uitkwam) stelde ik hem dan ook ,op een zeer nette manier ( echt waar) de vraag wat zijn drijfveer was om zo positief te zijn over een maatregel die velen ( waar ik contact mee heb) niet over te spreken waren)

Dat was t hé ;alleen de vraag wat zijn drijfveer was , misschien zag ik( en nog enige honderden collega's ) t wel verkeerd.

De enige reactie die ik in het begin kreeg was dat hij het fijn vond dat ik zijn flyer gelezen had.

Later reageerde hij ( na wat aandringen mijnerzijds ) wat gepikeerd ,wat er op neerkwam dat ik wel niet dacht wie ik was en ,als geen lid van zijn vakbond hoe ik dan wist wat zijn leden dachten.

Als hij van begin aan gewoon antwoord op mijn vraag gegeven had was t voor mij goed geweest , ondanks wat Ger hier probeert te zeggen wil ik helemaal niet zeggen dat ik de wijsheid in pacht heb , maar bij ingrijpende maatregelen die mij en mijn collega's aangaan , wil ik wel een goed onderbouwd antwoord een zo iets van : als jij nu tekent bij het kruisje zal ik wel denken en beslissen wat goed is voor jou , heb ik niets aan.

IK ,en nog wat mensen die als chauffeur werkzaam zijn of waren hebben ook hun ongerustheid een ongenoegen ge uit bij verschillende Nederlandse politici.

IK weet niet of het wat geholpen heeft ,maar voorlopig is het Mobility Package wel naar boven bijgesteld: ineens mogen we 2 x achter elkaar 24 uur rust nemen voor we aan 45 uur moeten beginnen , het kan dus wel.

Nu het verblijfs verbod en de 90m uur/twee weken nog.:D

( tijdens de corona crisis mocht het opeens wél : 45 uur in de cabine ,verschillende landen vonden zelfs toen al 24 uur voldoende.)

* zo Ger , hebben we onze jaarlijkse welles nietes discussie weer gehad.:D

Ken je de Latijnse uitdrukking :Audit altrem partem ?? ( luister ook naar de andere kant) ,voor je weer allerlei dingen gaat knippen en plakken en dat als "de waarheid "hier weg zet.

• Like 1
  • Thanks 4
  • Verward 1
  • Sneu 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
3 uur geleden zei Ger-1957:

Je verdraait het maar weer eens voor het gemak.

Ik schreef:

Je hebt er zelfs twee duimpjes mee verdiend, hmm dat zet me aan het denken, nog twee mensen die ook niet kunnen lezen :rolleyes:

Bedoelde ook bestuurders. Dat maakt t eigenlijk alleen maar erger. Dus ik verdraai je woorden niet hoor, was n tikfoutje voor t gemak.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 26-1-2023 om 17:43 zei andremast:

800 kg per big bag,beetje kansloos zulke bandjes

Wel eens een cursus ladingzekeren gedaan?

Daar leer je het een en ander over krachten, voorwaarts en zijwaarts. rubber matjes eronder en meer van dat soort dingen. Deze man kan zijn lading wel eens (voor de wet) goed gezekerd hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
18 uur geleden zei europeaan:

Secure Navis.:D

Mizigo salama ( swahili ):D :D

mmm.... mischien had ik het een paar maanden terug ook in het latijns moeten doen...

toen kreeg ik dit bericht

ADMINS: De hier geplaatste flauwekul verwijderd en bovenstaande berichten item dito.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
4 uur geleden zei Quincy:

Deze man kan zijn lading wel eens (voor de wet) goed gezekerd hebben.

den Duitse Polis zal er nog wel lege pallets overheen willen hebben als extra lading zekering😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
Op 26-1-2023 om 17:43 zei andremast:

800 kg per big bag,beetje kansloos zulke bandjes

Waar zie je hier wat die spanband kan hebben? Er zit nogal verschil tussen verschillende banden.

Ik zou zelf nooit op 1 spanband vertrouwen hoe nieuw hij er ook uit mag zien.

Zelfs niet met een plankje er naast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
20 minuten geleden zei lientje:

Waar zie je hier wat die spanband kan hebben? Er zit nogal verschil tussen verschillende banden.

Ik zou zelf nooit op 1 spanband vertrouwen hoe nieuw hij er ook uit mag zien.

Zelfs niet met een plankje er naast.

Ben hier niet zo bang voor , ik denk 3000 kg banden , is als 1 blok geladen en alles staat strak tegen elkaar . planken zitten ernaast neem ik aan , enige zie geen etiket aan de banden , kan wel vaak een dingetje zijn , matjes ? en het schijnt , dat TUV gekeurde opleggers ook wat vrijstellingen te hebben qua vastzetten , hoe dit precies zit weet ik niet , maar er maakte ooit eens een chauffeur giga ophef over dat ie vrijgesteld was van banden trekken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites