[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat kost meer: brandstof of de chauffeur?


corydon

Vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

^^ nee hoor Ibo.

De grootste kostenpost voor een werkgever is personeel.....

 

Dus bij een ronde (of idee van uppermanagement) over kostenreductie, komt dit gedeelte als eerste in beeld (hoe kunnen we personeelskosten reduceren of hoe kunnen we het bestaande personeel efficienter inzetten).

Ik zie dus ook nog geen vervanging van de chauffeur, maar wel een verruiming van de rijtijden (of wegvallen van de 2e man op de auto), mits de auto is uitgerust met een minimum aan veiligheidsopties.

 

Groet Ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
15 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

^^ niet als je er 1000 liter in de week doorheen stookt ,zoals eerder gemeld.

 

 Weet jij wat een chauffeur bruto voor zijn werkgever kost?

 

Dus inclusief vrije dagen sociale lasten pensioen en ziekte. Chauffeur was altijd al de grootste kostenpost. De diesel is nu ook duur maar 80 % minimaal is de chauffeur nog het duurst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

^^ nee das waar  dat weet ik niet en zo had ik het nog niet bekeken. Maar je zegt nu zelf was?? En heb vroeger wel eens de cirkeldiagrammen gezien in dat TLN blaadje, hoe heette dat ook alweer, Beroepsvervoer? Waaruit inderdaad bleek dat personeelskosten groter zijn dan dan brandstof. Ik vind alleen 1000 liter per week wat veel. Maar goed 3500+km is voor mij ook niet aan de orde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei zoetwatermatroos:

^^ nee das waar  dat weet ik niet en zo had ik het nog niet bekeken. Maar je zegt nu zelf was?? En heb vroeger wel eens de cirkeldiagrammen gezien in dat TLN blaadje, hoe heette dat ook alweer, Beroepsvervoer? Waaruit inderdaad bleek dat personeelskosten groter zijn dan dan brandstof. Ik vind alleen 1000 liter per week wat veel. Maar goed 3500+km is voor mij ook niet aan de orde.

 

 

Ik zeg was omdat de diesel nu veel duurder is dan vroeger.

 

Maar aan de andere kant zijn er nu nog maar heel weinig chauffeurs die week in week uit meer dan 3500 km per week rijden wat je voorheen ook veel meer had omdat de regels niet zo streng werden gehandhaafd en nageleefd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
1 uur geleden zei zoetwatermatroos:

 Ik vind alleen 1000 liter per week wat veel. Maar goed 3500+km is voor mij ook niet aan de orde.

verbruik is niet voor iedereen 1 op 3,9 of zoiets.
Heb er dagen bij van 1 op 2,3 of 1 op 2,5.
Korte stukjes rijden met veel rotondes en drempels met 37 ton op je rug vraagt veel brandstof

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei kiepenboer:

verbruik is niet voor iedereen 1 op 3,9 of zoiets.
Heb er dagen bij van 1 op 2,3 of 1 op 2,5.
Korte stukjes rijden met veel rotondes en drempels met 37 ton op je rug vraagt veel brandstof

 

 

Maar met al die drempels en rotondes red jij geen 3500 km 😋

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei kiepenboer:

verbruik is niet voor iedereen 1 op 3,9 of zoiets.
Heb er dagen bij van 1 op 2,3 of 1 op 2,5.
Korte stukjes rijden met veel rotondes en drempels met 37 ton op je rug vraagt veel brandstof

 

 

Maar weet jij wat bijvoorbeeld een E6 chauffeur kost voor zijn werkgever per uur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
2 uur geleden zei HendrikJansen:

ik denk rond de 35,00 per uur als je alles meetelt 

 

 

We hebben ondertussen een behoorlijke cao stijging gehad maar waardoor een E6 chauffeur tegen de 40 euro per uur kost. 

 

En dit is dan voor de eerste 40 uur 😉

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
12 minuten geleden zei Quincy:

 

 

We hebben ondertussen een behoorlijke cao stijging gehad maar waardoor een E6 chauffeur tegen de 40 euro per uur kost. 

 

En dit is dan voor de eerste 40 uur 😉

En dan hoor ik nog steeds bedragen van rond een euro p/km voor een losse trekker met chauffeur van eigen rijders. Willen deze mensen dan niks verdienen?  Doen ze het enkel en alleen voor het hebben van een eigen auto?

 

Een van de grootste redenen waarom ik gestopt ben met het kabel en leidingwerk / grondwerk en op de vrachtwagen [was wel een  jongensdroom  van mij, heb ik hier al eens uitgelegd]  ben gegaan was omdat mijn opdrachtgever dacht dat ik wel goedkoper ging werken terwijl alles om ons heen duurder aan het worden was.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Zojuist zei HendrikJansen:

En dan hoor ik nog steeds bedragen van rond een euro p/km voor een losse trekker met chauffeur van eigen rijders. Willen deze mensen dan niks verdienen?  Doen ze het enkel en alleen voor het hebben van een eigen auto?

 

Een van de grootste redenen waarom ik gestopt ben met het kabel en leidingwerk / grondwerk en op de vrachtwagen [was wel een  jongensdroom  van mij, heb ik hier al eens uitgelegd]  ben gegaan was omdat mijn opdrachtgever dacht dat ik wel goedkoper ging werken terwijl alles om ons heen duurder aan het worden was.

 

 

Als eigen rijder werkt het ietsje anders.

 

Je heb sowieso wat voordelen als zelfstandige die een werkgever niet heeft al is een euro wel heel weinig en snap ik niet dat ze daarvoor nog aan het werk gaan. Er is nu zat "goed" betaald werk.

 

En de meeste eigen rijder doen het o.a. ook voor "die" eigen auto en vergeten pensioen en aov gemakshalve maar even. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 minuten geleden zei Quincy:

 

 

 

 

En de meeste eigen rijder doen het o.a. ook voor "die" eigen auto en vergeten pensioen en aov gemakshalve maar even. 

Het eerste rooitje per maand is al "verdiend"zeg maar. Tot er daadwerkelijk wat gebeurt waardoor ze thuis komen te zitten ivm ziekte.  En op 67 jarige leeftijd die auto verkopen en omzetten in een pensioen word hem ook niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
7 minuten geleden zei Quincy:

 

 

Als eigen rijder werkt het ietsje anders.

 

Je heb sowieso wat voordelen als zelfstandige die een werkgever niet heeft al is een euro wel heel weinig en snap ik niet dat ze daarvoor nog aan het werk gaan. Er is nu zat "goed" betaald werk.

 

En de meeste eigen rijder doen het o.a. ook voor "die" eigen auto en vergeten pensioen en aov gemakshalve maar even. 

Als eigenrijder met een eenmanszaak houden die voordelen ook een keer op. en een werkgever kan door de schaalgrote vaker veel scherper inkopen wat de kostprijs per vrachtwagen uiteindelijk  aanzienlijk goedkoper maakt.

 

Als ik zie in welk tempo ze bij ons bijv een nieuw setje banden monteren. En dan bedoel ik niet het monteren zelf uiteraard. Die dingen staan met tich tegelijk opgeslagen in het magazijn compleet op velg.  binnen een half uur heb je er 6 nieuwe banden onder zitten. Want die auto moet weer rijden. Dat soort dingen kun je als eigenrijder enkel maar van dromen lijkt me.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Quincy:

Maar weet jij wat bijvoorbeeld een E6 chauffeur kost voor zijn werkgever per uur?

 

Ik denk dat de helft van werkend Nederland geen idee heeft wat een werknemer , een werkgever kost .

 

Iemand een idee wat een Duitse of Belgische  chauffeur verdiend ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden