[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Truckwash Agadir Morocco


1934

Recommended Posts

  • Forumlid

Tja Rob,

 

Kun je zeker wat mee stel je eens voor dat jij eens in de gelegenheid zou komen om ook hier eens te te komen zou n je wel passen hé?  Iets anders dan vrijmaken in Rovereto of Milaan met drie auto,s van N.I.A.T z,on kleine 30 jaar terug ben ik nog niet vergeten hoor jij al wel begrijp ik ?

Maar inderdaad hier kun je iets mee mocht je hier eens komen.

 

 

 

Weltrusten het lijkt wel of het je dwars zit ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
18 minuten geleden zei 1934:

Tja Rob,

 

Kun je zeker wat mee stel je eens voor dat jij eens in de gelegenheid zou komen om ook hier eens te te komen zou n je wel passen hé?  Iets anders dan vrijmaken in Rovereto of Milaan met drie auto,s van N.I.A.T z,on kleine 30 jaar terug ben ik nog niet vergeten hoor jij al wel begrijp ik ?

Maar inderdaad hier kun je iets mee mocht je hier eens komen.

 

 

 

Weltrusten het lijkt wel of het je dwars zit ?

Rob eet momenteel regelmatig "zuurpruimpjes"niks om je zorgen over te maken. Hij raakt er van zelf op uit gegeten @1934

 

Wat mij betreft mag je doorgaan.

 

Mooi om het leven aan de andere kant ook eens te zien. Als ik toch eens de kans had om dat tegen westers inkomen te doen tegenwoordig, O ja!!

  • Like 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi Rob ,

 

goed te horen,het gemiddeld salaris ligt hier rond de 2 a 300,- euro per maand,voor de zeer inventieve auto wassers (waarbij dus veel respect voor heb) een heel gemakkelijk salaris om aan te komen.

Hoe het met de pensioenen geregeld is daar kan ik helaas niets over vertellen,wat me wel opvalt is dat er vanaf 2018 weer enorm veel ten goede van de inwoners veranderd is,iedereen heeft onderwijs het land is opvallend schoon voor alle inwoners is er medische ondersteuning geregeld door de overheid (ziekenhuizen etc) 

Wat betreft de gelukszoekers/immigranten deze komen mijn inziens bijna allemaal uit landen verder zuidelijk dan Morocco 🇲🇦 ook is er door de koning bepaald dat een ieder Engels moet gaan leren en verdwijnt zachtjes de Franse taal,internationaal gezien beter voor de ontwikkelingen.

En wat betreft mijn reislust die bestaat echt niet alleen uit landen waar het dan goedkoop zou zijn hoor,mits dat ik de juiste green card kan bemachtigen ligt de offerte voor verschepen naar Baltimore of Halifax al klaar.

Al moet ik zeggen er komt behoorlijk wat bij kijken bij z,on verscheping maar we houden moed 😉

 

Voor wat betreft het plaatsen in het verkeerde topic mijn excuses ook ik wil het forum niet vervuilen,en wat betreft de nieuwswaarde of toevoeging op transport gerelateerde artikelen,kijk eens rond op het forum 🥴🥴.

Wat mijn betreft wil ik graag wat foto’s zien van het land waarin jij je nu bevind (ik denk met weemoed aan mijn motor reis daar) gewoon prachtig en de connectie met transport is voor mijn voldoende hoor te weten dat ook jij het in het transport hebt verdiend en zodoende daar elke keer kunt verblijven.

Ik ga gouw in de de stoel zitten bij de kapper hier,tja en als fijne bijkomstigheid ook deze is niet duur 😉

image.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

 
ik vind hoe langer hoe meer dat Mark Rutte gelijk heeft dat Nederland “een gaaf landje” is. Met een goed pensioenstelsel en een goed werkend sociaal systeem. 
 

Natuurlijk hebben we een gaaf landje, maar dat is niet alleen aan de inzet van Mark Rutte te danken.

Wat wel aan Mark te danken is : dat de kloof tussen arm en rijk (of zoals je wilt ;tussen rijk en minder rijk) wél aan zijn invloed te danken is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
4 uur geleden zei RobNiat:

 
Vanaf je 70e heb je hier recht op “pensioen”. Een schamele €160- per maand Matthieu. Waarmee je dus inderdaad afhankelijk bent van je nageslacht om er een enigszins acceptabele levensstandaard op na te houden. 
 

Geen vetpot dus. En, hoewel ik het hier reuze naar mijn zin heb, verheerlijk ik dan ook mijn nieuwe thuisland niet. Sterker nog, ik vind hoe langer hoe meer dat Mark Rutte gelijk heeft dat Nederland “een gaaf landje” is. Met een goed pensioenstelsel en een goed werkend sociaal systeem. 
Natuutlijk zijn er zat verbeterpunten. Er is zat mis. Ik zal de laatste zijn om dat te ontkennen. Maar elders is het echt niet beter omdat de levensstandaard er stukken lager ligt. 

Alleen zo jammer dat de belasting betalers hier in Nederland betalen voor die kans pareltjes die hier nog niets bijgedragen hebben….. (kom er maar in Ger)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5 uur geleden zei RobNiat:

Maar juist nu onder Rutte, worden er maatregelen getroffen tegen pandjesbazen en onderverhuur. Ten faveure van “de gewone man” dus. 

 

Och, is maar hoe je het ziet: ;)

 

VVD  (Wassenaar) wil geen dwang m.b.t. betaalbare woningen (30% sociale huur, 40% betaalbaar bouwen (koop tot 355 duizend euro).

 

In de eerste minuten van de podcast Nieuwsroom Den Haag:

 

https://www.bnr.nl/podcast/studio-den-haag/10504259/de-speculoosjes-van-mark-rutte

 

Citaat

Het rommelt in de coalitie. Er is onenigheid over het wetsvoorstel van minister Hugo de Jonge. Dat maakt het mogelijk gemeenten te dwingen betaalbare huizen te bouwen. Dat is tegen het zere been van VVD. En die reactie schiet in het verkeerde keelgat bij ChristenUnie. Maar rommelt het echt, of is dit gewoon even verkiezingsstrijd?

 

Robbert Wigt vertelt ons hoe we scherper naar Mark Rutte kunnen luisteren. En dat dat ook nodig is. Want de man is zeer behendig met retoriek, en maakt -als dat handig uitkomt- vol overtuiging onderscheid tussen speculaas en speculoos. 

 

^^  Woordkunstenaar Rutte. :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
7 uur geleden zei RobNiat:


Ook dat is niks nieuws. Niet aan Rutte te wijten tenminste. 
 

Misschien kun jij me overtuigen van mijn ongelijk hoor. Maar juist nu onder Rutte, worden er maatregelen getroffen tegen pandjesbazen en onderverhuur. Ten faveure van “de gewone man” dus. 

Daar staan de toeslagen affaire en het pensioenproblemen dan weer tegenover. iets wat bij de gewone man keihard aankomt.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
20 uur geleden zei RobNiat:


En ondanks dat wij het zo slecht hebben in Nederland is er gewoon zorg en eten voor iedereen. 


Ik snap ook niet waarom je Ger hierin betrekt, maar als we hem dan toch als voorbeeld nemen: hij krijgt een riante uitkering, nog ruim voor hij aan zijn pensioengerechtigde leeftijd is. “Zwaar werk regeling”. Ik heb het werk nooit als “zwaar” ervaren. Maar ik ben ook ruim tien jaar jonger dan Ger. 
Geweldig toch dat we het zo goed hebben in Nederland? Je lult lekker Cor, maar hoef jij dan ook maar iets te laten door die “gelukszoekers” zoals jij ze noemt?

Dat ik Ger juist noemde, is omdat juist hij vindt dat iedereen die kans moet krijgen om hier (op onze kosten) een nieuw leven op te kunnen bouwen.

 

Moet ik "iets laten" voor die "gelukzoekers" Rob??? Ja, want wat denk je dat er per (werkende) inwoner nu precies aan belastinggeld aan deze "gelukzoekers" uit gegeven wordt door de regering???

Nergens kun je de uiteindelijke bedragen lezen, omdat die angstvallig geheim gehouden worden, bang omdat de mensen nog meer in opstand komen dan nu al het geval is.

Begrijp mij niet verkeerd he, ik ben zeker van mening dat echte asielzoekers die een oorlog ontlopen tijdelijk geholpen moeten worden hoor, absoluut, maar dan wel weer met een terugkeer regeling als dit weer mogelijk is.

En onder asielzoekers schaar ik niet al die (mannelijke) "gelukzoekers" die hier in dure kleding met de duurste mobieltjes rond lopen, en lopen te stelen en bedreigen uit Afrika en dat soort veilige landen.

Nu ook weer ellende bij een AZC in Limburg waar de bussen niet meer stoppen omdat de chauffeurs en normale passagiers bedreigd worden, zonder dat de gemeente/justitie er wat aan doet.

Door alles te verdelen over meerdere kosten posten wordt een eerlijk inzicht in alle kosten mooi verzwegen, maar moet de belasting betaler dit echt wel ophoesten hoor......

Al die diefstallen die ze dagelijks plegen worden "gewoon" door berekend aan de betalende klanten hoor, dus zeg niet dat we er niets van "voelen" Rob. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei Ger-1957:

Waar zeg ik iedereen Cor? je verdraaid de boel.

Iedereen met een verblijfsvergunning moet de kans krijgen om hier een bestaan op te bouwen. Net zo goed als dat jij met een verblijfsvergunning een bestaan op mag bouwen in een ander land, maar volgens jou regels moet je dan wel je vrouw en kinderen hier in Nederland laten.

 

 

Om te beginnen zal ik zeker geen bestaan in een ander land opbouwen Ger, dus die vlieger gaat al niet op.

En ten 2e ben ik van mening dat je eerst je vrouw en kinderen in veiligheid brengt en dan pas als keren voor je zelf wat regelt, dat is een heel verschil met wat die kans pareltjes nu doen......

En ten 3e is er geen ander land waar je zo onderhouden wordt door een land als in /nederland, dus als ik (als voorbeeld) een asiel zou aanvragen in turkije of Marokko, dan weet ik zeker dat ik niet zo door de staat onderhouden zal worden en mijn gezin mag laten overkomen op kosten van de staat....

En daar heb ik (en met mij vele andere Nederlanders) problemen mee

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Afrika is geen land Cor. Dat is een continent. Met heel veel inwoners. Heel veel verschillende inwoners ook. 
 

Maar eigenlijk weet jij het dus ook niet. Het is alles een samenzwering. Bakken geld worden er stukgegooid, maar “we” mogen niet weten hoeveel precies. Want dan komt de bevolking “NOG MEER”(…) in opstand. 
 

Maar nogmaals de vraag. Jij persoonlijk? Wat moet JIJ er voor laten? Wat mis je in je leven vanwege deze opvreters?

Kijk een wat er aan belasting  zit tussen het salaris..... Nederland is het duurste land qua belasting druk. Ger weet ongetwijfeld wel op het www data te vinden die dit onder schrijft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
8 minuten geleden zei RobNiat:


Het lijkt nu misschien net of ik Cor in de zeik zit te nemen. Toevallig in twee topics tegelijk reageer ik nu op/tegen hem. 
Niets persoonlijks. Maar toevallig zie ik in twee topics wel van die typische ongefundeerde reacties die bijna alleen van Cor kunnen komen. 
 

Het enige steekhoudende argument, wat mij betreft, zou kunnen zijn “veiligheid”. Of “het gevoel van veiligheid”. Op andere vlakken is er absoluut niets te merken van “de invasie van asielzoekers”. Niet in je bestaan. Niet in je portemonnee. Helemaal niks. 
Maar misschien heeft Cor wel betere argumenten. 

Die heb ik wel degelijk ja.

Uhhhhh, wat dacht je van de woning crisis Rob??? Zoveel status houders die op een woning zitten te wachten??? En wat dacht je van onze studenten en onze kinderen??? Hebben die geen woning nodig?

Mijn zoon is 14 jaar geleden al verhuist vanuit Utrecht naar Heemskerk omdat in Utrecht de wachttijd voor een fatsoenlijk en betaalbare woning al 10 jaar was,

Wat denk je dat nu zal zijn???

Er zijn veel te weinig woningen om al die mensen een (betaalbare) woning te geven, en nog zijn er genoeg mensen die vinden dat gezinshereniging en zo moet kunnen.

Waar laten we al die mensen, en wie gaat het betalen??? (ja, jij en ik, via de belastingen).

Minder belasting betalen, betekent meer overhouden voor andere zaken, du ja, we missen door deze kanspareltjes wel degelijk vel geld.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 minuten geleden zei RobNiat:


En dat is te wijten aan asielzoekers? Niets te maken met een goed onderhouden wegennet? Een goed ziektekostenstelsel waarin niemand wordt overgeslagen? Uitkeringen voor veertigers die vinden “dat ze hun hele leven al genoeg betaald hebben”? Belastingvoordeeltjes voor mensen die na jaren als een luis op een zeer hoofd nu aanspraak maken op een “zwaarwerk regeling”?

 

 Ik zou het leuk vinden als inderdaad iemand met cijfers komt. Maar dan kom jij waarschijnlijk weer met non-argumenten dat er van alles niet is meegenomen in de berekeningen. 

De belasting druk zou inderdaad veel minder zijn als al die miljoenen in de pot bleven van asiel opvang en aanverwante kosten, of zelfs niet IN de belasting pot verkwijnde.

Dan kan er ook meer in het eigen land besteed worden aan de ouderen, zorg en onderhoud voor wegen ja, want daar is nu te weinig geld voor beschikbaar Rob

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei sprinter 516:

De belasting druk zou inderdaad veel minder zijn als al die miljoenen in de pot bleven van asiel opvang en aanverwante kosten, of zelfs niet IN de belasting pot verkwijnde.

Dan kan er ook meer in het eigen land besteed worden aan de ouderen, zorg en onderhoud voor wegen ja, want daar is nu te weinig geld voor beschikbaar Rob

 

Als je jezelf eens verdiept in hoe je salaris in elkaar steekt zul je zien dat er over de eerste € 73.031, 36,93 % belasting ingehouden word,daarboven 49.5 %

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/inkomstenbelasting/heffingskortingen_boxen_tarieven/boxen_en_tarieven/overzicht_tarieven_en_schijven/u-hebt-in-2023-nog-niet-aow-leeftijd

 

Over de eerste € 37.149 van die € 73.032 worden ook nog 27,65 % premie sociale verzekering ingehouden ( AOW,Anw en Wlz )

Als je die premies eerst aftrekt van de belasting zul je zien dat je over de eerste € 37.147 12.25 % belasting betaald.

Die eerste 27.65 % is om onze welvaartsstaat te financieren.

 

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/werk_en_inkomen/sociale_verzekeringen/premies_volks_en_werknemersverzekeringen/volksverzekeringen/hoeveel_moet_u_betalen

 

Over wat je méér verdient dan 37,147 moet je óók 36,93 % betalen ,maar dat gaat allemaal naar de staat.

 

DE eerste € 37,137 komt overeen met € 3095,50 per maand ( € 2857,38 per maand (brutto)( trede E 5 CAO)

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
1 uur geleden zei RobNiat:


Ouderenzorg ja. Daar is op beknot. Daar zou meer geld naartoe mogen. 
Niet alleen ouderenzorg maar zorg in het algemeen. Hoewel ziekenzorg en jeugdzorg zijn intussen meer verworden tot verdienmodel 

Onze wegen liggen er netjes bij. Maar waar verbetering (verbreding) nodig is, of nieuwe aanleg, daar is wel geld voor maar daar staan horden geitenwollensokken klaar om de boel te stagneren. Net als bij nieuwbouw van woningen. 
Daar is dus niet (voldoende) geld voor zoals ook wordt gezegd door de instanties zelf.

PFAS, stikstof, zeldzame torretjes, een wurmpje waar nooit iemand van gehoord heeft. Alles brengen gooien ze in de strijd om de boel te vertragen en duurder te maken. En voor al die flauwekul is geld! 

Voor die groene gekte is inderdaad wel geld dankzij allerlei subsidies
Kom jij nu niet met die kul dat er geen geld is door de opvang van asielzoekers. Naar verhouding gaat daar maar heel weinig geld naartoe. Geld is er wel. Dat is geen excuus. 

Er gaat meer geld naar de opvang van asielzoekers dan men (aan de bovenzijde) laat zien, uitbreiding van het politiekorps bij vestiging van een nieuw asielzoekerscentrum is er een van. Ik denk ook dat Cor op die onbesproken zaken doelt. Desalniettemin heb je gelijk dat het geld wat daarheen gaat niet in verhouding staat tot hetgeen er gaat naar al die "groene" clubjes

In rood mijn opmerkingen. 

  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De ziekenzorg in Nederland in orde? Waarom komen er zoveel nederlanders naar Vlaanderen voor medische verzorging? Zelfs 10 jaar geleden waren er veel nederlanders die naar de Vlaamse ziekenhuizen kwamen en als men de reden vroeg was het keer op keer, de zorg is beter en de wachttijden zijn korter. Als zij liegen dan ik ook.

  • Like 1
  • Thanks 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
37 minuten geleden zei Eesti:

De ziekenzorg in Nederland in orde? Waarom komen er zoveel nederlanders naar Vlaanderen voor medische verzorging? Zelfs 10 jaar geleden waren er veel nederlanders die naar de Vlaamse ziekenhuizen kwamen en als men de reden vroeg was het keer op keer, de zorg is beter en de wachttijden zijn korter. Als zij liegen dan ik ook.

DE ziekenzorg in Vlaanderen is goed, of die beter is dan in Nederland laat ik in het midden.

Dat een paar jaren geleden de wachttijden veel lager waren is n feit, ik heb de indruk dat dat nu minder geworden is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden