[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Hoe politie lakse truckers aanpakt

Ger-1957

Recommended Posts

• Forumlid
19 minuten geleden zei suggs73:

Ben hier niet zo bang voor , ik denk 3000 kg banden , is als 1 blok geladen en alles staat strak tegen elkaar . planken zitten ernaast neem ik aan , enige zie geen etiket aan de banden , kan wel vaak een dingetje zijn , matjes ? en het schijnt , dat TUV gekeurde opleggers ook wat vrijstellingen te hebben qua vastzetten , hoe dit precies zit weet ik niet , maar er maakte ooit eens een chauffeur giga ophef over dat ie vrijgesteld was van banden trekken .

klassering v/d zeilen maakt idd een verschil, maar dat wil absoluut niet zeggen dat je niks hoeft vast te zetten. De wijze van belading is ook veel zeggend, plus het land en bedrijf waar je laad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 uur geleden zei HendrikJansen:

klassering v/d zeilen maakt idd een verschil, maar dat wil absoluut niet zeggen dat je niks hoeft vast te zetten. De wijze van belading is ook veel zeggend, plus het land en bedrijf waar je laad.

Volgens de Duitse "ladung sicherung "regels dienen zeilen uitsluitend en alleen om de lading te beschermen tegen weers invloeden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 minuten geleden zei europeaan:

Volgens de Duitse "ladung sicherung "regels dienen zeilen uitsluitend en alleen om de lading te beschermen tegen weers invloeden.

Nou dan ken ik een hele grote transporteur die heel weinig planken in de zijkant heeft en wel aparte zeilen heeft en zich dan van de duitse ladung sichering niks aantrekt. Sterker nog die tekst op de zeilen hebben ze dan zelf verzonnen waarschijnlijk. 

Als ik er weer eens voor rijden mag zal ik er een foto van maken. En nee de zeilen zijn niet rood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
13 uur geleden zei HendrikJansen:

Nou dan ken ik een hele grote transporteur die heel weinig planken in de zijkant heeft en wel aparte zeilen heeft en zich dan van de duitse ladung sichering niks aantrekt. Sterker nog die tekst op de zeilen hebben ze dan zelf verzonnen waarschijnlijk. 

Als ik er weer eens voor rijden mag zal ik er een foto van maken. En nee de zeilen zijn niet rood.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
15 uur geleden zei HendrikJansen:

Het niet hebben van planken of ze niet gebruiken wil niet niet zeggen dat het dan ook niet voorgeschreven is.

De kruik gaat net zolang te water tot ze breekt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
26 minuten geleden zei europeaan:

Het niet hebben van planken of ze niet gebruiken wil niet niet zeggen dat het dan ook niet voorgeschreven is.

De kruik gaat net zolang te water tot ze breekt.

Lijkt me niet dat deze transporteur met zijn grote aantallen  trailers zomaar wat doet.

Waarom zou je investeren in duurdere zeilen als uiteindelijk blijkt dat je toch planken moet gebruiken?

Los daarvan nog, wat denk je dat het gaat kosten  als ze je eenmaal op de korrel hebben. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid

Dankzij het filmpje van Ger , zijn idd dit de zeilen die ik bedoel , in dit filmpje is goed te zien dat er geen spanbanden gebruikt worden , ook bij ladingen waarbij je normaal spanbanden trekt , dus blijkbaar heb je met dit soort zeilen vrijstellingen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
19 uur geleden zei lientje:

Waar zie je hier wat die spanband kan hebben? Er zit nogal verschil tussen verschillende banden.

Ik zou zelf nooit op 1 spanband vertrouwen hoe nieuw hij er ook uit mag zien.

Zelfs niet met een plankje er naast.

Aan de hand van labeltje aan spanband/ratel kan men zien tot hoeveel je die kunt gebruiken.

Die smalle(op de foto) kom je normaal niet tegen in  trailers.

20230129_140719.jpg

20230129_140553.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
59 minuten geleden zei suggs73:

Dankzij het filmpje van Ger , zijn idd dit de zeilen die ik bedoel , in dit filmpje is goed te zien dat er geen spanbanden gebruikt worden , ook bij ladingen waarbij je normaal spanbanden trekt , dus blijkbaar heb je met dit soort zeilen vrijstellingen .

Ja wacht even ,, bij deze trailer zitten er in de zeilen vaste aluminium staanders gemonteerd( van boven naar beneden)

Die zowel boven in de kap als beneden in het bak profiel in geleides kunnen schuiven.

Deze geleiders houden de lading tegen (tot een bepaalde kracht) en niet het zeil.

Zet je hier wat IBC 's in zonder verder zekering door spanbanden en matjes , komt hij bij het nemen van eenbocht gewoon naar buiten zeilen.

Mijn schoonzoon reedt ooit ook met een dergelijk systeem ,leuk als er altijd de vaste chauffeur mee werkt ,maar zet het niet in een trailerpool met wisselende chauffeurs ,dan is de lol er snel af.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
1 minuut geleden zei europeaan:

Ja wacht even ,, bij deze trailer zitten er in de zeilen vaste aluminium staanders gemonteerd( van boven naar beneden)

Die zowel boven in de kap als beneden in het bak profiel in geleides kunnen schuiven.

Deze geleiders houden de lading tegen (tot een bepaalde kracht) en niet het zeil.

Zet je hier wat IBC 's in zonder verder zekering door spanbanden en matjes , komt hij bij het nemen van eenbocht gewoon naar buiten zeilen.

En wat je ook kunt zien is dat kleine opstaand randje aan de zijkant,ook tegen het zijwaarts schuiven van de lading.

Al denk ik dat dit systeem veel gebruikt word in de auto industrie en drankenhandel....mooie aangesloten paletten zoals ook in het filmpje te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
6 minuten geleden zei europeaan:

leuk als er altijd de vaste chauffeur mee werkt ,maar zet het niet in een trailerpool met wisselende chauffeurs ,dan is de lol er snel af.

Als ik zo eens  bekijk wat ik er door de week gemiddeld  achter heb aan trailers dan denk ik dat dat voor alle trailers geld.  

En een code 95 cursus zeilen dichtmaken lijkt mij totaal geen overbodige luxe als ik dat zo eens bekijk bij de opdrachtgever waar ik veel voor rijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
5 minuten geleden zei andremast:

En wat je ook kunt zien is dat kleine opstaand randje aan de zijkant,ook tegen het zijwaarts schuiven van de lading.

Al denk ik dat dit systeem veel gebruikt word in de auto industrie en drankenhandel....mooie aangesloten paletten zoals ook in het filmpje te zien.

Dat opstaande randje vind ik een grote ergernis met het inhaken van sjorbanden aan de kant waar het zeil dicht blijft.  Door dat randje kan je de haak niet zo makkelijk van bovenaf er in draaien. 

Maar dat randje hebben  de trailers van die klant waar ik wel eens voor rijd dus ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
10 minuten geleden zei Mebo 07:

Ben ik blij dat ik altijd los gestort met afzet containers gereden heb , lading erin zeiltje er over draaien..... en tot ziens maar weer.

Altijd?  Je hebt rond 2010 ook nog een poosje bij ons vertoefd schreef je hier eens.  Dat was zeker geen los gestort werk toen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei europeaan:

Mijn schoonzoon reedt ooit ook met een dergelijk systeem ,leuk als er altijd de vaste chauffeur mee werkt ,maar zet het niet in een trailerpool met wisselende chauffeurs ,dan is de lol er snel af.

U en Andre hebben gelijk , ik zie het nu ook en het zijn ook niet de tuv gekeurde zeilen die ik eigenlijk bedoel , dat waren meende ik zeilen met kleine vierkantjes die wat uitgezonderd waren van spanbanden , althans dat beweerde de chauffeur voordat ie verbaal losging op de verlader , was ook geen plezierig bedrijf om te laden trouwens 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
9 minuten geleden zei suggs73:

U en Andre hebben gelijk , ik zie het nu ook en het zijn ook niet de tuv gekeurde zeilen die ik eigenlijk bedoel , dat waren meende ik zeilen met kleine vierkantjes die wat uitgezonderd waren van spanbanden , althans dat beweerde de chauffeur voordat ie verbaal losging op de verlader , was ook geen plezierig bedrijf om te laden trouwens 

Dat zijn de zeilen die ik ook bedoel idd. Dat zijn zeilen waar staaldraad  in vierkanten is aangebracht met daarover  gelijmde stroken zeil.

Gruwelijke stugge krengen om als ze nieuw zijn dicht te maken kwa riemen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
51 minuten geleden zei suggs73:

Zijn die zeilen niet meer bedoeld tegen het snijden ? (anti-slash heb ik iemand ze wel eens horen noemen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
38 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

Zijn die zeilen niet meer bedoeld tegen het snijden ? (anti-slash heb ik iemand ze wel eens horen noemen)

Dat klopt ook idd , maar met dat spanbanden verhaal denk ik dat er wat uitzonderingen zijn , chauffeur liet ook de tuv verklaring zien aan de heftruckchauffeur , die deed er niets mee , je moest afbinden daar , hoe dan ook .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 uur geleden zei suggs73:

Die zeilen met "kleine vierkantjes "zouden zomaar zeilen kunnenzijn war een staalmat ingegoten is, maar deze dient niet om de lading te zekeren maar om diefstal van goederen tegen te gaan,door die staalmat kunne ze geen grote gaten snijden om de lading eruit te halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
11 minuten geleden zei europeaan:

Die zeilen met "kleine vierkantjes "zouden zomaar zeilen kunnenzijn war een staalmat ingegoten is, maar deze dient niet om de lading te zekeren maar om diefstal van goederen tegen te gaan,door die staalmat kunne ze geen grote gaten snijden om de lading eruit te halen.

Euh, Wat dacht je van de achterdeuren?  Poosje geleden zei een planner tegen mij  zet hem maar met deuren bij die en die klant tegen de loods. Ik vroeg hem toen of ze de zeilen snachts niet open konden krijgen😅

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
16 minuten geleden zei HendrikJansen:

Euh, Wat dacht je van de achterdeuren?  Poosje geleden zei een planner tegen mij  zet hem maar met deuren bij die en die klant tegen de loods. Ik vroeg hem toen of ze de zeilen snachts niet open konden krijgen😅

Of een slot op deur en geen tirlijn erin,helpt ook veel😂

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• Forumlid
2 minuten geleden zei andremast:

Of een slot op deur en geen tirlijn erin,helpt ook veel😂

Precies, mijn stiefzoon dacht ook handig te zijn en had helemaal zelf bedacht dat snachts een hangslot op de achterdeuren wel extra safe was😅 Toen ik hem vroeg of hij zat te wachten op kapotte zeilen keek die een beetje warrig😅  Echter heeft hij dan wel breeksporen, maar zeker met een lading van weinig waarde is het de goden verzoeken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites