[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Bloedspoed


Vledder

Recommended Posts

  • Forumlid

image.png.8261120a0d8b7cf31ccb3c710fbbd2b6.png

 

"Ik kreeg de spoedopdracht om een pallet op te halen en direct door te zetten naar de ontvanger. Bij A7-Logistics wordt dit een spoedrit genoemd, omdat normaal opgehaalde zendingen de volgende dag worden geleverd", vertelt Bram van Munster.
"Zo ook deze pallet van 220x380 cm, waarop een lading ligt: drie stalen plaatjes van 60x60 cm, een beetje karton eromheen en een totaalgewicht van ongeveer 120 kilo."

 

Het hele verhaal op Transport Online

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ooit gehoord dat er bij ons ene met 10 lege (plastic) palletten van Lissabon naar Kopenhagen is mogen rijden. Die klant maakt genetisch gemanipuleerd spul en die wil absoluut niets anders bij zijn vracht. 

 

Ikzelf ben ooit met 1 pallet griepvaccin van Genk naar Helsinki gereden en rechtstreeks in een ziekenhuis moeten lossen. 

Retourvracht was een doos van 5kg (met 3 temperatuurloggers erop) van Espoo naar Kopenhagen. 

Dat rijdt fijn hoor, en zuinig 😁

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
36 minuten geleden zei _alain_:

Ooit gehoord dat er bij ons ene met 10 lege (plastic) palletten van Lissabon naar Kopenhagen is mogen rijden. Die klant maakt genetisch gemanipuleerd spul en die wil absoluut niets anders bij zijn vracht. 

 

Ikzelf ben ooit met 1 pallet griepvaccin van Genk naar Helsinki gereden en rechtstreeks in een ziekenhuis moeten lossen. 

Retourvracht was een doos van 5kg (met 3 temperatuurloggers erop) van Espoo naar Kopenhagen. 

Dat rijdt fijn hoor, en zuinig 😁

Is met elektronica ook , als het 1 pallet is , willen ze ook niets er bij in hebben , en idd , wordt betaald als volle vracht .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het blijft leuk zulke ladingen.

In mijn begin periode als chauffeur reed ik als charter bij Franssen Transport (Nedlloyd toendertijd) en moesten we in Rotterdam diepvries laden voor de Amerikaanse krijgsmacht in Duitsland. Soms reed je met maar 3 of 4 pallets weg voor één of twee adressen.

 

Later bij een andere werkgever moest de koeler op -30 staan, voorste schot naar beneden en lekker laten blazen. We moesten een klein palletje met klinknagels laden die in een vat met koudijs zat en de koeler moest op -30. Vervolgens met het ienie mini palletje naar Fokker in Hoogeveen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
28 minuten geleden zei edje:

Het blijft leuk zulke ladingen.

In mijn begin periode als chauffeur reed ik als charter bij Franssen Transport (Nedlloyd toendertijd) en moesten we in Rotterdam diepvries laden voor de Amerikaanse krijgsmacht in Duitsland. Soms reed je met maar 3 of 4 pallets weg voor één of twee adressen.

 

 

IK heb zelf bij Fransen gereden en wij laadden in opdracht van VG&L dochter European Expres 4 x per week in Brussel , bij Edmond Depaire, een lijndienst naar Milaan.
Die auto vertrok iedere nacht, ongeacht het ladingaanbod; soms zat je vol en soms heel weinig.

Mijn "record" was een paar doosjes, totaal 40 kg.

Bij een douane controle in Frankrijk wilde de politie mij niet geloven toen ik de CMR.s gaf, pas nadat ik de deuren openmaakte geloofde hij mij en liet hij mij hoofd schuddend weer vertrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zat Depaire ook niet in Antwerpen? 

Voor VG&L moest ik in de buurt van Koblenz wel eens wijn laden voor Deventer (met vraagteken). Is ook al zo lang geleden.

Ik reed voornamelijk Nestle vanuit Roermond (of een dagje pendelen tussen de fabriek en het diepvrieshuis om eind van de dag een route te laden), Jamin in Oosterhout,  boter vanuit Vlissingen en dan dat diepvries voedsel voor de Amerikanen.

Oh ja en in de haven van Antwerpen laden voor Gronsveld. (was mijn minst favoriete bezigheid)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
54 minuten geleden zei lientje:

Niet te hard remmen….

48786F57-8488-440E-BEAC-C7C53F05DDD5.jpeg

Zo kiets heb ik bij Madrid ook eens geladen, voor Hewlet Packard, gebruikte printers.

op ieder pallet één printer 38 euro's.

Ik al die printers genummerd en op een tiental pallets gestapeld zo had ik maar een halve motorwagen en een lege aanhanger, baasje nog een vrachtje erbij gezocht en hadden we weer geld verdient.

Thuis die printers weer terug op die euro,s gestapeld

Het geld ligt op straat, je moet het alleen wel oprapen.

  • Like 2
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei volvofh12:

Ja stel je voor dat je werkgever winst maakt en zijn personeel goed betaald. 

Als het goed gaat lijkt het geen probleem. Maar...

Het bedrijf waar wij jaren geleden in charter voor reden had ook altijd van die fratsen. Complete vracht zakgoed (meel) geladen.

Maar onderweg moest en zou er nog meer mee, want "da's allemaal winst". Dat extra bestond dan uit zware hijsblokken die dan over de lading meel moest.

Daar maakte ik bezwaar tegen want die blokken waren wel erg zwaar. Planner: dan leg je er maar wat planken van de oplegger onder.

Bij de klant aangekomen waren de hijsblokken foetsie, die lagen halverwege de zakken meel. En dan proberen de schade te verhalen op de charter, ook dat nog natuurlijk.

 

Overigens ben ik eens met een afsluiter voor de olie industrie van IJmuiden naar Noorwegen gereden. Woog nog geen 50 kilo. Zou eerst door iemand met een personenauto en aanhanger daar heen worden gebracht, maar die had geen zin. Ik wel, leuke ritjes zoiets!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
6 uur geleden zei europeaan:

Ja ,hij zou ook eens een mazzeltje hebben.:(

ja dat kan maar u heeft het werk ermee.

maar zal die dat  voordeeltje met u delen?

en als de klant het weigert omdat de verpakking niet meer in orde is wie krijg dan de schuld ?

  • Thanks 1
  • Sneu 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei henri:

ja dat kan maar u heeft het werk ermee.

maar zal die dat  voordeeltje met u delen?

en als de klant het weigert omdat de verpakking niet meer in orde is wie krijg dan de schuld ?

Bedoel je verpakking van die printers in mijn verhaal ????

Eerst eens zorgvuldig lezen: het waren in dit geval oude printers die terug naar Nederland moesten om gerecycled te worden, die waren al jaren uit de verpakking.

 

In deze industrieële printers zitten nog heel veel edele metalen zoals goud en platina, blijkbaar is dat de moeite om te recyclen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
2 uur geleden zei henri:

ja dat kan maar u heeft het werk ermee.

maar zal die dat  voordeeltje met u delen?

 

Als t goed is wel natuurlijk: alles wat ik laai of extra laai is werktijd.

En dient als zodanig betaald te worden ( volgens een gerechtelijke uitspraak)

Als ik dus meer laadt op een rit ben ik daar meer tijd mee kwijt en zal ik meer betaald krijgen als wanneer ik met een half vrachtje naar huis kom.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
10 uur geleden zei Ger-1957:

 

Denk je nu werkelijk dat de verzender zo dom is om voor een hele lading te betalen als het ook op één of twee pallets kan,

IN het stukgoed is het gebruikelijk dat de vrachtprijs berekend word over het aantal laadmeters.

Als je dus , als chauffeur van een bedrijf zoveel  mogelijk laadmeters meeneemt heb je geld verdient  (maar dat mag blijkbaar niet )

 

De klant mag t zelf ook op een of twee pallets verpakken , maar heeft er voor gekozen om dat niet te doen.

Waarom hij dat niet doet weet ik niet, heb ik ook niet naar gevraagd.

 

Voorde goede orde : vóór ik bij de klant ging lossen in NL heb ik al die machines weer netjes op een palletje gezet, zodat de klant 38 euro,s ouwe troep kreeg, precies zoals hij dat wilde.:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
3 uur geleden zei _alain_:

@suggs73 als je leeg van Tampere naar de buurt van Oslo rijdt dan is het verbruik en je uitstoot minimaal. 

Dan ben je toch duurzaam bezig of niet? 😄

Behalve het deel vd boot, maar dat is dan overmacht...

Ooit kwam ik op maandag middag , in augustus, leeg in de mooie stad Parijs en de planner vroeg mij : hoe laat kun jij morgen in Hannover staan?

In Hannover vroeg ik ,je weet toch wel dat ik in Parijs sta.

Dat weet ik heel goed zei hij, maar in Parijs krijg ik begin van de week geen kilo in Augustus.

En als je leeg naar Hannover gaat kost dat niks meer dan en dag verliezen in Parijs en voor een schijtprijs naar huis moet komen.

 

Dinsdag in Hannover geladen, donderdag ochtend gelost in de regio Udine en een paar klantenstukgoed erin en weer naar huis, dat kun je beter hebben dan een dag staan wachten en half in de week uit NL moeten vertrekken en dan het risico dat je t weekend overstaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
25 minuten geleden zei europeaan:

Als t goed is wel natuurlijk: alles wat ik laai of extra laai is werktijd.

En dient als zodanig betaald te worden ( volgens een gerechtelijke uitspraak)

Als ik dus meer laadt op een rit ben ik daar meer tijd mee kwijt en zal ik meer betaald krijgen als wanneer ik met een half vrachtje naar huis kom.

Jij weet donders goed dat Henri dat zo niet bedoelt Peter...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden