[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Danke fur die blumen


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid
36 minuten geleden zei HendrikJansen:

 

Plan is nu om hem voorlopig nog maar even met rust te laten en zo gauw het weer het toelaat ga ik op ergste plek onder de bakrand een straatkolk plaatsen  zodat het meeste water snel kan weg lopen. En de bak maar eens goed diep los trekken, maar dan moet ik wel oppassen voor de drain strengen.  

Polyvlokken door de toplaag frezen helpt een heel stuk voor de waterhuishouding. En eventueel de toplaag vervangen door leemvrij zand

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 minuten geleden zei lientje:

Hier in het dorp heeft iemand stukken rubber door het zand heen. Dat schijnt goed te bevallen. Hoe dat later moet wanneer je het weg wil hebben, dat heb ik niet gevraagd.

Precies wat mij tegenhoud om aan dergelijlke dingen te beginnen. Die bak zat hier toen we hier kwamen, net aangelegd toen. Achteraf viel die tegen maar goed tot nog toe redden ze zich ermee, 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 minuten geleden zei albertvv:

Polyvlokken door de toplaag frezen helpt een heel stuk voor de waterhuishouding. En eventueel de toplaag vervangen door leemvrij zand

Leemvrij zand is idd ook een oplossing. Echter moet dan het water nog wel door de ondergrond willen want anders krijg je een laag drijfzand boven op  de bodem die er nu ligt vlak na een hevige regenbui. 

 

Polyvlokken wat zijn dat als ik vragen mag? Dure hobby?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
56 minuten geleden zei HendrikJansen:

Leemvrij zand is idd ook een oplossing. Echter moet dan het water nog wel door de ondergrond willen want anders krijg je een laag drijfzand boven op  de bodem die er nu ligt vlak na een hevige regenbui. 

 

Polyvlokken wat zijn dat als ik vragen mag? Dure hobby?

Maneges gebruiken die ook, zowel in de binnenbak als de buitenbak. Is te koop bij de fouragehandel, prijzen weet ik zo niet zal je even moeten navragen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier https://www.plasticsoupfoundation.org/2019/08/polyvlokken-paardenbakken-vol-plastic/ wordt als alternatief gesproken over houtsnippers en kokosvezels, die zouden ook nog eens goedkoper kunnen zijn. Als je leest dat die polyvlokken gewoon schuimvlokken zijn kun je er op wachten tot ze verboden gaan worden en je de boel moet gaan opruimen, als ze nog populairder gaan worden in paardenbakken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 27-2-2023 om 10:31 zei Ger-1957:

 

Sinds de kredietcrisis in 2008 zijn in Duitsland de faillissementen niet meer zo sterk gestegen als vorig jaar

 

de Duitse industrie gaat nog steeds achteruit

 

Wij rekenen voor komend half jaar nog steeds op een industriële recessie in Duitsland

 

 

Niet alleen in Duitsland maar overal

 

Sinds augustus afgelopen jaar is het lading aanbod aan het teruglopen en vanaf half januari dit jaar is het helemaal dramatisch. En dat in zo'n beetje de hele EU. Wat er is gaat voor tarieven de markt op waar ook een transporteur uit een goedkoop land niet kostendekkend voor kan rijden maar ja, ze moeten wel want stilstaan kost nog meer geld. Het is nu slechter dan de zomer voor de kredietcrisis van najaar 2008.

 

Ik voorzie vanaf deze zomer veel faillissementen in allerlei sectoren

 

.

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had laatst een zondagsritje en moest natuurlijk effe de landcode veranderen aan de grens en schrok me kapot zoveel trucks er stilstaan bij de diverse P plekken kon zelf amper een plekje vinden. En op maandag kunnen die met moeite een retourvrachtje vinden dus dan weet je de tariefstelling wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei marcel69:

Had laatst een zondagsritje en moest natuurlijk effe de landcode veranderen aan de grens en schrok me kapot zoveel trucks er stilstaan bij de diverse P plekken kon zelf amper een plekje vinden. En op maandag kunnen die met moeite een retourvrachtje vinden dus dan weet je de tariefstelling wel.

 

Dus, als ik het goed begrijp; komen al die vrachtwagens -die op zondag aan de grens stilstaan vanwege een achterhaald zondagsrijverbod- op maandag in de buurt al leeg, hebben geen van allen retourvracht of kunnen dat met moeite vinden en rijden daarom -met zijn allen- voor baggerprijzen de handel weg?

 

Bijzondere zienswijze als je het mij vraagt..

bewerkt door Pierre
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei Pierre:

 

Dus, als ik het goed begrijp; komen al die vrachtwagens -die op zondag aan de grens stilstaan vanwege een achterhaald zondagsrijverbod- op maandag in de buurt al leeg, hebben geen van allen retourvracht of kunnen dat met moeite vinden en rijden daarom -met zijn allen- voor baggerprijzen de handel weg?

 

Bijzondere zienswijze als je het mij vraagt..

 

Daar komt het min of meer wel op neer ja

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
16 uur geleden zei Pierre:

 

Dus, als ik het goed begrijp; komen al die vrachtwagens -die op zondag aan de grens stilstaan vanwege een achterhaald zondagsrijverbod- op maandag in de buurt al leeg, hebben geen van allen retourvracht of kunnen dat met moeite vinden en rijden daarom -met zijn allen- voor baggerprijzen de handel weg?

 

Bijzondere zienswijze als je het mij vraagt..

Ik denk dat de helft al leeg gekomen zijn op de vrijdag en gewoon een verplichte weekendrust moeten nemen, op vrijdag heeft de planner gezegd zoek maar een weekendplekje bellen maandagochtend wel over vervolg van de rit

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  in voorgaande, economisch voorspoedige tijden, stonden deze mannen in het weekend stil op een industrieterrein, wachtend op het opengaan van de firma op maandag om te laden?  

 

Ik vraag het mij af...

 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 

Enfin, die trailers maar verlagen en geschikt maken voor autotransport, zou ik zeggen.

Schijnt een fiks tekort aan transportcapaciteit te zijn, net nu de chipstekorten zijn ingelopen.. komen leveringen aan de klant in de knel doordat de auto's de opslag niet kunnen verlaten.

 

Stond laatst in de Telegraaf een artikel over te weinig transporttreinen voor auto's, in Frankrijk (kan misschien ook te maken hebben met de overname in 2021 van Gefco door CEVA? (snijden in bezittingen als bezuinigsoperatie?).

 

Ik hoorde in een video op automotive-online.nl de BCA NL directeur ook al mopperen over gebrek aan transportcapaciteit.

Hij zei dat in de komende drie jaar, 30 procent van de (NL) autotransport chauffeurs de pensioen gerechtigde leeftijd bereikt.. :(:confused:

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

^^

Be like Tesla: die heeft 'n hele vloot eigen autotransporters staan in Tilburg; verder is het ook in deze tak van sport vooral LT wat je ziet rijden, met/ voor alle merken...

Koopman rijdt veel met Duits gekentekende auto's maar wat daar voor chauffeurs op zitten weet ik niet.

 

V.w.b. die weekendrust: op vrijdagmiddag wordt de Nederlandse grensstreek nog steeds 'bestormd' door Oostblokkers die hun 45 uur komen maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei Mebo 07:

Koopman heeft enige jaren terug daar in de buurt een bedrijf in autotransporten overgenomen , was ook niet een hele kleine maar kan niet op de naam komen.

 

Möhlmann

 

https://www.alexmiedema.nl/2014/08/30/koopman-autotransport-neemt-g-mohlmann-over/

bewerkt door sprinter 516
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Stellantis en Renault  gaan medewerkers een rij-opleiding 'geven' om chauffeurs te vervangen die nu voor een land in oorlog vechten ipv een stuur vasthouden.

 

Citaat

Het tekort aan vrachtwagenchauffeurs begint grote vormen aan te nemen, concludeerde eerder al BCA-directeur Iede Aukema in het Restwaardejournaal. Veel chauffeurs zijn van Oekraïense afkomst en die zijn nu terug naar hun vaderland. Door vergrijzing neemt het tekort aan chauffeurs de komende jaren verder toe, is zijn verwachting.

 

Bij Renault en Stellantis kunnen duizenden voertuigen niet vervoerd worden van de fabriek naar dealer. Stellantis parkeert afgebouwde auto’s bij zijn fasbriek in Sochaux noodgedwongen op een nabijgelegen vliegveld.

 

Bij beide fabrikanten zouden inmiddels al ruim 100 medewerkers zich hebben aangemeld voor de omscholing, die wordt betaald door de fabrikant.

 

Kosten van transport zijn ook stijgende:

 

Citaat

Het transport van nieuwe auto’s werd de afgelopen jaren ruim anderhalf keer zo duur. Vooral het kostenniveau in het vervoer per schip ging hard omhoog en ligt nu 114% hoger dan voor corona.Dat blijkt uit een nieuwe kostenindex voor het transport van afgewerkte auto’s van de brancheorganisatie voor autovervoerders ECG en adviesbureau PricewaterhouseCoopers (PwC). Ten opzichte van januari 2019 gaat het om een stijging van bijna 54 procent. Dat meldt Nieuwsblad Transport.

 

Ook de kosten in het autovervoer over land gingen de afgelopen jaren fors omhoog, melden ECG en PwC. In het spoorvervoer ging het om een stijging van ruim 24 procent door hogere personeelskosten, dure brandstof en gestegen kosten voor materieel. Bij logistieke ‘compounds’ ging het om een toename van van meer dan 21 procent.

 

In het wegtransport bedroeg de kostenstijging 33 procent. De ECG wijst onder meer op hogere chauffeurslonen en dure diesel als oorzaken.

 

Bron: https://www.automotive-online.nl/management/internationaal/2023/03/03/stellantis-en-renault-scholen-medewerkers-om-tot-truckchauffeur/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
12 minuten geleden zei matthieu:

Als mijn generatie met pensioen gaat zullen de lonen omhoog schieten. Dat zal over n jaar of 5 zijn.


Toen ik een jaar of negentien was had ik ook zo’n praatje met een maat van me.

Ik zei hem dat het niet lang zou duren voor we allemaal met een Renault AE reden, of een speciekuip, en dat we met goud omhangen zouden worden. 
Goed, de meesten van ons rijden nu met de grootste cabines. Maar de lonen blijven altijd nog achter. Dertig jaar later nog steeds. 
Ik zie niet waarom dat de komende jaren zou veranderen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 2-3-2023 om 04:56 zei Marotrans:

^^

Be like Tesla: die heeft 'n hele vloot eigen autotransporters staan in Tilburg; verder is het ook in deze tak van sport vooral LT wat je ziet rijden, met/ voor alle merken...

Koopman rijdt veel met Duits gekentekende auto's maar wat daar voor chauffeurs op zitten weet ik niet.

 

V.w.b. die weekendrust: op vrijdagmiddag wordt de Nederlandse grensstreek nog steeds 'bestormd' door Oostblokkers die hun 45 uur komen maken.

Houd op schei uit over deze club. Wat een bedrijf😪

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
45 minuten geleden zei RobNiat:


Toen ik een jaar of negentien was had ik ook zo’n praatje met een maat van me.

Ik zei hem dat het niet lang zou duren voor we allemaal met een Renault AE reden, of een speciekuip, en dat we met goud omhangen zouden worden. 
Goed, de meesten van ons rijden nu met de grootste cabines. Maar de lonen blijven altijd nog achter. Dertig jaar later nog steeds. 
Ik zie niet waarom dat de komende jaren zou veranderen. 

Nou weet ik niet veel, maar praat wel eens met mensen binnen onze firma die wel het een en ander zouden moeten weten. 

 

En die beamen Matthieu zijn verhaal.  Maar ook dat het werk anders gaat worden, Minder afstanden. Maar ook dat ze verwachten dat het uren maken nog minder gaat worden en daarmee de rijtijdenwet ook aangepast gaat worden en dat dat alles tot gevolg heeft dat de lonen ook zeker zullen moeten gaan stijgen.

 

Ikzelf vind dat de lonen nu niet slecht zijn,  kan me goed redden van wat ik binnenkrijg.  Dat de lonen achterlopen word standaard geschreeuwd en zal gerust waar zijn, maar het is maar net wat je nodig bent, tevreden mee bent en wil zijn , en wat je ervoor wil doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden