[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ontslag ivm met " lenen" stoelhoes twv 60 euro


zoetwatermatroos

Recommended Posts

  • Forumlid

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/artikel/5366997/ontslag-staande-voet-stoelhoes-diefstal-ontslagvergoedingen

 

Chauffeur wordt ontslagen vanwege een stoelhoes die hij bij een klant heeft meegenomen. Bron RTL nieuws.

 

1, wat moet ik mee bij zo een hoes voorstellen?

2 Ik denk dat ze voor deze chauffeur een stok nodig hadden om te slaan of zou de klant het ontslag geëist hebben. 

Wat zijn jullie ideeën/ meningen hierover ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je niet iets mee nemen wat niet van jou is. Of het nu een salade, stuk vlees of een stoelhoes is.

Gewoon duidelijk toch? Vaak staat in een contract dat ontslag dan volgt.


Dat hij een schadevergoeding moet betalen is misschien wel vreemd maar dat zal misschien een rede hebben?

Het lijkt mij een reden voor een klant om een contract per direct te beëindigen? Plus dat je als werkgever je naam zuiver wilt houden om bepaald werk binnen te krijgen. 
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hele raar uitspraak vind ik persoonlijk. 

Ja, het is een grote fout die de man gemaakt heeft. Maar ontslag op staande voet? En dan na 5 dagen? "Op staande voet" is onmiddellijk nadat de reden van het ontslag is vastgesteld heb ik altijd geleerd, niet 5 dagen later. 

Misschien kennen we niet alle omstandigheden maar anders lijkt mij dit een typisch geval voor een hoger beroep.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
19 minuten geleden zei Vledder:

Hele raar uitspraak vind ik persoonlijk. 

Ja, het is een grote fout die de man gemaakt heeft. Maar ontslag op staande voet? En dan na 5 dagen? "Op staande voet" is onmiddellijk nadat de reden van het ontslag is vastgesteld heb ik altijd geleerd, niet 5 dagen later. 

Misschien kennen we niet alle omstandigheden maar anders lijkt mij dit een typisch geval voor een hoger beroep.

 

 

Ik lees nu dat er een weekend tussen zat en de rechter vindt dat, omdat de chauffeur gelijk op non-actief was gesteld en hem duidelijk was gemaakt dat er juridisch advies ingewonnen zou worden, dat het ontslag toch "onverwijld" is meegedeeld. 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden