[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Danke fur die blumen


HendrikJansen

Recommended Posts

  • Forumlid
7 uur geleden zei 1934:

draai bij de kvk eens wat jaarcijfers uit van bijvoorbeeld heisterkamp klg of Jan de rijk cargo boss ,gvt ,de rooy enz enz enz.

En vraag je dan zelf af wie er voor deze cijfers heeft gezorgd ?

 

Goed idee! En dan zal blijken dat de gemiddelde winst rond een procent of 2 ligt. En dat is niet veel.

 

Maar het "bekt" altijd wel lekker: 4 miljoen winst bij transportbedrijf Pietje. Dat Pietje daar 200 miljoen omzet voor moet draaien wordt er echter niet bij verteld.

 

@ Hendrik: het is momenteel overal (erg) stil en ik denk zo dat ook Heisterkamp de grootste moeite heeft om alles aan de gang te houden. En dan kom je op een gegeven moment bij klotewerk uit. Voor niemand leuk, zeker niet voor de chauffeur. Komt nog eens bij dat er op veel adressen én te weinig personeel rondloopt én de werkhouding ook niet optimaal is. 

 

Het is even niet anders denk ik

 

.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei EJD:

Maar het "bekt" altijd wel lekker: 4 miljoen winst bij transportbedrijf Pietje. Dat Pietje daar 200 miljoen omzet voor moet draaien wordt er echter niet bij verteld.

 

Dat maakt ook niet uit. Een week heeft 148 uur, als Pietje 4 uur/nacht slaapt heeft hij 120 uur/week gewerkt. Dat is maar 3 keer meer dan een chauffeur die helemaal geen overuren maakt. Die omzet wordt gedraaid door het personeel inclusief Pietje, de winst gaat naar Pietje exclusief het personeel. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
54 minuten geleden zei Eeweep:

Dat maakt ook niet uit. Een week heeft 148 uur, als Pietje 4 uur/nacht slaapt heeft hij 120 uur/week gewerkt. Dat is maar 3 keer meer dan een chauffeur die helemaal geen overuren maakt. Die omzet wordt gedraaid door het personeel inclusief Pietje, de winst gaat naar Pietje exclusief het personeel. 

En wie loopt het grootste risico voor die omzet? Het personeel of Pietje?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei EJD:

 

Goed idee! En dan zal blijken dat de gemiddelde winst rond een procent of 2 ligt. En dat is niet veel.

 

Maar het "bekt" altijd wel lekker: 4 miljoen winst bij transportbedrijf Pietje. Dat Pietje daar 200 miljoen omzet voor moet draaien wordt er echter niet bij verteld.

 

@ Hendrik: het is momenteel overal (erg) stil en ik denk zo dat ook Heisterkamp de grootste moeite heeft om alles aan de gang te houden. En dan kom je op een gegeven moment bij klotewerk uit. Voor niemand leuk, zeker niet voor de chauffeur. Komt nog eens bij dat er op veel adressen én te weinig personeel rondloopt én de werkhouding ook niet optimaal is. 

 

Het is even niet anders denk ik

 

.

Ik ben me daar zeker van bewust EJD dat het rustig is en dat dat vaak klotenwerk oo levert dan. En dat is ook het minst het probleem.  Maar dat wil dan nog niet zeggen dat ik me daarom als een zwijn moet laten behandelen door de planning van de opdrachtgever.  En dat gebeurt momenteel wel. En daar pas ik dan ook voor. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei HendrikJansen:

En wie loopt het grootste risico voor die omzet? Het personeel of Pietje?

Het personeel en Pietje. Pietje failliet, Pietje èn personeel in de ww en uiteindelijk misschien de bijstand. Alleen bij minder winst maken is Pietje degene die minder krijgt. Vergeet niet dat Pietje zichzelf ook nog eens een salaris uitbetaalt uit zijn onderneming, dat is geld uit de omzet dat al is afgetrokken van de winst. En waarschijnlijk is dat ook veel meer dan de chauffeurs in Pietje's onderneming ontvangen.

bewerkt door Eeweep
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tja gezien de scherpte van je opmerkingen EJD geloof ik niet dat jij je laat afschepen met 2% winst na belasting.

 

En Hendrik laat je toch niet weerhouden gezien jouw instelling en geen probleem met af en toe een weekeind,en vooral inmiddels je ervaring.

Vind je zeker een ander baasje met veel mooier werk (en hopelijk betaling) dan Heisterkamp.

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei HendrikJansen:

dat ik me daarom als een zwijn moet laten behandelen door de planning van de opdrachtgever.

Daar zou ik het met HK over hebben , als er meer chauffeurs daar voor rijden en het zelfde ondervinden , dan zou HK daar met de opdrachtgever over moeten hebben is mijn mening.

Dat je als chauffeur bij sommige bedrijven slecht behandeld wordt en als vuil behandeld wordt , gebeurd te vaak , snap vaak ook wel dat er glas tussen zit als je weer door een giftang aangesproken wordt , des te meer ik de goede bedrijven koester die je normaal behandeld en als een hele grote plus als je gelijk uitgelegd krijgt waar je koffie kunt krijgen .

 

Maar bij elk bedrijf is wel wat te vinden , had ook niet altijd het makkelijkste of mooiste werk .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^  dat laatste zal wel waar zijn.. maar goed beschouwd kán je dan ooit maar één keuze maken en daar blijf je dan voor de rest van de tijd.. als het de werkgever blieft.. 

Dát lijkt mij ook niet de bedoeling..

 

Ik heb momenteel ook te maken met een andere planner (wegens ziekte van de andere). Was er vandaag ff klaar mee.. schei ermee uit, d8 ik.

 

Maar ja.. dan denk ik even later: bij een andere werkgever zal ik ook met een, voor mij, nieuwe planner te maken krijgen. Is ook maar de vraag of dat veel beter zal zijn, in de dagelijkse praktijk.

Maar goed, áls het werk dan ook beter is etc.. is het misschien de moeite waard. Zo blijf ik een beetje wikken en wegen.. eigenlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei Durashift:

^^  dat laatste zal wel waar zijn.. maar goed beschouwd kán je dan ooit maar één keuze maken en daar blijf je dan voor de rest van de tijd.. als het de werkgever blieft.. 

Dát lijkt mij ook niet de bedoeling..

 

Ik heb momenteel ook te maken met een andere planner (wegens ziekte van de andere). Was er vandaag ff klaar mee.. schei ermee uit, d8 ik.

 

Maar ja.. dan denk ik even later: bij een andere werkgever zal ik ook met een, voor mij, nieuwe planner te maken krijgen. Is ook maar de vraag of dat veel beter zal zijn, in de dagelijkse praktijk.

Maar goed, áls het werk dan ook beter is etc.. is het misschien de moeite waard. Zo blijf ik een beetje wikken en wegen.. eigenlijk.

Als ik puur bij ons kijk dan denk ik dat momenteel enkel de grootste slijmers nog echt tevreden zijn. Je weet wel, Die dr arm bruin hebben tot aan dr schouder en die je eigenlijk nergens bij kan hebben. Geen week zonder schade rijden en geen week voorbij gaat wanneer  er geen gezeur is. Maar ook die genen die heel duidelijk aangeven dat ze niks willen, Alleen dat ritje naar SE of CH willen ze doen en anders zijn ze ziek, blijven ze thuis of zijn ze niet aanwezig.

 

Die krijgen de mooiste opdrachten want dan levert die auto toch geld op en veel belangrijker nog! De planning is die figuren mooi kwijt voor een poosje en  heeft geen gezeik aan de kop voor een paar dagen.

 

Maar dat moet je voor jezelf ook maar willen en durven. En ik ben er dan ook van overtuigd dat als het er echt om gaat spannen deze mensen als eerste dr auto leeg kunnen halen.

 

Ik had afgelopen week een heerlijk rustig weekje. Geen slavendrijvers op de achtergrond via de BC, maar gewoon heerlijk kunnen werken en normaal opdrachten ontvangen zonder dat er berichten achteraan komen dat het allemaal te lang duurt enzo.

 

Maandag  voor de Hallooooo gereden. Had 3 ritjes naar een HUB , voor mij het meest geestdodende werk dat er is maar o zo lekker rustig na een week als vorige week.

 

Vanaf Dinsdag voor P&O Ferrymasters gereden en ook daar gewoon een heerlijk ontspannen sfeer.  Gewoon je opdrachten uitvoeren en als het allemaal wat langer duurt even een berichtje via de BC  met het hoe en waarom en geen mens die je als zwijn behandeld.  echt heerlijk. 

 

Keerzijde is dan weer dat je ook weet dat er geen spectaculaire rit in zal zitten want het is allemaal lossen en voorladen en afkoppelen bij de trein of in Almelo.  Verder als Antwerpen en een rondje Nederland kom je dan niet, Maar he, Dat heb ik de afgelopen 3 maanden bijna alleen maar gehad dus waar ligt het probleem?  

 

Vanmorgen [eigenlijk vannacht maar ik zag het vanmorgen]  Kreeg ik een vacature doorgestuurd van een forumlid waarmee ik al de hele dag serieus in mijn hoofd zit. Werk dat ik al een poosje wel zie zitten. Zoals ik op de website zie auto s die compleet zijn voor het werk  maar zonder de  toeters en bellen. Precies wat ik mooi vind. Enigste min puntje kan de afstand van het woon werk verkeer worden.  Maar als ik de hele week onderweg ben is dat te over zien.  En zoals een collega van mij die het spuugzat is  ook al zegt, Als ik dan enkel Nederland en Belgie mag rijden dan wil ik ook werk doen wat ik leuk vind"

 

Maar ik geloof serieus dat ik er morgen een telefoontje aan ga wagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei HendrikJansen:

Precies wat ik mooi vind. Enigste min puntje kan de afstand van het woon werk verkeer worden.  Maar als ik de hele week onderweg ben is dat te over zien.  

Als je bv elke dag 40 km heen en terug moet is ook 200 km per week.
Denk dat tegenwoordig meer bedrijven bereid zijn op reiskosten woon/werk te betalen.

Nee heb je en ja kan je krijgen, 
Veel wijsheid gewenst:ok:

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 minuten geleden zei kiepenboer:

Als je bv elke dag 40 km heen en terug moet is ook 200 km per week.
Denk dat tegenwoordig meer bedrijven bereid zijn op reiskosten woon/werk te betalen.

Nee heb je en ja kan je krijgen, 
Veel wijsheid gewenst:ok:

Jep, dat klopt, Alleen met de reiskostenvergoeding van nu is het wel een verschil of je elke dag 40 km rijd of 2 keer per week 200 kilometer.  Maar dat boeit mij toch niet, dat zal er mij echt niet van tegenhouden. af en toe een goede planning treffen dat je de auto achter  het huis kan zetten in het weekend  en je loopt al weer een eind in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
11 uur geleden zei kiepenboer:

Als je bv elke dag 40 km heen en terug moet is ook 200 km per week.
Denk dat tegenwoordig meer bedrijven bereid zijn op reiskosten woon/werk te betalen.

Nee heb je en ja kan je krijgen, 
Veel wijsheid gewenst:ok:

Klopt, je kilometers vergoed krijgen is 1, en mooi meegenomen, maar je reistijd is ook een punt.

Bij de Hema reed ik in de ochtend/nacht in 3 kwartier van Beverwijk naar Utrecht, maar terug deed ik er af en toe 2 uur over, en dat na een hele dag werken, vandaar dat ik daar gestopt ben.

Nu staat ik in de middag ook regelmatig in de file, echter wel volledig betaald.

Een heel verschil 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

^^Daar heb je helemaal gelijk in.

De laatste 12 jaar op een half jaar tussendoor altijd in een straal van 1,5 km van mijn woonadres gewerkt.
Daarvoor 11 jaar op en neer naar Veghel 125 km per week tikt ook aardig aan qua benzine kosten.
En reiskosten vergoeding kende men toen al heulmaal nie in transport, als je dat vroeg keek men je
aan alsof men het in Koln hoorde donderen

Hahhaa had in het begin nog een mercedes 300 se 6 cilinder, en die heb ik toen maar eens van de hand gedaan
en met een VW polootje op en neer gaan rijden.
Daar zat teminste geen kolk in de tank als je gas gafLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9 uur geleden zei sprinter 516:

Bij de Hema reed ik in de ochtend/nacht in 3 kwartier van Beverwijk naar Utrecht, maar terug deed ik er af en toe 2 uur over,


Dat zijn heel wat onbetaalde uurtjes als ja dat meerdere keren in de week rijdt. Dan mag je ook wel een heel goed uur loon hebben wil je die uren compenseren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei lientje:


Dat zijn heel wat onbetaalde uurtjes als ja dat meerdere keren in de week rijdt. Dan mag je ook wel een heel goed uur loon hebben wil je die uren compenseren.

Cor koos er zelf voor om naar Beverwijk te verhuizen. Dus eigenlijk een beetje eigen schuld dikke bult verhaal. Dat de wegen op zijn route druk zijn was ook al langer bekent. 

  • Like 2
  • Verward 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
39 minuten geleden zei Durashift:

 

En, gebeld? ;)

Nee, nog niet. Al met al duurde de tandarts veel langer als verwacht en had mijn ma nog een klusje voor mij, De kraan zat los op het aanrecht en  mijn broertjes en zwager die er bijna elke dag koffie drinken weten niet hoe een sleuteltje 13 werkt schijnbaar.  Dus heb lk dat en nog wat dingen maar even gedaan vanmiddag.  

 

Heb wel de onze chauffeursbegeleider een bericht gestuurd  van 100 aanslagen per minuut.  dat wel. 

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op 16-3-2023 om 20:13 zei kiepenboer:

Als je bv elke dag 40 km heen en terug moet is ook 200 km per week.
Denk dat tegenwoordig meer bedrijven bereid zijn op reiskosten woon/werk te betalen.

Gewoon al 24 jaar in een bedrijfswagen stappen, die voor de deur staat . En gewoon van thuis tot  thuis netjes betaald worden. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
15 minuten geleden zei Erwin 75:

Gewoon al 24 jaar in een bedrijfswagen stappen, die voor de deur staat . En gewoon van thuis tot  thuis netjes betaald worden. 

Zijn er ook genoeg in dat grondwerk die dat niet hebben, wel een auto maar niet de uurtjes. om het zo maar te zeggen. ik ken er genoeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
26 minuten geleden zei HendrikJansen:

Zijn er ook genoeg in dat grondwerk die dat niet hebben, wel een auto maar niet de uurtjes. om het zo maar te zeggen. ik ken er genoeg.

Weet ik, ben ook een keer wezen praten met iemand die gouden bergen beloofde. Maar het gras is op een ander niet groener. Je hoort me ook nie klagen. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
13 uur geleden zei HendrikJansen:

Nee, nog niet. Al met al duurde de tandarts veel langer als verwacht en had mijn ma nog een klusje voor mij, De kraan zat los op het aanrecht en  mijn broertjes en zwager die er bijna elke dag koffie drinken weten niet hoe een sleuteltje 13 werkt schijnbaar.  Dus heb lk dat en nog wat dingen maar even gedaan vanmiddag.  

 

Heb wel de onze chauffeursbegeleider een bericht gestuurd  van 100 aanslagen per minuut.  dat wel. 

  Een bericht met wel 100 aanslagen per minuut. Dat zal ze leren..... (ik hoop niet dat je dan teveel typefouten gemaakt heb)

 

Heel in het begin heb ik wel eens tegen jou gezegd dat het plezier in je werk er nou niet echt bepaald vanaf druipt bij jou. Ik kreeg toen een heel betoog dat mijn mening over jou gevormd was van jou (voor mij) afwijkende gedachte over corona wat nergens op sloeg. blijkt zeker nu, elk verhaal van jou hier laat zien dat jij helemaal geen plezier in je werk heb. Je word aan alle kanten nog op weg geholpen maar jij bent te druk met een sleuteltje 13 die alleen jij vast kan houden.

 

Je zegt dat je openstaat voor alles, weekenden uren maken noem maar op. Maar je blijft hangen bij een bedrijf waar je het totaal niet naar je zin heb. Met al jou ervaring ligt de wereld aan je voeten zou je denken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
23 uur geleden zei lientje:


Dat zijn heel wat onbetaalde uurtjes als ja dat meerdere keren in de week rijdt. Dan mag je ook wel een heel goed uur loon hebben wil je die uren compenseren.

Vandaar dat ik na een jaar ook gestopt ben ermee, is op mijn leeftijd niet meer vol te houden.

Nu sta ik ook nog regelmatig op de A9 maar dan wel betaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
21 uur geleden zei HendrikJansen:

Cor koos er zelf voor om naar Beverwijk te verhuizen. Dus eigenlijk een beetje eigen schuld dikke bult verhaal. Dat de wegen op zijn route druk zijn was ook al langer bekent. 

Ja, was inderdaad eigen keuze ja, en daarom ook gestopt ermee.

Maar dat Nederland steeds verder dicht slipt is ook een oorzaak.

Maar welk punt wil jij nu eigenlijk maken?

Ik gaf alleen als voorbeeld dat ergens anders gaan werken leuk kan zijn, maar dat er meer is dan alleen een rijkskosten vergoeding, want de eigen tijd tussen woon werk is ook belangrijk.

Nu is het 8 minuten fietsen, maar wordt betaald tot de auto stil staat…. (Ongeacht hoe laat)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden